Kirjoittaja Aihe: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä 2  (Luettu 47677 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä 2
« Vastaus #120 : 24.07.14 - klo:22:40 »
Jos todella halutaan katsoa tätä vakavasti, luulenpa John Gillin selityksen Joh 20:17sta vielä pätevän. Hän vastaa juuri tähän kysymykseen, miksi Jeesus ei antanut Mariaa koskettaa häntä, kun myöhemmin käski Tuomasta niin tehdä. Syy oli yksinkertaisesti se, että hänellä oli kiireinen tehtävä Marialle, siis, viedä nopeasti ylösnousemuksen sanoman muille. Hän ei halunnut Mariaa viipyvän. Olisi Marialla aika myöhemmin kunnian ja rakkauden osoituksella koskettaa Jeesuksen jalkoja, sillä Jeesus ei ollut vielä palannut Isänsä luo.

Pidin tästä.  Marian kohdalla koko hapuilu ei ollut olennaista, todella.  Päin vastoin.  Kiitos!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä 2
« Vastaus #121 : 27.07.14 - klo:12:26 »
Pidin tästä.  Marian kohdalla koko hapuilu ei ollut olennaista, todella.  Päin vastoin.  Kiitos!

Ja minä pidän tästä, kiitos. Minulla on ainakin taipumus hapuiluun, kun Jumalalla olisi varmaan ollut minulle muuta tekemistä. Mene ja tiedä. Olen ainakin itse vain hapuillut. Paitse tietysti kerran elämässäni tein jotakin hyödyllistä, kun känsin SV englanniksi.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä 2
« Vastaus #122 : 27.07.14 - klo:13:57 »
Puolijumalallista...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä 2
« Vastaus #123 : 27.07.14 - klo:17:40 »
Apostolien teot 17:26 puhuu hapuillen löytämisen mahdollisuudesta. Lohdullista meille sokeille ja pimeässä kulkijoille.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä 2
« Vastaus #124 : 27.07.14 - klo:20:28 »
Ristus riittää...
Lohdullisin kohta on kyllä joka sanoo, kämmenteni maloon olen piirtänyt sinut. En muista missä ja ominko itselleni esim. jotakin Israelille VT:ssa luvattua. Tämän sanoi muuan pappi kertaalleen ollessani varsin toivoton ja valittaessani etten voi itse riippua missään Jumalassa kun ei ole riipukkeita minussa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22091
Vs: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä 2
« Vastaus #125 : 27.07.14 - klo:20:46 »
Lohdullisin kohta on kyllä joka sanoo, kämmenteni maloon olen piirtänyt sinut. En muista missä ja ominko itselleni esim. jotakin Israelille VT:ssa luvattua. Tämän sanoi muuan pappi kertaalleen ollessani varsin toivoton ja valittaessani etten voi itse riippua missään Jumalassa kun ei ole riipukkeita minussa.

Tuo on Jesajan kirjan 49 luvun lopusta. Siihen on laitettu otsikoksi: Herra ei unohda Siionia.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä 2
« Vastaus #126 : 28.07.14 - klo:09:04 »
     6 Ukko tuon sanoiksi virkki,
Taatto puheeksi panevi:
Tulkohon jo taivonkansi,
taivonkansi kaunihiksi,
halki ve’en, halki taivon,
halki haljakan sinisen,
eroittamahan vesiä,
vesistänsä jakamahan.
7 Taatto teki taivonkannen,
vahvaksi kannen tekevi,
eroitti veet kannen alla
vesistänsä kannen päällä,
valmihiksi valoi voiman,
tueksensa taivonkannen.
8 Taatto taivahaksi sanoi,
taivoksi kannen kutsuvi.
Illan hämärää helpotti
aamu leppien latvoissa;
illan hämärästä läksi,
aamunkoitosta kiirehti
toinen päivä, toivon päivä;
päivistä toinen paloa.

Sinä salaisesti sanoit:
Taivonkansi kasvakohon.
Selvästi sana ilmoittaa
taivonkannen kasvanehen.
Tarkka silmä tiiraeleepi,
taivosta kansi katoaa,
tiirikoelen tinkimätä,
taivo onkin aivan auki,
kansi puuttuu kokonansa,
hävinnyt on helahoito.
Hävinnyt on helahoito
tai ei ollut ollenkana.
Epäilys esihin hiipii
Luojan työstä, sanastansa.
Toisen päivön sanomana
ontuvana on oikia.
Epäillen mä katson ylös,
Katson kaikkialle katson,
kansi ei näy katsomalla,
Ukkokin on näkymätön,
aukosta avonaisesta
salaisesti sihtoon sitä
makiata maisemata,
tähtitaivon tanteretta,
tyhjän tilan tasankoa,
varsinkin valtaistuinta.
Lausun niin kuin muurahainen,
kuin pässi voisin määkiä:
”Kiipesin kuin korkialle,
löytänyt en Luojatani.”
Tärkeintä ei muurahaisen
löyöt latvojen latvoista,
tärkeintä ei määkiminen
pässin päässä poloisella.
Jos muurahainen ei löyä,
jos pässi ei päivittele,
Luoja kyllä löytää oman,
Ukko onnistuupi aina.
Olen minä liian pieni
heikko olen uskomahan.
Jos en usko Jumalahan,
riittää rakkauelleni,
että Ukko uskoo aina
minuhun Ukko uskoopi,
Taatto tarttuupi minuhun.
Käteni on kalpeana,
heikko, halpa, hajoittava,
ei voi tarttua Taattohon.
Taatto teki taivonkannen,
suuren, näkymättömänkin,
Taatto tarttuu käteheni,
kaikkivoipa tekeepi sen.
Käsi käessä kaksistamme
katsomme luotua kaikkea.
Taatto tiukasti puristaa.
Puristamahan pysty en.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä 2
« Vastaus #127 : 31.07.14 - klo:15:50 »
Ja minä pidän tästä, kiitos. Minulla on ainakin taipumus hapuiluun, kun Jumalalla olisi varmaan ollut minulle muuta tekemistä. Mene ja tiedä. Olen ainakin itse vain hapuillut. Paitse tietysti kerran elämässäni tein jotakin hyödyllistä, kun känsin SV englanniksi.

Koska on jossain seurat, jossa veisataan siionin virret englanniksi?

Olen varma, että olet Mc Elvain ollut useasti hyödyksi ja juuri hapuillessan ja epävarmuudessaan Paavon mukaan ihminen on parhaimmillaan :)

Joskus on ollut tilanne, kun on mukamas muuten vaan puheltu jostain aiheesta, mutta jälkikäteen ajateltuna siitä on ollut paljonkin hyötyä :)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä 2
« Vastaus #128 : 31.07.14 - klo:18:02 »
Ehdin jo iloita, että nyt pappi ottaa kantaa, miksi Maria ei saanut koskea Jeesukseen ja Tuomasta Jeesus pyysi koskemaan haavojaan. Usein odottaisin papeilta juuri tämmöisiin kannanottoa, mutta turha toive.


Niinpä kuuntelin Jukka Norvannon Raamattu kannesta kanteen -ohjelmasta hänen käsityksensä asiasta. Hän oli sitä mieltä, että Maria ei ollut vielä valmis ymmärtämään, että Jeesuksella on ylösnousemusruumis. Maria oli tottunut palvelemaan Jeesusta ja ehkä kuvitteli, että nyt kaikki on taas samoin kuin ennen Jeesuksen kuolemaa.

En nyt ihan pirskan kirjoitusta osaa tulkita, kun olen vain tyhmä mies, mutta tarkoittaako pirska, että siinä oli joku sukupuolijuttu ja sen takia vain Tuomas sai koskea Jeesuksen haavoihin ja Maria ei?

Oikeasti siinä olen sen demonit ja Enkelit kirjoittajan oli Brown nimeltään, kun kirjoitti, että Maria ja Jeesus olivat enemmänkin kuin ystäviä.
Jeesushan oli myös ihminen maanpäällä ja sen aikainen kulttuuri oli hyvin sovinnainen, että sen Dan Brownin kirjoitukset kun avaa tätä puolta Jeesuksesta on ihan tervetullutta.

Mua kerran tää aihe pisti mietityttään, kun kuulin sellaisen Taze laulun jossa oli jotenkin tuhat syliä joissa levätä ja tuhat äitiä joille itkeä Jumalani tai jotenkin muista nyt vanhana enää mitään. :)

Juhani pikkasen tylysti tai jotenkin vastasi pirskalle, että Jeesus riittää.
Vähän kuin olen mies pappi älä avaa tätä aihetta toiselta puolelta.

:) Miks seppos tääl ei oo sydän hymiötä, kuten facebookissa? Ois kiva.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33825
Vs: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä 2
« Vastaus #129 : 31.07.14 - klo:18:15 »
 :049: :054: :055: :057:

Nämä on.

Rakkaudella ja hymyillen,  Riitta-mummi   :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä 2
« Vastaus #130 : 31.07.14 - klo:18:23 »
:049: :054: :055: :057:

Nämä on.

Rakkaudella ja hymyillen,  Riitta-mummi   :003:

No johan on ihqua ja sööttiä Riitta :)
« Viimeksi muokattu: 31.07.14 - klo:18:27 kirjoittanut Viisveisaaja »
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä 2
« Vastaus #131 : 01.08.14 - klo:11:03 »
Ja minä pidän tästä, kiitos. Minulla on ainakin taipumus hapuiluun, kun Jumalalla olisi varmaan ollut minulle muuta tekemistä. Mene ja tiedä. Olen ainakin itse vain hapuillut. Paitse tietysti kerran elämässäni tein jotakin hyödyllistä, kun känsin SV englanniksi.

Sattuu niin että on täällä juuri tasan näin, ja koetan pinnistää kuin, no niin, miettiessäni mitä Jumala toivoisi minun pieneltä osaltani tekevän näillä ajoin. Ymmärrystä saa pyytää. Siitä huolimatta kai kautta elämäni ymmärsin väärin. 

Ei, tämä ei ole valuuttaa, jolla lunastetaan taivaspaikka.
Olisin muuten vain mielelläni tehnyt kuinka Jumala tahtoo. Tai edes mitä itseni ei sitten tarvitse katua kuten Dosentti  :026:  (Anteeksi, hän hyppelehtii, kuvitelkaa jos hän hyppelehtisi ympärillänne, nojatuolissanne, puutarhassanne...!!) vähän taisi katua.-  Ainakin sellaista kirjaa kuin Nachfolge.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä 2
« Vastaus #132 : 01.08.14 - klo:13:20 »
Koska on jossain seurat, jossa veisataan siionin virret englanniksi?

Heti kun löytyy Kuopiosta paikka. Kotini on liian vaatimaton edes seuratuvaksi, kun nykyään ihmiset tarvitsevat ihan oikeata wesi closettia.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä 2
« Vastaus #133 : 04.08.14 - klo:10:30 »
Heti kun löytyy Kuopiosta paikka. Kotini on liian vaatimaton edes seuratuvaksi, kun nykyään ihmiset tarvitsevat ihan oikeata wesi closettia.

Kyllähän srk-saleista löytyy tiloja, mutta ei niin komeita tiloja kuin kotua. Aholansaaresta voisi olla.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Mietteitä tutuista Raamatun teksteistä 2
« Vastaus #134 : 05.08.14 - klo:11:09 »
Kyllähän srk-saleista löytyy tiloja, mutta ei niin komeita tiloja kuin kotua. Aholansaaresta voisi olla.

Minä kun olen tällä foorumilla "aralla tunnolla", en ole itse agiteerannut tarpeeksi. Täytyy ruveta itse toimimaan. Katsotaan kun Herättäjä-yhdistyksen toimipiste on taas auki. Savo on strannalla.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.