Kirjoittaja Aihe: Urheiluhullut, 16. erä  (Luettu 15517 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #90 : 22.11.22 - klo:20:27 »
Mielenkiintoista... mm. Gerd Muller oli 160-senttinen apinamies, joka viimeisteli mielettömän paljon maaleja (Munich -74). Tykkään Gerdista pikkasen enemmän kuin saudeista.


wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #91 : 23.11.22 - klo:01:24 »
Mielenkiintoista... mm. Gerd Muller oli 160-senttinen apinamies, joka viimeisteli mielettömän paljon maaleja (Munich -74). Tykkään Gerdista pikkasen enemmän kuin saudeista.

Wikipedia väittää 15 senttiä pidemmäksi... Mutta joo, futis on kyllä laji, jossa 160-senttinen voi pärjätä siinä kuin reippaasti kaksimetrinenkin. 163-senttinen Lorenzo Insigne oli Italialle tärkeä pelaaja viime EM-kisoissa. Näistä MM-karkeloistahan maa sössikin itsensä sitten ulos.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #92 : 23.11.22 - klo:09:17 »
Pitkät ovat ulottuvia, esim. puskuissa, mutta lyhyemmät ketteriä juoksuissa ja potkuissa.

Muistan paljon hyviä lyhyempiä futareita. Vaikkapaa Pasi Rautiainen ja Diego Maradona.

Näitä en tunne:

https://pelimies.com/2020/07/22/top-10-historian-lyhyimmat-futaajat/
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #93 : 24.11.22 - klo:19:51 »
Tulee nyt sitten jalkapalloa katseltua urakalla, vaihtelevaa ja yllattävää on, tämän illan Brasilian matsia meinaan katsella siihen malliin etten tule foorumille notkumaan.   :023:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #94 : 24.11.22 - klo:19:53 »
Niin juu, ja kohtsillään alkaa Rukan kisat, tällä kertaa ilman Iivoa.
Ensi viikon Kontiolahden kisoissa Mari on mukana, ja voittanee 0-ammunnalla, sen verran lujaa hiihtää.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #95 : 24.11.22 - klo:20:10 »
No nyt on penkkiurheilun juhlaa kun on jalkapalloa huipulla, ja hiihtoa, josta ei vielä tiedä mitä siitä tulee.
Ei ole Iivoa, eikä venäläisiä. Huhut Ruotsista kertovat enemmän parisuhdeongelmista kuin tuloksista, Norjasta ei paljon sitäkään.

Äskeinen Portugali-Ghana ottelu muuttui kun toisella puoliajalla alkoi tulla maalejakin, 5 kaikkiaan. 3 -2 Portugalille. Viimehetkellä olisi voinut mennä tasan, mutta ei onneksi.

Suosikkini Hollanti, Kroatia ja Portugal eivät ole entisensä kun on nämä koronavuodet sotkeneet, miehistöjäkin .
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #96 : 25.11.22 - klo:18:44 »
Katsoin futista, eli 40 minuuttia Wales - iranin loppua. Hyvää peliä ja oikein päin kääntyi!
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #97 : 25.11.22 - klo:20:11 »
Ai, niinkö ? Sitä minä en katsonut kuin muutaman pätkän, Rukan voittaessa ruudun.

Äsken päättyi ottelu Hollanti-Ecuadot. Oli Hollannilta heikointa mitä olen koskaan nähnyt. Periaatteessa kannatan, mutta Ecuador oli ainakin viihdyttävämpi.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #98 : 29.11.22 - klo:09:20 »
Tänään sitten futiskentällä kohtaavat terroristivaltio ja Suuri Saatana.      
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #99 : 30.11.22 - klo:07:10 »
^ No sepä olikin siistiä peliä sitten. Helppo tapaus päätuomarille. Yhdysvallat hallitsi 1. jaksoa ja teki maalin (teki toisenkin, joka hylättiin paitsiona, mielestäni väärin mutta myönnän etten nähnyt kunnolla), Iran 2. jaksoa mutta ei onnistunut luomaan kovin vaarallisia tilanteita, joten se sen joukkueen tarinasta näissä kisoissa. Ihan hyvän fiiliksen jättivät kyllä, taitavaa reilua peliä ilman draamailuja.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #100 : 30.11.22 - klo:07:25 »
Onkohan Iranin joukkueella kotiin menemistä kannanottojensa vuoksi?

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #101 : 30.11.22 - klo:07:31 »

   Kunnioitan jalkapallofaneja
Epäpoliittisuudellakin on sijansa
Kaikki on politiikkaa

Aiempia kisoja olen seurannut - jonkin verran. Nyt en seuraa. Boikotoin.
Mutta onhan meidänkin maassamme sortoa, mutta kaukaa näkee paremmin. Kovin kauas ei kyllä näe mitään.
Mutta olemmehan kuitenkin demokraattinen valtio.
Historia selittää kaiken. Nykyaika selittää loput.

Se suomalainen runoilija, se ... Haavikko! Hän on meikäläisiä, vaikka en minä runoutta ymmärrän. Kirjoittelempahan vain. Issessein.

Hyviä kisoja teille - jotka seuraatte - kuitenkin!

Minun on helppo "boikotoida", koska en ole "suuri" fani. Ei ole paljoa menetettävää. Tyhjästä on paha nyhjästä.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #102 : 30.11.22 - klo:08:20 »
Oletko yhtään ampumahiihto-fani ?  Se alkoi taas eilen Kontiolahdessa ja jatkuu ainakin tänään.

Tykkään siitäkin, onhan se suomalisista suomalaisinta. Tänään on Talvidodan alkamisen 83.vuotispäivä. Sen kunniaksi !

Olli Hiidensalo oli eilen 11. pitkällä matkalla. Hyvä Olli !

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #103 : 30.11.22 - klo:09:17 »
Kyllä PekkaV oikeaa asiaa boikotoi. Minä olen vain niin pelin jännityksen voittama etten kykene vaikka aioin.

Tässä Juha Kanervan lista vääryyksistä:

Qatarin MM-kisojen ongelmat
TAUSTA: Kansainvälisen jalkapalloliiton (Fifa) hallitus päätti joulukuussa 2010 myöntää vuoden 2022 MM-kisat Qatariin.

Päätöksen tehneistä 22 hallituksen jäsenestä 20 on joko tuomittu korruptiosta tai saanut syytteen eettisesti arveluttavasta toiminnasta.

VAATIMUKSIA kisojen siirtämisestä pois Qatarista esiintyi jo 2010-luvun alussa. Bleacher Report listasi vuonna 2014 viisi perustelua. Näitä olivat kuumuus, kisojen erikoinen ajankohta (mikä tarkoitti eurooppalaisten sarjojen keskeytymistä useiksi viikoiksi), homofobia, siirtotyöläisten surkea asema ja jalkapalloinfrastruktuurin puuttuminen.

TOUKOKUUSSA 2015 Sveitsin poliisi teki yllätysratsian Fifaan. Taustalla olivat Yhdysvaltojen liittovaltion syyttäjäviranomaisten saamat tiedot Fifan johtohenkilöiden rikosepäilyistä.

KEVÄÄLLÄ 2019 Fifa suunnitteli turnauksen laajentamista 48 maan laajuiseksi. Kisoja olisi pelattu Qatarin lisäksi Saudi-Arabiassa, Bahrainissa ja Arabiemiraateissa. Fifa yritti rauhoittaa Qatarin naapurimaiden vuonna 2017 julistamaa saartoa ”futisdiplomatiallaan”.

Ihmisoikeusjärjestöt ja Kansainvälinen rakennusliitto (BWI) vastustivat kisojen viemistä maihin, joissa ihmisoikeudet ja työolot olisivat vielä huonommalla tolalla kuin Qatarissa. Fifa luopui hätäsuunnitelmastaan toukokuussa 2019.

STADIONIEN rakentamisen ja muiden kisoihin liittyvien rakennusprojektien yhteydessä kuolleiden määrää on mahdoton arvioida, mutta tutkivien journalistien selvitysten perusteella heitä on tuhansia. Fifa on puolustanut kisojen järjestämistä sillä, että kisavalmistelujen ansiosta ihmisoikeudet ja työolot ovat parantuneet. Fifa ei ole kuitenkaan valmis maksamaan korvauksia rakennustöissä kuolleiden ihmisten omaisille.

QATARIA hallitsee Al Thanin suku, eikä maassa ole poliittisia puolueita. Hallitseva eliitti voi toimia mielivaltaisesti. Qatar on ilmoittanut, että MM-turnaus on ilmastonsuojelun kannalta tarkkaan mietitty tapahtuma. Todennäköisempää on, että iso osa Dohaan rakennetuista stadioneista jää ilman jatkokäyttöä, kun MM-spektaakkeli päättyy Qatarin itsenäisyyspäivänä 18. joulukuuta.

JUHA KANERVA


ISn mukaan fanitkin Qatarin otteluihin on tuotettu Libanonista.

https://www.is.fi/mm-futis/art-2000009234201.html
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #104 : 30.11.22 - klo:10:34 »
Onkohan Iranin joukkueella kotiin menemistä kannanottojensa vuoksi?

Aika moni taitaa ansaita elantonsa muualla kuin kotimaassa? Kotimaassa osa kannattaa, osa vastustaa.

Minua muuten häiritsee, että kisoista ei enää uutissivustoilta löydy kunnon artikkeleita, vaan kaikki ottelut on puskettu yhteen ja samaan jatkuvasti päivittyvään uutisvirtaan, vähän Facebook-tyyliin. Siitä on viheliäistä palata jonkin aiemman ottelun tapahtumia lukemaan. Sama näkyy yleistyvän mediassa muutenkin. Ilmeisesti vain juuri ilmestynyt uusin uusi on tärkeää, ei mikään vähänkään vanhempi asia? Ihan toisin kuin nämä foorumit, joilla on helppo palata kaivelemaan vanhoja (ja miettimään, ymmärsikö sittenkään oikein).
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.