Kirjoittaja Aihe: Tarve kuulua joukkoon  (Luettu 15636 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22051
Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #15 : 18.12.08 - klo:15:52 »
Sittenhän me nähtiinkin, vai kuinka? Eikö silloin ollutkin körttiläisten lähetystyöstä puhetta? Minulla on parta, kaljunalku ja poninhäntä, rouvalla harmaa hiuspilvi.

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #16 : 18.12.08 - klo:18:09 »
Kyllä nähtiin ja kuvauksestasi tunnistan teidät kumpaisetkin. Olin hyvin mielissäni, kun se oli ensimmäinen kerta, kun seuroissa kävin ja heti sain pienen historian katsauksen körttiläiseen lähetystyöhön. Aihe liippasi itseäni läheltä siinä mielessä, että äitini on lähetyssihteeri ja hänen matkassaan oon pienen ikäni erilaisissa lähetystapahtumissa ravannut.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #17 : 18.12.08 - klo:19:13 »
Minulla on tänään DNA-Mockulan toiminta ollut pätkittäistä, ja yksi juttu
meni harakoille.Ei sen kummempi, kuin että kyselin Penan ulkomuotokuvauksen jälkeen, että onko pitkä tukka poninhännällä,sametti-
takki ja farkut nyky körttimuotia.Sekä mustan baskerin näin Lahden Herättäjäjuhlilla monilla miehillä.Mistä juontuneen tämä habitus.
Naisilla ei liene vastaavaa tunnistetta.

Baskeripäisiä miehiä näkyy vanhoissakin valokuvissa, jotka on otettu juh-
lilta.
Kiva kun Tiitiäinen on ahkera nettiläinen, moni muu on ollut ihan hiljasiin
muutaman päivän.
Kirjoittelemisiin !
                         Riitta-mummi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22051
Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #18 : 18.12.08 - klo:22:13 »
Minua on ulkonäköni vuoksi nimitelty vuosien varrella Hullujussiksi, Velttovirtaseksi ja Osamabinladeniksi. Körttimuodiksi sitä ei ole tunnistanut kukaan.

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #19 : 18.12.08 - klo:23:00 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Tervetuloa toivotan puolestani. Olen puoliksi varsinaissuomalainen ja puoliksi helsinkiläinen. Meitä on kotipaikkakunnallani Salossa yhteensä 7 tai 8 körttiä tai saattaa olla enemmänkin, mutta siis Herättäjäyhdistyksen jäseniä on tuon verran. :) Seuroiksi meistä ole ja sen takia pyrinkin Helsingin ja Espoon seuroihin pääsemään silloin, kun ehdin.

Tervetulemas minunkin puolestani, olen 101% pohjalainen vaikka asunkin Pirkanmaalla :)
Salis, eikös 7-8 henkeä olisi jo hyvä alku seuroille? Ja nyt kun vuodenvaihteessa saatte sinne suur-Salon, niin ehkä sitten körttien määrä Salon srk:ssa samalla kasvaa?

Itsekin olen joskus työreissuille jne saanut yhdistettyä ainakin Hesan seuroja. Muistuttaa olennaisista asioista. Kerran muistan tulleeni lentokentältä matkalaukkuineen seuratuvalle.

Nyt ihmettelen tässä, sä kuinka elämässä, lastasi talutat...

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #20 : 19.12.08 - klo:06:22 »
Tervetuloa! Tässähän tulee mieleen vanhat ajat - syntymäkymiläisenä olen parkaissut hengityshommat alkuun Toivelinnassa (Karhula) ja kasvanut Lappeenrannassa. Stadilainen olen ollut kyllä jo reilut 40 vuotta.

Mt

Lars Mikael

  • Vieras
Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #21 : 19.12.08 - klo:09:25 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Minua on ulkonäköni vuoksi nimitelty vuosien varrella Hullujussiksi, Velttovirtaseksi ja Osamabinladeniksi. Körttimuodiksi sitä ei ole tunnistanut kukaan.

Hyvällä miehellä on monta nimeä. Eikä nimi miestä pahenna, jos ei mies nimeä. Mikä on körttimuoti tänä päivänä?

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #22 : 19.12.08 - klo:10:52 »
Lainaus käyttäjältä: "tosikkoko"
Salis, eikös 7-8 henkeä olisi jo hyvä alku seuroille? Ja nyt kun vuodenvaihteessa saatte sinne suur-Salon, niin ehkä sitten körttien määrä Salon srk:ssa samalla kasvaa?


Kun vielä tietäis, ketkä nuo 7-8 Salon seudulla asuvaa Herättäjäyhdistyksen jäsentä ovat niin voisimme seurat järjestää. :)
Varmasti löytyy seudulla enemmän körttejä. Josko ens vuonna yrittäis.
Onhan meillä nyt myös suuri seurakunta. Salossa on muuten Salo-Uskelan seurakunta ei siis Salon srk.
Acta, non verba.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #23 : 19.12.08 - klo:11:56 »
Meille rippikoulussa sanottiin että nykyajan körttipuku on farkut ja virsipaita  :wink:

Tarkemmin aatellen, niihän tuo onki. Esimerkiks mua ei kiinnosta ollenkaan mikä väri ja malli vaatteissa nyt kenties on in kun on kaappi täynnä virsipaitoja joista voi valkata tänään parahiten mielentilaan sopivan :D Ja jos jollaki virsipaidan näkee niin tietää heti että kah, tuohan on ollu herättäjäjuhulilla. Ja kun siionin virsistä vielä on tekstit niin eikös näilloo sitte aika lailla sama tarkotus ko oli ennen körttipuvullaki?
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Oksanen

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 65
Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #24 : 19.12.08 - klo:16:35 »
Lainaus käyttäjältä: "Sanneli"
Meille rippikoulussa sanottiin että nykyajan körttipuku on farkut ja virsipaita  :wink:

Tarkemmin aatellen, niihän tuo onki. Esimerkiks mua ei kiinnosta ollenkaan mikä väri ja malli vaatteissa nyt kenties on in kun on kaappi täynnä virsipaitoja joista voi valkata tänään parahiten mielentilaan sopivan :D Ja jos jollaki virsipaidan näkee niin tietää heti että kah, tuohan on ollu herättäjäjuhulilla. Ja kun siionin virsistä vielä on tekstit niin eikös näilloo sitte aika lailla sama tarkotus ko oli ennen körttipuvullaki?


Joskus kesän jälkeen näin lähikaupassamme henkilön , jolla oli virsipaita päällään. Ikinä en ollut häntä aiemmin nähnyt. Heti kävi mielessä, että onko täällä meilläpäin joku körtti, jota minä en tunne. En käynyt esittäytymässä. Olen huono ihminen.

Poissa Oksanen

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 65
Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #25 : 19.12.08 - klo:16:42 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "tosikkoko"
Salis, eikös 7-8 henkeä olisi jo hyvä alku seuroille? Ja nyt kun vuodenvaihteessa saatte sinne suur-Salon, niin ehkä sitten körttien määrä Salon srk:ssa samalla kasvaa?


Kun vielä tietäis, ketkä nuo 7-8 Salon seudulla asuvaa Herättäjäyhdistyksen jäsentä ovat niin voisimme seurat järjestää. :)
Varmasti löytyy seudulla enemmän körttejä. Josko ens vuonna yrittäis.
Onhan meillä nyt myös suuri seurakunta. Salossa on muuten Salo-Uskelan seurakunta ei siis Salon srk.


Kyllä Salossa niitä körttejä jossain piileskelee. Vielä 10-15 vuotta sitten sieltä tultiin tilausbussilla Turun Kristillisen Opiston jouluseuroihin. Salosta ja Halikosta ( 1.1. alkaen Salosta) on tehty myös retkiä Aholansaaren isommalla porukalla. Aholansaaren ent. emäntä Leena Myllyperä on kotoisin Halikon Angelniemeltä ja hänkin on ollut aikanaan aktivoimassa kotiseutunsa körttejä.

Tällä hetkellä en osaa nimetä Salosta ensimmäistäkään körttiä.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #26 : 20.12.08 - klo:07:59 »
Ystäviäni Salossa ovat ainakin seurakunnan työntekijöistä Myllylän Juha-Heikki ja Järveläisen Markka (joka puhui Lahden herättäjäjuhlilla).

vasikoi

Mauno

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #27 : 20.12.08 - klo:09:20 »
Mauno ja mie ollaan näitä Kilpiäisten varhainherränneitä,Mauno lapsesta
   asti mie oon vasta vuuven vanha.Mutta ennen seitsemää herätään joka
   aamu.Maunolla joskus lumitöitä,miulla aina puuronkeitto ensmäinen
   homma,sit aamun lehti,sit nettiin.

   Mauno, se taannoinen anteeksanto sanoilla: elele vappaasti, oli miulle
   jottain ihan uutta,ei tarkoittane ,että kuin sika halmeessa! Se on teiän
   oma kiva ilmaisu ymmärtämisestä.
   " näillä mennään ",sanoo nykynuori
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Benkku

  • Vieras
Vs: Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #28 : 14.01.14 - klo:18:04 »
Tarve kuulua joukkoon näyttää jatkuvan, himputti.  :icon_wink:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tarve kuulua joukkoon
« Vastaus #29 : 14.01.14 - klo:20:46 »
Tarve kuulua joukkoon näyttää jatkuvan, himputti.  :icon_wink:
Se on veressä
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi