Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa (2.ketju)  (Luettu 48771 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #120 : 15.08.10 - klo:07:56 »
Nyt lähetään Meriveisuiden kirkkoon Hankoon, jossa viisveisaaja jo eilen kaipasi minua.

Hengessä mukana.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #121 : 15.08.10 - klo:12:03 »
Käytiin, metsäläiset ja hyvä olikin tulla ihmisten ilmoille. Monia rakkaita tuttuja tavattiin ja kyläkutsukin iltapäiväksi saatiin.

Pekka-kirkkoherra saarnasi päivän tekstistä ja vain siitä. Musiikkipuoli oli mahtavaa. Pekka on oivallinen tenori ja kanttori Marjut hieno mezzo-sopraano. Vuorolaulunsa
oli upeaa. Lisäksi Pekka ja kaksi omaa poikaansa soittivat kolmella nokkahuilulla?
vanhaa musiikkia tekstien välisoittona ja loppusoittona.

Köyhyydessämme saimme ihan yltäkylläisesti. Kirkkokahvitkin olisi olleet tarjolla, mutta tulimme haukea paistamaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #122 : 15.08.10 - klo:14:18 »
Minä pakana en mennyt kirkkoon, vaikka ensin aioin. Olohuoneessa kuuntelin radiosta jumalanpalvelusta ja silmäni kiertelivät pölyisissä ja sormenjälkisissä huonekaluissa. Teki mieli laittaa aurinkolasit päähän. Toista olisi ollut kirkossa, paikat kunnossa ja liinat suorassa. Niin, ja ennen kaikkea seurakuntayhteys muiden kirkkovieraiden kanssa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #123 : 15.08.10 - klo:22:02 »
Tänään körttiseuroissa. Puhuin Jonas Laguksen EVANKELIUMIN ÄÄNI-kirjan siivittämänä.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #124 : 15.08.10 - klo:22:26 »
Minä pakana olin Hangon kirkossa meriveisuissa jumalanpalveluksessa ja seuroissa. Oli siellä Viisveisaajakin. Seuroista oli kaksi puhujaa estynyt, mutta sen tilalle puhui kolme, joita ei ollut listalla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #125 : 17.08.10 - klo:09:45 »
Puhuitko sinä? Puhuiko Viisveisaaja?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #126 : 17.08.10 - klo:10:17 »
Puhuitko sinä? Puhuiko Viisveisaaja?


Emme puhuneet
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #127 : 17.08.10 - klo:10:36 »
Kuka puhu? Mitä puhu? Oliko pitkä puhe? Montako puhujaa? Oliko monta hyvää virttä? (kaikkihan ne kyllä hyviä ovat). Montako seuravierasta? Millainen oli Jumalanpalvelus? Jäikö mitään mieleen? Millainen kirkko?
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Frank

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #128 : 21.08.10 - klo:13:05 »
Oman kotikirkon sunnuntain messu on uskonelämäni keskus. Messussa kuulen papin julistamaa kirkkovuoden teemaan liittyvää Jumalan Sanan julistusta. Yhteisessä ripissä saan synninpäästön, ja yhteen ääneen lausutussa uskontunnustuksessa lausun uskoni julkisesti.

Uskontunnustuksessa ilmaisen myös seurakuntamme yhteisen uskon. Kun uskoni Jeesukseen on henkilökohtaista, uskoni Jeesukseen on myös yhteistä seurakunnan kanssa. Ehtoollisessa saan ottaa vastaan Kristuksen ruumiin, ja juoda kuolemattomuuden lähteestä. Jeesuksen veri on minulle kuolemattomuuden lähde, ainoa tie iankaikkiseen elämään ja Jumalan yhteyteen.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #129 : 21.08.10 - klo:19:30 »
Kuka puhu? Mitä puhu? Oliko pitkä puhe? Montako puhujaa? Oliko monta hyvää virttä? (kaikkihan ne kyllä hyviä ovat). Montako seuravierasta? Millainen oli Jumalanpalvelus? Jäikö mitään mieleen? Millainen kirkko?

kyselyikä? :017:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #130 : 21.08.10 - klo:19:32 »
Tänään körttiseuroissa. Puhuin Jonas Laguksen EVANKELIUMIN ÄÄNI-kirjan siivittämänä.


Ainqakin esikoislestadiolaisseuroissa luetaan monesti postilloita. Minusta olisi hyvä ajatus jos laajemminkin varsinkin seuroissa luettaisiin sanasta sanaan vaikkapa jokin kappale Lutherin postilloista.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #131 : 21.08.10 - klo:23:49 »
Tykkään urkumusiikista.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #132 : 22.08.10 - klo:09:29 »
Nyt lähdetään kirkkoon ja laitetaan kone kiinni.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #133 : 22.08.10 - klo:09:39 »
Nyt lähdetään kirkkoon ja laitetaan kone kiinni.

Näin tehdään  :hiipia:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Käytkö kirkossa (2.ketju)
« Vastaus #134 : 22.08.10 - klo:10:58 »
Piti mennä. Heräsin taas täpärästi ja huomasin että joskus ihminen on liian surullinen jaksaakseen. Kotona en kuuntele - rupean kadehtimaan niitä jotka siellä on. Selailen foorumia, luen itse vähän enemmän ja katselen terassiani. Mietin murheellisia jotka saavat lohdutuksen, ajattelen ettei tämä ollut ensimmäinen kerta, löydän lujan kallion, kun muistan 1990-luvun taitteen, erityisesti vuoden 1994 ja ajattelen että en tappanut itseäni niinkuin niin moni lääkäri teki. "Ellei Herra olisi tullut avukseni, asuisin jo hiljaisuuden maassa". Aina, kun olin vähällä kaatua, sinun armosi, Herra, oli minun tukenani. Kun huolet painavat mieltäni, saan sinulta lohdun ja ilon. (Ps 94:17-19)
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.