Kirjoittaja Aihe: Pelastusepävarmuudesta ja parannuksen tekemisestä  (Luettu 48659 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eeva-kaisa

  • Jatkaa kamarikeskusteluihin
  • Viestejä: 250
Pelastusepävarmuudesta ja parannuksen tekemisestä
« Vastaus #30 : 06.05.08 - klo:19:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Lars Mikael"
Olen ollut tilaisuudessa, jossa joku on profetoinut voimakkaasti. Hetken kuluttua hän on käyttänyt puheenvuoron, jossa hän on tunnustanut puhuneensa omiaan, eikä saaneensa profetiaa Jumalalta -  musta vaan tuntui siltä.

Onpa mukava, ettei körttiseuroissa kukaan edes kuvittele saati väitä puhuvansa Jumalan suulla. Kaikki puhuvat omiaan. Siksi ahdistavaan seurapuheeseen (onko niitäkin?!) voi suhtautua sillä lailla, että "Tuo nyt on tuon ihmisen omaa keskeneräisyyttä" ja tylsään "Onpas tylsä puhe", eikä tarvitse ajatella, että onpas näillä körteillä tylsä ja ahdistava Jumala.
Toiset tykkää saatanasta, se on silkkaa seksiä / Toiset tykkää Jumalasta, sillä riittää älyä /
Mitä mulle jää? - Puupää! (Ismo Alanko)

Lars Mikael

  • Vieras
Pelastusepävarmuudesta ja parannuksen tekemisestä
« Vastaus #31 : 09.05.08 - klo:20:51 »
Lainaus käyttäjältä: "juhani"
... ja syytti minua Saatanaksi ja minähän olin ylpeä saadessani suuren korotuksen.

Kuulin taas sellaisen syytöksen körttiläisyydestä, että joukko körttipappeja kuuluisi "ei-uskonnolliseen veljesjärjestöön" (järjestön oman määritelmän mukaan) nimeltä vapaamuurarit. Yksi pappi kuulemma - jopa johtavia körttejä - olisi edennyt hierarkkiassa jo aika korkealle asteelle.

On ikävää, että toisten tekemisistä saa risuja (vaikka on niihin jo ehtinyt tottuakin) ja koko herätysliike saa tietyn leiman. Josko syytökset lienevät ensinkään totta? Epäilen!

En tunne itse koko järjestöä, enkä voi ottaa kantaa onko siihen kuuluminen jotenkin tuomittavaa ja "myllytys" aiheellista - eikä se sitäpaitsi minulle kuuluisikaan millään tavalla. Kovasti se oli esillä joitakin aikoja sitten ja jäsenluetteloitakin on julkaistu. Kotimaa-lehti 2.5. kirjoja palstallaan kertoo ilmestyneen uuden kirjan; Vapaamuurarit. Symbolit, salaisuudet, merkitys. (W.Kirk McNaulty) Kirja ei toimittajan mielestä paljasta tästä salaperäisyyden ja väärinkäsitysten omaavasta järjestöstä mitään uutta. Pitäisiköhän lukea kirja "sivistyksen" vuoksi? Tietäisin minäkin ko. järjestöstä jotain.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Pelastusepävarmuudesta ja parannuksen tekemisestä
« Vastaus #32 : 09.05.08 - klo:22:36 »
minä en ole vapaamuurari kun minulla ei pysy täällä oikeassa kourassa tiili. :o olen aivoinfarktiseen jäsennistöön päässyt körttifirmassa.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Pelastusepävarmuudesta ja parannuksen tekemisestä
« Vastaus #33 : 09.05.08 - klo:23:05 »
Siitä minulla ei ole höykäsen pöllähtämää... vapaamuurariudesta... mutta sehän on isojen poikien hiekkalaatikkoleikkejä.
 :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Lars Mikael

  • Vieras
Pelastusepävarmuudesta ja parannuksen tekemisestä
« Vastaus #34 : 10.05.08 - klo:11:02 »
En itse enää kuulu kuin Herättäjäyhdistykseen ja vaimon kanssa Keskinäisen kehumisen kerhoon. Kun kerhossa ensin kehuu itsensä, ei kehumatta jää. Kehumisen rippeitä voi sen jälkeen jakaa säästäen myös vaimolle. Jäsenmaksukaan ei ole kovin suuri...tai mitenkähän se mahtaa olla?

Isojen poikien hiekkalaatikkoleikeissä saa vahvistusta heikolle itsetunnolle. Se on myös sitä erikoisuuden tavoittelua, johon ollaan aina valmiita, varsinkin silloin jos remmiin kuuluu itse arvostamia paikkakunnan "huippuja".  Näin kommentoi asiaa eräs tunnettu vaikuttaja viime viikolla HS:ssa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Pelastusepävarmuudesta ja parannuksen tekemisestä
« Vastaus #35 : 11.05.08 - klo:06:34 »
Lainaus käyttäjältä: "Etsijä"
Olen perusluterilainen, ja itse koen olevani uskossa. Olen puoliksi tahtomattani ja puoliksi uteliaisuuttani tutustunut vapaiden suuntien opetuksiin ja näkemyksiin, ja tutustunut niitä tunnustaviin ihmisiin. Kaikki tämä aiheuttaa aina ajoittain ahdistusta, epävarmuutta koko omasta pelastuksesta uskosta ja kelpaavuudesta.

TV1:ssä Arto Nybergin ohjelmassa oli syksyllä Rentojen Rappareiden kellokas. Hän kantoi merkkiään takin taskunsuun vasemmassa reunassa. Sen jälkeen olen pitänyt logopinssiämme samassa paikassa.
Minulle Rappareiden jäsenyys merkitsisi yhteiskunnallista arvonnousua, koska iäisyysnäkökulma ei vaan pysy aina mielessä, ei jaksa, ei ole aikaa. Kuulun siihen tyyppilajiin, joka on käyttökelpoinen talkooaines. En ole päässyt isääni korkeammalle. Turhautumiseni on hiivaa uskonnollisessa viitekehyksessä, jossa koen olevani sosiaalisesti arvokas.
Kaikki veljelliset tunteet pitäisi kanavoida kirkon kautta, Yhden, Pyhän ja Yhteisen Kirkon. Suomi on yhdistysten maa, mutta kokoontuessamme olisi mielekästä tavata työpaikan lisäksi vain kirkossa, jotta vältyttäisiin eriseuraisuudelta. Johtajien tulisi palata kirkon helmaan fyysisesti.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Lars Mikael

  • Vieras
Pelastusepävarmuudesta ja parannuksen tekemisestä
« Vastaus #36 : 11.06.08 - klo:18:54 »
Lainaus käyttäjältä: "juhani"
Siitä minulla ei ole höykäsen pöllähtämää... vapaamuurariudesta... mutta sehän on isojen poikien hiekkalaatikkoleikkejä.
 :wink:

Paikallinen media väittää, että "rappareista" 15 on pappia, joista useat körttiläisia sekä kristillisen (körtti) opiston rehtori. Liekö taas sitä mutu-tietoa ja panettelua?
__________________________________________________
Sun voimas minun vahvistaa, Ett' teilläs taiten käynen, Ja voin sull' veisat' kiitosta, Kanss' neuvoo muita tiellen: Sä pelastit ja opetit Mun hamast' nuoruudestan'; Niin korjaa viel', äl' apuus kiell' Mun heikos' vanhuudesan'.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Pelastusepävarmuudesta ja parannuksen tekemisestä
« Vastaus #37 : 11.06.08 - klo:22:24 »
EVVK :!: Olen naimisissa ja mukuloita piisaa. En kerkiä hiekkalaatikkoleikkeihin. Enpä tiedä, että se olisi panettelua.













 :D
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Pelastusepävarmuudesta ja parannuksen tekemisestä
« Vastaus #38 : 12.06.08 - klo:04:54 »
Kaikki johtajat eivät ole saaneet leikkiä lapsena kylliksi. Nyrkkikyllikistä on apua.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Pelastusepävarmuudesta ja parannuksen tekemisestä
« Vastaus #39 : 12.06.08 - klo:06:39 »
" On tekemättä vielä Mun parannukseni Ja aivan alussansa on Kotimatkani..."  ( Sv. 150, Vilhelmi Malmivaara).

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Pelastusepävarmuudesta ja parannuksen tekemisestä
« Vastaus #40 : 12.06.08 - klo:12:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Lars Mikael"
Paikallinen media väittää, että "rappareista" 15 on pappia, joista useat körttiläisia sekä kristillisen (körtti) opiston rehtori. Liekö taas sitä mutu-tietoa ja panettelua?


Mitä vikaa vapaamuurareissa on? Se on veljeskunta, kuten Helsingin Suomalainen Klubi, jonne ei vielä 1970-luvulla päästetty lainkaan naisia, kun vain harvoihin juhlatilaisuuksiin. Jos pappi on rappari, en paheksu. Jos ei ole rappari, en paheksu sitäkään. Miehet ovat lapsellisia ja tarvitsevat erilaisia hiekkalaatikoita ja leikkikaluja vanhemmitenkin.
Acta, non verba.

Paikalla Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Pelastusepävarmuudesta ja parannuksen tekemisestä
« Vastaus #41 : 12.06.08 - klo:13:38 »
Meidän hiekkalaatikkomme on tämä tässä, Körttifoorumi. Rapataan ja roiskitaan!

Mahjong

  • Vieras
-hiekkalaatikko-
« Vastaus #42 : 12.06.08 - klo:14:19 »
Hiekkalaatikkona Körttifoorumi "pesee" mahjongin yksinpelaamisen kertaheitolla!

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Pelastusepävarmuudesta ja parannuksen tekemisestä
« Vastaus #43 : 12.06.08 - klo:15:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Pena"
Meidän hiekkalaatikkomme on tämä tässä, Körttifoorumi. Rapataan ja roiskitaan!


"Rapatessa roiskuu" on liiankin käytetty sana politiikassa.
Acta, non verba.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Re: -hiekkalaatikko-
« Vastaus #44 : 12.06.08 - klo:15:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Mahjong"
Hiekkalaatikkona Körttifoorumi "pesee" mahjongin yksinpelaamisen kertaheitolla!


Mahjong on sentään taitolaji.
Acta, non verba.