Kirjoittaja Aihe: Puuta heinää 2  (Luettu 65460 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #120 : 26.05.15 - klo:13:28 »
Tässä joku aika sitten kävin syömässä unkarilaisravintolassa kun ei ite tarvinnut maksaa  :003: Meitä oli 9 henkeä, kaikki kolme siskoa miehineen (joista yksi tosin exä), minä ja vanha sukulaispariskunta. Tosin kaikkihan me ollaan jo iäkkäitä. Veljet eivät päässeet tulemaan. Otin alkuruuaksi gulassikeittoa, joka on todella tulista monin tavoin ja erittäin hyvää. Pääruuaksi otin valkosipulihärkää. Annokset on mahtavan kokoisia, olisin pärjännyt pelkällä alkuruualla. Näyttelijäsisareni lausui Aleksis Kiveä (minulle  :eusa_angel:). Join pelkkää vettä, muut shampanjaa ja sitten punaviiniä (unkarilaista tottakai) ja yksi olutta. Jälkiruuaksi otin pelkän kahvin, kun olin hankkinut kotiin täytekakun. Oli tosi mukavaa.

Sitten tilasimme kaksi taksia kun yhteen tilataksiin emme olisi mahtuneet. Isoimmat on 8 hengen. Lähdimme minun asunnolleni, jossa keitin taas kahvia ja söimme kermakakkua ja juttelimme. Sitten vanhimpien oli aika lähteä kotiinsa (asuvat keskustassa) ja siskojeni miehineen hotelliin. Puhumista olisi ollut paljon kun harvoin tavataan. Veljet tulevat ensi kuussa käymään.




Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #121 : 26.05.15 - klo:13:45 »
Monia Armorikkaita Vuosia Joensuun Lintumiehelle  !

https://youtu.be/g7crljFGkR8
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

myyrä

  • Vieras
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #122 : 26.05.15 - klo:16:42 »

myyrä

  • Vieras
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #123 : 29.07.15 - klo:10:23 »
Kaveri oli viime puhelinkeskusteluumme mennessä kerännyt (jo) 20 litraa mustikoita ja 3 litraa lakkoja. Mustikat on kuulemma harvassa.

Tässä mustikat ja mansikat saa helposti kun myyjä näkyy ikkunaan ja parvekkeelle. Se on myynyt niitä jo aika pitkään tuossa yhden koivun alla. Mustikka 6/€ litra ja mansikka 5€/ litra. Yleensä kyllä ostan mansikoita lähikaupasta kun ne on minusta siellä parempia - vaikka ei nuokaan mitään huonoja ole. Onhan siellä joskus lehden palasia ja kerran kokonainen kukkakin ja kerran mansikoitten seasta kömpi esille joku kirjava koppiainen iloisesti kättään heilutellen  :eusa_angel:

myyrä

  • Vieras
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #124 : 30.07.15 - klo:10:57 »
Mansikat pääsi aamulla loppumaan ja kävin uusia. On tytöllä enolaista perunaakin 3,5 euroa kilo sekä herneitä, jotka taitaa olla samoissa hinnoissa. Joku nainen kävi tarjoamassa pankkikorttia, mutta eihän tyttöparalla ole lukulaitetta. Automaatti on kyllä ihan lähellä.

Pohjoiskarjalainen osaa kuulemma ottaa turisteilta rahat pois ystävällisesti niin ettei nämä huomaakaan  :003: Nyt liikkuu paljon muukalaisia.

Aurinko killottaa ja on lämmin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #125 : 28.08.15 - klo:04:34 »
Sataa lotisee, ja ihmettelen tässä hieman miten käy kiiliäispesään kootulla heinä-yms määrälle. Arvelen ettei sen kastumista voi estää.  Ellei yltäpäin niin pohjapahvin läpi, se imee melko tehokkaasti vettä. Reuna yltää hieman seinän ulkopuolelle ja vaikkei niin olisikaan niin seinää pitkin juokseva vesi kostuttaa sen.

Ne homehtuvat, pelkään. Sade herätti minut ja mietin tätä ongelmaa, enkä ollenkaan ensimmäistä kertaa. En tiedä onko minulla alivuokralainen siinä, mutta heinää on kieputettu siilimalliin.

En voi antaan edes mahdollisen asukkaan hukkua tulvavesiin, sillä on hyvä vain varautua massiiviseen vesisateeseen talven tullen. Minun on niin luulen tehtävä hieman muutostöitä vaikka koko luomakunta järkyttyisi. Pesä katon alle, asukas tai ei. Suunnittelin tämäntapaista hieman ensi kesäksi, vaikka nuo vastakkain seisovat kukkalaatikot ovat hauskat, halusin avaramman sisäpuutarhan eli ei muuta kuin oikeanpuoleinen jo nyt pois, ja pesä tilalle.  Jos saan kaikesta huolimatta asukkaan on se erittäin siilillistä. Pohjaa täytynee vilkaista ja tehdä muutokset sillä on vielä sen verran lämmin että home kasvaa, ja vaikkei kasvaisikaan, kosteassa heinässä ja lehdessä siili vilustuu.

Onnista ja Otosta on hauska rummuttaa tassuja sen katolla. Täytyy kehittää jokin orava-askar siksi aikaa. Ritilä tai mikä säleikkö hän on, täytyy joka tapauksessa kiinnittää kunnollisella saranalla. Onhan keksitty pähkinämurska ja askartelee oikealla puolen terassia ja puolikesyjähän nuo jo ovat niinkuin orava herkästi kyllä käy vaan ei ihmistapoja opi kuten nyt että maksaisi ne Kindermunat jotka kuljettaa kaupasta ulos.  :repee:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #126 : 13.09.15 - klo:07:55 »

   Rump rump rellaa, reka reka rellaa, seisahduppas seekarloon
mi vastoin käy, mi vastoin käy
annas tippa kallista röönää, esikunta arestipa röskytä rös.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #127 : 13.09.15 - klo:08:01 »
   
   Kevyesti polkee vaari, vaarilla on Jaguaari.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #128 : 13.09.15 - klo:08:37 »
Mutta meijämpä vaarilla on Kona ja Monarkki
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #129 : 21.10.15 - klo:07:34 »
Jos ei muuta ajankulua ole, kokeile !  Minä olen, muka,  korvasieni, metso, tervaleppä.

https://www.metsamaailma.fi/fi/forestinformation/sivut/metsatestit.aspx
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #130 : 21.10.15 - klo:09:41 »
Sotkin taas metson ja teeren. Olen tietenkin puliseva teeri.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #131 : 23.10.15 - klo:15:13 »
Viihdytän flunssaista itseäni YouTuben tarjonnalla :

https://www.youtube.com/watch?v=8XWZZsGhz4Q
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #132 : 09.12.15 - klo:17:14 »
"Maria ja Wilho Auvisen rahasto Tukee säveltaiteita, erityisesti
laulua, mutta myös kalastukseen ja kalatalousalaan liittyviä
hankkeita." (https://apurahat.skr.fi/nimikkorahastot)

Eikös sitä kalastettaessa yleensä pyritä olemaan hiljaa?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #133 : 10.12.15 - klo:15:33 »
"Maria ja Wilho Auvisen rahasto Tukee säveltaiteita, erityisesti
laulua, mutta myös kalastukseen ja kalatalousalaan liittyviä
hankkeita." (https://apurahat.skr.fi/nimikkorahastot)

Eikös sitä kalastettaessa yleensä pyritä olemaan hiljaa?

Onko siinä kohteina rouvan ja herran harrastukset?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Puuta heinää 2
« Vastaus #134 : 10.12.15 - klo:18:22 »
Onko siinä kohteina rouvan ja herran harrastukset?

Rouva menee pilkille herran kuoroharjoitusten ajaksi.  :003: