Kirjoittaja Aihe: Havahduttaa = Herättää  (Luettu 1963 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Havahduttaa = Herättää
« : 01.11.21 - klo:10:33 »


    Körtit -nimiseltä Facebook-sivustolta sain ns. korkealta taholta viestin, että kyseisellä sivustolla ei ole tarkoitus havahduttaa ketään, ei myöskään minun tule tehdä niin. Mutta, mietitäänpä: Havahduttaa = Herättää ( ainakin riittävää ja jokseenkin samankaltaista on noiden sanojen merkitys).

Mikä onkaan yhteisömme yhdistyksen koko(nais)nimi? :kahvi:


Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Havahduttaa = Herättää
« Vastaus #1 : 01.11.21 - klo:11:21 »

    Körtit -nimiseltä Facebook-sivustolta sain ns. korkealta taholta viestin, että kyseisellä sivustolla ei ole tarkoitus havahduttaa ketään, ei myöskään minun tule tehdä niin. Mutta, mietitäänpä: Havahduttaa = Herättää ( ainakin riittävää ja jokseenkin samankaltaista on noiden sanojen merkitys).

Mikä onkaan yhteisömme yhdistyksen koko(nais)nimi? :kahvi:

Ennen kuin liityin Körttifoorumiin, pyrin Facebookin ryhmään, mutta en päässyt edes toisellakaan yrityksellä, koska se oli muka vain niille, jotka osaavat suomenkieltä. Körttifoorumi on avarakatseisempi, mutta laskemalla ulkomaalaisia tänne hankkivat itselleen vain ongelmia.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Havahduttaa = Herättää
« Vastaus #2 : 01.11.21 - klo:12:11 »
En voi lukea facebookia kun en ole liittynyt, enkä liity siihen.

Bisneksen nimi muuttui muutama päivä sitten Metaksi:

https://yle.fi/uutiset/3-12166118
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1564
Vs: Havahduttaa = Herättää
« Vastaus #3 : 02.11.21 - klo:09:07 »
Väyrysmäinen aina oikeassa olemisen tarve on Kalistajan ja niin myös minunkin heikkous, joka ärsyttää ja loukkaakin joskus keskustelukumppaneita. Kun armollisuus keskustelijaa kohtaan puuttuu, niin jälki ja seuraukset ovat yleensä pahoja.
Kalistajan ja Viisveisaajan kanssa ollaan facessakin monet pahatkin sanailut käyty, mutta onneksi ystävyys on säilynyt, kun ollaan oltu tarpeeksi paksunahkaisia kestämään toisen mielipiteitä. Näissä liian pitkälle menneissä armottomissa keskusteluissa ei ole mitään hyvää ja hedelmällistä syntynyt.
Yleensä tälläisen keskustelun lopputulos synnyttää katumusta, anteeksi pyytämistä ja huolta kaverin hyvinvoinnista sanasodan jälkeen.
Mielipiteen oikeus on meillä kaikilla, mutta silloin mennään liian pitkälle, kun mennään vastapuolen kohdalla henkilökohtaisuuksiin ja etsitään sieltä heikkoja kohtia.

Lapualla on havahduksen kohteena on ollut Pride ja Sateenkaari-ihmiset. Tästä Tatun kirjoituksesta meni monella "kuppi nurin", mutta kaverin hiukan tuntien ymmärrän hänen katsontakannan kapeuden asian suhteen. Hän on mielestäni nuoruudestan saakka aidosti ja vakaasti uskonut siihen mitä on oman uskonsa kautta ymmärtänyt. Nöyrä kaveri jossa ei ole mitään pyrkyä nouseman muita paremmaksi. Kunnioitan hänen mielipidettään, vaikka omalla ymmärryksellä en siihen yhdykkään. Pentti Linkola yksinäisenä ajattelijana myös havahdutti, kauhistutti  ja järisytti kuulijoitaan. https://photos.app.goo.gl/7Qv76fVYsMstuF2y9
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Havahduttaa = Herättää
« Vastaus #4 : 02.11.21 - klo:09:53 »
Ennen kuin liityin Körttifoorumiin, pyrin Facebookin ryhmään, mutta en päässyt edes toisellakaan yrityksellä, koska se oli muka vain niille, jotka osaavat suomenkieltä. Körttifoorumi on avarakatseisempi, mutta laskemalla ulkomaalaisia tänne hankkivat itselleen vain ongelmia.

Meillä ei ulkomaalaisuus ole este, mutta suomen kielen puute on. Karkotan vuosittain puoli tusinaa kieltä osaamatonta ulkomaalaista etupäässä kiinalaisia ja tsekkejä. Kieltä taitamattomalla on jotain muuta mielessä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Havahduttaa = Herättää
« Vastaus #5 : 02.11.21 - klo:12:47 »
Väyrysmäinen aina oikeassa olemisen tarve on Kalistajan ja niin myös minunkin heikkous, joka ärsyttää ja loukkaakin joskus keskustelukumppaneita. Kun armollisuus keskustelijaa kohtaan puuttuu, niin jälki ja seuraukset ovat yleensä pahoja.
Kalistajan ja Viisveisaajan kanssa ollaan facessakin monet pahatkin sanailut käyty, mutta onneksi ystävyys on säilynyt, kun ollaan oltu tarpeeksi paksunahkaisia kestämään toisen mielipiteitä. Näissä liian pitkälle menneissä armottomissa keskusteluissa ei ole mitään hyvää ja hedelmällistä syntynyt.
Yleensä tälläisen keskustelun lopputulos synnyttää katumusta, anteeksi pyytämistä ja huolta kaverin hyvinvoinnista sanasodan jälkeen.
Mielipiteen oikeus on meillä kaikilla, mutta silloin mennään liian pitkälle, kun mennään vastapuolen kohdalla henkilökohtaisuuksiin ja etsitään sieltä heikkoja kohtia.

Lapualla on havahduksen kohteena on ollut Pride ja Sateenkaari-ihmiset. Tästä Tatun kirjoituksesta meni monella "kuppi nurin", mutta kaverin hiukan tuntien ymmärrän hänen katsontakannan kapeuden asian suhteen. Hän on mielestäni nuoruudestan saakka aidosti ja vakaasti uskonut siihen mitä on oman uskonsa kautta ymmärtänyt. Nöyrä kaveri jossa ei ole mitään pyrkyä nouseman muita paremmaksi. Kunnioitan hänen mielipidettään, vaikka omalla ymmärryksellä en siihen yhdykkään. Pentti Linkola yksinäisenä ajattelijana myös havahdutti, kauhistutti  ja järisytti kuulijoitaan. https://photos.app.goo.gl/7Qv76fVYsMstuF2y9

Mörtti- 57 otti sanailuni tikun alle, joten siksi tämä vastaus. On totta, että pyrin hyvin usein löytämään asian ytimen. Se saattaa suututtaa heitä, joille riittää rauhallinen pintataso ja sillä hetkellä vallitseva asiaintila. Olen tehnyt sanoma- ja aikakauslehtijuttuja liki 50 vuoden ajan, ja haastattelutilanteissa(kin) olen kysellyt väsyksiin asti, olen väitellyt, verrannut ja kyseenalaistanut. Ilmeisesti juuri siksi ainakin osa tuhansista ja taas tuhansista tekemistäni lehtijutuista on toiminut. Otaksun, että useammin kuin toisinaan niistä on ollut kolmiyhteydellinen hyöty: niistä on ollut hyötyä kohteelle, lukijoille ja minulle. Väittelyn ja puhumisen lisäksi olen myös kuunnellut - ainakin sen perusteella, että virallisia vastineita on noin 50 vuoden aikana lehtijutuistani tullut vain yksi. Kuunnellut olen myös Mörttiä kun hän on puhunut rakennusasioista. Olen saanut käydä myös Mörtin rakennuskohteissa. Olen Mörttiä kuunnellen ja hänen tekstejään lukien oppinut paljon rakentamisesta, jota olen tehnyt kai 2% siitä mitä Mörtti. Jukantuvan siltaa tehtäessä Lapualla - muistaakseni vuonna 1977 - oli rakennusmiehenä kohteessa eli siltatyöntekijänä. Muutaman ystäväni talo- ja kesämökkikohteissa olen eri vuosina ollut apupoikana, olen naulannut puuta saunan sisäkattoon ja tehnyt pieniä aputyöntekijän töitä. Mörtti on työskennellyt rakennusalalla sekä rakennusmestarina että rakennustyömiehenä. Hän ei ole tuolla alalla pitänyt kynttilää vakan alla. Ehkäpä minäkään en ole puhaltanut kynttilää sammuksiin kirjoitustehtävissäni. :kahvi: