Kirjoittaja Aihe: Mitä teet elääksesi?  (Luettu 57590 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #60 : 25.04.05 - klo:13:29 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Niin... Sitäkin kyllä tosiaan samalla ajattelin, että vakuutusmaksut voisivat nousta samaan malliin kuin vaikka autovakuutuksessa bonukset. Jos on terve, ei maksa niin paljoa, jos taas sairastelee jatkuvasti, maksaa enemmän. Tätä en tosiaankaan muistanut mainita...


Miksi vakuutusmaksujen pitäisi nousta siinä tahdissa kun sairastaa? Ei sitä voi ihminen valita tuleeko sairaaksi vai ei. Vaikka kuinka pitäisi hyvää huolta itsestään ja eläisi terveellisesti voi silti sairastua, oletkos ajatellut sitä?

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #61 : 25.04.05 - klo:14:48 »
Niinpä niin, kyllä taas on luettu hartaasti ja ajatuksella. Pitääkö vielä enemmän korostaa, että niille joilla ei varaa vakuutukseen ole, TÄYTYY TURVATA TERVEYDENHUOLTO. Jäikö vielä epäselvyyksiä?

Tuohon Kristianin esimerkkiin, olisi ehkä kannattanut ottaa vakuutusyhtiö mukaan tuossa tapauksessa, kun sinun bonuksesi eivät olisi menneet mihinkään. Minusta lähtökohtana liikenneonnettomuuksissa on se, että paikalle kutsutaan poliisi, ja vakuutus maksaa vahingot. Varsinkin, jos toinen johonkin asiaan vedoten ehdottaa että ei kutsuta paikalle poliisia, kannattaa soittaa kiireen vilkkaa ne paikalle. Jos asia on kuitenkin vain pieni lommo, ei poliiseja välttämättä tarvitse, mutta vakuutusyhtiölle kannattaa silti ilmoittaa. Saattaa olla nimittäin vaurioita jossain ihan muualla kuin päällä päin sinunkin autossasi, sen olisivat tarkastajat huomanneet. En siis ymmärrä, miksi toimit noin, mutta ihan vapaasti.

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #62 : 25.04.05 - klo:14:48 »
Samalla laillahan sitä on tuuripeliä muissakin vakuutuksissa.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #63 : 25.04.05 - klo:16:47 »
No kyllä luin ihan hartaasti ja ajatuksella ja mielestäni argumentissasi ei käynyt ilmi alleviivaamani seikka. Ja et kyllä tainnut ihan joko ymmärtää mitä alleviivasin tai ehkäpä vastasit tarkoituksellisesti aiheen vierestä?

Poissa iiwi

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 12
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #64 : 25.04.05 - klo:21:00 »
Jaaha jaaha.

Vaikka aihe on jo valunut offtopiciin (olkaa hyvät, jatkakaa) vastaan alkuperäiseen kalluppiin.

Olen mielenterveys- ja päihdetyön lähihoitaja, pohjakoulutuksena yo. Tällähetkelllä (ja näillä näkymillä pitkälle tulevaisuuteen) teen töitä vammaispuolella.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #65 : 25.04.05 - klo:22:11 »
Lainaus käyttäjältä: "Laura"
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Niin... Sitäkin kyllä tosiaan samalla ajattelin, että vakuutusmaksut voisivat nousta samaan malliin kuin vaikka autovakuutuksessa bonukset. Jos on terve, ei maksa niin paljoa, jos taas sairastelee jatkuvasti, maksaa enemmän. Tätä en tosiaankaan muistanut mainita...


Miksi vakuutusmaksujen pitäisi nousta siinä tahdissa kun sairastaa? Ei sitä voi ihminen valita tuleeko sairaaksi vai ei. Vaikka kuinka pitäisi hyvää huolta itsestään ja eläisi terveellisesti voi silti sairastua, oletkos ajatellut sitä?
Ei voikaan. Kuitenkin jos pitää itsensä hyvässä kunnossa ja on terveet elämäntavat, sairastelee varmasti vähemmän. Se on sama kuin autovakuutuksessa, jos ajaa varovasti, ei myöskään kolaroi... Voi toki sairastua vaikka pitääkin terveydestään huolta, sitä ei käy kiistäminen. Siinähän se vakutuus tuleekin vastaan, eikö?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #66 : 25.04.05 - klo:22:25 »
Huomaan olevani joukossa poikkeava. Elän nimittäin eläkkeellä. Tosin teen aina välillä jotain töitäkin :D  :D  :D  :D  :D  :D  :D
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #67 : 25.04.05 - klo:22:36 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Lainaus käyttäjältä: "Laura"
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Niin... Sitäkin kyllä tosiaan samalla ajattelin, että vakuutusmaksut voisivat nousta samaan malliin kuin vaikka autovakuutuksessa bonukset. Jos on terve, ei maksa niin paljoa, jos taas sairastelee jatkuvasti, maksaa enemmän. Tätä en tosiaankaan muistanut mainita...


Miksi vakuutusmaksujen pitäisi nousta siinä tahdissa kun sairastaa? Ei sitä voi ihminen valita tuleeko sairaaksi vai ei. Vaikka kuinka pitäisi hyvää huolta itsestään ja eläisi terveellisesti voi silti sairastua, oletkos ajatellut sitä?
Ei voikaan. Kuitenkin jos pitää itsensä hyvässä kunnossa ja on terveet elämäntavat, sairastelee varmasti vähemmän. Se on sama kuin autovakuutuksessa, jos ajaa varovasti, ei myöskään kolaroi... Voi toki sairastua vaikka pitääkin terveydestään huolta, sitä ei käy kiistäminen. Siinähän se vakutuus tuleekin vastaan, eikö?


Nyt meni Mikko mettään. Sairauksista yhä enemmän nykyisen tietämyksen mukaan johtuu perimästä. Kuntoilemalla et voi lisätä elinpäiviesi määrää, mutta voi parantaa laatua. Minusta vakuutuksen tulee olla sama kaikille, kun kukaan ei ole lähtökohtiaan voinut valita.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #68 : 25.04.05 - klo:23:01 »
Niin... En ole tuohon asiaan sen enempää perehtynytkään, ja metsään näemmä meni :D

Toki tiedän että jotkut sairaudet ovat periytyviä, tai ainakin riski sairastua niihin on joillakin toisia suurempi. Ei vaan tullut loppuun asti ajateltua, pahoitteluni...

Anonymous

  • Vieras
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #69 : 07.05.05 - klo:19:46 »
ai mitäkö teen elääkseni? no ainakin hengitän, syön, nukun ja liikun niin pysyn hengissä. :D ehheh.

niin mä käyn vielä koulua, Nurmon yläasteella joka on ehkä rumin yläaste jonka olen nähnyt suomessa...

Anonymous

  • Vieras
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #70 : 07.05.05 - klo:19:47 »
nii siis 8. luokka menossa. vasta.

Poissa Annuu

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 79
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #71 : 07.05.05 - klo:19:49 »
oho unohdin äsken kirjautua sisään.. :D  :oops:

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #72 : 09.05.05 - klo:08:51 »
Niva-kaijan koulu. Alias nivalan yläaste. Niva-Kaija legendan mukaan oli nivalan eka asukas. Joka karkotettiin tänne. Näin joskus siitä kertovan näytelmän joskus vuonna kivi ja muistan siitä yhen lauseen: "Henkein pitimikshän minä sen porsaan varastin!" :roll:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Hölkänen

  • Vieras
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #73 : 09.11.05 - klo:11:32 »
Maailmassa on muuten järjettömästi mielenkiintoisia duunaritason ammatteja, joista suuri yleisö ei tiedä mitään vaan niihin ajaudutaan onnekkaan sattuman kautta. Minä elätän itseni tarkkailemalla säätilaa. Tämä on niitä vanhan ajan valvontatyyppisiä toimia, joissa on paljon löysää aikaa. Lisäetuna minulla on nuorekkaat työkaverit: puolen vuoden välein vaihtuvat sää-varusmiehet.  8) Vihje kaikille jotka eivät ole käyneet vielä armeijaa: jos haluatte rennon homman intissä, tulkaa tänne meikäläisen kanssa maailmaa parantamaan!   =)

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #74 : 09.11.05 - klo:14:48 »
Ja nyt mää oon lukiossa.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna