Kirjoittaja Aihe: Vs: Eläimet 11.  (Luettu 23697 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #45 : 15.10.19 - klo:19:48 »
Rusakot lystäilevät pihamaalla siten, että rustingin päissä olevat automaattiset ledivalot ovat päällä, vuoroin yksi vuoroin molemmat. Sähköä ei paljon kulu ja tiedämmehän, että valot ovat kunnossa. Kovasti ottavat lyhyitä pyrähdyksiä ja sitten hyypeytyvät kontalleen. En raaski mennä karjumaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #46 : 20.10.19 - klo:12:09 »
Herra Hugo kuunteli halukkaasti Mozartin Figaron häistä Barbarinan aariaa. Se ryömi takaisin syliin kuullessaan. 
Hattivatti jatkaa vihaista tuhinaa ja hyppimistä, mutta annas olla, kun tulee Schubertin Die Forelle. Se on hiirenhiljaa, ryömii esille rakkaasta putkestaan ja tulee ovelle hiljaa kuuntelemaan, ihan loputtomiin.

Äkäinen siili hyppii paikallaan, se on varsin lystikäs, sillä se ponnahtelee suoraan ylös kaikilla tassuillaan.


Mutta.  Siilit ovat musikaalisia eläimiä!  Tämä on jo toinen jolle löytyi suorastaan suosikkikappale. Huippuhan  oli, että se tyynesti aterioi musiikin soidessa, kun normitilanne on ettei siili pidä siitä että sen ruokailua seurataan.  Attiatti siis kömpi  alemmalle hyllylle syömään, kun kuuli musiikkia. Olin kyllä vaikutettu.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #47 : 25.10.19 - klo:03:19 »
Mikä siivoton ( kirjaimellisesti) urakka on takana. Siilien tohtorointi. Kynsien leikkuu ynnä muu tarkastus.

Siis ensinnä on juostava ( taksiin, joka vie) terveyskeskukseen aluehoitajalle, kiidettävä kotiin takaisin käärimäänö iilukat vällyihin, tilattava taksi ( ulkona ei ole aivan lämmin eikä matka mitenkään lyhyt) ja Hattivatti, tuo utelias otus, joka yleensä vierailee ensi kertaa kuljetusboksissa on, kun auto lupaa olla paikalla neljässä minuutissa, ryöminyt kääröistään  ja ihmettelee.  Ja auto yleensä on paikalla neljässä minuutissa, kun kerran lupaa.  Eikä Attiattin boksi ole maailman yksinkertaisin avattava.

Olin hiessä kauttaaltaan ja tärisin.  Odotin tyypillistä paniikkivikinää, hätäkakkaa paidalla, siiliä joka havaitsee siis rakastavansa Leena ja vain Leenaa, ja  tahtovansa just heti nyt Leenan paidan kaula- aukosta sisään ( jonne valuu lisää hätäkakkaa) Johanna- lääkäriä joka yhtäläisen hikisenä yrittää selvittää tassun kerrallaan ( sainko neljä? ) mutta ahh siellä oli uusi meno, eläimet humautettiin kevyesti, ja ne nukkuivat, kun tassu kerrallaan käsiteltiin minun tutkiessani sotasokeiden  julkaisua rauhassa ( melkein) mulkoilee paheksuvasti toista uutuutta:  Kahviautomaattia, sillä jos se on, miksi se on out of order?

Kotona kauhistun, Prinssi Magnus ei herää. Tarkempi tutkimus osoittaa, että siiliparka koki jotain kenkkua, sillä se on tukkinut majansa oviaukon niin, ettei pääse itse ulos. Nostan majan kokonaan pois, siili köpöttelee tuhahdellen hiekkalaatikolle ja sieltä ruokailemaan.

Se ei enää nuku siinä mökissä. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #48 : 28.10.19 - klo:20:03 »
Kun tuli ensilumi, niin löytyipä tuosta muutaman kilometrin päästä pellolt suden jäljet.
Täkäläisittäin suen tassun jälet. Täällä on joskus asunut Taavi Susi, eli Suen Tassu.  :003:
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #49 : 28.10.19 - klo:21:02 »
Onko siellä pientä karjaa ulkona, jota olisi hätyytelty. Vai onko tämä ihan uutta tietoa. Täällä on monena vuotena jännitetty, että miten lampoloissa pärjätään. Tälle syksylle on toistaiseksi ollut rauha maassa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #50 : 29.10.19 - klo:21:36 »
Meidän pitäjässä ei taida enää kellään olla lampaita. Tuttavaperheellä oli ja susi vieraili. Siitä on jo toistakymmentä vuotta aikaa. Susia ei lähivuosina ole näkynyt. Raja on niin lähellä, että sieltä niitä tulee ja menee. Ovat olleet varmaan villisikojen perässä. Villisikoja täällä näkee paljon helpommin kuin susia.

Pari ylämaankarjalaumaa täällä on lähitienoilla. Luulen, että ne pärjää sudelle yhteistuumin, vaikka vasikoita niillä on houkuttimena.
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #51 : 30.10.19 - klo:19:08 »
Täällä on Pelson vankila pitänyt lampaita. Kyllä laitos aina luvan suden kaatoon on saanut, jos katrasta sudet verottivat. Metsästäjät ovat oppineet taitaviksi, koska lupa on vain muutaman lyhyen ajan voimassa, että pystyvät lampaan tappamiseen viehtyneen elukan elävien kirjoista poistamaan.
Ylämaan karja on viehättävää katsella. Liekö nuo vihaisia?

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #52 : 31.10.19 - klo:19:58 »
Kävin illan jo hämärtyessä lenkillä. Tuossa reilun kilometrin päässä oli ilves tassutellut tien laitaa. Pieni lumenhärmä jäi viime viikonlopulta maahan, niin erottui jäljet hyvin.  :023:
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #53 : 03.11.19 - klo:20:54 »
Kävin illan jo hämärtyessä lenkillä. Tuossa reilun kilometrin päässä oli ilves tassutellut tien laitaa. Pieni lumenhärmä jäi viime viikonlopulta maahan, niin erottui jäljet hyvin.  :023:
Kyl, kyl Pyris!  Sinnepäin on minun muuttaminen.  Myyvätkö tupasia joiden lähistöltä kulkee linikkai taajamaan?  Ok, eka on minun.  Tietty toivon jotta on netti ja sisävessa.

Tuletko lenkkikaveriksi?  :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #54 : 04.11.19 - klo:07:58 »
Karjalan kannaksen kautta tullaan Suomeen monessa tarkoituksessa. Eläimet omiensa ja ex-N-liitto omiensa, mutta tämä jäi yritykseksi. Pyrtsi-ladyn koti sijainnee edullisella soraharjulla, että muuttavan ilveksen/suden tassut pysyisivät kuivina.
Tämä ei ole tutkittua tietoa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #55 : 04.11.19 - klo:22:06 »
Kyl, kyl Pyris!  Sinnepäin on minun muuttaminen.  Myyvätkö tupasia joiden lähistöltä kulkee linikkai taajamaan?  Ok, eka on minun.  Tietty toivon jotta on netti ja sisävessa.

Tuletko lenkkikaveriksi?  :kahvi:

Voi tokkiinsa! Mökkejä löytyy, voispa sanoa pilvin pimein, huokeaan jäensetuhintaan.  :023: Siis täällä on ostajan markkinat. Ainoa ongelma on, että julkista liikennettä ei ole oikein mihinkään. Täällä on lähes pakko omistaa auto. Tai jos on niin rikas, että jaksaa aina ajella pirssillä.

Lenkkikaveriksi toki lähden. Jalan täällä pääse mihin vain.  :003:
Pyryharakka

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #56 : 04.11.19 - klo:22:16 »
Juu, oikein arvattu. Täällä Salpausselän harjun eteläpuolella mäellä kylläkin. Tuo Salpausselkä on hyvä kulkureitti niin eläimille kuin autoille. Siis sitäpä myöden idästä on tänne tultu. Toki tuosta rajalta ei suoraan tulla harjulle, mutta rajasta tulee nämä karvaiset viisumittomat miten tahtovat.  :003:
Pyryharakka

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #57 : 05.11.19 - klo:07:17 »
Anni Kytömäen kirjassa Kivitasku eräs henkilöistä sanoo isänsä olleen harjumiehiä, eli tulleen 1800-luvun alkupuoliskolla kaakon suunnalta silloisen suuriruhtinaanmaan alueelle.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #58 : 05.11.19 - klo:07:56 »
^
^
Hienoa, että otitte kantaa arveluihini ihmisten ja eläinten reiteistä kaakonkulmalla. Seuraavalla kerralla ei tarvitse lisätä vähän epäävää merkintää, että ei olisi tutkittua tietoa. Viisumittomat eläimet saavat puolestani jäädä, mutta ihmisillä tulisi olla viisumi, se on laillisemmin niin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Eläimet 11.
« Vastaus #59 : 05.11.19 - klo:08:50 »
^
^
Hienoa, että otitte kantaa arveluihini ihmisten ja eläinten reiteistä kaakonkulmalla. Seuraavalla kerralla ei tarvitse lisätä vähän epäävää merkintää, että ei olisi tutkittua tietoa. Viisumittomat eläimet saavat puolestani jäädä, mutta ihmisillä tulisi olla viisumi, se on laillisemmin niin.

  :kahvi:  On se jotenki mielyttävämpi niin, sitä tietä kulki jolloinki huumekuriireja, väittivät, yön hiljaisuudessa kuin joskus desantit. Että harjualueen poikki kohti kaupunkeja ja sieltä Helsingin yöstä Tukholmaan. Tiedähäntä oliko totta ja.  Kouvolassa niitä kyllä näki, assan edessä kierrättivät sätkää. Vaikkei sen tarvitse suuria merkitä.

Mutta kuten sanoin, hieman hatuttaa tuo ettei linikkaa kulje, ja rautatie mihkä jäänee. Toisen kautta, taksilla saa ajaa pitkät matkat, jos omaan autoon vertaa, ja jos hankkii paikallisen kaupan lähistöltä. Kai siellä kauppa on.

Kun istuu ja kirjoittaa on soma miten siilit ääntelee unissaan. Hattivatti päästelee vingahduksia, joita se ei koskaan hereillä ollessaan vinkaise. Mietin, ovatko ne alkuaan kosiomenoista, niitä lemmenlauluja, kun en ole kuullut, vai onko sen äitiä ikävä. Eli näkeekö iilukka unia? Onko se päässyt viehättävän tyttösiilin kaappiin? En tunne hänen perimäänsä, joten poikamiespankkilainen hän ehkä ei ole.

Prinssi taas kapsuttaa ja napsuttaa tassuillaan. Se aivan selvästi kaivaa kuoppaa hiekkalaatikossaan.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.