Kirjoittaja Aihe: Uskonnonsyöttö vol3  (Luettu 50408 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #60 : 06.07.09 - klo:15:25 »
Ei minusta se ole ristiriitaista. Foorumilla on selkeät säännöt ja niitä jos selkeästi rikkoo, on valvojan tehtävä poistaa viesti tai vähintäänkin varoittaa kirjoittajaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #61 : 06.07.09 - klo:15:33 »
Olen kokenut Körttifoorumilla sellaista ilmapiiriä, että
"jos uskot, kuten me, olet tervetullut. Jos et usko, etkä suostu meidän muottiimme, niin ULOS täältä".
Kokemushan on aina 100% aito, oli se sitten totuuden kanssa yhtäpitävä taikka ei.

Eräs suuresti kunnioittamani agnostikko Kauppalehden keskustelufoorumilla kerran sanoi, että uskovaisten kanssa tulee kyllä hyvin toimeen, kun välttää tiettyjä keskustelunaiheita. Viisaasti sanottu.





Minä olen kokenut ihan samalla tavalla. Kokemus on aito, vaikka toiset muuta väittäisivätkin. Tsemppiä kovasti ja muista, että Sinun ei tarvitse pyytää anteeksi sitä, että olet loukkaantunut saamastasi kohtelusta. Jokaisella on oikeus tuntea niin kuin haluaa ja parempi ilmaista loukkaantuminen, niin ei tarvitse kerätä sisälleen outoja möykkyjä, jotka tulevat esiin jossain myöhemmässä vaiheessa.

Seppos, mainitsit, että jotkut aiheet ovat tällä foorumilla niin loppuunkaluttuja, ettei niitä kannata enää ottaa esiin. Minä olen surffaillut täällä vasta tämän vuoden maaliskuun lopusta lähtien enkä kauheasti ole lukenut vanhoja ketjuja läpeensä. Minulla täällä ei ole niin paljoa loppuunkaluttuja aiheita kuin moderaattoreilla tai ylläpitäjällä. Siispä haluaisin, ettei täällä ihan tyrmättäisi aiheita, joita on jonkun mielestä kaluttu liikaa.

Eihän sitä Raamattuakaan ole saatu vielä loppuun kaluttua, vaikka sitä on luettu ja tulkittu aika paljon kauemmin kuin tätä foorumia.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #62 : 06.07.09 - klo:15:57 »
Ei minusta se ole ristiriitaista. Foorumilla on selkeät säännöt ja niitä jos selkeästi rikkoo, on valvojan tehtävä poistaa viesti tai vähintäänkin varoittaa kirjoittajaa.

Tervetuloa keskustelemaan Körttifoorumille. Körttifoorumin säännöt:
Kohta 10.

…Ylläpitäjä tai valvojat eivät ole velvollisia tai ehtiviä seuraamaan kirjoittelua jatkuvasti eivätkä näin ollen ole vastuussa foorumin sisällöstä. Mikäli huomaat asiattoman viestin foorumilla, voit informoida siitä keskustelun valvojia esim. viestien yhteydessä olevalla "Ilmoita valvojille"-toiminnolla.

http://www.h-y.fi/foorumi/index.php?PHPSESSID=f93a8a9259601b617bbad18386572c3c&action=register


Siis kummalle ilmoitan foorumin, valvojalle vai seppokselle. Älä nyt pidä ihan minua …
Joskus kannattaisi laskeutua maanpinnalle, vai pitääkö rautalangasta vääntää.
Toisaalta ”sinisilmäisenä” ihmisenä totuus tulee vastaan aina jälkikäteen minulle, se on vähän niin kuin takamus edellä puuhun…

Poissa Penanpoika

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 115
    • matteuspentti.com
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #63 : 06.07.09 - klo:16:04 »
Kieltämättä näinkin pitkäikäiselle foorumille tultaessa uuden käyttäjän on vähän hankala tietää mistä on puhuttu, ja mistä ei ole. Itsekin rekisteröidyin käyttäjäksi vuosia forumin perustamisen jälkeen. Jokus olen nostanut vanhoja topikkeja uuteen valoon, mutta minun periaatteeni on ollut vastata tuoreisiin keskusteluihin, mikäli olen kokenut, että minulla on jotain lisättävää. Jos ei ole lisättävää, ei keskusteluun tarvi osallistua. On monia keskusteluketjuja, jotka ei minua kiinnosta. (Nykyään vähän turhankin paljon, kun liian monet ketjut päättyvät väittelyyn, kuka tarkoitti mitä ja kuka loukkaantui mistäkin)

Jos joku minua taas yrittää loukata, alkaa mielenkiinto keskusteluun hiipua aika pian. Tyylikkäämpää lienee jättää loukkaajat omaan arvoonsa.

Uusia topikkeja vanhoista aiheista on mielestäni suotavaa aloittaa. Jos joku kokee, että ei kyseinen aihe enää kaipaa keskustelua, voi olla siihen osallistumatta, eikö niin :). Näin uudet käyttäjät voivat vaikkapa keskustella keskenään keskustelua, johon vanhemmat eivät enää innostu osallistumaan.

Ja mitä tähän ylläpidon asemaan tulee komppaan kyllä An-naa, sillä nettiketillä ja "liikkeen virallisella kannalla" ei tällä forumilla ole koskaan ollut yhteyttä. Ylläpitäjän tehtävänä on puuttua, jos teksti on hyvien tapojen tai vaikkapa Suomen lakien vastaista. Yksityishenkilöihin kohdistuva loukkaava materiaali mm. laskettaneen tällaiseksi. Eihän ole hyvien tapojen mukaista kasvotustenkaan huudella loukkauksia.

On hyvä muistaa, että nettiforumit ovat keskustelualueita, joissa tietyllä tasolla kirjoitukset ovat julkaisuja, kuten painettujen lehtienkin mielipidekirjoitukset. Sen takia on suotavaa harkita mitä tänne kirjoittaa. Itse miellän nimimerkit ihmisiksi, joiden kanssa käyn kirjeenvaihtoa tai keskustelua, jota pystyisin tarvittaessa käymään myös kasvotusten.

Poissa Penanpoika

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 115
    • matteuspentti.com
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #64 : 06.07.09 - klo:16:06 »

Siis kummalle ilmoitan foorumin, valvojalle vai seppokselle. Älä nyt pidä ihan minua …
Joskus kannattaisi laskeutua maanpinnalle, vai pitääkö rautalangasta vääntää.
Toisaalta ”sinisilmäisenä” ihmisenä totuus tulee vastaan aina jälkikäteen minulle, se on vähän niin kuin takamus edellä puuhun…


Tällä forumilla Seppos on yksi valvojista (edit: Hänen nimimerkkinsä alla lukee "ylläpitäjä"). Hän kirjoittaa myös omalla nimimerkillä, sillä on yksityishenkilö. Körttiforumilla ei ole Valvojan nimen alla toimivaa anonyymiä tahoa, joka toimisi tuomarina poistamassa tekstejä.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #65 : 06.07.09 - klo:16:16 »
...Körttiforumilla ei ole Valvojan nimen alla toimivaa anonyymiä tahoa, joka toimisi tuomarina poistamassa tekstejä.

Kiitos vastauksesta Penenpoika, pahoittelen vaan että tämä tuli nyt vasta ilmi.
Taisin myös jossain vaiheessa kirjoittaa foorumin ”sisäpiiristä ” , olisi silloin pitänyt kuunnella itseään.
Sillä näyttää että kaikki ” valvojat ” ovat  ”hereillä” ja …
minä voin  :078:

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #66 : 06.07.09 - klo:16:45 »
Siis kummalle ilmoitan foorumin, valvojalle vai seppokselle. Älä nyt pidä ihan minua …

Olen myös ymmärtänyt, että klikkaamalla linkkiä 'Ilmoita valvojille', jokaisen kappaleen oikeassa alakulmassa, asia menee perille vaivattomammin?

Penanpojan kanssa olen samaa mieltä foorumille kirjoittelusta. Jos kirjoituksissani ei ole päätä eikä häntää ne voi jättää omaan arvoonsa, näin teen toistenkin foorumilaisten laatimien viestien osalta...tai jos jokin aihe ei kertakaikkiaan kiinnosta, mitä siihen käyttää aikaa... mutta, että... on tietenkin inhimillistä sekin, jos minulle jokin merkityksellisesti tärkeä ja itse pitämäni "pyhäksi kokemani" asia taikka seikka litistetään maan rakoon, alkavat otsasuoneni pullistua ja vastauskin saa usein liiankin värikkään sävyn...siis inhimillistä, muttei korrektia.

Kirjoituksesi täällä foorumilla ovat kaikkien luettavina, eikä yksin niin, että lukee foorumia, vaan kirjoituksia putkahtaa esiin jotakin sanaa tai asiaa haettaessa hakukoneilta.

Klikkaan foorumille tullessani kohdetta 'Näytä edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit.' Näin toimien lukeminenkin on vaivattomampaa ja tulee luettua kaikki uudet, edellisen foorumilla käyntini jälkeen tulleet viestit.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Juhoma

  • Vieras
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #67 : 06.07.09 - klo:17:07 »

Aikuisena ihmisenä pyydän avoimesti valvojalta sulkemaan minun ”nimimerkkini”. Että ei tarvitse / eikä tule kiusausta enää vastailla kommentteihin. Kiitos.
Ei Benkku täältä mihinkään lähde , on hän sellainen  HURU-UKKO    :icon_lol:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #68 : 06.07.09 - klo:17:50 »
Näillä kalutuilla ja minusta riittävästi keskustelluilla aiheilla tarkoitin kahta nimenomaista aihetta eli sukupuolivähemmistöt ja naispappeus. Niihin on vaikea kirjoittaa mitään ylimaallista viisautta, mitä ei olisi jo sanottu ja olen havainnut vakituisten kirjoittajien olevan samaa mieltä. Ne olivat mielessä siksi, että foorumiin halusi tulla henkilö kirjoittamaan nimenomaan niistä ja pelastamaan meidät. Muistakaan syistä johtuen en ole hyväksynyt häntä tänne kirjoittamaan.

Mitä tulee asemaani kirjoittajan niin kyllä Benkku on siinä aika oikeassa. Olen yrittänyt olla kirjoittamatta mielipiteitä ja pysyä vain faktoissa, mutta se on vaikeaa. Suonette lipsumiset anteeksi.

Tämän foorumin valvojat todellakin edustavat vain itseään, eivät taustajärjestöä, vaikka astian maku joskus tuntuukin. Heidän mielipiteensä eivät ole mitenkään virallisia, vaan täysin henkilökohtaisia kuten usea sen jo totesi. Siis H-Y:n kannanottoja ei täällä tulla kuulemaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

santtu-62

  • Vieras
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #69 : 06.07.09 - klo:17:53 »
Ei Benkku täältä mihinkään lähde , on hän sellainen  HURU-UKKO  

Juhoma… Näin nuorempana miehenä, tällä kertaa en pyöri enää ympyrää ja jatka päätäni lyömistä ”karjalan mäntyyn”, Mutta lainaan Aku Rädyn sanoja viestini lopuksi:

”Herännäisyydellä ei ole menneisyyttä, ei nykyisyyttä, eikä tulevaisuutta, sillä on vain Kristus.”

Aku Räty . Maan ja taivaan matkamies.
Minna Kettunen  / Kirjapaja 2003 s.133-134

Nähdään ,ukko. :eusa_angel:
« Viimeksi muokattu: 06.07.09 - klo:17:56 kirjoittanut Benkku »

Juhoma

  • Vieras
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #70 : 06.07.09 - klo:20:05 »


Nähdään ,ukko. :eusa_angel:
[/quote]

Toivottavasti   :icon_wink:

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #71 : 11.07.09 - klo:21:44 »
Lainaus käyttäjältä: SeppoS
Markkinoinnin laajan koulutuksen saaneena kuitenkin omaan pari ehdotusta. Tekstien tulisi olla kysyviä, hämmentäviä tai yllättäviä. Idea on siinä, että ne bussista tai muusta käsin pikaisesti lukeneena jää pohtimaan loppumatkaksi. Julistavan kuittaa liian helposti ja se jää siihen, kun tarkoitus on, että se tarttuu vaatteisiin eikä irtoa mielestä mitenkään. Niitä ei ole helppo tehdä tiedän sen, mutta sitä parempia ne sitten ovat. Otetaan esimerkiksi yksi sana Miksi? Mitä kaikkea se assosioi pienissä mielissämme. Sitä voi jatkaa sitten sanalla tänään, siis Miksi tänään? Taas uudet ajatukset mielessä. Sitten vaikka miksi minä tänään? Mitä lie lukijan päässä liikkuu.

Täytyy laittaa mietintämyssy käyntiin ja nämäkin ainekset sinne mukaan ottaa.
Lyhyille (useille lyhyille) ja ytimekkäille lauseille olisi kyllä suuri tilaus.

Körttifoorumista on ollut minulle apua joillekin mielestäni ytimekkäillekin lausahduksille, jotka ovat sitten olleet muodossa taikka toisessa ikkunalla.

Tänään poistin sen "Jumala saattaa olla olemassa..." tekstin ja olin jo latonut pinoon kokonaan tai melkein kokonaan tekstin: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut". Sitten tuli ajatus, että voikohan tämä rohkaista jotakuta itsemurhaan (varmaan hassu ajatus, mutta neuroottisena ihmisenä minulle tulee kaikenlaisia ajatuksia). Luovuinkin tuosta tekstistä ja laitoin ikkunaan tällaisen:
"
Pitäkää usko
Jumalaan.
--- Jeesus ---
Markus 11:22
"

Ehkäpä tämä sopii paremmin siihen "Jumala saattaa olla / Jumala tuskin on" -teemaan.

Siinä Raamattuikkunaliiketilan vieressä on toinen pieni samankokoinen liiketila. Siinä oleva liike lopetti ja joku uusi toimija on tulossa tilalle.
Tuon naapuriliiketilan ikkunassa oli joitain postikortteja ja pieniä Raamatun lauseita.
Vaikuttaa siltä, että siihen tulee joku kristillisperäinen toimija. Jännityksellä jään odottamaan, että minkälaatuista uskonnollista toimintaa siihen tulee.
Olisihan se kiva, jos tuon uuden tulokkaan kanssa avautuisi jonkinlainen yhteistyön mahdollisuus, josta molemmat osapuolet voivat hyötyä.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #72 : 19.07.09 - klo:22:17 »
Olen kokenut Körttifoorumilla sellaista ilmapiiriä, että
"jos uskot, kuten me, olet tervetullut. Jos et usko, etkä suostu meidän muottiimme, niin ULOS täältä".
Kokemushan on aina 100% aito, oli se sitten totuuden kanssa yhtäpitävä taikka ei.


Pakko myöntää, että jokusen kerran olen ajatellut samoin.

Kakarana kävin körttiseuroissa vanhempien mukana, mutta sittemmin taukoa on kertynyt. Nyt katsastelen vakavammin uudelleen Jumala-asioita. Ajattelen, että joillakin on voimakkaitakin Jumala/Jeesus/Pyhä Henki-kokemuksia, toisilla ei ensimmäistäkään. Ei tietysti tarvitsekaan olla. Mutta se, että joku on elämässään sellaisessa vaiheessa, että paasaa kokemuksistaan ja toivoo muidenkin ehkä kokevan tai tuntevan sellaisia, mitkä tuntuvat tekevän Jumalan todellisemmaksi itselle tai miten sen nyt sanoisi, niin ei se minusta ole minulta pois eikä uhkaa minua. Minusta asioista  voidaan keskustella. Ok, mikä on sitten soveliaan keskustelun määritelmä.. Yli menee ainakin, jos luvataan tai kielletään taivas, pelastus toiselta.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #73 : 20.07.09 - klo:06:47 »
Lainaus
Yli menee ainakin, jos luvataan tai kielletään taivas, pelastus toiselta

Samaa mieltä ehdottomasti olen minäkin, sillä poikkeuksella, että jos henkilö antaa luvan, että häneltä saa nuo kieltää, niin silloin, jos kielletään, niin ei mene yli.
Minulta saa kieltää nuo kaikki ja julkisesti ja niin usein, kuin sitä tuntuu.
Tuskin tulen siitä mieltäni pahoittamaan - päinvastoin: se tuntuu aina niin hauskalta, kun tuonkaltaisia minulle puhutaan.
Sen varran harvoin kukaan tuollaisia puhuu minulle - saati muille

Olen kummallinen, myönnettäköön.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Uskonnonsyöttö vol3
« Vastaus #74 : 20.07.09 - klo:07:26 »
me olemme myöskin kummallisia... :icon_eek:
wilhelmi niskasen jäljillä