Äänestys

Kummalta puolelta voitelet näkkärin?

"oikealta"
26 (59.1%)
"väärältä"
12 (27.3%)
Kumpi puoli päällepäin sattuu.
6 (13.6%)

Äänestäjiä yhteensä: 42

Äänestys päättynyt: 31.03.05 - klo:19:09

Kirjoittaja Aihe: Näkkileipäfilosofiaa  (Luettu 23757 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -JuuSo-P-

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 73
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #45 : 13.04.05 - klo:07:54 »
Kylläh, joskus todella jopa näkkileivälle...  8)
-JuuSo-

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #46 : 13.04.05 - klo:14:35 »
Ei kannata laittaa näkkäriä leivänpaahtimeen :lol:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Dorothea

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 10
    • http://scissorkiller.deviantart.com/
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #47 : 13.04.05 - klo:15:38 »
Paahtimeen? Minä laitan aina! Sen ensimmäisen kerran jälkeen tosin yleensä vahdin siinä vieressä...

Se oikea tapa tehdä kerrosvoileipä:
1. Ensin leipä paahtimeen.
2. Laitetaan juusto, joka sulahtaa tai voi tai muu maitovalmisteinen höyste...
3. Leikkeleet
4. Vihreät, punaiset ja oranssit, niin ettei tarvitse leikkeleillä sormiaan pitää.

>:] Kukas täällä oikein sanoi, että se kolopuoli on ihan oikeasti se oikeapuoli näkkäristä. Pyh- tuohan on ihan kieroutunut ajattelutapa. Oikea puoli on se puoli, johon levittyy helposti voi. Ei näkkäriin mitään koloja kaivata!!
English humor resembles the Loch Ness Monster in that both are famous but there is a strong suspicion that neither exists. Here the similarity ends: the Loch Ness Monster seems to be a gentle beast and harms no one; English humour is cruel.
-George Mikes

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #48 : 13.04.05 - klo:15:42 »
Hei! Hei! Joku on samaa mieltä mun kanssa! Kyllä se leipä näin kuuluu täyttää, se on vissi ja varma.

Ja kolopuoli on muutenki vaikia voidella. Varsinki ihan oikialla voilla.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa -JuuSo-P-

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 73
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #49 : 15.04.05 - klo:17:34 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Ei kannata laittaa näkkäriä leivänpaahtimeen :lol:


Hyvä huomio!  :lol:
-JuuSo-

Poissa sieni2

  • körtti (111)
  • Viestejä: 111
    • http://www.nurmonraketti.pas2.org
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #50 : 15.04.05 - klo:18:02 »
meidän paahdin meni rikki joskus viisvuotta sitte kun isoveli laittoi sinne näkkileivän..
peace and lööv

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #51 : 16.04.05 - klo:11:15 »
Kromosomi X:ää kerran kuuntelin ja älä kokeile tätä kotona -osassa jonku paahdin oli syttyny palamaan ko se oli laittanu sinne näkkäriä.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Annuu

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 79
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #52 : 05.05.05 - klo:19:49 »
äänestysvaihtoehdot on tosi hämääviä. joten päätin jättää vastaamatta etten vahingossa äänestä sitä väärää.

mun mielestä "oikea" puoli on se missä ei ole koloa. siis se suora puoli vai mikä lie jauhopuoli. se on mulle oikea puoli. ja voitelen sen siis tältä oikealta puolelta.
jos voitelee väärältä puolelta sinne koloihin menee liikaa voita.

ja "väärä" puoli on se missä on koloja.

no joka tapauksessa. nyt on oikea ja väärä mulla sekasin. :D

mä en oo koskaan tota näkkärin paahtamista kokeiullu.  :o  :lol:  :D

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #53 : 06.05.05 - klo:13:51 »
Lainaus käyttäjältä: "Annuu"
äänestysvaihtoehdot on tosi hämääviä. joten päätin jättää vastaamatta etten vahingossa äänestä sitä väärää.

mun mielestä "oikea" puoli on se missä ei ole koloa. siis se suora puoli vai mikä lie jauhopuoli. se on mulle oikea puoli. ja voitelen sen siis tältä oikealta puolelta.
jos voitelee väärältä puolelta sinne koloihin menee liikaa voita.

ja "väärä" puoli on se missä on koloja.

no joka tapauksessa. nyt on oikea ja väärä mulla sekasin. :D

mä en oo koskaan tota näkkärin paahtamista kokeiullu.  :o  :lol:  :D
Joo, mullekkin tuo väärä puoli on se oikea puoli, mutta tarkoitin lähinnä sitä, että mitenpäin ne näkkärit sinne uuniin paistumaan lykätään. Enpä usko, että jauhopuoli ylöspäin sentään. Olis kyllä varmaan tuo äänestys pitänyt vähän paremmin muotoilla :roll:  :lol:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Re: Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #54 : 12.01.09 - klo:07:51 »
Lainaus käyttäjältä: "Sanneli"
Kumpi puoli on se ainoa oikea puoli voidella näkkileipä? Vai onko oikeaa tapaa olemassakaan? Itse voitelen "väärältä" puolelta, koska "oikealta" puolelta voideltuna leipä maistuu jauhoiselle (jauhoinen puoli kieltä vasten) ja siihen tulee paljon voita.  :lol:  Kertokaa omia tottumuksianne!!!

Voitelen väärältä puolelta, ettei levite uppoa reikiin, jotta sitä kuluisi vähemmän.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #55 : 12.01.09 - klo:09:08 »
Hei!
- Minun mielestäni näkkileivän alapuoli eli jauhoinen on väärä ja yläpuoli oikea puoli.
- Olin pikkupoikana eka partioleirilläni. Se oli myös lapsuuteni lippukunnan Sievin Samoojien eka leiri Saarivedellä Pikkuradan varressa. Johtajana nuori kansakoulunopettaja, varmaankin juuri RUK:n käynyt Ville. Muonituspäällikkönä oli sodan käynyt mies, asemapäällikkö Allan Ropponen. Allanin opetus jokaiselle leirin pojalle oli se, että voi laitetaan näkkileivän väärälle, eli tasaiselle puolelle. Siitä tulee voin kulutukseen merkittävä säästö eli se on taloudellista!
- Aina olen sen jälkeen voidelluit rasvan väärälle puolelle. Rasvan kulutus on ollut pientä, mutta ylipainoisena joudun toteamaan, että hyvin olen minäkin oman osani saanut!

miettii Mauno