Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa (2.ketju)  (Luettu 49281 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #90 : 09.08.10 - klo:20:56 »
On jo liki kuukausi kulunut edellisestä Jumalanpalveluksesta. Seuroissa olemme olleet, Siionia veisanneet, Lappeenrannassa ja Luumäellä tutustuttu kirkkorakennukseen, mutta mikään ei korvaa sunnuntaista ihan perinteistä Jumalanpalvelusta kirkossa.
Tämä kesä-aika on aina sellaista kuivaa aikaa. Kuin olisi nälässä ja janossa, olosuhteiden ollessa näin. Syksyn korvalla alkaa taas oikea elämä kun palataan talvi-aikaan, käydään sunnuntaina kirkossa . Ensimmäiset virret, Sanat, vuorotervehdykset, saarna ja varsinkin ehtoollinen ovat kuin uuden elämän alku.
Selvä on että yhteys seurakuntalaisiin, kotikirkkoon, virsiin ja musiikkiin pitävät
hengen elossa. Nyt on olo aikalailla uskomattoman hengetön . Ei radiopalvelukset tai kolmenvartinkirkot vastaa kotikirkon palveluksia.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #91 : 09.08.10 - klo:21:43 »
Lainaus käyttäjältä: Riitta mummi
Nyt on olo aikalailla uskomattoman hengetön .

Tuntuuko sinusta, että olet tällä hetkellä jonkinasteisessa hengellisen köyhyyden tilassa?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #92 : 10.08.10 - klo:07:34 »
Joo, tuntuu. Mutta ei se mitään. Tuntemukseni on nykyisen ymmärrykseni kanssa yhdentekevä. Jeesus on silti jossakin lähelläni.
On vaaan ikävä sitä Jumalanpalveluksen läsnäoloa, tapaa, kaavaa ja pyhäpäivän tuntua.

Onko teistä tarpellista ylläpitää jatkuvaa seurakunyhteyttä jotta oma suhde uskoon tuntuisi elävämmältä?

Entä auttaako hengellisen kirjallisuuden lukeminen?

Raamatusta tulee minulle aina Elämän leivän tuoksu. Mutta silti kaipaan niitä säännöllisiä kokoontumisa kirkkoon.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #93 : 10.08.10 - klo:08:58 »

- - -Onko teistä tarpellista ylläpitää jatkuvaa seurakunyhteyttä jotta oma suhde uskoon tuntuisi elävämmältä?

Entä auttaako hengellisen kirjallisuuden lukeminen?- - -


Kyllä, ehdottomasti näin!  :023:

Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #94 : 10.08.10 - klo:09:10 »
Kyllä minä ainakin kaipaan jumalanpalveluksia ja jostain syystä myös sitä ihan oman seurakunnan messua. Mielestäni hengellinen kirjallisuuskin auttaa, riippuen vähän siitä mitä lukee.
Mielenkiintoinen juttu oli mennyt viikonloppu. Olin isännöimässä botswanalaiskuoroa seurakunnan puolesta. Mietin etukäteen, miten mahdan jaksaa, kun olin juuri viime viikolla palannut lomalta töihin. Sitten koko viikonloppu tiiviisti vieraiden kanssa vastaamassa järjestelyistä. Sen päälle taas heti täyspäiväisesti töihin.
Pelko oli turha. Vaikka sekä lauantaina että sunnuntaina pääsin kotiin yhdentoista aikaan illalla, niin tuntuu kuin olisin ennemminkin virkisynyt siitä viikonlopusta.
Kuololaiset olivat niin iloisi ja sydämellisiä, että ilo tarttui. Vieläkin hyräilen ja jammalilen afrikkaliasin tahdein.  :icon_wink:
Pyryharakka

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #95 : 10.08.10 - klo:09:16 »
Onko teistä tarpeellista ylläpitää jatkuvaa seurakuntayhteyttä, jotta oma suhde uskoon tuntuisi elävämmältä?
Itse ei voi ylläpitää, Jumala sen tekee.

Entä auttaako hengellisen kirjallisuuden lukeminen?
Hengellinen kirjallisuus voi yhtä hyvin horjuttaa kuin vahvistaa omaa suhdetta uskoon. Vain Armosta, uskon kautta, me pelastumme.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #96 : 10.08.10 - klo:09:37 »
Itse ei voi ylläpitää, Jumala sen tekee.

Hengellinen kirjallisuus voi yhtä hyvin horjuttaa kuin vahvistaa omaa suhdetta uskoon. Vain Armosta, uskon kautta, me pelastumme.


Väitätkö, että itse ei voi ylläpitää seurakuntayhteyttä? Jos minä päätän olla menemättä seurakunnan tilaisuuksiin tai seuroihin, niin Jumala ei taatusti köörää minua yhtään mihinkään.

Hengellisen kirjallisuuden kanssa saa olla tarkkana, mitä lukee ja mitä ei lue. Paljon on nykyään hengellistä kirjallisuutta, joka todellakin horjuttaa omaa suhdetta uskoon. Ehdottaisin, että kaikki hengellisesti epäterve kirjallisuus poltettaisiin vaikkapa jätteenpolttolaitoksissa tai sitten kierrätettäisiin uusiokäyttöön. Veikkaan, että sitä löytyisi pilvin pimein.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #97 : 10.08.10 - klo:09:40 »
Väitän.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #98 : 10.08.10 - klo:10:17 »
Miten tulkitsette Vuorisaarnan: Autuaita ovat hengessään köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta?

Siis, onko kirkossa käymätön Jumalan lapsi yhtä otollinen Taivasten valtakuntaan kun ahkera penkissä istuja.

Minä istun penkissä hartauden vuoksi, sanan kuulossa ja ehtoollisen saamiseksi.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #99 : 10.08.10 - klo:11:17 »
Miten tulkitsette Vuorisaarnan: Autuaita ovat hengessään köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta?

Siis, onko kirkossa käymätön Jumalan lapsi yhtä otollinen Taivasten valtakuntaan kun ahkera penkissä istuja.

Minä istun penkissä hartauden vuoksi, sanan kuulossa ja ehtoollisen saamiseksi.

Minusta sitä ei voi niin ymmärtää. Sillä ei ole mitään tekemistä kirkossa käynnin kanssa, vaan ainoastaan asenteiden.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #100 : 10.08.10 - klo:11:39 »
Saanko seuraavan kysymyksen, kiitos.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #101 : 10.08.10 - klo:12:34 »
Mikis? Miten? Milloin? :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #102 : 10.08.10 - klo:12:42 »
Mikis? Miten? Milloin? :017:
Mikis? Vastaisin mielelläni.
Miten? Kuten edellä.
Milloin? Nyt.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #103 : 10.08.10 - klo:12:46 »
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #104 : 10.08.10 - klo:12:54 »
Thokis Reuhotaakkis
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024