Kirjoittaja Aihe: Heijastimet  (Luettu 10986 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Heijastimet
« : 26.05.06 - klo:13:40 »
Heijastimet on kaikki samanlaisia. Ne ei loista itte. Vaikka toiset, joita vaikka osotetaan taskulampulla, onki kirkkaampia ko ne jotka on jossain pimiässä laatikossa. Mutta kaikki on silti samanlaisia.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Heijastimet
« Vastaus #1 : 26.05.06 - klo:14:41 »
"Näin on myös meidän elämässämme", vai kuinka? Jatka, odotan kiinnostuneena hengellistä sovellutustasi.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Heijastimet
« Vastaus #2 : 26.05.06 - klo:20:25 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
"Näin on myös meidän elämässämme", vai kuinka? Jatka, odotan kiinnostuneena hengellistä sovellutustasi.
Hengellisessä elämässämme...

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Heijastimet
« Vastaus #3 : 26.05.06 - klo:21:56 »
Heijastimissa ei ole pattereita. Ne eivät siis loista itse, vaan - kuten nimikin kertoo - heijastavat. Mutta jos heijastin on pimeässä, ei siellä ole valoa, joka siitä heijastuisi.
      Monet heijastimet saattavat luulla olevansa valoisassa huoneessa itse se, joka sen huoneen valaisee. Tai ainakin osittain. Ajattelee olevansa pyhempi kuin muut. Jotkut - minä mukaan luettuna - ovat pimeässä ahdistuneita, ja yrittävät itse luoda sinne sen valon. Ei toimi, kokeiltu on. Pitää vaan luottaa siihen, että kyllä aurinko vielä paistaa risukasaankin.

Olkaamme siis heijastimia.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Heijastimet
« Vastaus #4 : 27.05.06 - klo:10:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Heijastimissa ei ole pattereita. Ne eivät siis loista itse, vaan - kuten nimikin kertoo - heijastavat. Mutta jos heijastin on pimeässä, ei siellä ole valoa, joka siitä heijastuisi.
      Monet heijastimet saattavat luulla olevansa valoisassa huoneessa itse se, joka sen huoneen valaisee. Tai ainakin osittain. Ajattelee olevansa pyhempi kuin muut. Jotkut - minä mukaan luettuna - ovat pimeässä ahdistuneita, ja yrittävät itse luoda sinne sen valon. Ei toimi, kokeiltu on. Pitää vaan luottaa siihen, että kyllä aurinko vielä paistaa risukasaankin.

Olkaamme siis heijastimia.


Ja tämä likka väittää tuolla toisaalla ettei hänestä ole seurapuhujaksi. Uskokoon ken haluaa, minä en.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Heijastimet
« Vastaus #5 : 27.05.06 - klo:10:39 »
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
Ja tämä likka väittää tuolla toisaalla ettei hänestä ole seurapuhujaksi. Uskokoon ken haluaa, minä en.

...no ehkä mää netissä ja omanikästen seurassa pystynki puhumaan...

Kuule. Odotetaanko vielä parikymmentä vuotta? Sitte voin ruveta seurapuhujaksi.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Markus

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 30
    • http://www.myspace.com/asuntamarkus
Heijastimet
« Vastaus #6 : 27.05.06 - klo:14:20 »
Näissä piireissä ei ole ollut tapana heitellä irrallisia raamatunjakeita, mutta nyt on ihan pakko.

Jer. 1:6-8 (http://www.evl.fi/raamattu/1992/Jer.1.html#v6)

No, Jeremian homma oli toki erilainen, kait vielä pelottavampi. Mutta jos seurapuhuntanakki viuhuu, tuosta toivon mukaan voisi olla lohtua. Olen ymmärtänyt että ysshhtäväkanshan voi rakentua ihan minkä ikäisten tahansa puheista.
Mr. Godot told me to tell you he won't come this evening but surely tomorrow.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Heijastimet
« Vastaus #7 : 27.05.06 - klo:15:58 »
Lainaus käyttäjältä: "Markus"
Näissä piireissä ei ole ollut tapana heitellä irrallisia raamatunjakeita, mutta nyt on ihan pakko.



Saat anteeksi tuon epäkörttiläisyyden. En olisi osannut tuota paremmin sanoa. Toiset ovat puhuvaisia ja toiset tekeväisiä, kukin kykyjensä mukaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Hanna

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 451
Heijastimet
« Vastaus #8 : 12.06.06 - klo:18:57 »
Vaikka toiset olis puhuvaisia ja toiset tekevaisiä niin ihmiset voi kehittyä. En ois ikinä uskonut, että uskaltaisin, mut niin vaan tuli pidettyä elämän ensimmäinen seurapuhe eilenillalla ihan suunnittelematta...tuli vaan tarve puhua.
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Heijastimet
« Vastaus #9 : 12.06.06 - klo:20:22 »
Lainaus käyttäjältä: "Hanna"
Vaikka toiset olis puhuvaisia ja toiset tekevaisiä niin ihmiset voi kehittyä. En ois ikinä uskonut, että uskaltaisin, mut niin vaan tuli pidettyä elämän ensimmäinen seurapuhe eilenillalla ihan suunnittelematta...tuli vaan tarve puhua.


Sittenhän sinulle kävi niikuin pitääkin. Se on helppo alku. Jäämme odottamaan seuraavaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Hölkänen

  • Vieras
Heijastimet
« Vastaus #10 : 13.06.06 - klo:15:18 »
Mahtaisi seuroissa hiljaista olla, jos vain vanhoilla, viisailla ja parannuksen tehneillä (tai edes sitä kunnolla yrittäneillä) olisi oikeus puhua... Kuka keksisi vielä sopivan virren heijastimiin?

Poissa eeva-kaisa

  • Jatkaa kamarikeskusteluihin
  • Viestejä: 250
Heijastimet
« Vastaus #11 : 14.06.06 - klo:09:38 »
Lainaus käyttäjältä: "Hölkänen"
Mahtaisi seuroissa hiljaista olla, jos vain vanhoilla, viisailla ja parannuksen tehneillä (tai edes sitä kunnolla yrittäneillä) olisi oikeus puhua... Kuka keksisi vielä sopivan virren heijastimiin?


*kähisee flunssaisella äänellä* "Sata kaheksankyt yks, kolomannesta."

Te kaikki alla auringon
nyt Herraa ylistäkää.
Te, joissa Herran Henki on,
syvästi ymmärtäkää:
on valo tähtien ja kuun
ja auringonkin suuri,
vaan kirkas loiste ristinpuun
on armon alkujuuri.
Toiset tykkää saatanasta, se on silkkaa seksiä / Toiset tykkää Jumalasta, sillä riittää älyä /
Mitä mulle jää? - Puupää! (Ismo Alanko)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Heijastimet
« Vastaus #12 : 14.06.06 - klo:17:28 »
Minä olen joutunut ahdistuksiin, masennukseen ja miltei itsemurhan partaalle, koska minulla on seurapuhe illalla. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa eeva-kaisa

  • Jatkaa kamarikeskusteluihin
  • Viestejä: 250
Heijastimet
« Vastaus #13 : 14.06.06 - klo:18:51 »
Lainaus käyttäjältä: "juhani"
Minä olen joutunut ahdistuksiin, masennukseen ja miltei itsemurhan partaalle, koska minulla on seurapuhe illalla. :wink:


Tuttu tunne, virkaveli. Olen sitä mieltä, ettei kenenkään pitäisi joutua puhumaan seuroissa väkisin, ei edes pyydetyn puhujan (suuret juhlaseurat on erikseen, niissä puheet on yleensä etukäteen kirjoitettuja). Ymmärrän kyllä, että moni tulee kuulemaan jotain tiettyä puhujaa, mutta minusta se on seurojen alkuperäisen hengen vastaista. Seuroissa pitäisi puhua sen, joka on aralla mielellä ja jolle Henki antaa sanat. Nöyrästi ja rohkeasti, kuten Eero-piispa sanoi helluntain pappisvihkimyksessä. Tarkoitti, että nöyryys ilman rohkeutta on toisten edessä matelemista ja rohkeus ilman nöyryyttä on ylimielisyyttä.

Liian moni puhuu siksi, että on "pakko" - sosiaalinen tai jokin muu. Sen kuulee. Itsekin olen tehnyt niin ja siitä jää huono olo. Sellaiset puheet voisi jättää pitämättä. Hiljaisuus ja veisuu olisi paljon hoitavampaa.

Luulin teininä, että seurat ovat ensisijaisesti veisuut, joissa ollaan yhdessä rauhassa (nuorten seurat olivat) - ja sitten joku puhuu, jos on sanottavaa. Jos ei puhu, ne jäävät veisuiksi ja se on hyvä. Jos puhuu, niistä tulee seurat, ja puheista riippuu, tuleeko hyvät seurat vai huonot. Veisuut on aina hyvät.

Nimim. Piilokveekari
Toiset tykkää saatanasta, se on silkkaa seksiä / Toiset tykkää Jumalasta, sillä riittää älyä /
Mitä mulle jää? - Puupää! (Ismo Alanko)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Heijastimet
« Vastaus #14 : 18.06.06 - klo:00:17 »
Umpievankelinen Eero-piispa kyllä puhui körttiläisesti. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä