Kirjoittaja Aihe: Mitä luet nyt/viimeksi  (Luettu 164135 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Lentoaura

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 225
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #15 : 17.03.05 - klo:20:12 »
Minä asun yhä edelleen täällä hevonkuusessa, joten muuta tekemistä ei olekaan kuin lukea....

Tällä hetkellä/parin viikon sisällä:

Mirdja-Maailman ehdottomasti huikein paras kirja.
Narnian tarinat-Ei selittelyjä kaipaa
Silmarillion-Alussa oli Eru, yksi , jonka nimi Ardassa oli Iluvatar
Tähtien tytär-Margaret Mahya
Ovi hiljaisuuteen-Mahya...
No Logo-Miksun pitäisi lukea tämä
Hyvien ihmisten juhla-Kuka ei rakasta Steinbeckiä, on tyhmä.
Punainen poni-Steinbeckia...
Silitä minua-Outoja novelleja...
Punainen erokirja- Joka kuudes lause on "Muista hengittää"
Umbra-HUI
Salka Valka-ei lopussa vielä
Kaikki isäni hotellit-Jaa, no IHAN SIKA HYVÄ
Le Petit Prince-Hmmm, jos osais sanankin ranskaa...
Rakkaani, kyyhkyläiseni-Dahlia, vau
Tell me a story-Hieno , lyhyt tarina siivistä (tätä ette saa kaupoista)

Tässä oli siis vain noin puolet...

Ps. David Almondissa on sitä jotain, ja jos luulette että olette hulluja, lukekaa Taimenen kalastus Amerikassa..
työnsin pääni vesimeloniin

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #16 : 17.03.05 - klo:20:15 »
Lento, mutta onhan Le petit prince sentään suomennettu :) Pitäisikin varmaan lukea se ranskaksi niin tämä kielitaitokin vähän kohentuisi ennen kirjoituksia.

Poissa Lentoaura

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 225
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #17 : 17.03.05 - klo:21:28 »
Olen sen suomeksi lukenut sata kertaa...

Hauskempaa näin kun ei osaa ranskaa
työnsin pääni vesimeloniin

Poissa Artok

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 63
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #18 : 19.03.05 - klo:10:22 »
Lainaus käyttäjältä: "taeq"
Kouluun sain luetuksi Juhani Ahon Juhan juuri tiistaina, muuten on viime aikoina mennyt pääasiassa Charles Bukowskia.


Bukowski on masentavan loistava.

Viimeksi luin tosin Krishnamurtin kirjoituksia ja puheita kirjasta Elämän syvä haaste.Erittäin mielenkiintoista, etten sanoisi inspiroivaa.

Tällä hetkellä kesken Dostojevskin Riivaajat(vai onko se Riivatut :roll: )Juuri sain ne vaivalloiset kaksi sataa ensimmäistä sivua luettua.Nyt alkaa se palkitsevampi osuus.

Matti Pentikäisen runokirjaa odotellessa.
"Joku on sanonut, et viisautta on nähdä se, ettei oikeastaan näekään yhtään mitään..."

Poissa mari

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 47
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #19 : 19.03.05 - klo:22:12 »
Tällä hetkellä luen tenttikirjaa, todella mielenkiintoista...   :roll:  Joululoman jälkeen en ole ehtinyt muuta lukemaan, tosin en sentään samaa kirjaa ole koko kevättä lukenut vaan tenttikirjat ovat vaihtuneet. Joululomalla luin paljon keskustelua herättäneen Da Vinci koodin.

Poissa Kristian

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 222
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #20 : 20.03.05 - klo:14:49 »
Tällä hetkellä luen kirjaa nimeltä "Nollan elämänkerta". Se kertoo luvun nolla historiasta sekä matematiikan historiasta. Sillä on muuten uskomattoman paljon yhtymäkohtia kristinuskon historiaan...

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #21 : 21.03.05 - klo:15:41 »
Lainaus käyttäjältä: "Nooris"
Jaa jaa, Mikkokin työskentelee äikän kutoskurssin parissa  :)  Minulla kanssa Juhannustanssit työn alla ja sen lisäksi Kalevala ja Tove Janssonin elämäkerta. Ja pitäisi vielä joku runokirja löytää ja vielä yks joku kirja. Ajattelin kans sitä Sinuhea...

Ja ihan huvikseni koitan ehtiä lukea Jean Raben Dragonlanceja, vaan ei aika riitä jos joskus tahtoo nukkuakin. Ja Rikos ja Rangaistus on ollut kesken kohta puoli vuotta :)


Eikös Weis ja Hickman ole noita Dragonlanceja kirjoitelleet? Vai onko se semmoinen sarja, jota useampi on kirjoitellut. Weisin ja Hickmanin Kuolemanporteista tykkäsin esim. paljon.

Noin muuten tällä hetkellä kuluu Aristoteleen Nikomakhoksen etiikka puolittain käytännöllistä filosofiaa silmällä pitäen. Mukavan tiivistä ja osin helppotajuistakin tekstiä. Ajattelin, että jos se osais vähän terävöittää niin varmaan pärjäis USA:n pressanvaaleissa.

Jos ei tiä mitä lainais, niin yleensä lainaan jonkun Vonnegutin. Luen aika hitahasti niin niitä kyllä vielä riittää.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #22 : 21.03.05 - klo:16:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Jaakkoopuukkoo"

Eikös Weis ja Hickman ole noita Dragonlanceja kirjoitelleet? Vai onko se semmoinen sarja, jota useampi on kirjoitellut. Weisin ja Hickmanin Kuolemanporteista tykkäsin esim. paljon.


Se on nimenomaan semmoinen sarja :) Minä taisin joskus aloittaa sitä Syyshämärän lohikäärmeitä, mutta tuntui että olin lukenut sen jo ennen niin monesta fantasiakirjasta (tämä ei ole tarkoitettu loukkaukseksi sarjan faneja kohtaan), mutta se saattoi tietysti olla vain ihan yleismaailmallista kyllästymistä miekka ja kivi-fantasiaan.

Poissa Linko J

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 67
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #23 : 22.03.05 - klo:00:31 »
Lainaus käyttäjältä: "Artok"
Lainaus käyttäjältä: "taeq"
Kouluun sain luetuksi Juhani Ahon Juhan juuri tiistaina, muuten on viime aikoina mennyt pääasiassa Charles Bukowskia.


Bukowski on masentavan loistava.

 


Toden totta, Bukowskin kirjat ovat mahtavia. Vanha suosikkini, enpä vaan ole vähään aikaan juuri mitään "ei-tieteellistä" kirjallisuutta kerinnyt lukemaan, valitettavasti.

Poissa Cecil

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 33
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #24 : 22.03.05 - klo:17:43 »
Itse luin äskettäin Paavi Johanna -nimisen kirjan loppuun. Harmittaa oikeastaan, hyvä lukunautinto kun päättyi niin nopeasti, olisin mielelläni lukenut pidempäänkin :p No, minkäs teet kun päähenkilö kuolee kesken lukunautinnon.

Kirja nimensä mukaan kertoo paavi Johannasta, naisesta, joka halusi oppia lukemaan ja opiskella lisää poikien tavoin 800-luvulla, jolloin naisia kohdeltiin kuin syöpäläisiä, ja joka loppujen lopuksi kirjan nimen mukaisesti päätyy kuolleelta veljeltään varastamansa henkilöllisyyden kera paavin pallille ja synnyttää virassa ollessaan keskellä katua.

Kirja oli kirjoitettu ja kuvailtu uskottavasti, ja se perustuu tositarinaan, vaikka monet yrittävät sitä legendaksi väittääkin. Kiistattomia todisteita kuitenkin tarpeeksi on, jotta olisi syytä uskoa paavi Johannan tarinaan ainakin jossain määrin. Ja samako se nyt kenellekään, uskonko kivaan tarinaan jonka luin :p Kirja oli ihana, surettaa tosiaan sen loppuminen. Pitäisi kai keskittää nyt aikaa enemmän tutkielmakirjojen lukemiseen ja itse tutkielmien tekemiseen jonkin aikaa..

Poissa Dorothea

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 10
    • http://scissorkiller.deviantart.com/
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #25 : 22.03.05 - klo:18:21 »
Tällä hetkellä on menossa Kurt Vonnegutin Teurastamo 5. Aivan loishtava kirja, vaikka pitääkin lukea äidinkieleen, lukisin sen muutenkin mielelläni. Vonnegutin kirjoja on tullut aikaisemminkin lueskeltua ja aina olen pitänyt.

Shakespearen Othellon sain lahjaksi tuossa joku kuukausi sitten, mutta ei ole tullut vieläkään luettua loppuun, vaikka miten ohut kirjan kutale onkin. Blaah.

Minäkin luin joskus tuota Weisin ja Hickmanin Dragonlance -sarjaa. Pari ensimmäistä osaa luin mielelläni, mutta muita en jaksanutkaan. Hahmoja herätetään lopussa aika kiivaaseen tahtiin takaisin henkiin, että alkaa haiskahtaa homman kaupallisuuskin siinä sivussa. Sarjan ensimmäiset osat ovat kuitenkin mukavaa luettavaa.
English humor resembles the Loch Ness Monster in that both are famous but there is a strong suspicion that neither exists. Here the similarity ends: the Loch Ness Monster seems to be a gentle beast and harms no one; English humour is cruel.
-George Mikes

Poissa Milla K

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 8
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #26 : 24.03.05 - klo:20:42 »
Luettuani suunnilleen kaikki Tampereen kirjaston fantasiakirjat on tullut pari vuotta oltua aikalailla lukematta. Pitäisi varmaan alkaa lukea fantsua englanniksi, tuppaavat nuo suomennokset olemaan monissa sen verran heikkolaatuisia... Ja ainahan se sivistää.

Nyt olen innostunut lukemaan Muumeja, ja yllätyin kuinka syvällisiä ja tunnelmallisia ne tosiaan ovat. Käyvät täysin varttuneemmankin ihmisen luettavaksi, pistävät todella miettimään asioita. Eivätkä ne pienenä katsotut piirrossarjat ole mitään verrattuna alkuperäisiin kirjoihin.

Ja kyllä, Terry Pratchett on loistava.
Milla, hei älä koskaan ikinä muutu
pysy aina tuollaisena kuin nyt oot

Poissa Yasmin

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 22
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #27 : 24.03.05 - klo:21:03 »
Täällähän saa hyviä lukuvinkkejä.  :)
Olen tosi hidas lukemaan ja usein luen useampaa kirjaa samanaikaisesti vuorotellen. Viime syksynä luin James Herriotin kaikki kirjat. (kertoi omasta elämästään eläinlääkärinä) Ne oli eläinrakkaalle ihmiselle mukavaa luettavaa. Jouluna luin Da vinci koodin. Sitä ei meinannut malttaa käsistä laskea vaan meni yömyöhälle sitä lukiessa ja heti aamulla oli jatkettava.

Nyt on kesken Täällä pohjan tähden alla sekä Koira puhuu - ihmisen ja koiran välinen viestintä. Molemmat ovat hyviä. Koiran viestintä-kirja on myös mielenkiintoinen siksi, että kirjoittaja on venäläinen ja hän kertoo koiristaan ja elämästään Venäjällä, mikä on aika tavalla erilaisempaa kuin meikäläisten koiranomistajien. Myös Ben Hur englannin kielellä on työn alla. Sen lukeminen on hidasta, koska en ole mitenkään lahjakas kielissä. Mutta siksipä sen lukeminen onkin mukavaa, koska siinä on haastetta.

Nyt menee vähän aiheen ohi, mutta onko täällä ketään Viisikko-fania? Minusta on hauska muistella ihmisille sitä kuinka tykkäsin Viisikoista niin paljon että luin ne kaikki kolmesti lapsena. Niinkun ei olisi ollut muita kirjoja kirjastossa. :roll:

Jos saa mainita vielä mieleenjääneimmän kirjan niin minulle se jostain syystä on Matildan viimeinen valssi. (kirjailijaa en muista) Kummallista, vaikka monia tosi hyviä kirjoja olen lukenut, niin tuo kirja tulee aina ensimmäisenä mieleen, kun miettii parhaita lukuelämyksiä.

Poissa juho

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 19
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #28 : 26.03.05 - klo:20:53 »
Lainaus käyttäjältä: "sieni2"
pitää lukea kouluun seitsemän veljestä..

samoin...  :D  Juuri sain päätettyä myös Fahrenhei 451:n.

Poissa shuichi

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 154
Mitä luet nyt/viimeksi
« Vastaus #29 : 26.03.05 - klo:21:28 »
aah... viimeksi... aleksis kiven nummi suutarit.....? niin se oli... olipas tylsä kirja.... kertakaikkiaan!!!!!!! oli pakko lukea kun  piti tehä siitä esitelmä... blaah....
mutta juuri nyt arvatkaa mitä luen....? taru sormusten herraa 10 kertaa... wau!!! en ikinä uskonut pääseväni tähän ellen olisi katsonut kaikkia DVD:itä siis niitä pitempiä versioita  viimeviikon loppuna :D
mutta on tämäkin ihanaa..... hii... varmaan mietitte että miten mä jaksan? se on vaan niin lumoava tarina ,että sen voi lukea kyllästymättä koko kirjaan!!! suosittelen lämpimasti!!!!!
ja kaikille jotka haluavat, vinkiksi jos ette halua että tarina loppuu jättäkää viimeinen sana lukematta... olen testannut itse ja havainnut sen erittäin hyväksi tavaksi, ellei halua lopettaa kirjaa.  :!:
teach me how to breathe how to live without any pain, because I´m still bleeding in my heart and I want it to stop