Kirjoittaja Aihe: Tapaammeko herättäjäjuhlilla? (Kyllä: la klo 17 lohko N)  (Luettu 28769 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Tapaammeko herättäjäjuhlilla? (Kyllä: la klo 17 lohko N)
« Vastaus #60 : 07.07.08 - klo:09:16 »
Lainaus
Kyösti : Aivan varmasti. Olisin ehkä tehnyt muutaman henkilökohtaisen kysymyksen.


Kyllä niitä kysymyksiä saa minulle tässä palstassakin kysyä.

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Tapaammeko herättäjäjuhlilla? (Kyllä: la klo 17 lohko N)
« Vastaus #61 : 07.07.08 - klo:09:52 »
Taas vähän ujostelin tapaamiseen tuloa, outoa kun noin muuten en ole erityisen ujo. Tosin sattui kyllä vauvala-käynti juuri sille ajalle, mutta olisi varmasti löytynyt tuuraajia. Jotenkin kyllä pidän myös siitä, että nimimerkit jäävät arvailujen ja mielikuvien varaan. Tekstissä henkilöllisyys on toinen kuin puheessa ja tilassa, on hauska olla abstraktio vaan...
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Tapaammeko herättäjäjuhlilla? (Kyllä: la klo 17 lohko N)
« Vastaus #62 : 07.07.08 - klo:10:22 »
minulla oli töitä - körttipastillivääpelinä - 8000 pussia sunnuntaihin puoleen päivään. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Tapaammeko herättäjäjuhlilla? (Kyllä: la klo 17 lohko N)
« Vastaus #63 : 07.07.08 - klo:10:30 »
Lainaus käyttäjältä: "llwyd"
Taas vähän ujostelin tapaamiseen tuloa, outoa kun noin muuten en ole erityisen ujo. Tosin sattui kyllä vauvala-käynti juuri sille ajalle, mutta olisi varmasti löytynyt tuuraajia. Jotenkin kyllä pidän myös siitä, että nimimerkit jäävät arvailujen ja mielikuvien varaan. Tekstissä henkilöllisyys on toinen kuin puheessa ja tilassa, on hauska olla abstraktio vaan...


Jos olisin vielä pystynyt jäämään tapaamiseen, en olisi itseäni henkilönä vaan nimimerkkinä esittellyt. Sen verran pitää arvoitusta jäädä henkilöllisyydestä.
Acta, non verba.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Tapaammeko herättäjäjuhlilla? (Kyllä: la klo 17 lohko N)
« Vastaus #64 : 07.07.08 - klo:12:05 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"


Jos olisin vielä pystynyt jäämään tapaamiseen, en olisi itseäni henkilönä vaan nimimerkkinä esittellyt. Sen verran pitää arvoitusta jäädä henkilöllisyydestä.


Moi vaan. Ei siellä kukaan itseään henkilönä, eikä ammattina esitellyt. Kaikki vain hämmästyttivät toisiaan naamoilaan. Oli tosi hämmästyksiä, että tuon näköinenkö sieltä nimimerkin  takaa löytyi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Tapaammeko herättäjäjuhlilla? (Kyllä: la klo 17 lohko N)
« Vastaus #65 : 07.07.08 - klo:12:16 »
Olisit tullut tuomariksi, Llwyd, kun syntyi kina nimimerkkisi oikeasta ääntämisestä. Kukaan ei tosin väittänyt minua vastaan kun päästin oman versioni suustani kuola roiskuen.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Tapaammeko herättäjäjuhlilla? (Kyllä: la klo 17 lohko N)
« Vastaus #66 : 07.07.08 - klo:12:40 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Lainaus käyttäjältä: "llwyd"
Taas vähän ujostelin tapaamiseen tuloa, outoa kun noin muuten en ole erityisen ujo. Tosin sattui kyllä vauvala-käynti juuri sille ajalle, mutta olisi varmasti löytynyt tuuraajia. Jotenkin kyllä pidän myös siitä, että nimimerkit jäävät arvailujen ja mielikuvien varaan. Tekstissä henkilöllisyys on toinen kuin puheessa ja tilassa, on hauska olla abstraktio vaan...


Jos olisin vielä pystynyt jäämään tapaamiseen, en olisi itseäni henkilönä vaan nimimerkkinä esittellyt. Sen verran pitää arvoitusta jäädä henkilöllisyydestä.

Mielenkiintoinen aihe. Olen päinvastaista tyyppiä. Yhteiskunnallinen asemani ei edellytä anonymiteettiä, johon se ei kylläkään ole ainoa syy. Pyrin elämään todeksi mm. Lauri Haikolan lausetta: "En pelkää muuta kuin Jumalaa". Olen tietenkin varovainen ja vetäytyvä tilanteesta riippuen. Toisaalta saatan olla norsu posliinikaupassa. Kyllä hienotunteisuuskin liittyy aiheeseen yhtenä näkökulmana.
Kotona olen vapautuneimmillani. Kapellimestari E-P Salonen on todennut, että sisäinen tasapaino on edellytys kotikokemukselle, ei fyysinen paikka.
Kaiken kaikkiaan itsesäilytysvaisto viimekädessä lienee syy nimimerkinkin käyttämiseen.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

jUHOMA4

  • Vieras
Anonyymi
« Vastaus #67 : 07.07.08 - klo:16:11 »
Oletin, että viimeistään siellä lohkolla N esittäydytään omalla nimellä.   Siksi Mörtille suunnatussa viestissä "tölväisin" nimen alle.    :D

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Re: Anonyymi
« Vastaus #68 : 07.07.08 - klo:16:41 »
Lainaus käyttäjältä: "jUHOMA4"
Oletin, että viimeistään siellä lohkolla N esittäydytään omalla nimellä.  :D

Kyllä niin tehtiinkin, ainakin jotkut, mutta sitten oikea nimi unohtui siinä pulistessa. Nimimerkki, edessä oleva henkilö ja hänen kirjoituksensa peittivät "oikean" identiteetin, koska siihenastiset käsitykset olivat voimakkaammat. Feissaus on tehokasta.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa tuomenkukka

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 19
Tapaammeko herättäjäjuhlilla? (Kyllä: la klo 17 lohko N)
« Vastaus #69 : 07.07.08 - klo:16:47 »
Minullakin oli ajatuksena käväistä körttifoorumin tapaamisessa, mutta se sitten jäi... Olen aika vähän kirjoitellut tänne. Yhden foorumilaisen tunnistin sunnuntain ehtoollisjonossa; edessäni seisoi Seppos. :)

Juhlilla oli taas hyvä olla ja näin pääkaupunkilaisena helppoa tulla, kun juhlat olivat lähellä. Seinäjoelle on pitkä matka ja eihän sitä aina tiedä muutenkaan, mitä vuoden aikana ehtii tapahtua.

Juhlan jälkeen on aina haikea olo ja niin oli myös näiden juhlien. Arkeen on aina palattava ja sanankuulo, virsien veisuu sekä rukous kantavat kuitenkin taas arjessa.

Hyvää kesää kaikille heränneille ja foorumilaisille!

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Tapaammeko herättäjäjuhlilla? (Kyllä: la klo 17 lohko N)
« Vastaus #70 : 07.07.08 - klo:17:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Olisit tullut tuomariksi, Llwyd, kun syntyi kina nimimerkkisi oikeasta ääntämisestä. Kukaan ei tosin väittänyt minua vastaan kun päästin oman versioni suustani kuola roiskuen.


Jaa, epäilisinpä että jonkinlainen hankala hl-yhdistelmä siellä alussa lienee - en varmasti osaisi sitä itse oikein lausua, mutta ehkä foorumisteista löytyy kymrin kielen asiantuntija?
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Tapaammeko herättäjäjuhlilla? (Kyllä: la klo 17 lohko N)
« Vastaus #71 : 07.07.08 - klo:17:11 »
Kun en piässynnä sunnuntain uamuseoroehen, vaemo osti levyn, kuuntelin sen tänä uamuna ja herkkä kun olen (äitikin on sanonut. Hän sanoi myös maailmalle lähtiessäni, että älä Pekka-kulta heittäydy sitten pelleksi. Mutta tässä sitä nyt ollaan.), herkkänä poikana purin huuliani, etten olisi vollotuksellani herättänyt taloa. Aamuvirkkuna olisin kyllä kerennnyt vaikka kaksiin aamuseuroloehen, jos ystäväni ja seuralaiseni eivät olisi olleet iltavirkkuja. Enivei.
TÄLLÄ saitillakin esiintyvä puhui. Voe että se upposi kuin vesi kuivaan maahan. Mikä herkkyys! Mikä syvällisyys! Kiitos ja kyynel, lacrimosa!
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1561
Tapaammeko herättäjäjuhlilla? (Kyllä: la klo 17 lohko N)
« Vastaus #72 : 07.07.08 - klo:17:29 »
Kyllähän sitä pitää tummahan kansahan niin luattaa, että ristimänimellään voi aikuuset ihimiset esittäytyä. Olisin kyllä toivonu näkeväni enemmänkin väkiä foorumista. Kiitos jUHOMA4 kahvikutsusta, mutta arkipäivänä voi olla vaikiaa päästä, muttä Seinäjoella 2009 sitten.
 T: Martti Tamppari alias Mörtti-57
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

jUHOMA4

  • Vieras
Tapaammeko herättäjäjuhlilla? (Kyllä: la klo 17 lohko N)
« Vastaus #73 : 07.07.08 - klo:19:14 »
Kiitos Martti,  Seinäjoella sitten   :D

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Tapaammeko herättäjäjuhlilla? (Kyllä: la klo 17 lohko N)
« Vastaus #74 : 07.07.08 - klo:19:43 »
Lainaus käyttäjältä: "llwyd"
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Olisit tullut tuomariksi, Llwyd, kun syntyi kina nimimerkkisi oikeasta ääntämisestä. Kukaan ei tosin väittänyt minua vastaan kun päästin oman versioni suustani kuola roiskuen.


Jaa, epäilisinpä että jonkinlainen hankala hl-yhdistelmä siellä alussa lienee - en varmasti osaisi sitä itse oikein lausua, mutta ehkä foorumisteista löytyy kymrin kielen asiantuntija?


Hloyd on aika lähellä oikeaa ääntämistä. :lol:
Acta, non verba.