Kirjoittaja Aihe: Yksi näkökulma parannuksen tekemiseen  (Luettu 46606 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Yksi näkökulma parannuksen tekemiseen
« Vastaus #60 : 21.10.07 - klo:23:30 »
Malmberg, jonka synnyinjuhlista tulin, sanoi, että herännäispapeista ja maallikoista ei yksikään pidä pyhitystä tärkeänä. Maallisen yhteiskuntakäytännön mukaan on se parannus tärkeää. Ei meillä ole lakisuhdetta Jumalaan. Jumala antaa armonsa mm. Hitlerille, Stalinille ja voi olla että minullekin. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa vaivainen mato

  • Ostaa kotiin viemisiksi hjuhlaoppaan
  • Viestejä: 297
Yksi näkökulma parannuksen tekemiseen
« Vastaus #61 : 22.10.07 - klo:16:55 »
Joku profetoi vuosia sitten, ettäs armosta riittäisi minullekin.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Yksi näkökulma parannuksen tekemiseen
« Vastaus #62 : 23.10.07 - klo:12:15 »
Parannusta Jumalalle ei tarvitse ihmisen tehdä. Edesmennyt körttipappi vain sanoi, että Jumala armollansa tunkeutuu helvetin syvempiin syövereihin asti. Ja vie syntiset ihmiset toiseen kotimaahan. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Yksi näkökulma parannuksen tekemiseen
« Vastaus #63 : 23.10.07 - klo:13:18 »
"Niillekin, jotka ovat kuolleet, on julistettu evankeliumi, että he eläisivät hengessä, niin kuin Jumala elää, vaikka ruumiissaan ovat saaneet saman tuomion kuin kaikki ihmiset (1. Piet. 4:6)."
Lueskelin juuri mitä Aimo T. Nikolainen tästä pähkäilee: - Vaikka olisikin varottava liian rohkeita päätelmiä, on kuitenkin tämän ongelmallisen UT:n kohdan sanomana Jumalan tekojen universaalisuus. Jumala on kaikkien ihmisten tuomari, Kristus on kaikkien ihmisten vapahtaja."

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Yksi näkökulma parannuksen tekemiseen
« Vastaus #64 : 23.10.07 - klo:22:13 »
amen!
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Yksi näkökulma parannuksen tekemiseen
« Vastaus #65 : 04.08.14 - klo:16:15 »
Huomasin, että tätä seitsemän vuotta sitten käytyä keskustelua joku lukee. Hyvä että lukee, minäkin löysin tänne.

Luulin parannuksen tarkoittaneen paremmaksi ihmiseksi tulemista, synnistä irtaantumista.

Luulen nyt, että parannus merkitsee syntiseksi ja huonoksi tulemista. Toisen Parantajan apuun turvautumista.

Orjina me orjan töitä
teimme alla synnin lain,
pelko ruoski nääntyneitä
syvemmälle syntiin vain.
Nyt on poissa pakkovalta,
Kristus vapahti sen alta.

VK 84: 3
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Yksi näkökulma parannuksen tekemiseen
« Vastaus #66 : 05.08.14 - klo:03:59 »
Luulen nyt, että parannus merkitsee syntiseksi ja huonoksi tulemista.

Äh. Jos pitäisi valita taivaalliset ilot ja Karitsan hääateriat, tai se että olisit edes vähän vähemmän paskiainen lähimmäisiäsi kohtaan, niin kumman ottaisit? Pakkohan se on moraalisen ihmisen tyytyä jälkimmäiseen, vaikka helvettiin tuomittaisiin kun ei ole kunnolla tullut huonoksi.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Yksi näkökulma parannuksen tekemiseen
« Vastaus #67 : 05.08.14 - klo:07:08 »
Ymmärsit varmasti, että ajattelin parantumista pelastuksemme kannalta.  Toki parannus vaikuttaa myös ajalliseen elämäntapaamme.
Jos kiinnostaa, luepa sinäkin Oravalan Erämaan profeetta. Sen opetukset eivät vanhene.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Yksi näkökulma parannuksen tekemiseen
« Vastaus #68 : 05.08.14 - klo:08:40 »
Huonoksi itsensä tunteva ihminen on usein parempi ihminen kuin itsensä hyväksi tunteva. Hän ymmärtää muitakin huonoja ja osaa olla heille avuksi.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Yksi näkökulma parannuksen tekemiseen
« Vastaus #69 : 05.08.14 - klo:08:53 »
Huomaan lopultakin olevani oikeassa seurassa. Saa nähdä pystynkö edes helvetissä veisaamaan Siionin virsiä nuotilleen.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Yksi näkökulma parannuksen tekemiseen
« Vastaus #70 : 05.08.14 - klo:10:02 »
Erään kaskun mukaan helvetistä passitetaan pois, jos rupeaa kyselemään, missä seuraavat siioninvirsiseurat pidetään.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Yksi näkökulma parannuksen tekemiseen
« Vastaus #71 : 05.08.14 - klo:10:47 »
Erään kaskun mukaan helvetistä passitetaan pois, jos rupeaa kyselemään, missä seuraavat siioninvirsiseurat pidetään.

Hyvä!   :023:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Yksi näkökulma parannuksen tekemiseen
« Vastaus #72 : 05.08.14 - klo:11:03 »
Erään kaskun mukaan helvetistä passitetaan pois, jos rupeaa kyselemään, missä seuraavat siioninvirsiseurat pidetään.

Olen jo tottunut saamaan lähtöpaperit uskonnollisista yhteisöistä. Vuosia sitten, kun olin ollut Suomessa jonkun aikaa, menin kysymään papilta kirkkoon liittymisestä. Hän vain tokaisi, ettei minulla ole mitään syytä liittyä kirkkoon. Olen varmaan ainoa ihminen maan päällä, joka ei ole kelvannut Suomen ev.lut. kirkkoon.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33647
Vs: Yksi näkökulma parannuksen tekemiseen
« Vastaus #73 : 05.08.14 - klo:11:23 »
Joku kirkkoherra pelkää.  Jos ( ? ) sinut on kastettu, kuulut silloin Kristuksen kirkkoon. Herättäjäyhdistykseen varmasti kelpaat. :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Yksi näkökulma parannuksen tekemiseen
« Vastaus #74 : 05.08.14 - klo:13:41 »
Huonoksi itsensä tunteva ihminen on usein parempi ihminen kuin itsensä hyväksi tunteva. Hän ymmärtää muitakin huonoja ja osaa olla heille avuksi.

Voi joskus olla, mutta voi myös olla rasittava huonoutensa valittelija. Tai ettei edes kehtaa ilkeä ihmisten ilmoille kun on niin huono. (Tämä jälkimmäinen oli minulle privaattirippikoulua aikoinaan pitäneen lehtorin näkemys körttiläisistä. Itse taisi olla enempi Kansan Raamattuseuran ihmisiä.)

Luin myös kirjaimellisesti: "tulla huonoksi" on eri asia kuin "ruveta tuntemaan itsensä huonoksi".
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.