Kirjoittaja Aihe: Miten päästä sisään?  (Luettu 26555 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ES

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 8
Miten päästä sisään?
« : 04.01.10 - klo:21:34 »
Ei tämä oikein selaamalla ja lukemalla aukene. Mitä mun pitäisi tehdä, jotta edes joku asia aukenisi, että tajuaisin jonkun jutun tai tuntisin oloni kotosaks?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #1 : 04.01.10 - klo:21:57 »
Ei tämä oikein selaamalla ja lukemalla aukene. Mitä mun pitäisi tehdä, jotta edes joku asia aukenisi, että tajuaisin jonkun jutun tai tuntisin oloni kotosaks?

Noin vaikeata ei ole kukaan vielä kysynyt. Ehdotan, että otat aiheen, joka voisi kiinnostaa ja keskityt siihen luet keskustelun läpi ja osallistut siihen tai palaan sitä. Jos se toimi, niin sitten toinen jne. Jos et muuta keksi niin kokeile jotain reseptiä ruokajutuista. Aiheita on todella monenlaisia ja seuratuvan puolen aiheet voivat olla, vaan ei tarvitse, vaikeampia yleisessä keskustelussa on kaikkea taivaan ja maan väliltä. En osaa muuta osviittaa tähän hätään
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #2 : 04.01.10 - klo:22:02 »
Toinen tulkinta on, että olet päässyt harvinaisen hyvin sisälle herännäisyyteen, sen ytimeen jopa: armon kerjäläiseksi pienelle paikalle.
Siinä pitää odottaa kärsivällisesti tuttavaa armoa. Koeta kestää!

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #3 : 04.01.10 - klo:22:26 »
Kysymykseen olisi ehkä helpompi vastata, jos tietäisi vähän paremmin, mitä oikeastaan etsit täältä. Haluatko tietää, mitä herännäisyys ylipäätään on? Silloin kannattaa aloittaa esimerkiksi Sepon linkkikokoelmasta. Jos taas olet körtti jo entuudestaan ja etsit samanhenkisiä ihmisiä, niin ei taida olla oikein muuta vaihtoehtoa kuin jatkaa selailua ja lukemista. Ei tätä foorumia ja sen jäsenten mielipiteitä pysty päivässä omaksumaan. Sepon neuvo itseä kiinnostavien keskustelujen lukemisesta on mielestäni hyvä. Voit tietysti aina kysyä, jos jokin asia on sinulle epäselvä.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #4 : 04.01.10 - klo:22:42 »
Jos olet nainen, niin voisit aloittaa vaikka tuolta Körttiakkojen puheenpulinasta tai jotain sinne päin. Se on yleisen keskustelun puolella. Seuratuvan puolella ihmisyydestä on ollut varsin hedelmällistä keskustelua. Sitäkin voisit tutkia.

Totta on, että ei tänne varmaan kukaan heti kerralla pääse sisään. Itse olen roikkunut täällä viime maaliskuun lopulta saakka ja sinä aikana olen jo oppinut tuntemaan paljon tätä porukkaa. Jos kerrot heti kättelyssä railakkaasti omat mielipiteesi, niin voit saada turpiisi, mutta ei se ole niin vakavaa.
                  
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #5 : 04.01.10 - klo:23:54 »
Kyllä se voi olla hyvinkin vakavaa, jos turpiin tulee heti kättelyssä.    Jokaisella palstalla on omat kirjoittamattomat sääntönsä, erikoisanastonsa ja jne. Täällä on harvinaisen kieroja savolaisia lähes kaikki.    Kirjoitetun ymmärtäminen jää aina lukijan vastuulle.
Kauan lukenut, harvoin kommentoinut, v-a :icon_rolleyes:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #6 : 05.01.10 - klo:08:57 »
Kierojen savolaisten lisäksi täällä vaikuttaa ainakin pohjalaisia junkkareita ja karjalaisia pitokokkeja. On siinä taiteilemista, kun ei itse ole mistään kotoisin.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #7 : 05.01.10 - klo:09:42 »
Kierojen savolaisten lisäksi täällä vaikuttaa ainakin pohjalaisia junkkareita ja karjalaisia pitokokkeja. On siinä taiteilemista, kun ei itse ole mistään kotoisin.

Huumoriakaan ei puutu tästä foorumista.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #8 : 05.01.10 - klo:09:55 »
Lainaus
Kyllä se voi olla hyvinkin vakavaa, jos turpiin tulee heti kättelyssä.


Pohjanoteerauksena oman kokemusmaailmani mukaan on SETAn keskustelufoorumi.
Kun NetMissionissa sain siipeeni mm. siitä, kun ihmettelin homofobiaa ja epäilin sitä synniksi, ajattelin, että SETAn keskustelufoorumilla ollaan varmaan NetMisionia kristillisempiä.
Ajattelin, että olenpahan siellä enemmän omieni joukossa, kuin NEtMissionissa.
Ajattelin, että tuolla palstalla ei ainakaan päähän potkita.
Rekisteröidyin palstalle ja ajattelin kirjoitella siellä.
Olin lähinnä lyhyesti esitellyt itseni, kun sain osakseni pahanmakuista kuraa.
Sitäkin pidettiin pahana, että en kuulu kyseiseen vähemmistöön.
Lopetin urani kyseisellä palstalla siihen.
Harmitti, kun missioni osottaa SETAn voorumi huomattavasti rakkaudellisemmaksi paikaksi, kuin NetMission, epäonnistui.

Kuvottaa koko SETA. Ehkä netmissionissa oltiin oikeassa monessa suhteessa, jotka liittyvät siihen, mitkä liittyvät kyseiseen woorumiin.
Ja tietenkään en ole tätä asiaa NetMissionissa kertonut: en halunnut kannustaa heitä heidän homofobiassaan, vaikka siinä saattoi jotain perää ollakin - siis siinä forbiassa.


Poissa ES

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 8
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #9 : 05.01.10 - klo:10:46 »
No niin, nyt alkaa selvitä. Kannattaa siis avata suunsa ja esittää kysymys, kuvainnollisesti toki tässä yhteydessä.  :icon_biggrin: Olen tähänastisen nettifoorumiurani viettänyt pienten lasten vanhemmille suunnatuilla palstoilla (kestovaippainfo ym.), joten kielenkäytössä ON eroja riippuen käyttäjistä & keskustelunaiheista.

Pidin kovasti tuosta Penan tulkinnasta.  :icon_lol: Vaikutatte ainakin näin alkuunsa melko vähäsanaisilta, olen itse niin runsassanainen etten oikein osaa lukea ehkä tiheää tekstiä. Aloin kuitenkin heti viihtyä täällä kun vastasitte, kiitos siis siitä. Katsotaan miten tässä naisen käy!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #10 : 05.01.10 - klo:10:52 »
Se on hyvä, kun pienellä lapsella on runsassanainen äiti. Hänestä tulee taitavia kielen käyttäjiä itsestäänkin.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #11 : 05.01.10 - klo:11:02 »
ES,
varmimmin saat hyvää kohtelua körttifoorumilla, jos vähättelet itseäsi täällä, et ole liian uskonnollinen/hengellinen sekä et liikaa kehu toisuskoisia tai liikaa ihmettele körttiläisyyttä.
Uskovaisuus, hyvyys sekä ei-körttilaisyys eivät toki ole esteitä foorumilla, joskin ilman niitä pärjäisi hyvin.
VArsinkin karismaattisuudesta keskusteltaessa kannattaa olla varovainen.
Myös lukua 666 ja siihen liittyviä aiheita on syytä välttää.

Itse olen viihtynyt tällä foorumilla.
Foorumilla on kuitenkin ed. mainitsemistani rajoitteista huolimatta mahdollisuus keskustella hyvin laajalti -ainakin ei-uskonnollisista aiheista, kuten esim. psykologiasta, joka on lempiaiheeni.

« Viimeksi muokattu: 05.01.10 - klo:11:05 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #12 : 05.01.10 - klo:11:08 »
No niin, nyt alkaa selvitä. Kannattaa siis avata suunsa ja esittää kysymys, kuvainnollisesti toki tässä yhteydessä.  :icon_biggrin: Olen tähänastisen nettifoorumiurani viettänyt pienten lasten vanhemmille suunnatuilla palstoilla (kestovaippainfo ym.), joten kielenkäytössä ON eroja riippuen käyttäjistä & keskustelunaiheista.

Pidin kovasti tuosta Penan tulkinnasta.  :icon_lol: Vaikutatte ainakin näin alkuunsa melko vähäsanaisilta, olen itse niin runsassanainen etten oikein osaa lukea ehkä tiheää tekstiä. Aloin kuitenkin heti viihtyä täällä kun vastasitte, kiitos siis siitä. Katsotaan miten tässä naisen käy!

Melkein kaikesta muusta täällä on kirjoitettu, mutta kestovaipat ne ovat vielä käsittelemättä ja Karjalaisen Kyöstin perheessä ne ovat ajankohtaisia. Tai oikeastaan Kyösti voi saada laajemman paken menemällä suoraan asian infoon. Siis tervetuloa sekaan.

Piti vielä jatkaa asiaankuuluvilla varoituksilla. Eli varo vihaista ylläpitäjää.
« Viimeksi muokattu: 05.01.10 - klo:11:11 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #13 : 05.01.10 - klo:11:13 »
Lainaus
mutta kestovaipat ne ovat vielä käsittelemättä ja Karjalaisen Kyöstin perheessä ne ovat ajankohtaisia.


Minulla on lievästi huono olo siitä, että olemme käyttäneet kutakuinkin vain kertakäyttövaippoja.
Ennen vauvan syntymää olimme päättäneet käyttää kestovaippoja, ja vain erikoistilanteissa kertakäyttösellaisia.
Sitten tulikin kaikenlaista väsymystä ja sen sellaista, joten tuli mentyä siitä, missä aita on matalin, eli käytettyä kertakäyttövaippoja.
Hämärä kuva minulla on, että jossain myytäisiin myös ympäristöystävällisiä kertakäyttövaippoja.
Ehkäpä omaatuntoani voisin vähän puhdistaa aktivoitumalla asiassa ja tilaamalla niitä, mikäli niitä on olemassa ja mikäli niitä voi tilata ympäristöystävällisesti.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Vs: Miten päästä sisään?
« Vastaus #14 : 05.01.10 - klo:11:24 »
Hei ES!

Tervetuloa tälle foorumille lukemaan, kirjoittamaan, kyselemään ja juttelemaan!

toivottaa Mauno