Äänestys

Kummalta puolelta voitelet näkkärin?

"oikealta"
26 (59.1%)
"väärältä"
12 (27.3%)
Kumpi puoli päällepäin sattuu.
6 (13.6%)

Äänestäjiä yhteensä: 42

Äänestys päättynyt: 31.03.05 - klo:19:09

Kirjoittaja Aihe: Näkkileipäfilosofiaa  (Luettu 23758 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Näkkileipäfilosofiaa
« : 31.03.05 - klo:19:09 »
Kumpi puoli on se ainoa oikea puoli voidella näkkileipä? Vai onko oikeaa tapaa olemassakaan? Itse voitelen "väärältä" puolelta, koska "oikealta" puolelta voideltuna leipä maistuu jauhoiselle (jauhoinen puoli kieltä vasten) ja siihen tulee paljon voita.  :lol:  Kertokaa omia tottumuksianne!!!
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Soopeli

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 174
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #1 : 31.03.05 - klo:19:25 »
Minäkin voitelen "väärältä" puolelta, vaikkakin se "väärä" puoli tuntuu mielestäni enemmän "oikealta". Pienempänä oli tapana voidella toiselta puolelta, kun koloihin meni mukavasti voita, ja näkkäri oli siksi makoisampaa. Mutta sitten kiellettiin, ettei olisi suonet rasvoittuneet. Siitä lähtien olen voidellut jauhopuolta.

Näkkäristä tuli mieleen, että sitä tuli syötyä viimeksi kai intissä, ja sitä ennen koulussa. Nykyään ei, kun pitää itse siivota muruset. Ala-asteella kadehdin niitä, joilla oli hammasraudat, koska ne saivat syödä pehmeää ruisleipää. Haaveilin hammasraudoista. Toiveeni kyllä toteutuneekin ensi syksynä, mutta siis liian myöhään :)

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #2 : 31.03.05 - klo:19:30 »
Väärältä puolelta täälläkin. Ja koulussa ainoastaan näkkäriä syön, ja vain kevytlevin kanssa! Mitään muuta ei leivälle sovi tunkea :)
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #3 : 31.03.05 - klo:20:15 »
Oikealta puolelta. Ja se oikea puoli on se sileämpi...

Poissa Dorothea

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 10
    • http://scissorkiller.deviantart.com/
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #4 : 31.03.05 - klo:20:31 »
Tämä äänestyshän on aivan epäreilu :shock: Ompas kamalaa sorsintaa.
Minähän en voitele näkkileipääni millään, mutta syön sen kyllä oikeinpäin. Siis se puoli ylhäällä, jossa ei ole niitä koloja. Tosin en ole tainnut pitkään aikaan nokkaani tuota kuivaa korppua työntää...
English humor resembles the Loch Ness Monster in that both are famous but there is a strong suspicion that neither exists. Here the similarity ends: the Loch Ness Monster seems to be a gentle beast and harms no one; English humour is cruel.
-George Mikes

Poissa sieni2

  • körtti (111)
  • Viestejä: 111
    • http://www.nurmonraketti.pas2.org
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #5 : 31.03.05 - klo:20:44 »
en oo ikinä ymmärtänyt kumpi on "oikee" puoli. ootte kaikki ohan hulluja :shock:
peace and lööv

Poissa Heli

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 37
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #6 : 31.03.05 - klo:21:12 »
Oikealta puolelta, tietysti. Ja mulle se "oikea puoli" on aina ollut se sileämpi puoli... Ehkä se on se ylivieskalaisten oikea puoli?

Lainaus käyttäjältä: "Soopeli"
Ala-asteella kadehdin niitä, joilla oli hammasraudat, koska ne saivat syödä pehmeää ruisleipää. Haaveilin hammasraudoista.

Kuuluin niihin "onnellisiin", joilla oli hammasraudat. Olihan se tietysti aika kivaa, kun ei tarvinnut syödä sitä kuivaa näkkileipää. Muuten se ei sitten niin kivaa ollutkaan, kun ei saanut syödä toffeeta ja muita sitkeitä karkkeja... Tai tulihan niitä joskus syötyä ja tottakai ne raudat irtosi hampaasta... :)

Poissa mari

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 47
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #7 : 31.03.05 - klo:21:31 »
Jos "oikea" ja "väärä" puoli määritellään sen mukaan, miten päin näkkileipä paistetaan, niin voitelen sen "väärältä" puolelta. Tosin mulle se on oikea puoli. Olen aina syönyt näkkileipäni niin ja tulen aina syömään ne niin.  :D

Poissa Soopeli

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 174
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #8 : 31.03.05 - klo:22:18 »
Lainaus käyttäjältä: "mari"
Jos "oikea" ja "väärä" puoli määritellään sen mukaan, miten päin näkkileipä paistetaan, niin voitelen sen "väärältä" puolelta. Tosin mulle se on oikea puoli. Olen aina syönyt näkkileipäni niin ja tulen aina syömään ne niin.  :D


Siis väitätkö, että voitelet sille tasaiselle puolelle?

Pitäisköhän tehdä radikaali elämänmuutos ja alkaa voitelemaan itse sitä kolopuolta. Vai tuleeko sitten voin yliannostus ja ateroskleroosi? Mene ja tiedä.

Ja mikä ihme siinä on, että aina kun Heli kirjoittaa, niin vähän ajan kuluttua kirjoittaa mari? Tai toisinpäin? Te olette kyllä erottamaton parivaljakko :D

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
En voitele
« Vastaus #9 : 31.03.05 - klo:22:49 »
En voitele näkkileipää ollenkaan, kun levittessä on rasvaa ja rasva lihottaa, Juuston laitan kolopuolelle, joka on se ainoa oikea ja autuaaksi tekevä puoli.

Minkä takia kaikki laihat käyttää sokeria, voita ja kermaa ja lihavat lihoo niiden puutteeseen????
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #10 : 01.04.05 - klo:08:29 »
Tuossa äänestyskohdassa voisi olla vaikka reikäisemmältä ja vähemmän reikäiseltä puolelta. Itse voitelen siltä reikäiseltä, koska näkkäri noin yleensä näyttää paremmalta niin päin.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa Kristian

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 222
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #11 : 01.04.05 - klo:10:32 »
Voitelen "oikealta" puolelta eli siltä, jossa on enemmän "monttuja". Syytä tähän en tiedä. Olen vain aina tehnyt niin.

Anonymous

  • Vieras
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #12 : 01.04.05 - klo:11:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Soopeli"
Siis väitätkö, että voitelet sille tasaiselle puolelle?

Pitäisköhän tehdä radikaali elämänmuutos ja alkaa voitelemaan itse sitä kolopuolta. Vai tuleeko sitten voin yliannostus ja ateroskleroosi? Mene ja tiedä.

Ja mikä ihme siinä on, että aina kun Heli kirjoittaa, niin vähän ajan kuluttua kirjoittaa mari? Tai toisinpäin? Te olette kyllä erottamaton parivaljakko :D


Kyllä, ehdottomasti voi kuuluu tasaiselle puolelle!!! :D Enkä suosittele kolopuolta, liian kuoppaista... Näkkileipä maistuu vain yksinkertaisesti paremmalta voi tasaisella puolella.

Näkkileivpään liittyy myös monia muistoja. Vieläkin hymyilyttää kun muistelee kouluaikojen näkkileivän kulutusta. Ala-asteella mun kouluruoka koostui lähinnä perunasta ja näkkileivästä. Lukiossa meillä oli kilpailuja, kuka syö eniten näkkäriä ja yritettiin aina rikkoa ennätystä yhden pöydän näkkileivän kulutuksesta. Ne luvut oli kammottavia.  :shock: Näkkäri on siis kouluaikana pitänyt tämän tytön hengissä...

Niin se taitaa olla, että aika usein Helin kanssa kirjoitetaan peräkkäin, kun mulla ei ole omaa konetta, vielä. Mutta odottakaahan vain, kun saan oman koneen, niin me ruetaan kirjoittamaan yhtä aikaa. :wink:

Poissa mari

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 47
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #13 : 01.04.05 - klo:11:09 »
Kirjoitimpa äskeisen vieraana. Minä se olin, tunnustan.  :lol:

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #14 : 01.04.05 - klo:16:54 »
Anteeksi. "Oikea" puoli eli se kolopuoli on minustakin väärä puoli. Olis varmaan pitänyt tuo kysymys muotoilla vähän selkeämmin... Pikkuisena levitin sille kolopuolelle juuri samasta syystä kuin soopelikin, eli maistui paremmalta. Jossain toisen luokan tienoilla se leipä kääntyi sitten toistepäin  :)  Mun yks kaveri huomas että kaikki jotka on ollu päiväkodissa voiteli leivän nurjalta puolelta. Mulle ei kyllä sitä päiväkodissa opetettu vaan se leipä kääntyi ihan itsestään.

Laajennetaampa kysymys myös hapankorppuihin. Sileämpi vai ruttuisempi puoli? Jätetään nyt ne kunnon näkkärit joissa molemmat puolet on samanlaisia pois laskuista.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna