Äänestys

Uskon maailmansyntyneen

luomiskertomuksen mukaan
4 (9.1%)
alkuräjähdysteorian mukaan
8 (18.2%)
näkemykseni on sekoitus kumpaakin
32 (72.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 42

Äänestys päättynyt: 24.02.05 - klo:18:50

Kirjoittaja Aihe: Maailman synty  (Luettu 35694 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Maailman synty
« Vastaus #45 : 30.08.19 - klo:01:08 »


Mik on Jumalan aika ? Kuka sen on mitannut ?



Tämä minun ehkä on out on topic. Eikö Jumalan aika ole iankaikkisuus, siis ajattomuus? Hetki ilman hetkeä ja ihmiselle käsittämätön. Eikä kirkossa sanota siirtynyt ajasta ikuisuuteen, kun kuolee ja uskomme mukaan joidenkin opissa nukkuu odottaen viimeistä päivää, joka tulee yhtä aikaa jokaiselle ajan eli maailman loppuessa.

Jotkut sanovat, ja lapsille kyllä opetimme mummin kuollessa siis ei minun äitini vaan sisaren anopin, että mummi on Jumalan luona, taivaassa.

Lapsi 1. oli kahdeksan, kun juhannuksena hommautui seuraani ja olikin tuskainen kuin mikä, ja sanoi että pelkää kuolemaa. Mikä hetki !  Siis tästä ei oltu sisaren kanssa puhuttu, että mitä he tahtoo puhuttavan jos puhuvat.  Oli onni että sentään opetettiin lääkärikoulussa että pahiten ja kauhistuttavasti  kuolemaa pelkää latenssilapsi, siinä 6-12.  Muuten olisin juossu kirkuen karkuun. Tajusin sentään että tää on ensiapuasia. 


Onneks ne oli käyneet pyhäkoulua jotta vanhemmat saivat rauhallisen sunnuntaiaamun.... Seurakunnan perheleirit, ilmainen sapuska ——  kysyin mitä hänel on opetettu.  Pelkääkö hän taivasta jäi selvittämättä.

Huono hoito. Potilas kuoli niin sanoakseni, tunsin olevani täysin surkimus.


Mutta se ” viimeinen päivä” tuli ajatuksiini. Kun mummi kuoli eikö se ollut mummin viimeinen päivä?


Tämä nyt ei ole Raamatusta mutta hyvää kirjallisuutta:  ” On sama kude meissä, kuin unelmissa on. Ja unta vain on lyhyt elämämme”


Ja papin sanat:  Jeesus Kristus Vapahtaja, on sinut viimeisenä päivänä herättävä”. 

Että jos me kuolemassa heräämme, emme nukahda,  koska ” Jeesus Kristus Vapahtaja” herättää elämän himmeästä haparoivasta unesta?

Mietin joitakin kokemuksia joissa kuoleva on ihmetellyt: ” olen valkoinen! Olen valkoinen! Kuten joku äidin isoeno mikäli.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.