Kirjoittaja Aihe: Tänään 36  (Luettu 30505 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22096
Vs: Tänään 36
« Vastaus #90 : 05.03.15 - klo:13:13 »
Roomalaisessa kohortissa oli noin 600 miestä. Olen ymmärtänyt, että käytät sanaa selvästi vapaammin merkitsemään yleensä joukko-osastoa. Tilastotiede käyttää sanaa tutkimusaineistosta valikoidun ihmisryhmän merkityksessä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 36
« Vastaus #91 : 05.03.15 - klo:14:07 »
Olet oikeassa. Itsestään kun kertoo niin "in cognitoohan" se tulisi tehdä. Eräs roomalaisen osaston sotilas oli Cornelius, sitä kohtaa Raamatussa lueskelin aikoinaan usein.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 36
« Vastaus #92 : 05.03.15 - klo:14:39 »
Siivouspäivä...pikkuflunssaa...väsyttää...

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 36
« Vastaus #93 : 05.03.15 - klo:17:22 »
Hengissä tässä kidutaan. Piti mm. lähteä viikonloppuna päivystykseen ja siellä olin tarkkailussa yön yli. Leikkaushaava alkoi vuotaa enemmänkin ja sieltä oli yksi ommel irronnut. Paikattiin puuduttamatta. Yöllä alkoi vuotamaan uudelleen, mutta nyt kuitenkin kotona jo muutaman päivän. Vähän tihkuttaa. Jalkaan on tullut paljon omituista, mitä ei edellisessä leikkauksessa tullut. Huomenna otetaan tikit pois (jos otetaan?) Antibioottikuurikin on menossa.

Päivä kerrallaan kun kahta ei voi elää  :icon_eek:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 36
« Vastaus #94 : 05.03.15 - klo:18:02 »
No voi että, kaikenlaista...
Siunausta ja toipumista myyrälle !!

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Tänään 36
« Vastaus #95 : 06.03.15 - klo:07:33 »
Ymmärtävät ajatukseni myyrä-kaverille. Toipuminen on joskus vaikeaa.

Minulle eilen laitettu silmäpisto meni kivutta ja nopeasti, mutta iltapäivällä huomasin, että nyt ensimmäisen kerran pistoskohdasn alapuolelle on kertynyt verinen alue. Kuitenkaan se ei ole niitä oireita joita täytyy tarkkailla toimenpiteen jälkeisinä ensipäivinä. Tällaisia verisiä silmiä olen nähnyt tulevan muutamille tutuilleni ilman mitään.

Tänään Matti saa lausunnon lääkäriltä omista silmänpohjistaan. Vaikka se olisi kuinkakin
kaupalliseksi osottautuva kikka, pidän optikon neuvoa hyvänä omien kokemusteni jälkeen.

Salpausselän kisat ovat alkamassa vailla suurempaa merkitystä meillä. Televisio-ohjelmina ne tämän ikäisenä enää kiinnostavat.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 36
« Vastaus #96 : 06.03.15 - klo:07:38 »
Kirjoittelen taas V-heitossa. Pääsin yön vanhaksi ihan nättimöilleen. Tänään pitäisi puolet pätkityistä puista kaltata vähintäin kahtia ja huomenna loput, sittenhän tämä loma loppuu ja pyhältä on paluu Ouluun. Yöllä oli vain yksi aste miinuksella. Tätä mietin siksi, kun Kaariinan pitäisi voida hiihtää ajan kuluksensa, että onko lumi hangettunut sukselle kantavaksi. Jos ei ole, niin ainahan voin hurauttaa mtkelkalla vähän apujälkeä.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tänään 36
« Vastaus #97 : 06.03.15 - klo:08:11 »
Yö meni taas kivuliaasti niin kuin tämä päiväkin tulee menemään. Panadolia pystyn syömään ja saankin ottaa 3g päivässä ja auttaa se vähän. Sain sairaalasta muutaman tabletin yhtä kovaa ainetta mukaan, mutta reseptiä niille en. Sellaisen otin aina aamuyöstä. Jalka on monivärinen; sinisenpunaisenmustankukertava monelta puolelta. Päkiä, varpaat ja nilkka kovasti turvoksissa.

Päivän lämpimän ruuan tuo kaupungin ateriapalvelu ja muut kauppa-asiat hoitaa Martat. Se martta asuukin tuossa lähellä ja tulen oikein hyvin toimeen hänen kanssaan. Heti alusta alkoi synkkaamaan. Ei todellakaan mikään perinteinen "martta" ulkonäöltään eikä muutenkaan  :003:

Liikun sauvoilla ja rollaattorilla. Kohta tulee invataksi pyörätuolin kanssa ja käyttää terkkarissa tikkien poistossa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Tänään 36
« Vastaus #98 : 06.03.15 - klo:08:36 »
Josko itse Marianne Heikkilä ? Pappi ja Marttaliiton toiminnanjohtaja, ja kaunotar.

Juttuseuraa monikin potilas tarvitsee, ja kädestäpitäjää.  :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 36
« Vastaus #99 : 06.03.15 - klo:10:24 »
Haloinkin puut loppuun. Vähän yli tasakerran niitä liiterin päätyyn tuli. Löin lisää yhden runtilaudan paikalleen odottamaan uusia klapeja. Ei täällä aurinko paista, että D-vitamiinia pitää napsia ja talviurheilua jostakin Tiirismaan rinteiltä seurata, siis täään loppupäivä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 36
« Vastaus #100 : 06.03.15 - klo:10:59 »
Tjaah?   "Perinteinen Martta"?   Mitähän se Myyrä oikein höpäjää?   :003:
Siunausta ja toipumista kaikille forkan sairastaville... :eusa_pray:

Itselläni pikkuflunssa jatkuu, ja uimahalli jäänyt väliin jo toista viikkoa pitkästi...
Mieliala alkaa kohota...oman Marttan kohtaaminen parin viikon päästä tiedossa  :023:

Nyt koneella kirjallista ajatustyötä ja -lepoa kisojen katselun lomassa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 36
« Vastaus #101 : 07.03.15 - klo:07:50 »
Hissun kissun, ettei tule ruppi kipeäksi. Urheilun parissa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 36
« Vastaus #102 : 07.03.15 - klo:08:40 »
Hengissä tässä kidutaan. Piti mm. lähteä viikonloppuna päivystykseen ja siellä olin tarkkailussa yön yli. Leikkaushaava alkoi vuotaa enemmänkin ja sieltä oli yksi ommel irronnut. Paikattiin puuduttamatta. Yöllä alkoi vuotamaan uudelleen, mutta nyt kuitenkin kotona jo muutaman päivän. Vähän tihkuttaa. Jalkaan on tullut paljon omituista, mitä ei edellisessä leikkauksessa tullut. Huomenna otetaan tikit pois (jos otetaan?) Antibioottikuurikin on menossa.

Päivä kerrallaan kun kahta ei voi elää  :icon_eek:

Voi kurjuuksien kurjuus ja kaikki kurjuus.
Kävikö kipeetä vai veikö märkyys puudutteelta tehon, ettei hyödyttänyt pustää. Minun kerran vei hampaasta. Se sattui.
Tänään yritän saada päivärytmiä kohilleen, ja havittelen että nykoplasma kerää joukkueensa ja marssii minusta ulos. Se näytti asettuneen jäädäkseen.
Minun virkisti mieltä lapsuusystävän tapaaminen, sellaisen joka on kuin isosisko ollut. Asuttiin seinikkäin, hänet juuri olen kertonut. Paasasin koko illan. Mietin puheluaisuuttani ja kai yritin peittää kysymästä, kuin nyt kun vanhempasi kumpikin kuoli peräjälkeen. Niin tuttu kuin onkin, tuntui kuin olisin norsu posliinikaupassa. Haluaako puhua vai puhua juuri muusta?

Vähän ja vaikeasti saatiin kuolemasta puhetta.
Omasta.
Kun on lähtövuorossa, tai siltä tuntuu, se kysymys on toisin pöydällä kuin ennen.
Tulin kotiin ja luin täältä juttua. Tuntui jollakin tapaa kodikkaalta. Jotakin syvästi haikeaa siinä oli.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 36
« Vastaus #103 : 07.03.15 - klo:16:02 »
Myyrälle toipumisia, paranemista ja kaikkea hyvää! toivoo täältä yks tavallinen martta.  :039:
Pyryharakka

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Tänään 36
« Vastaus #104 : 07.03.15 - klo:16:49 »

   Samaa toivoo epävirallinen martti.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024