Kirjoittaja Aihe: Sairauteni 6  (Luettu 25660 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #90 : 07.08.20 - klo:20:38 »
Oikeassa paikassa olet. Antamani suositusarvot olivat paastosokerille eli syömättä aamulla. Minulla jo aika pieni vitosen alitus aiheuttaa vapinaa ym.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #91 : 27.08.20 - klo:16:50 »
Onko sinulla kokemusta Etoricoxib Orinon tulehduskipulääkkeestä ?Svetlana kirjoitti sitä minulle nivelrikkokipuihin. En ole vielä ostanut, ja pelottaa vähän ostaakaan.

Kortisonipistos tuntuu nyt auttavan. Otan lisäksi Paramax1000x3,  tai vähemmän.
Jos tuo Eto  'koukuttaa'  en halua käyttää sitä.

Ohje on 1x 60 mg viikon ajan. Onneksi ei tarvitse aloittaa jos pelkkä pistos auttaa.

Toissapäivänä vasta ostin tuon lääkkeen. Se on nivelrikkoihin ja reumaan käytettävä kortisoni.

Aloitin varovaiseti apteekin provisorin neuvosta, astmani vuoksi. Otin eilen vajaan puolikkaan, tänään sen runsaamman palasen ja huomena jatkan kokonaisilla 60 mg.

Ei tullut hengenahdistusta, ja kyllä kivut kaikissa nivelissä ja jo osin myös olkavarressa ovat helpottaneet.

Kälylleni kävi sama vamma painavaa korona-ajan ostoskassia kanniskeltuaan. Hänellä kipu helpotti tulehduskipulääkkeellä. Silloin minäkin päätin koettaa uskaltaa. Vähensin Paramaxin puoleen ja Voltarenia en ole toissapäivän jälkeen käyttänyt.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #92 : 27.08.20 - klo:21:09 »
Terve nyt. Kävin maanantaina testissä ja eilen tuli tieto, että miehellä ei virusta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #93 : 03.09.20 - klo:10:29 »
Vuosi vanhan vanhattaa, kaksi lapsen kasvattaa. Ei isompia sairauksia, mutta siitä huolimatta eo sananlasku pätee, ainakin meikäläiseen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #94 : 03.09.20 - klo:11:27 »
Niin moneen kertaan on meilläkin tämä todettu ja sanottu. Vanhan kansan sanonnat pätee.

Kun sain kortisonikuurin loppuun alkoi lentsu. Se kai peitti osittain viruksen oireet. Nyt nokka vuotaa, kurkkua kutittaa ja aivastuttaa.

Tylleröt ovat olleet aamiaisella, tartutinko heidät, vai hekö ovat tartuttaneet minut  :017:

En siedä olla ilman heidän tapaamisiaan, vallankin kun ruokinta-apu on nyt heille mieluinen äidin ollessa Hyytiälässä viikon viisi päivää.

 :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #95 : 03.09.20 - klo:11:36 »
Yritähän kokkailla vaan, sillä Hyytiälä on aika kaukana, äiti ei nyt ehdi :039:. Lapsissa on meidän turva sitten joskus. Ollessani varikossa palveluksessa sain tutustua Hyytiälän premiiseihin.
Tässä ajassa on monia suuria kysymysmerkkejä, joihin ei "tohtoreillakaan" ole vastauksia.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #96 : 17.09.20 - klo:17:54 »
Eilen oli aamupäivällä työhaastattelu (etänä), ja sen jälkeen nousi korkea (39.5) kuume, ilman muita oireita. Minulla on kyllä ennenkin ollut "ramppikuumetta", eli tyypillisesti juuri esiintymistilanteisiin liittyen ilmestyvä kuumepiikki, mutta pistihän se miettimään, voiko muusta olla kysymys. Aamuneljältä oli vielä 38 astetta, kahdeksalta normaalit 36, mutta maha kuralla, mikä taas on kovinkin harvinaista minulle.

Tänään oli lähityöhaastattelu ja mietin, voinko mennä sinne. Vai pitäisikö soittaa ja kysyä, haluavatko että tulen vai ei. Menin sitten. Olokin on normalisoitunut. Ehkä se eilinen työ sitten kiinnostaa enemmän, kun kroppa kertoo että sitä haastattelua enemmän jännitin, vaikka muuten en eroa huomannut. Tosin vasta kotiuduin tämänpäiväisestä; ties vaikka sama vielä toistuisi?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #97 : 08.10.20 - klo:00:46 »
Mikäs nyt, kun vetää suonta? Eilen aloitteli, ja nyt illalla oikein kunnolla. Sääristä etupuolelta, ja välistä takaakin.

Juodako tässä pitäisi, vai suolaa nauttia?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #98 : 09.10.20 - klo:23:19 »
Juominen varmaankin, magnesium-tabletit pari päivässä auttanee myös.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #99 : 10.10.20 - klo:17:33 »
Mikäs nyt, kun vetää suonta? Eilen aloitteli, ja nyt illalla oikein kunnolla. Sääristä etupuolelta, ja välistä takaakin.

Juodako tässä pitäisi, vai suolaa nauttia?

Suolatasapaino on järkkynyt ja molemmat auttavat kramppeihin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #100 : 10.10.20 - klo:21:01 »
Ai niin magnesium, pitää taas ruveta syömään sitä.

Ihmettelin mitä nukkumisesta tulee, mutta krampit eivät yöllä vaivanneet.

Jotkut väittävät, että kumisaappaista saisivat suonenvetoa, ja niitä olin kyllä normaalista poiketen käyttänyt.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #101 : 11.10.20 - klo:14:31 »
Minulla tulee harvoin suonenvetoa jalkoihin. Se tulee lähinnä sellaisena yönä, kun olen päivällä kahlaillut liian kauan kylmässä vedessä. Olen olettanut, että kylmä on jotenkin vaikuttanut verenkiertoon ja aineen vaihduntaan jaloissa.  :017:
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #102 : 22.10.20 - klo:09:47 »
Minulla vetäisee suonta jaloista kun käännyn yöllä kyljeltä toiselle.  Voi olla, että johtuu viileästä makuuhuoneesani. Nyt tilanne on parempi kun ostin hyvän, kevyen ja lämpöisen peitteen. Laadusta kannatti maksaa.

Tänään sain kuulla ilokseni että oli viimeinen kerta kun silmääni injektoitiin. Kuulema hoitosuunnitelman mukaan. Lääkäri katsoo vielä nyt tehdyt kuvaukset ja laittaa tiedot kirjeenä.

Eilenkin kuului hyvä uutinen viimeisimmästä labranäytteestä.

Olen kiitosmieltä pullollani.  :003:

Muutoinkin on ollut hyvä viikko. Se liittyy maallisiin, talomme myynti-asia on alullaan.  :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #103 : 22.10.20 - klo:10:44 »
 :109: :109: :023: :039:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #104 : 22.10.20 - klo:12:00 »
No onpas täällä paljon vaivaisia ja sairaita alatien maan matosia, mutta kiitos Herralle, oikea ravinto, ehdoton raittius, tupakoimattomuus ja liikunta raittiissa ulkoilmassa ovat lääkkeitä armon kerjäläiselle juuri silloin, kun tomumajaa puretaan toimintakykyyn vaikuttavissa sairauksissa ja niiden oireissa taivaan autuuteen pääsemisen toivossa. :)