Kirjoittaja Aihe: Jeesuksen nimessä  (Luettu 30374 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #60 : 29.12.15 - klo:08:55 »
Voi itku, minusta ei ole hakemaan raamatunkohtia. Pahoittelen.

Matt. 8:5-8 ja Luuk. 10:1-10 sekä Joh. 4:43-54

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #61 : 29.12.15 - klo:09:24 »
Lukaisin koko ketjun läpi jotta näkisin mihin kaksi vuotta vanhaan lausumani liittyi.
Se oli se pankin raamattupiiri jossa pienessä kopissa oltiin ja rukoiltiin. Siinä ei hiljainen rukous olisi ahdistanut, mutta se ahdistus ja ilman loppumisen tuntu tuli koettua kun Herran nimeä eräs hoki kuin mantraa.

Pappako kiteytti sen miten koen minäkin; Sota-aseita käytän vain taistelussa vihollista vastaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #62 : 29.12.15 - klo:09:49 »
Siinä ei hiljainen rukous olisi ahdistanut, mutta se ahdistus ja ilman loppumisen tuntu tuli koettua kun Herran nimeä eräs hoki kuin mantraa.

Jonkin fraasin loputtomalla toistamisella pyritään usein - ehkä tiedostamattakin - transsiin. Sitä kai monet tarkoittavat Hengen vuodattamisellakin. Ahdas tila ja hapen puute saattavat edistää sekavan mielentilan saavuttamista. Pidän tällaista pikemminkin shamanismina kuin uskontona tai uskona.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #63 : 29.12.15 - klo:12:37 »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #64 : 29.12.15 - klo:13:09 »
Jos pyydän sinua tyttöystäväkseni, niin saanko sen?

Ties vaikka saisit, mutta suosittelen harkitsemaan tarkoin, kannattaako. Minusta voi olla paljon vaivaa! Niinhän sitä varoitetaan, että pyynnöissään pitää olla varovainen, sillä pyytämänsä saattaa saada.

Eikös Isä meidan -rukouksessa ole lueteltu kaikki pyytämisen arvoinen. Et sinäkään muuta tarvinne. Nämä tyttöystäväasiat käsitellään neljännessä pyynnössä. -Luinpa sitä nyt, enkä muistanutkaan, kuinka paljon siinä kehutaan hyvää esivaltaa ja sellaista pyydetään. Mutta kyllä siellä se pirttihirmukin toivelistalla mainitaan.

Vähän toiselta kantilta tyttisasiat tulevat esiin  kuudennessa pyynnössä. Kannattaa lukea rukous kokonaan eikä poimia vain parhaita paloja.
« Viimeksi muokattu: 29.12.15 - klo:13:19 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #65 : 29.12.15 - klo:13:24 »
Mitä tapahtuu kun kaksi tappelee siitä kuinka tämä on ymmärrettävä ja molemmat hurskaat rukoilevat voittoa toisistaan Jeesuksen nimessä?

Lopulta totuus voittaa, ja minä veikkaan että kumpikin pukari on sen totuuden ymmärtänyt väärin. He eivät ole pysyneet Jeesuksessa, kun ovat pyytäneet, että heidän oma kantansa olisi totuus, eli että totuus muuttuisi heidän mielipiteensä mukaiseksi, joten heillä ei ole ollut valtaa tässä asiassa mitään Jeesuksen nimessä pyytääkään.

Korkeintaan saisivat rukoilla, että Jeesuksen nimessä anna minun ymmärtää tämä asia oikein. Taikka meidän. Mutta ei niin että tuo toinenkin ymmärtäisi että minä olen oikeassa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #66 : 29.12.15 - klo:13:27 »
Onneksi Jumala tuskin niuhoilee sanankäänteistämme, kun rukouksemme kuten myös vaelluksemme on muutenkin yhtä vaivaista kompurointia. Hän näkee, mitä sydämessä liikkuu.

Tämä lienee se tärkein. Kyllä minuakin kiusaannuttavat kaikenmoiset sekalaiset esirukouspyynnöt, joita vielä luetellaan niin nopeasti etteihän siinä ehdi rukoillakaan, mutta se on lähinnä oma ongelmani että kiusaannun, ei niiden pyytäjien. Avarampaa sydäntä itselleni sietäisi minun pyytää.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #67 : 23.08.17 - klo:13:08 »
Rukous ja mietiskely ovat vaikutukseltaan kiistattomat. Jokainen sydämestä lausuttu ja korotettu sana joka totuudella lausutaan on voimallinen. Meillä on Rukouksia kuuleva JUMALA, siis hyvä ja rakastava Isä jolle voimme kertoa rukoilemalla kaikki elämäämme painavat seikat. :kahvi: Rukousvastauksena saan usein havaita että sitä on kuultu kun seuroissa saarnataan totista Jumalan sanaa  jolla on vaikutusta minuun ja muihin seuravieraisiin. :eusa_pray: Usein en osaa rukoila oikein vaan rukoukseni muistuttavat kauppalistaa jolle luettelen ehtolauseita joko , tai. Oikean nöyryyden saavuttamiseksi tulee rukous päättää sanoihin : Tapahtukoon sinun tahtosi ei minun.  :eusa_angel: Rukoileminen vain omasta puolesta ei myöskään aina ole hedelmällistä jos ollenkaan. :kahvi: Rukoileminen toisten puolesta sitävastoin on aina parempi kuin kauppalista rukous omien itsekkäiden tavoitteiden ja pyrkimysten saavuttamiseksi. :017: Isä meidän Rukous on sisältävä kaikki mitä tarvitaan. Maailmassa on paljon rukouksia joilla on hengellistä voimaa ja julistusta. Fransiskus assisilaisen Rukous on hyvä ja Lutherin kirjoittamat ikiaikaiset rukoukset ovat tärkeitä. :icon_rolleyes: Tämä on myös Hyvä:"Jumala suo minulle tyyneyttä hyväksyä asiat, joita en voi muuttaa. Anna rohkeutta muuttaa ne asiat jotka voin ja Viisautta eroittaa nämä asiat toisistaan." AMEN ja hyvää yötä körttifoorumilaiset ja kiitos kaikille mielenkiintoisesta kirjoittelustanne. Toivottavasti saamme jatkaa sanan kuulijoina tahoillamme ja siunausta Rukoillen koko foorumin väelle....!!!!!!! :eusa_clap:


    Franciscus Assisilaisen rukous

Vapahtaja, tee minusta rauhasi välikappale,
niin että sinne, missä on vihaa,
toisin rakkauden,
missä loukkausta, toisin anteeksiannon,
missä epäsopua, toisin yksimielisyyden,
missä erehdystä, osoittaisin totuuden,
missä epäilystä, auttaisin uskoon,
missä epätoivoa, nostaisin luottamukseen,
missä pimeyttä, loisin sinun valoasi,
missä surua, virittäisin ilon ja lohdutuksen.

Niin että, oi Mestari, en yrittäisi niin paljon
etsiä lohdutusta kuin lohduttaa muita,
hakea ymmärtämystä kuin ymmärtää toisia,
pyytää rakkautta kuin rakastaa muita,

sillä antaessaan saa,
kadottaessaan löytää,
unohtaessaan saa anteeksi,
kuollessaan nousee iankaikkiseen elämään.


http://www.evl.fi/kappeli/rukous/tunnettuja/Franciscus_Assisilainen.html

Oikean nöyryyden saavuttamiseksi...?  :017:
Huutamalla…

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #68 : 23.08.17 - klo:13:23 »
"Totisesti, totisesti: mitä ikinä te pyydätte Isältä minun nimessäni, sen hän antaa teille." (Joh. 16:23)

Tuossa sulle prokuraa  :)

Vähän aikaisemmin sitten "Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, voitte pyytää mitä ikinä haluatte, ja te saatte sen.", ja "minun tahtoni on, että te lähdette liikkeelle ja tuotatte hedelmää, sitä hedelmää joka pysyy. Kun niin teette, Isä antaa teille kaiken, mitä minun nimessäni häneltä pyydätte." Eli ehdollisena (jos tuotatte hedelmää) tuo kaiken antaminen. Ehkä käy niin, että Jeesuksessa pysyttelyn myötä vähenevät ne halut, mitä kaikkea tekisi mieli pyytää, jolloin ne on helpompi täyttää?

Olisin Öppiäisen kanssa samoilla linjoilla... Rukoilija vetoaa lupaukseen, että kun rukoilee Jeesuksen nimessä, rukous kuullaan jne. Toki sitä niin kuin monia muitakin fraaseja voidaan käyttää hokemina, joita on tapana ladella.
Ja arvelen, että tiukassa paikassa voi vedota Jeesuksen nimeen kuten Riitta-mummi.
Onneksi Jumala tuskin niuhoilee sanankäänteistämme, kun rukouksemme kuten myös vaelluksemme on muutenkin yhtä vaivaista kompurointia. Hän näkee, mitä sydämessä liikkuu.

Sydämessämme liikkuu todellakin mitä ihmeellisimpiä asioita.
Aamupuuronkin sekaan tai kalastus siiman selvitykseen rukoillaan Herraa.

Onkohan toinen käsky kokenut todellisen merkityksen, ehkä jopa myös inflaation kaikessa hurmoksessa? 

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #69 : 29.08.17 - klo:14:45 »
^Eilen selvitin siimaa (kahteenkin otteeseen), ihan omiin voimiini ts. taitooni vain luotin  :icon_eek:.

Kai siinä olisi hieman voinut ylistää (mutta tilanteesta johtuen ei kädet ylhäällä) että olen olemassa ja minulla kaveri joka vieläpä vie vesille, ja se vesi ja kalavärkit, vaikkakin sotkussa juuri sillä hetkellä. Mutta en muistanut eikä sitä kai ole tapana tehdä missään nimessä. Muuten muistin kyllä olla kiitollinen.

Mutta tämä nyt on vain tällaista OT-höpinää taas.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #70 : 29.08.17 - klo:14:52 »
Mitä tapahtuu kun kaksi tappelee siitä kuinka tämä on ymmärrettävä ja molemmat hurskaat rukoilevat voittoa toisistaan Jeesuksen nimessä?

Eivät he ole hurskaita, jos tuollaista rukoilevat. Pitää rukoilla oman ymmärryksen avautumista ja "tapahtukoon sinun tahtosi" vielä lopuksi.

Lainaus käyttäjältä: seppos
Jos pyydän sinua tyttöystäväkseni, niin saanko sen?

Uskallatko kokeilla  :icon_lol:. Kannattaa vähän varoa, mitä pyytää, sillä pyytämänsä voi jopa saada.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #71 : 29.08.17 - klo:14:52 »
Ei. Tämähän oli ydinasiaa!  Olit kiitollinen ja teki mieli ylistää. Se kyllä havaittiin vaikkei kädet heiluneet. :023:

Se on oman pään sisässä. Ei tarvitse aina huudella. Jeesus-nimeä ei ainakaan turhaan, vaan sydämen tunnolla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #72 : 29.08.17 - klo:14:53 »
Eivät he ole hurskaita, jos tuollaista rukoilevat. Pitää rukoilla oman ymmärryksen avautumista ja "tapahtukoon sinun tahtosi" vielä lopuksi.

Ja tämäkin on ydinasia !

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #73 : 29.08.17 - klo:15:02 »
Äh olenkin näitä samoja viisauksia jo aiemmin ketjussa ladellut.  :icon_redface:... enkä mitään uutta sen jälkeen oppinut. No, menenpä tästä  :039:. Keskustellaan auton renkaista.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Jeesuksen nimessä
« Vastaus #74 : 29.08.17 - klo:16:45 »
Ei enää kovin kauaa mene kun pitää vaihdattaa talvikiekot auton alle.  :eusa_angel: