Kirjoittaja Aihe: Körttibaari 12 Iloinen ja musiikkipitoinen, myös tosikoille.  (Luettu 31480 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Juomat tuli lipaistua ennakkoon ennen tänne tuloa.

Tänään on ollut harmia ja iloa. Tuo koronavirus häiritsee siinä minun kuin monen muunkin ihmisen elämää.
Joka päivä saamme lukea sairastuneiden lukumääriä ja oheisaineistoa työttömiksi joutuneista yms. "Ruma sana  tähän."

Ilonaihekin on - sellainen ihan henkilökohtainen, pieni. Saksassa uutisoidaan, jotta pakettien lähettäminen määrissä mitattuna on samalla tasolla kuin ennen joulua yleensä on. No, kun kaupat ovat suljetut, niin väki ostaa verkkokaupoista. Niin minäkin. Suuri ilo vanhalle on se, että tilaukseni on lähtenyt minua kohti. Tietysti pienesti arveluttaa, jotta ei kai siinä vaan ole mitään pöpöjä siinä tilaamassani tavarassa, mutta muutoin olen aiheesta suorastaan "onneni kukkuloilla".


Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Joo, olen minäkin sen verran netistä ostanut, että on kokemusta tavaran kulusta lähettäjältä matkahuoltooni. Tämä on kunnollista palvelua.


Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Löyhkä-Paavon kapakassa körttivaari istuu
ystävien joukkoon
Körttibaarin loukkoon.
Virren veisuu kuuluu heikko.
Niinkuin vanha peikko
vaari hiljaa huokaa: - hiiohoi,
toinen tuoppi tuokaa, hiiohoi.

Ennen oli ukkovalta,
tuuli Lapualta, hiiohoi.
Toiset tuulet soivat nyt
ja tuntuu hataralta, hiiohoi!


Herättäjä-Yhdistys kai järjestää taas juhlat
niinkuin joka kesä.
Syntiselle pesä
penkin päästä löytyy taasen.
Vaarikin nyt saa sen.
Siinä hän nyt veisaa: - Hiiohoi,
vaikka ääntä ei saa, hiiohoi.

Penkit ovat kovaa puuta,
kovaa ilman muuta, hiiohoi.
Nuoret niillä istuvat nyt
soittamassa suuta, hiiohoi.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Joo, olen minäkin sen verran netistä ostanut, että on kokemusta tavaran kulusta lähettäjältä matkahuoltooni. Tämä on kunnollista palvelua.

Itse tilasin auton osan Saksasta ja en tiedä missä se nyt on ?

Soitto tuli post nordenista, että pakettinne tulee teille 14-16 välisenä aikana.
No odotin himassa sen välin, mutta eipä tullut ja piti lähteä neljän jälkeen työasioille.
No sitten soitin Post nordenille.
Tämmöinen lähetys numerolla se ja se piti tulla, mutta ei tullut annetulla ajalla.
Muijja siellä, no emme me ihan pysty aikataulun mukaan toimittamaan ja meillä on näin ja näin paljon paketteja.
Minä, no tämmöinen numero paketilla, missä se nyt on, niin tuun hakeen.
Eukko ei löytänyt ja mulla alkoi käpy palaa ja siinä murisin ja ärisin, mutta ei auttanut.
Ei löytynyt pakettia, mutta raha kyllä kelpasi.

Kiitos pena ton laulun jakamisesta, aika löytö.
Tik toc.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Älä ViisV hermostu. Poikani tilasi Saksasta auton kesärenkaat. Lupausaika venyi tusinaksi päiväksi, eikä sekään ole huono suoritus. Tänään koronan vilahdellessa ei ajat voi pitää ollenkaan paikkaansa kvliikenteessä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Kiitos pena ton laulun jakamisesta, aika löytö.

Ihan itse tein.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Elämä on parasta itse tehtynä.  :icon_biggrin:
Pyryharakka

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Elämä on parasta itse tehtynä.  :icon_biggrin:

Itse elettynä ainakin.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Viisveisaajalle tämä.

Kokemukseni Post Nord nimisen firman toimintatavasta. Voihan niitä toisenlaisiakin olla, mutta tämä on minun kokemukseni.

Kun ostokseni lähtivät Saksasta, sain seurantanumeron lähetykselle. Sitä tietysti innokkaasti nettiin naputtelin, jotta näin,
missä se paketti kulkee. Sitten ensimmäinen etappi Saksan jälkeen oli Turku. Nettiin ilmestyi teksti, johon minun piti ottaa kantaa:
siinä tarjottiin parille seuraavalle päivälle toimitusaikoja kotiini tuotaessa ja näistä ehdotuksista minun piti valita jokin. Sitten siinä oli myös sellainen, jotta kerrottiin, mikä on kotiosoitettani lähinnä olevat Post Nordin toimipiste, voisin myös valita sen kotiovelle toimituksen sijaan. Olen tuosta Post Nordista paljon kuullut, niin jännitti sen verran, jotta valitsin sen suoraan kotiovelle päivänä XX aikavälillä YY toimituksen. Post Nord posteljooni saapui kymmentä minuuttia ennen sovitun aikajakson alkamista. Olin kotona, kaikki hyvin.

Yleensä vielä sellainen, jotta saksalaiset tahtovat, jotta ostaja saa paketin suoraan käteensä kotiovellaan. Siellä kun näköjään on huusholleissa aina joku kotona ja se on heille käytäntö.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Viisveisaajalle tämä.

Kokemukseni Post Nord nimisen firman toimintatavasta. Voihan niitä toisenlaisiakin olla, mutta tämä on minun kokemukseni.

Kun ostokseni lähtivät Saksasta, sain seurantanumeron lähetykselle. Sitä tietysti innokkaasti nettiin naputtelin, jotta näin,
missä se paketti kulkee. Sitten ensimmäinen etappi Saksan jälkeen oli Turku. Nettiin ilmestyi teksti, johon minun piti ottaa kantaa:
siinä tarjottiin parille seuraavalle päivälle toimitusaikoja kotiini tuotaessa ja näistä ehdotuksista minun piti valita jokin. Sitten siinä oli myös sellainen, jotta kerrottiin, mikä on kotiosoitettani lähinnä olevat Post Nordin toimipiste, voisin myös valita sen kotiovelle toimituksen sijaan. Olen tuosta Post Nordista paljon kuullut, niin jännitti sen verran, jotta valitsin sen suoraan kotiovelle päivänä XX aikavälillä YY toimituksen. Post Nord posteljooni saapui kymmentä minuuttia ennen sovitun aikajakson alkamista. Olin kotona, kaikki hyvin.

Yleensä vielä sellainen, jotta saksalaiset tahtovat, jotta ostaja saa paketin suoraan käteensä kotiovellaan. Siellä kun näköjään on huusholleissa aina joku kotona ja se on heille käytäntö.

Ei ole kokemusta, mutta vuoden 2018 tilinpäätös -250milj eikä tämä vuoden tulos näytä paremmalta. Tanskan ja Ruotsin postimonopoleilla on mitä polttaa, hehän omistavat firman.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Ei ole kokemusta, mutta vuoden 2018 tilinpäätös -250milj eikä tämä vuoden tulos näytä paremmalta. Tanskan ja Ruotsin postimonopoleilla on mitä polttaa, hehän omistavat firman.

Kiitos seppos, nyt tiedän keneltä pyydän hyvityksen.

Minulle hyvitys kelpaa Galsbergina tai Heinekinä.

Tanskassa Galsbergin johtaja joi aina Tuborgia.

-Häneltä kerran kysyttiin, miksi et juo Galsbergia.
Hän, no en halua haista oluelle, kun menen kotiin.

Tyypillinen tanskalainen vitsi.

Olen muuten kalareissulla Haminassa juuri.
On ihan hienot kalavedet täällä.
Ja huomaa eron etelään tai länteen, niin jengi vähät välittää Korona välimatkoista. Kaikki kaupoissa, ihan iholla.
Stadissa jengi repee, jos meet kahta metriä enempi liki ja antaa huudia.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Pitäiskö kävästä optikolle, kun meinasin alkaa kertomaan kalajuttuja naapurimökin omistajan grilli piipun kanssa.

Vanhuus tulee vaivoineen.

Missä se baarimusa viipyy tältä saitilta.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Tik toc.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Pistetään tästä sielun veljelle stygi,

https://www.youtube.com/watch?v=M6XfGxPYNhM