Kirjoittaja Aihe: Sairauteni 6  (Luettu 27120 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #120 : 29.10.20 - klo:13:36 »
Olen myötäelämässä mukana.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #121 : 29.10.20 - klo:16:04 »
Olen miettinyt kannustavia sanoja Sepolle, mutta ei ole hataraan päähäni tullut muuta kuin 'Solidaariset taisteluterveiset!'

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #122 : 29.10.20 - klo:16:18 »
Kahdella läheiselläni on ollut ns. Guillain-Barren oireyhtymä.Heillä oireet alkoivat kuin Sepolla, jalat menivät alta ja kivut olivat kovat.

Se on vaikea neurologinen sairaus, eri-asteinen eri ihmisillä.   Olen läheltä seurannut
kipujen aiheuttamaa tuskaa. Ystävälläni sitä pidettiin kovana iskias-kipuna, kunnes löydettiin oikea nimi taudille. Vahinko oli silloin jo päässyt käymään, liikkuminen oli lopun ikää vaikeaa, mutta elinpäiviä molemmat ovat saaneet pitkään.

Rukoillaan Sepon puolesta !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #123 : 29.10.20 - klo:16:23 »
Suosittelen sepposille oikeaa ravintoa ja liikuntaa raittiissa ulkoilmassa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #124 : 29.10.20 - klo:18:16 »
Suosittelen sepposille oikeaa ravintoa ja liikuntaa raittiissa ulkoilmassa.

Pyörätuolillako?

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #125 : 29.10.20 - klo:19:09 »
Pyörätuolillako?
Kyllä, tuolijumppaa raikkaassa ulkoilmassa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #126 : 29.10.20 - klo:19:19 »
Seppolle:


1. Sun tykös turvaan, Jumalan! Äl ann mun häpiään tulla, kanss anna huuton hartahan sult, Luojan, kuultun olla: Ol armoinen kautt Kristuksen, kun on mun hurskauten; Sä linnani, kuhun turvani mä otan, levon löydän.

2. Pääst vääräin minua kädestä ja julmain joukost pahast, kanss synnin, piruin siteistä sä armiaast minua pelast; sä turvan ain mun vaivoissan kanss vahan vahva lienet jo tultuan tänn maailman, ja viel mun armois vienet.

3. Mun kerskauksen autuain, kanss turvan elon olet, jo nuoruudest mull näyttän ain sun hyvät tekos monet; sä kädellä väkevällä mun äitin kohdust vedit, viel sitten ain elinaikanan mull paljon hyvyytt teit.

4. Mä joudun ihmeeks kamalaks, ja pilkaks monell ilkiäks; vaan kielen kuitenk hartahast ain kiittää Herraa kerkiäst. Mä turvaan tääll sun sanas pääll, kuin oikein opettaapi, ett avun ain juur autuaan, kuin Herraan toivoo, saapi.


https://www.youtube.com/watch?v=uZlQ35vy38A :059:   
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #127 : 29.10.20 - klo:19:37 »
Minäkin muistan Seppoa rukouksissa ja toivon, että siitä on apua.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #128 : 30.10.20 - klo:05:04 »

   Eteenpäin elävän mieli.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #129 : 31.10.20 - klo:16:18 »
Seppo soitti sairaalasta. Läppäri ei vielä toimi kun johto jäi kotiin.

Yllättävä löydös, mutta kertoo sitten itse kun pääsee yhteyteen. Onko vakavaa, vai vähemmän vakavaa, aika sen näyttää.

Seppo on monen sairauden tuttava, kuljemme samaa vaivojen matkaa.

Rukoillakin saa, hän sanoi, ei  s  e   pahaa tee.

p.s Hoitajat on hiukan tylyjä .   :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #130 : 31.10.20 - klo:17:02 »
Seuraakohan hoitajat Körttifoorumia???
Vitsi vitsi vitsi.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #131 : 31.10.20 - klo:17:51 »
Minäkin muistan Seppoa rukouksissa. Vanhuksen hauraus-raihnausoireyhtymää eli Gerasteniaa voidaan hoitaa lääkkeettömästi oikealla ravinnolla  ja liikunnalla. Liikunnan hyödyistä ikääntyneen toimintakykyyn on vahvaa näyttöä. Monipuolinen liikuntaharjoittelu, johon kuuluu lihasvoima-, tasapaino- ja myös kävelyharjoituksia, sopivat erinomaisesti hauraalle ja raihnaiselle vanhukselle.

Lähde

Vanhuksen gerastenia eli hauraus-raihnausoireyhtymä https://www.phhyky.fi/assets/files/2020/05/3a.-Gerastenia_M.Junes_.pdf

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #132 : 31.10.20 - klo:18:18 »
Seuraakohan hoitajat Körttifoorumia???
Vitsi vitsi vitsi.

Ymmärrän kyllä vitsisi, mutta tosi on ( oma kokemuskin ) että kivuissa oleva ihminen kokee tylyyden , olipa nuori vahva tai vanha raihnas, kahta ikävämpänä kuin ronsi raavas uros.
Hän kokee myös myötätunnon ja lähimmäisyyden sitä lämpimämpänä mitä heikompi hän on.

Hoitajilla on tunnetusti kiirettä nyt korona-aikana. Kahville he kuitenkin ehtivät aina tarvitessaan.  :018:

p.s. taistelen tässä jutussa tosikkouden ja huumorin välillä. :102:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #133 : 31.10.20 - klo:18:31 »
Ei elämästä selviä hengissä...
Eikös meillä Kristukseen uskovilla pitäisi olotilan vaan parantua kun siirrymme ns"ajan rajan toiselle puolelle"?
Tosin nyt en ainakaan Sepposin kohdalla edes muuta kuin vitsailen, eihän hän ole vielä edes elämänsä ehtoossa.
Meillä sodan jälkeen syntyneillä pitää arvet ansaita kun ei niitä muuten saa, milläs muuten saunassa kehut?

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Sairauteni 6
« Vastaus #134 : 31.10.20 - klo:18:34 »
Ei elämästä selviä hengissä...
Eikös meillä Kristukseen uskovilla pitäisi olotilan vaan parantua kun siirrymme ns"ajan rajan toiselle puolelle"?
Tosin nyt en ainakaan Sepposin kohdalla edes muuta kuin vitsailen, eihän hän ole vielä edes elämänsä ehtoossa.
Meillä sodan jälkeen syntyneillä pitää arvet ansaita kun ei niitä muuten saa, milläs muuten saunassa kehut?
Onneksi on taivaallinen geriatri Jeesus, jolla on aika tavalla paremmat mahdollisuudet parantaa ilman pelastusvarmuutta kuin lääkäreillä.