Kirjoittaja Aihe: Nyt 27  (Luettu 13071 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 27
« Vastaus #105 : 04.03.21 - klo:14:14 »
Kiitos ymmärtävästä rohkaisusta ja myötätunnosta!   :eusa_angel:

Tänäänkin tuli käytyä kotimökillä ja sieltä käsin kävelylenkillä, matkaa rantaan 3 kilsaa.
Matkalla sattui velipoika ajelemaan autolla kävelijän ohi, kohti rantaa myös.
Tovi siellä Vanajan rannassa katseltiin autoa jäällä ja monia pilkkijöitä ja merikotkia,
niitä on parina vuonna Vanajanselällä oleskellut.

Nyt satelee vähän lunta ja alkaa naisten viestin seuranta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 27
« Vastaus #106 : 05.03.21 - klo:16:58 »
Sain loppuun kirjani erämaan kukka by Zane Grey. Tällaisia lueskelin ollessni rippikoulusta päässyt ja maailmaan siirtyvä nuori. Maailma vei ja en voi sitä tietenkään mielessäni ihmetellä.

Lukuharrastukseni on menneiden vuosikymmenten kertausta kirjojen osalta. Niissä piti olla vauhtia, tapahtumia, suunnistamista, eläimiä, länttä, sotaa ja romantiikkaakin. Lännellä Coorwood ja Grey sellaista kirjoittivat. En silloin ymmärtänyt kirjojen rasismia ollenkaan. Meksikkolainen oli tyhmä ja juoppo, intiaaania romanttisesti paljon kehuttiin, mutta he olivat silloin ennen villejä. Amerikalla on ollut sisäinen ongelma aina, mutta ei siitä ole kirjoitettu valkoisten tekemämä jatkumona.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 27
« Vastaus #107 : 05.03.21 - klo:18:51 »
Aamupäivällä kävin jälleen kotimökillä, kolmas päivä peräkkäin.
Nyt sukset mukana, oli mukava aurinkoisessa säässä hiihdellä tunnin verran
lähipeltojen hankikannolla ristiin rastiin.
Automatkoilla lauleskelin kaikki viisi laulua mitkä ulkoa osaan, ja kotimökin pirtissä
muutama lisää kirjoista.
Tarpeellisina keidashetkinä tällaiset koen, varsinkin näinä viikkoina kaikenlaisten
hankaluuksien keskellä mihin olen ajautunut.
Koitan hiljentyä, muistaa: "Heittäkää kaikki murheenne Hänen päällensä, Hän pitää teistä huolen"
"Herra sotii teidän puolestanne, olkaa te hiljaa"

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 27
« Vastaus #108 : 08.03.21 - klo:14:14 »
Kirjoitan Oulussa koneella, joka ilmoittaa toimivansa vajaalla teholla. Heti ajattelen, että tämä on kaapattu.

Kävin hammaslääkärissä. Nyt löysin hyvän, sillä hän kuusamolaista sukukuntaa. Tiedä vaikka olisimme sukulaasiakin, kun 14+2 perheestä on pitäjän väki laventunut.
Kaarina on vielä työntämässä ystävänsä rollaattoria.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 27
« Vastaus #109 : 09.03.21 - klo:18:27 »
Lämmitin kuuman saunan. Ulkona on jo -22 ja koko ajan sininen "glögi" mittalasissa kutistuu. Taitaa tulla tämän talven ennätys.

Oma tupa, oma lupa, sanoi joku viisas,  olsiko ollut Syyrakki :003:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 27
« Vastaus #110 : 09.03.21 - klo:20:04 »
Tänään on piisannut pakkasta, lumisadetta ja lumen kolaamista.
Ennustettu 20 pakkasta ensi aamuyölle.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Nyt 27
« Vastaus #111 : 09.03.21 - klo:20:10 »
Olen minä sitä jo vuoden päivät odotellut ja nyt se sitten vihdoin tapahtuu. Ruokakauppa avataan n. 200 metrin päässä kodistani.
Käymme autolla isommassa marketissa ruokaostoksilla kerran viikossa, mutta tämä pienempi kauppa on tosi hyvä siihen, jos vaikka maito tai leipä alkaa olla vähissä. Ei tarvitse tuhlata aikaa mennä pitemmälle.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Nyt 27
« Vastaus #112 : 09.03.21 - klo:21:55 »
Olen iloinen kanssasi, minulla on aivan samoin. S-market on 250 m. päässä, eikä Prismaan ole täyttä 2 km.

Apteekki on samassa kuin S-market. R-kioski eli Ärrä on toisessa rakennuksessa ja siinä toimii Posti. Kirjastoon on 300 m, kirkkoon linnuntietä 200 m.
Lisäksi on kukka-kauppa, Taverna ja kampaamo, sekä kurdien kebab- ja pizzapaikka. Myös kuntosali löytyy, Liikku.

Lasten koulu on samassa kuin kirjasto, sekä kuplahalli koulun takana liikuntaharjoitteluun.  Latuja löytyy Mukkulan Frisbee-kentältä ja kartanon rannasta Vesijärvelle.
Kyllä täällä kelpaa asua niin nuorten kuin vanhempienkin.
...
Olin jo vuoteessa mutta uni ei tullut, joten nousin tähän sitä odottamaan. Ehkä kuppi kaaakaota auttaa, on jotenkin viluinen olo.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Nyt 27
« Vastaus #113 : 10.03.21 - klo:02:39 »
Ehkä kuppi kaaakaota auttaa, on jotenkin viluinen olo.

Siinäpä se, kun on nyt pakkasta!
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Nyt 27
« Vastaus #114 : 10.03.21 - klo:10:20 »
Se auttoikin. Ja lisähuopa peitteen päällä, kahdet yövaatteet päälekkäin ja villatakki lisäksi.

On selvää että kun entinen puuhakkuus ja sen tuoma liikkeelläolo on vähentynyt, veri kiertää hitaasti.

Kun puuhaan tai teen ulkoilulenkin, tulee hetkeksi ihan kuuma, ja täytyy vähentää vaatteita.

Matti osallistuu kyökki-hommiin enemmän, ja minä istuskelen lukien tai kuuntelen makuulla sängylläni äänikirjoja. Eilen aloitin Hannu Mäkelän kirjan Äiti. Olen tavannut Mäkelän ja lukenut useita hänen teoksiaan. Tämä on ollut lukematta, nyt kuuntelen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 27
« Vastaus #115 : 11.03.21 - klo:22:42 »
Olen havainnut, että hilsetuohessa ja sadussa "pieni tulitikkutyttö" on paljon yhteistä. Kummassakin tapauksessa valoefekti on parempi kuin lämpöefekti. Surin poikosena tulitikkutyön kohtaloa. Olen sellainen herkkä vielä tänäänkin tietyissä asioissa. Tänään ei haittaa, jos hellan sytyttäminen ei ensimmäisillä tuohilla onnistu.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 27
« Vastaus #116 : 15.03.21 - klo:18:52 »
Lämmitimme kunnon saunan. Lauhalla kelillä l-tila nousee vaan liian ylös meikäläiselle, hiihtäjä tykkää.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 27
« Vastaus #117 : 17.03.21 - klo:17:53 »
Morjensta, piipahdin täällä, mutta en ole juttutuulella.   :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 27
« Vastaus #118 : 17.03.21 - klo:18:01 »
Morjensta, ei aina tarttekkaan olla juttutuulella. Hyvä tietää, että olet hengissä  :003:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 27
« Vastaus #119 : 19.03.21 - klo:15:24 »
Jep, aamupäivällä tuli tehtyä ja koettua kotimökin lähipelloilla tämän talven toinen
tunnin mittainen hankikantohiihtely.
Olipas mahtava homma!
Aurinkoista, kovan hangen päällä ohut uuden lumen kerros.
Eläinten jälkiä oli valtavasti, en ole asiantuntija tunnistamisessa, mutta sanoisin että ainakin:
jänis, valkohäntäpeura, kissa, kettu, ilves. Lintuhavainnot jäi variksiin ja talitiaisiin, merikotkaa
ei ollut Vanajalta harhautunut tällä kertaa.
Lenkin jälkeen tovi saunarakennuksen tummaan seinään nojaten lenkkilakua mutustellen.
Ja olipa hiljaista, jotenkin sellainen ilmanpaine ettei motarilta kuulunut ääntä, eikä naapurin
koira ollut pihalla haukkumassa.
Keidashetkiähän nämä tällaiset on piilopirtillä.... :109: