Kirjoittaja Aihe: Tänään 69.  (Luettu 27108 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #60 : 03.05.19 - klo:09:57 »
Vedin tänään ruokalassa herneen nenään. Tai tarkemmin sanottuna se oli kikherne, tai kikhernettä. Olin mättänyt leivälle niin paljon hummusta, että nenäni osui kekoon ihan kunnolla kun haukkasin. Enkä ole edes mitenkään isonenäinen.

 :icon_lol:  :icon_lol:
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #61 : 03.05.19 - klo:10:30 »
^^
^
 :icon_biggrin: :icon_lol:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #62 : 03.05.19 - klo:18:29 »
Iltauutisissa mainittiin Oulun alueenkin kova lumentulo. Kävin koiranpojan kanssa kävelyllä ja sen jalkoihin jäi pesäpallon kokoisia lumitieroja. Sen oli lopuksi vaikea kävelläkin, niin se järkevästi lyhensi normaalia reittiämme. Talon käytävällä se yritti urhoollisesti jatkaa ulkona aloittamaani puhdistusta hampaillaan repimällä lunta.
Minulla on ollut autotallin luiskan lämmitys jo kuusi tuntia päällä, sillä satava lumi pitäisi saada pois. Lyhyen ajan betoniin varautunut lämpö pystyy sulstusta jatkamaan. Ei ole niin nuukaa, että miten menee, sillä huomenahan on lauantai, eikä ihmisiä ole heti aamusta lähdössä minnekään.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #63 : 04.05.19 - klo:15:03 »
Nätti päivä, sillä aurinko tekee hommiansa ja lumi sulaa. Kävimme talkoissa poijan kämpillä. Nyt on huomiseksi auton peräkärry täynnä risujaki kuin Turusen pyssy, mistähän lie sanonta saanut alkunsa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #64 : 04.05.19 - klo:16:42 »
Aamulla varhain käväisin R-kioski-Postissa, ja sitten aloimme valmistautua tylleröiden tuloon. He tulivat reippaasti kymmenen maissa ja äsken juuri lähtivät. Pääsivät äiti ja isi kahdestaan käymään Helsingissä.

Ilma kun oli kolea, ja tylleröillä vain lähinnä sisävaatteet, ulkoilua ei voitu järjestää kuin hetki parvekkeella saippuakuplia lennättämässä. Kävivät kyllä pihallakin kiikuissa, mutta Lotan mukaan ne olivat ' ihan pikkulasten keinut'. Ketjut pitkät ja lauta matalalla.
Lasten elokuvia katsellen, syöden ja munkkirinkilöitä keittäen ja mutustellen päivä sujui kivasti.  Pienempää alkoi nukuttaa ja hänet vietiin nukkuvana autoon.

Nyt tuli kotiin hiljaisuus. Matti lukee ja minä naputtelen tätä selontekoa.   :icon_biggrin:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #65 : 04.05.19 - klo:18:27 »
Käytiin Tiitin kanssa Mikkelissä GalleriArissa. Siellä on nuorten taiteilijoiden näyttely tämän toukokuun. Eilen olivat avajaiset. Tänään oli yksi taiteilijoista Katja Ihanus vielä paikalla. Hän on Tiitin ystäviä ja tapasimme siellä. Muutama tauluista ja veistoksista on ravintoa Rossossa esillä. Siellä käytiin sitten syömässä.
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #66 : 06.05.19 - klo:13:24 »
Olin pyromaanina. Oulusta tuli peräkärryllinen vanhan henkilön vintillinen pahvilaatikoita ja muuta palavaa esim "flokkipatja" m/olympiavuosi ja pojan tontilta pihlajan oksia/latvoja. Raskas kuorma, sillä peräkärryn kiinnitysmekanismi piti kopistella vasaralla auki.
Lustepellolla oli edelliseltä vuodelta melkoinen kasa tonttimme reunapuiden jäämiä. Piti panna Zetori käymään ja siihen sellainen adapteri, että henkilöauton peräkärrykin tulee perässä. Olin varhain liikkeellä. Laitoin yhden lahonneen kuormalavan pellolla olevan läjän viereen ja sitten purin peräkärrystä roinat lavan ja kasan päälle. Hain vanhan t-paidan ja kastelin sen bensaan. Tungin haisevan mytyn roskien alle ja näpräsin palavan tulitikun perään. Hyvin leimahti.
Sain aamupäivän poltella läjää, että se ehti sammua. Ei siinä mitään hätää ollut, koska pellolla on lunta.
Välillä vaihdoin peräkärryn toiseen takalaitteeseen ja kuskasin neljä pihasta irroitettua maakiveä lustepellon ojaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #67 : 06.05.19 - klo:13:52 »
Morjensta!
No jopas on veli-veneheitolla ollut jälleen mielenkiintoista mukavan tuntuista hommaa.
Ja paljon olet saanut aikaiseksi...
Jotenkuten mulla mielikuvitus riittää että tiedän mitä olet touhuillut...
toisaalta...kerrot niin tarkasti ettei mielikuvitusta tarvita...lukutaito riittää...

Mulla joskus toisinaan kotimökillä möyrimistä, haravointia, pyromaanihommia...
zetoria ei ole...hartiapankilla pienistä jutuista selviää...

Tänään tavanmukainen uimahallireissu....pikakäynti taloyhtiöjutuissa...
talojutuissa vielä pari tilinpäätöstä tekemättä...ja laitan niistä veroilmoituksetkin...
eivät pakollisia..siksi saavat rauhassa viipyäkin.
Nykyisin kyllä verotuspäätökset tulee alta aikayksikön...ja kaikki oma verossa kätevästi.

Pitäisi saada tuo sängyn päälystä papereista puhtaaksi...jälkikasvua...siis tylleröt tulossa
viikon lopulla!   JIPPII!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #68 : 06.05.19 - klo:14:25 »
Morjensta sinne takaisin. Sinä olet niin nuori mies vielä  :003:, että virkahommiasi painat. Se on oikein, sillä otsamme hiessä meidän tulee leipämme nauttia. Kunto vain meinää pettää, mutta sain puhutuksi itseni rokotuspiikille kahden viikon päähän. Entisenä sotilaana olen kuin kirveskalso, että vähän kaikkeen pitää kyetä: taistelumontusta antennimaston huippuun ja ruokailut siinä välissä, mutta mitään vaikeata juttua en voisi ratkaista kuten esim tilinpäätöksien tekoa jossakin toisen palveluksessa ollen.

Ilmavoimien upseereilla menee nyt heikosti. Nuorina saavat kovin paljon vastuuta, niin sen edessä tulee tehdyksi pahoja virheitä. Ns lentävä henkilöstö ylenee 5-7 v nopeammin kuin vastaavat upseerit maa- ja merivoimissa. Reserviin jäänyt ilmavoimien komentajakin joutui toteamaan, että koko palvelusuransa aikana hän ei joutunut lakiasioiden kanssa tekemisiin, hänellä ei ollut siis komentajatehtävään riittävää kokemusta.
Itse kyllä jo majurina uskalsin sakkoja reserviläisille määrätä, jos kovin juopottelivat.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #69 : 06.05.19 - klo:15:02 »
Morjensta sinne takaisin. Sinä olet niin nuori mies vielä  :003:, että virkahommiasi painat. Se on oikein, sillä otsamme hiessä meidän tulee leipämme nauttia. Kunto vain meinää pettää, mutta sain puhutuksi itseni rokotuspiikille kahden viikon päähän. Entisenä sotilaana olen kuin kirveskalso, että vähän kaikkeen pitää kyetä: taistelumontusta antennimaston huippuun ja ruokailut siinä välissä, mutta mitään vaikeata juttua en voisi ratkaista kuten esim tilinpäätöksien tekoa jossakin toisen palveluksessa ollen.

Ilmavoimien upseereilla menee nyt heikosti. Nuorina saavat kovin paljon vastuuta, niin sen edessä tulee tehdyksi pahoja virheitä. Ns lentävä henkilöstö ylenee 5-7 v nopeammin kuin vastaavat upseerit maa- ja merivoimissa. Reserviin jäänyt ilmavoimien komentajakin joutui toteamaan, että koko palvelusuransa aikana hän ei joutunut kurinpitoasioiden kanssa tekemisiin, hänellä ei ollut siis komentajatehtävään riittävää kokemusta.
Itse kyllä jo majurina uskalsin sakkoja reserviläisille määrätä, jos kovin juopottelivat.
Meni ihan mönkään, kympin suutari teköö satasen vahingon. Yhden sanan olisin vaihtanut, niin siniseksi jäi.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #70 : 06.05.19 - klo:15:03 »
Olen jälleen kerran saanut huomata miten minua käytetään linkkinä sinne ja tuonne.
Ilmeisesti avoimuuteni on tässä sopiva ominaisuus ' Omistajani' mielestä.

Yläkerroksissa asuu yksinäinen, hyvin monista kivuista kärsivä leskirouva. Aamulla juttelimme roskakatoksella 'niitä-näitä', mm. lupaudin käyttämään häntäkin Prismassa jonne hän ei autottomana pääse. Jos rollaattori mahtuu mersuun niin hän kyllä sinne pääsee, tai joka tapauksessa pääsee.

Olin aiemmin jo kuullut hänen sukunimensä, josta selvisi että hänkin on kärköläläisiä.
No, onhan Lahti monen entisen Kä-läisen eläkekaupunki, mutta kun muissa asioissa soitin tänään Järvelään, kävi ilmi että rouva joka hoitaa Leena-ystävämme hautaa on tämän yläkerran rouva serkku.

Voi sitä iloa heillä molemmin puolin kun tämä selkeni. Nyt on jaettu puh.numeroita.
Tarina jatkunee tässä meillä kunhan huomena sairaalassa selviää miten ' yläkerta' asian hoitaa.

Rukousapuakin sain antaa. Ilmeisesti uskoni jo tässä talossa tiedetään, itse en ole sitä tiedottanut.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #71 : 07.05.19 - klo:06:34 »

   Täytän kyselykaavakkeen, joka koskee Katu-pappilan nimen vaihtamista toiseksi. Se muuttaa kadun toiselle puolelle tilavampaan huoneistoon. Kyselyn julkkareiden keskustelussa tuli esille, että Katu-pappilasta on muodostunut brändi.

Ehdottaisinko Pikku-pappilaa?! Asuin itse ikävuodet 6─11 Pikku-pappilassa Nilsiässä. "Pikku", koska kirkkoherran Iso-pappila sijaitsi naapurissa.
Pikku-pappila -nimi olisi perusteltavissa, koska Katu-pappila ei ole papin asunto, ei kyllä Pikku-pappilakaan toisaalta. Mutta se sisältäisi kysymyksen, missä on Iso-pappila? Ajatus ehkä suuntautuisi kirkkoherraan: missä hän asuu? Pikku-pappila sisältäisi yleisemminkin ajatuksen, että on jotain suurempaa, että nyt tässä kaupungin keskustassa katutasolla on pieni pappila, ja sitten jossakin on isompi. Katutason sisäänkäynti "pieneen" on pienen ihmisen pieni askel Jumalan luo.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #72 : 07.05.19 - klo:07:53 »
Miltä kuulostaisi Papukattila? Entisestä nimestä olisi jokin tuntuma jäljellä ja lievä yhteys kirkolliseen perinteeseenkin mukana: Nakkilan pappilan apupapin papupata...

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #73 : 07.05.19 - klo:10:22 »
Kansan-pappila

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Tänään 69.
« Vastaus #74 : 07.05.19 - klo:10:52 »
Papan kanslia !   :icon_lol:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)