Kirjoittaja Aihe: Paras koskaan näkemäsi elokuva?  (Luettu 62794 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Iha Miikka Vaan

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 91
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #60 : 09.06.05 - klo:09:45 »
Kannattaa katsoa Clint Eastwoodin Million Dollar Baby!!!

Se on erittäin hyvä elokuva...
hävettää oikeesti sanoo mut itkin lopussa(siis kyyneleet valu). Ja se on TOSI harvinaista multa. Joten kannattaa kattoa.
Rooli suoritukset oli tosi hyvä ja eastwood on kova jätkä :lol:

Poissa Iha Miikka Vaan

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 91
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #61 : 29.06.05 - klo:01:29 »
Ostin Donie Darkon DVD:lle ja oli kyllä niiiiiin mielenkiintoinen pätkä kuin olla voi! Oli pikkkkkkuisen pitkästyttävä siinä yhdessä vaiheessa mutta niin kuin saara sanoi alkoi kysymykset pyörimään päässä...

Poissa lumileopardi

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 14
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #62 : 30.06.05 - klo:21:11 »
Hyviä elokuvia on paljon, mutta pari on ylitse muiden.

Ehdottomasti paras on Gohatto (tai Tabu). Se kertoo japanilaisesta samuraikoulusta vuonna 1865. Kouluun saapuu kaksi uutta oppilasta ja kuinkas sitten käykään. Aivan mahtava musiikki, joka myötäilee täydellisesti elokuvan hidasta rytmiä ja kaunista kuvitusta. Armottomuudestaan huolimatta suorastaan viiltävän kaunis elokuva.

Toisena tulee Fisher King. Aikamoista kohellusta, jouppoja ja hulluja, elämänsä sivuraiteille joutuneita ihmisiä, Graalin maljan metsästystä ja onnellinen loppu. Se vaan on niin hyvä. Hit the Road, Jack.

Ja on vielä mainittava Viisi vuodenaikaa. Se on rytmiltään hidas ja kaunis, kuten Gohattokin. Aiheeltaan kyllä täysin erilainen. Juuri tällaisia elokuvia minä rakastan.
*    Juuri nyt                        *
  *  on lumileopardin hetki.  *
*    Se soi.                           *

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #63 : 03.09.05 - klo:23:30 »
miyazakin elokuvat, the blair witch project, moulin rouge.

muista ei oo muuta sanottavaa ku että ne on ihania mutta blair witch project....se oli niin ihana ku se on ainoa hyvä kauhuelokuva maailmassa. kauna on niin syvältä ettei edes syvänmerenluotain havaitse sitä.....mutta siinä kun katoin blairia niin olin niin ihastuksissani ku joku kerrankin onnistu että unohdin säikähtää. kauhuelokuvia ei oo tarkotettu eeveille.
-tottelematon ja paha-

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #64 : 04.09.05 - klo:20:45 »
Lainaus käyttäjältä: "Eevi"
.....mutta siinä kun katoin blairia niin olin niin ihastuksissani ku joku kerrankin onnistu että unohdin säikähtää. kauhuelokuvia ei oo tarkotettu eeveille.


Voi toista. Joku on suloinen :)
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Anonymous

  • Vieras
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #65 : 05.09.05 - klo:14:20 »
Lainaus käyttäjältä: "Hölkänen"
:oops: Olen mieltynyt amerikkalaisiin pikkukaupunkielokuviin.  :oops: Eilen tuli ykköseltä Drop Dead Gorgeous -niminen mustalla huumorilla maustettu komedia. Käsikirjoittaja Lona Williams siinä vähän purki nuoruuden kokemuksiaan Minnesotasta - ja näytteli itsekin sivuroolissa Jean Kangas -nimisenä teinimissikisatuomarina. Yhtään vuorosanaa hänellä ei ollut, hän vain istui hiljaa harmaassa villapaidassa yrmeä ilme naamalla... On tainnut neito käydä ihan oikeasti Suomessa joskus.  :lol:


Ei sen varmaan ole tarvinnut käydä Suomessa, jos Minnesotassa on asunut. Sikäläisillä on paljon skandinaavi-aineistoa omasta takaa. Esim. Coen veljesten Fargo- elokuvan yksi piirre on pohjoismaisittain äännetty amerikankieli.. oujaa! Kukatietää, vaikka tuon Jean Kangas- roolihahmon esikuva olisi vaikka joku sukulaiseni...  :oops:

Poissa osmo

  • Valvoja
  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 343
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #66 : 05.09.05 - klo:14:21 »
Ja siis äskeinen vieras oli Osmo.
Ja elokuvista; Kovin suuren vaikutuksen teki aikanaan Montrealin Jeesus.
Elokuvakokemus on aina henkilökohtainen; oikeastaan voisi olla hedelmällisempää kysyä mikä on"suurimman vaikutuksen tehnyt" elokuva.
Kaurismäen Arvottomat oli aikanaan lukiopojan mielestä huikea.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #67 : 05.09.05 - klo:15:59 »
Leijonakuningas 3 on ihana \:D/
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #68 : 07.09.05 - klo:00:02 »
Crash o hyvä. Käykää kattomassa. Myyrä-approved (tm).

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #69 : 17.09.05 - klo:21:46 »
Liikkuva linna oli hyvä. Melkein tuli kyynel silmään, mut en myönnä.

Huomenna on tennarissa parit lisänäytökset, jos tänään missasi.

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #70 : 29.09.05 - klo:09:00 »
-_- aaargh eevi tahtoo nähhä sen kans. mä en ikinä opi ajatelemaan sitä suomenkielisellä nimellä vaan se on aina että howl's moving castle. hmhm.
-tottelematon ja paha-

Poissa saarushka

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 36
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #71 : 29.09.05 - klo:11:49 »
Minusta nämä ovat aika hyviä elokuvia:

Fucking Åmål: älyttömän realistinen kuvaus yläasteikäisistä ihmisistä! Tuli ihan oma yläasteaika mieleen, vaikka elokuva onkin ruotsalainen..

Tyttö joka tiesi liikaa: en osaa sanoa perusteluja.. Olen vain katsonut tämän elokuvan niin monta kertaa, että olen jo kiintynyt siihen. Se on aina pakko nähdä, kun televisiosta tulee. Ja aina nauran samoille vitseille! :lol:

Saturday Night Fever: 70-luvun diskomusiikki ja -tanssi kolahtaa ja lujaa.

Piano: hieno elokuva, jossa on kaunis musiikkikin. Loppu tosin on mielestäni vähän epäonnistunut.

Piukat paikat: loistavan hassua katsottavaa! Marilyn on upea nainen ja kaiken lisäksi tässä on mainio loppukin.

Diktaattori: Chaplin osasi matkia taitavasti Hitleriä.

Päiväni murmelina: tässä elokuvassa on todella mielenkiintoinen idea. Sama päivä toistuu ja toistuu vain... Joskus kasiluokalla kirjoitin aineenkin kyseisen filmin innoittamana.

On niitä varmaan muitakin hyviä elokuvia. Nämä vain tulivat ensimmäiseksi mieleeni.

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #72 : 29.09.05 - klo:16:11 »
Fucking Åmål on juuri nimensä veroinen. en tykänny ollenkaan. mutta Fjorton suger oli ihan kiva.
-tottelematon ja paha-

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #73 : 29.09.05 - klo:19:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Eevi"
mutta Fjorton suger oli ihan kiva.

Leffa josta mä pitäisin jos näkisin  :D
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Paras koskaan näkemäsi elokuva?
« Vastaus #74 : 29.09.05 - klo:21:20 »
Fucking Åmål oli ihan OK, mutta Fjorton Suger oli kyllä aivan surkea. Kertaakaan en ole edes loppuun asti jaksanut katsoa, kerran puoleen väliin ja toisella kerralla vartin katsoin. Jopa Hip hei hutsu on parempi ruotsalaiselokuva, ja sekin on aivan kakka... Mutta nämä vain minun mielipiteitäni.