Kirjoittaja Aihe: Neuvoja kanssakulkijoille  (Luettu 13689 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Neuvoja kanssakulkijoille
« : 01.01.11 - klo:22:15 »
Plantaarifaskiittiin auttaa MBT-kengät, l. ns. masai kenkä. Vaikka kävelee päivän, niin eipä ole kantapäät kipeät. :eusa_clap:

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Vs: Neuvoja kanssakulkijoille
« Vastaus #1 : 01.01.11 - klo:22:18 »
Eipä taija olla kovin kantikkaat kulkuvälineet?

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Neuvoja kanssakulkijoille
« Vastaus #2 : 01.01.11 - klo:22:20 »
Plantaarifaskiittiin auttaa MBT-kengät, l. ns. masai kenkä. Vaikka kävelee päivän, niin eipä ole kantapäät kipeät. :eusa_clap:

Samma på finska?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa tuulikki

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 72
  • minäkö
Vs: Neuvoja kanssakulkijoille
« Vastaus #3 : 01.01.11 - klo:22:27 »
A-J, Onko sinulla sandaali vai lenkkarimalli? Olen kokeillut Instrussa ja jalkavaivaisena tarvitsisin hyvät lenkkarit. Minulla on kyllä täysvaimennetut, kahdetkin, mutta paljon liikkuvana tarvitsisin todella hyvät kengät. Jotenkin tuntui oudolta kävellä niillä "masai" -kengillä, mutta kait niihinkin tottuu. Hinta olin. 250 €. Jäi silloin ostamatta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Neuvoja kanssakulkijoille
« Vastaus #4 : 01.01.11 - klo:22:32 »
Plantaarifaskiittiin auttaa MBT-kengät, l. ns. masai kenkä. Vaikka kävelee päivän, niin eipä ole kantapäät kipeät. :eusa_clap:

Minulla on Masai paljasjalka kävely kengät. Niillä on kiva kaävellä, mutta pari pientä vikaa eli hinta on aika reipas ja niillä on inhottava seistä paikallaan kun niissä on kupera pohja. Muuten kengät ovat laatutyötä. Niitä saa ainakin Stockmannilta. Minulla on lenkkari malli, kun ne ovat ympärivuotiset ja paksun pohjan ansiosta ei tule kylmä pohjasta. Kyllä niihin tottuu. Maksoin Stockkalla 218€.
« Viimeksi muokattu: 02.01.11 - klo:12:02 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Neuvoja kanssakulkijoille
« Vastaus #5 : 01.01.11 - klo:22:45 »
Plantaarifaskiittiin auttaa MBT-kengät, l. ns. masai kenkä. Vaikka kävelee päivän, niin eipä ole kantapäät kipeät. :eusa_clap:

Jotkut juoksee maratoninkin niillä  :109:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: Neuvoja kanssakulkijoille
« Vastaus #6 : 01.01.11 - klo:23:33 »
Tuulikki, syyskuussa ostin lenkkarimallin. Aloitin niillä sisällä kävelyn aluksi 5 min, vähitellen lisäsin aikaa ja ehkä kahden, kolmen viikon totuttelun jälkeen olen kävellyt niillä kokonaisen päivänkin. Tehnyt kotona rakennustöitä sisällä ja kävellyt myös kylillä. Väriltään ne vain ovat valkeat, joten näin talvivaatteiden kanssa ne eivät näytä kovin trendikkäiltä. Valkeat sain nimittäin 20 euroa halvemmalla kuin mustat.
Kun ei ollut tietoa niiden ominaisuuksista, niin arvelin 170 euron hinnan olevan jo riittävän kalliin.
Nyt viime viikolla hankin nappaskengät, Goretex käsitelty mokkanahka, hinta tingittynä 230 euroa.
Molemmat kengät ovat ostettu Kuopion Carlssonilta.
Kun eilen jouduin käymään lekurilla, niin kerroin hänelle, kuinka plantaarifaskiitti helpottaa kengilläni.
Hyvä kaverini on saanut nilkkansa  kuntoon ko. kengillä. Aluksi on pientä opettelua, mutta kai niillä voisi vaikka maratoninkin juosta kun tottuu.
Netistä löysin jonkun kokemuksen, oli eka päivänä pitänyt viisi tuntia ja seuraavana aamuna ei päässyt sängystä ylös.
Kesäksi aion hankkia sandaalimallin. Kengissä on  korkea pohja, jolloin ne ovat myös lämpimämmät kuin nämä normaalit lätsämallit.
Turvajalkinemalli on tullut myös, netistä löytyi. Työni vuoksi joudun joskus sellaisia käyttämään, niin jossakin vaiheessa hankintaan tulevat myös sellaiset. En saa provikoita mainostaessani näitä, kokemustani vain jaan.
Olen ostanut täysvaimennettuja lenkkareita, teettänyt erikoispohjallisia ym. laittanut aika paljon rahaa ja niistä mistään ei ollut apua vaivaani.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Neuvoja kanssakulkijoille
« Vastaus #7 : 02.01.11 - klo:08:21 »
Kiitos Antti-Juhani. Polvikierukat alkoivat vaivata. Lenkkari-masait tulevat hankintaan. Tutustuin wikissä kun en tiennyt mitä nämä ovat.Hakusanalla MBT-kengät löytyy juttuja.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Neuvoja kanssakulkijoille
« Vastaus #8 : 02.01.11 - klo:09:55 »
Kiitos Antti-Juhani. Polvikierukat alkoivat vaivata. Lenkkari-masait tulevat hankintaan. Tutustuin wikissä kun en tiennyt mitä nämä ovat.Hakusanalla MBT-kengät löytyy juttuja.

MBT= Masai Barefoot Trekking Shoes toiselta nimeltään Swiss Masai eli ainakin idea on Sveitsistä. Olen tyytyväinen investointiini. Pahasti polvivaivaisena niistä on on ollut hintansa arvosta apua. Leikkauksen jälkeen en ole vielä käyttänyt, mutta kohta otan ne taas käyttöön. Kuten tuolla jo mainitsinkin, talvella paksu pohja on suuri lisäetu, kun ei tule kylmä sieltä sisään. Autolla ajaessa paksu pohja ei ole ilo, mutta ei tee sitä erityisen vaikeaksi. Pidän ajamisesta todella ohutpohjaisilla eniten. Kengät ovat tarkoitettu nimenomaan kävelyyn.

Niiden idea on matkia paljasjalkakävelyä. Eli kesällä kengät säästöön talvea varten ja kuljetaan paljain jaloin luonnossa kuin kakarana konsanaan. (lapsillamme oli tapana sanoa paljain varpain.)
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22064
Vs: Neuvoja kanssakulkijoille
« Vastaus #9 : 02.01.11 - klo:11:54 »
Samma på finska?

Jalkapohjan viuhkamaisen kalvojänteen tulehdusoireisto.

Poissa tuulikki

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 72
  • minäkö
Vs: Neuvoja kanssakulkijoille
« Vastaus #10 : 03.01.11 - klo:21:35 »
MBT -sandaalit ostettu hintaan 229,00 €. Melko kalliit. Olen nyt pitänyt niitä kotona, nytkin jalassa tässä sohvalla maatessa.Varmaan auttaa!  Kävely tuntui ihan hyvältä, ainakin näin alkuun. Harjoittelen näillä sandaaleilla, kokeilen myös töissä jonkun aikaa.  Ostan sitten lenkkarit, jos näistä on apua polvikipuun, joka johtuu nivelrikosta.  Kiitos vinkistä.

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: Neuvoja kanssakulkijoille
« Vastaus #11 : 03.01.11 - klo:23:05 »
Toivon, Tuulikki kenkien auttavan vaivaasi. Niin monet ovat kiitelleet niitä jalkineita. Tapasin sairaalan käytäviä paljon kävelevän hoiturin, hänkin oli ko. kenkien puolestapuhuja. Ehkä tätä mainosta tulee nyt jo liikaakin, mutta minkäs se immeinen luonnolleen mahtaa, kun on niin innostunut asiasta. :)
 

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1567
Vs: Neuvoja kanssakulkijoille
« Vastaus #12 : 04.01.11 - klo:00:15 »
Jalkapohjan viuhkamaisen kalvojänteen tulehdusoireisto.
Mulla kävi tuallaanen viuhka jalakapohojiis ja meni melekeen vuasi, kun parani niin, että sain taas käytyä kävelylenkiillä. Kipu oli ku olis tulisilla hiilillä kävelly.
Löytyysköhän 47 numeron poikaasten masai-lenkkareita mulle? Hinta on kyllä aivan elitistinen, että kehtaas vaan ostaa.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22064
Vs: Neuvoja kanssakulkijoille
« Vastaus #13 : 04.01.11 - klo:08:25 »
Eikö lapualainen mies väsää itselleen tuollaiset vaikka käytetyistä autonrenkaista, kun vain tekee ensin vähän viatonta teollisuusvakoilua?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Neuvoja kanssakulkijoille
« Vastaus #14 : 04.01.11 - klo:10:14 »
Mulla kävi tuallaanen viuhka jalakapohojiis ja meni melekeen vuasi, kun parani niin, että sain taas käytyä kävelylenkiillä. Kipu oli ku olis tulisilla hiilillä kävelly.
Löytyysköhän 47 numeron poikaasten masai-lenkkareita mulle? Hinta on kyllä aivan elitistinen, että kehtaas vaan ostaa.

Eiköhän ellaiset löydy, kun soittelet kauppoihin, sillä niitä ajeleminen autolla tulee tyyriiksi. Toisekseen täytyy tunnustaa, että on niissä kengissä isompijalkaisella yksi huonompipuoli täällä etelässä, missä autot ovat ahtaasti. Autoon tulo ja meno isoilla kengillä ahtaassa raossa on hankalampaa kuin soukemmilla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi