Kirjoittaja Aihe: Miten päästä sisään?  (Luettu 26552 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #30 : 05.01.10 - klo:20:13 »
Minusta ei kannata liikaa kysellä, miten päästä sisään. :icon_rolleyes:

Pitää vaan mennä sisään ja jos ei tajua mistään mitään tai pääse samalle aaltopituudelle tai tajua miten pitäisi olla ja mitä tapahtuu, niin sitten vaan kyselee.  :eusa_pray:

 :039:
Tervetuloa minunkin puolesta, vaikka olenkin en sisäpiiriläinen ja ihmettelen onko täällä kukaan? :icon_rolleyes:
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #31 : 05.01.10 - klo:20:24 »
höpöhöpöjuttuja nuo sisäpiirijutut :kahvi:

 
Herra armahda.

Poissa erakko-erkki

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 57
  • Seuraan tätä tietä.
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #32 : 06.01.10 - klo:09:18 »
Virtuaalista vertaistukea ES:lle

Olen ollut Körttifoorumissa mukana 18.11.2009 alkaen. Minulla on samankaltainen tilanne kuin sinulla. En ole oikein oppinut "talon tavoille".  :-\ 

Olet saanut viestiisi n. 30 vastausta. Kuinkahan monesta on ollut sinulle apua?

Minulle on tullut käsitys, että osa foorumin jäsenistä hakee huomiota itselleen verbaaliakrobatialla, yrittämällä "panna paremmaksi" sanallisessa nokkeluudessa. Sanan säilät säihkyvät ja keskusteluketjun avaus unohtuu.

Katsoin eilen TV1:n ohjelmaa, jossa Antti Kylliäinen käsitteli armon merkitystä työelämässä. Hän totesi siihen suuntaan, että "häiriköivä" yksilö / työtoveri saattaa (ainakin yrittää) parantaa tapojaan jos tuntee tulevansa hyväksytyksi. Sen sijaan instituutio, työyhteisö, ei muutu itsekseen.

Perustelen "todistustani" omalla kokemuksella. Syrjäydyin työelämästä 19 vuotta sitten uupumuksen johdosta.
Olin yhteisössä johtavassa asemassa ("kakkosmiehenä") ja minut oli palkattu, ainakin osittain, parantamaan työpaikan tulehtunutta ilmapiiriä. Oma käsitykseni on se, että sairaslomaa olisi tarvinnut minun sijastani työyhteisö. Mutta minä "uhrauduin" (tai pikemminkin minut uhrattiin) yhteisön puolesta. Jäin pitkälle sairaslomalle - ja jäin sille tielleni. Lisätietona totean, että työyhteisön edellinen "ykkösmies" poistui yhteisöstä samalla tavalla.



"Jos et taija rukoilla, niin ikävöi, jos ett taija ikävöijä, niin sairasta Herrallen, vaikka et mitään vastausta tuntisi moneen aikaan."

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #33 : 06.01.10 - klo:09:44 »
Virtuaalista vertaistukea ES:lle

Olen ollut Körttifoorumissa mukana 18.11.2009 alkaen. Minulla on samankaltainen tilanne kuin sinulla. En ole oikein oppinut "talon tavoille".  :-\ 

Olet saanut viestiisi n. 30 vastausta. Kuinkahan monesta on ollut sinulle apua?

Minulle on tullut käsitys, että osa foorumin jäsenistä hakee huomiota itselleen verbaaliakrobatialla, yrittämällä "panna paremmaksi" sanallisessa nokkeluudessa. Sanan säilät säihkyvät ja keskusteluketjun avaus unohtuu.


a) Körtit ja b) foorumilaiset ovat vain rajallisia, vajavaisia ja ihan varmasti myös syntisiä ihmisiä. Ehkä odotat meiltä liian paljon? Kirjoitamme sitä, mitä kirjoitamme. Oli se sitten verbaaliakrobatiaa tai sanallista nokkeluutta tai huomion hakua. Sinun on vain armahdettava meidä ja hyväksyttävä meidät kaikkine virheinemme?
Acta, non verba.

Poissa tuulikki

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 72
  • minäkö
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #34 : 06.01.10 - klo:10:55 »
Kirjoitteluissamme näkyy varmasti myös sen hetkinen olotilamme. On päiviä, jolloin olemme onnellisia ja tyytyväisiä kaikkeen ja kaikkiin, sitten päiviä, jolloin asiat eivät ole menneetkään "putkeen". Ja saammehan pitää mielipiteemme, ettei seuraava lyttää sitä maan rakoon. Täällä on körttejä laidasta laitaan ja kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseensä. Kirjoitusasuun ei pidä kiinnittää huomiota. Virheitä tulee ja saa tullakin. Ollaan onnellisia, että olemme löytäneet toisemme ja otetaan avosylin uudet kirjoittajat ja kirjoitelmat vastaan.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #35 : 06.01.10 - klo:12:14 »
Minulle on tullut käsitys, että osa foorumin jäsenistä hakee huomiota itselleen verbaaliakrobatialla, yrittämällä "panna paremmaksi" sanallisessa nokkeluudessa. Sanan säilät säihkyvät ja keskusteluketjun avaus unohtuu.

Näin on valitettavasti...tunnen syyllisyyttä...erityisen toimeliaita tässä ovat ne, jotka eivät uskalla tulla ulos kaapeistaan. Sitten on vielä niitä, jotka haluavat sanoa joka asiaan viimeisen sanan ja sen suurella asiantuntemuksella, vaikka kaikesta paistaa asiantuntemattomuus. On myös sellaisia, jotka jo periaatteesta pistävät joka asiassa hanttiin ja löytävät lähes joka kirjoituksesta arvostelemisen aihetta. Latina, puhumattakaan muista kielellisistä kuvioista saa jotkut innostumaan ja esittämään taitojaan. Eikä siinä mitään...kaikki edellämainittu kuulunee aina tällaisten foorumien kuvioihin.

Tarvitsemme armahtavaisuutta ja toinen toistemme ymmärtämistä, niin kuin kaikessa muussakin elämämme eri alueilla.
« Viimeksi muokattu: 06.01.10 - klo:12:20 kirjoittanut vaivattu sielu »
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #36 : 06.01.10 - klo:14:34 »
Olipa tuolla käyttäjälistassa nimiä :icon_exclaim: Oliko siellä myös aktiivisuuden mukainen lista saatavissa?
Vuoden ajoittaisen selailun perusteella, kun näppistuntuma on noin 20 aktiivia kirjoittajaa.....
Silläkin jo saadaan monenmoista mielipidettä ja jopa ympäri maailmaa.... Pohojanmaan murrekin voi olla ihan savolaista :icon_lol:jos ei ymmärräkään sanan merkitystä, voi tulla jopa väärinymmärryksiä....
Kaanaankielisiä ilmaisuja täällä ei kyllä liiaksi ole.... "Kristillisyys" "uskovainen" "uskomassa" "keskeltä" "laiteilta"   "parannus" "uskoontulo"
"armolahjat"   ym loistavat poissa-olollaan..... on vai "armonkerjäläisiä" 
Saakohan armon löytämisestä ja kokemisestakaan omalla kohdallaan kertoa leimautumatta "omavanhurskaaksi"?

santtu-62

  • Vieras
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #37 : 06.01.10 - klo:14:44 »
 :kahvi:

 :eusa_think:     
                       :115:

                                    :icon_cool:

ps. EXIT
« Viimeksi muokattu: 06.01.10 - klo:14:52 kirjoittanut Benkku »

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #38 : 06.01.10 - klo:15:38 »
Minua kyllä ihan hävettää tämä oma toimeliaisuuteni. Olen maaliskuulta asti saanut tänne jo tostatuhatta viestiä ja tämä on 1021. viestini. En ole asiantuntija oikeastaan missään. Ehkä vahvin puoleni on maalaisjärki ja voi olla, että jonkun mielestä minulla ei ole edes sitä. Sitten kun vielä haluan pysyä kaapissani, niin voi hyvät hyssykät. Koettakaa kestää!
                       
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #39 : 06.01.10 - klo:16:14 »
Minua kyllä ihan hävettää tämä oma toimeliaisuuteni. Olen maaliskuulta asti saanut tänne jo tostatuhatta viestiä ja tämä on 1021. viestini. En ole asiantuntija oikeastaan missään. Ehkä vahvin puoleni on maalaisjärki ja voi olla, että jonkun mielestä minulla ei ole edes sitä. Sitten kun vielä haluan pysyä kaapissani, niin voi hyvät hyssykät. Koettakaa kestää!
                       

Asiantuntisuutta, Pirska, ei tarvita. Rehellinen kannanotto...sydämen lämmöllä ja maalaisjärjellä onkin parasta antia.
No mutta...näyttäydyithän tuossa ihan tarpeeksi...Pirskahan se siellä...ja muutenkin. Te "körtti-akat" ootta tämän foorumin suola.
                                             
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #40 : 06.01.10 - klo:17:24 »
Näin on valitettavasti...tunnen syyllisyyttä...erityisen toimeliaita tässä ovat ne, jotka eivät uskalla tulla ulos kaapeistaan. Sitten on vielä niitä, jotka haluavat sanoa joka asiaan viimeisen sanan ja sen suurella asiantuntemuksella, vaikka kaikesta paistaa asiantuntemattomuus. On myös sellaisia, jotka jo periaatteesta pistävät joka asiassa hanttiin ja löytävät lähes joka kirjoituksesta arvostelemisen aihetta. Latina, puhumattakaan muista kielellisistä kuvioista saa jotkut innostumaan ja esittämään taitojaan. Eikä siinä mitään...kaikki edellämainittu kuulunee aina tällaisten foorumien kuvioihin.

Olen tullut ulos kaapista ja olen hetero. :icon_wink:
En tunne syyllisyyttä.
Kirjoitan mitä kirjoitan.
Jos muut tuntevat myötähäpeää, tuntekoot.
Miksi pitäisi  katua ja pyytä anteeksi mielipiteitään?
Sitä paitsi oikeita mielipiteitä ei ole olemassa! On vain mielipiteitä. :eusa_whistle:
« Viimeksi muokattu: 06.01.10 - klo:17:29 kirjoittanut Salis »
Acta, non verba.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #41 : 06.01.10 - klo:17:31 »
Minua kyllä ihan hävettää tämä oma toimeliaisuuteni.

Miksi pitäisi hävetä? Jos olet toimelias, se on vain hyväksi foorumille. Miten kävisi, jos kaikki olisivat niin häveliäitä, että kirjoittaisivat tänne vain Herätysyhdistystä ylistäviä puheenvuoroja.
Acta, non verba.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #42 : 06.01.10 - klo:17:34 »
Olipa tuolla käyttäjälistassa nimiä :icon_exclaim: Oliko siellä myös aktiivisuuden mukainen lista saatavissa?
Vuoden ajoittaisen selailun perusteella, kun näppistuntuma on noin 20 aktiivia kirjoittajaa.....
Silläkin jo saadaan monenmoista mielipidettä ja jopa ympäri maailmaa.... Pohojanmaan murrekin voi olla ihan savolaista :icon_lol:jos ei ymmärräkään sanan merkitystä, voi tulla jopa väärinymmärryksiä....
Kaanaankielisiä ilmaisuja täällä ei kyllä liiaksi ole.... "Kristillisyys" "uskovainen" "uskomassa" "keskeltä" "laiteilta"   "parannus" "uskoontulo"
"armolahjat"   ym loistavat poissa-olollaan..... on vai "armonkerjäläisiä"  
Saakohan armon löytämisestä ja kokemisestakaan omalla kohdallaan kertoa leimautumatta "omavanhurskaaksi"?


Aktiivisuuden mukainen lista on saatavissa ja sieltä selviää, että runsaat 60 henkeä on kirjoittanut yli 100 viestiä ja noi 100 henkeä yli 50 viestiä. Myös niitä on, jotka eivät ole käyneet kertaakaan kirjautuneena foorumilla, vaikka ovat anoneet jäsenyyttä ja se on heille myönnetty. Monestiko he ovat käyneet kirjautumatta, siitä ei ole mitään tietoa. Tilasto on saatavissa siitä montako viestiä kukin on kirjoittanut ja milloin hän on ollut viimeksi kirjautuneena paikalla. Liike-elämässä on tunnettu sääntö, että alle 20% asiakkaista tuo yli 80% liikevaihdosta eli sen puitteissa eletään täälläkin. Asiasta on tehty väitöskirja Harwardin yliopistossa ja Helsingin kauppakorkeakoulussa. Helsingin väitöskirja koski erään pankin asiakaskuntaa.

Mitä tulee tuohon kaanaankielisten ilmaisujen puutteeseen, niin sitä pidän kerrassaan myönteisenä asiana. Se viestittää, että täällä on muitakin kuin uskossaan varmoja fariseuksia kirjoittamassa. Voi olla, että olet tottunut toisen laiseen kirjoitteluun, mutta talo elää tavallaan ja vieraat tulee ajallaan taisi presidentti Kekkonen aikoinaan lausahtaa. Jos täkäläinen tyyli ei maistu, niin sille en voi mitään. Ketään ei ole tänne väkisin tuotu.

Omavanhurskaaksi leimautumisen pelko on hyvin suuri, mutta ei välttämätöntä. Kerro mieluummin miten Jumala löysi sinut, kuin miten sinä löysit Jumalan.

Seppos
« Viimeksi muokattu: 06.01.10 - klo:17:37 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa erakko-erkki

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 57
  • Seuraan tätä tietä.
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #43 : 07.01.10 - klo:14:14 »
Tervehdys!

Täällä on körttejä laidasta laitaan ja kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseensä.

Näin minäkin arvelin - ja rohkenin ottaa kantaa.
"Jos et taija rukoilla, niin ikävöi, jos ett taija ikävöijä, niin sairasta Herrallen, vaikka et mitään vastausta tuntisi moneen aikaan."

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #44 : 07.01.10 - klo:15:41 »
Sepä onkin varsin visainen teologinen kysymys..... Löysinkö minä Jumalan, vai Jumala minut. :icon_lol: :icon_lol:
Ainakin tietoisesta kutsuun vastaamisesta myöntävästi on jo yli 51 vuotta......

Körttiläisyyteen tutustuin vasta lähemmin, kun yli  20 vuotta kirkkoherran virkaa hoitaneet lähtivät eläkkeelle ja kaivoivat Siionin virret esiin.
On tuota sitten tullut kavereiden kanssa joskus veisattua..... niitäkin.....