Kirjoittaja Aihe: Kaikki pääsevät taivaaseen?  (Luettu 52247 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #75 : 18.08.09 - klo:17:11 »
Jampe näyttää haastavan riitaa. Hänellä on siis paljon opittavaa asiallisesta, toisen kuuntelemiseen perustuvasta keskustelusta. Nöyryys on siinä taiteenlajissa ihan käyttökelpoinen ominaisuus.

No niin! Sillä lailla! Sanotaan suoraan mitä ajatellaan eikä piilouduta tekosievistelyn kaapuun!  :023:

Mahdollisesti minulla onkin niissä opittavaa, mutten minä niitä kyllä teiltä rupea opettelemaan, esikuvina olette sen verran huonot että tokkopa teiltä kannattaa opetellakaan...

Minä en opeta ketään, pyydän vain sanomaan selkokielellä mitä tarkoitetaan!  Jos tarkoitan että sinulla on opittavaa, en verhoile sitä sanomalla että minulla on opittavaa... kiertely on vastenmielistä.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #76 : 18.08.09 - klo:17:17 »
 :023: :023: :023: :023: :023: :023: :eusa_clap: :eusa_clap:

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #77 : 18.08.09 - klo:20:19 »
Minä en opeta ketään, pyydän vain sanomaan selkokielellä mitä tarkoitetaan! 

Selkokielisempään minulla ei riitä taidot.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #78 : 19.08.09 - klo:05:48 »
varmaa tietoa ei tällä foorumilla ole... mutta jos joku haluaa varmaa tietoa kyllä on niitäkin...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #79 : 19.08.09 - klo:08:16 »
varmaa tietoa ei tällä foorumilla ole... mutta jos joku haluaa varmaa tietoa kyllä on niitäkin...

...ja niitä riittää. Ennen körteillä oli tapana sanoa heitä herjaaville: "Ei haukku haavaa tee, jos ei vihainen koira purra saa".
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #80 : 28.08.09 - klo:17:10 »
Olen ensisijassa hämmentynyt edellä olevasta keskustelusta.
Acta, non verba.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #81 : 29.08.09 - klo:20:55 »
Olen ensisijassa hämmentynyt edellä olevasta keskustelusta.
Minä en ole hämmentynyt k.o. keskustelusta.

Tämä keskustelu innoitti minut tekemään uuden aloituksen, joka on yleisen keskustelun puolella otsikolla "Uskallatko olla oma itsesi tällä foorumilla?" Siihen ehtii vielä käydä äänestämässä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #82 : 30.08.09 - klo:15:36 »
Minä en ole hämmentynyt k.o. keskustelusta.

Tämä keskustelu innoitti minut tekemään uuden aloituksen, joka on yleisen keskustelun puolella otsikolla "Uskallatko olla oma itsesi tällä foorumilla?" Siihen ehtii vielä käydä äänestämässä.

Hämmentynyt olen lähinnä siksi, että vastaus kysymyksen " Kaikki pääsevät taivaaseen" on yksinkertainen.
Acta, non verba.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #83 : 31.08.09 - klo:06:26 »
niinhän se on... :icon_lol:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #84 : 13.07.17 - klo:12:09 »
Lestadiolaisuus kieltää kasteen merkityksen uudestisyntymisen ja syntien anteeksisaamisen paikkana. Samoin ehtoollisen.

Tämmöinen aarre osui silmään selatessani sattumoisin vanhoja keskusteluja. Tuo on tosi mielenkiintoista, sillä ajattelen kutakuinkin samoin. En kuitenkaan ole lestadiolainen. Enkä muukaan -lainen tai -läinen.

Yhden kerran olen Suviseuroissa käynyt ja kokemukseni oli pääsääntöisesti myönteinen. Olen sitä mieltä, että jokaisen uskovana itseään pitävän olisi hyvä ainakin kerran elämässään käydä Suviseuroissa ikäänkuin opintomatkalla.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #85 : 13.07.17 - klo:13:33 »
Täällä(kin) on näköjään vuosia sitten ollut jonkinlainen "pilkunviilauskeskustelu" käynnissä.

Ihan ketjun otsikkoon liittyen tuli mieleen Jeesuksen Sanat: Minä olen tie, totuus ja elämä.
Ja nimenomaan Jeesus on ainoa tie taivaaseen, ja se on kaikille tarjolla!

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #86 : 16.07.17 - klo:00:57 »
Voisiko joku kertoa, miten kaikilla uskonnoilla voi olla sama Jumala (tai jumala)? Muslimienkin mielestä Jeesus on historiallinen henkilö, mutta pelkkä tavisprofeetta muiden profeettojen rinnalla. Miten tai missä kohtaa erilaiset ajatusmaailmat ja maailmankatsomukset yhdistetään niin, että kaikilla on sama Jumala ja kaikki pääsevät taivaaseen tms? Miten tuo "Tie, totuus ja elämä" ja se, ettei ole muuta tietä Jumalan luo, antaa olettaa, että kaikilla tai monilla uskonnoilla on sama Jumala/jumala?
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22039
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #87 : 16.07.17 - klo:06:15 »
Jumala ei ole minkään uskonnon jumala vaan koko maailman luoja ja holhooja. Eri uskonnot ymmärtävät hänet eri tavoin, monet kovin epämääräisesti ja kummallisesti. Raamattukin kuvaa uskonnon kehitystä perheen, suvun, heimon ja kansan oman jumalan palvonnasta kaikkivaltiaan Jumalan löytymiseen. Kristinuskon ainutlaatuisuus on, että Jeesus Nasaretilainen on meille Kristus, ihmiseksi keskellemme syntynyt Jumalan Poika tai Johanneksen evankeliumin mukaan lihaksi tullut Sana.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #88 : 16.07.17 - klo:09:18 »
Ymmärrän karkeasti ottaen niin, että "vanhan liiton" aikana ihmisen pelastuminen ja
syntien anteeksisaaminen perustui uhraamiseen...Jumalan antamien tarkkojen ohjeiden
tarkkaan noudattamiseen.
"Uuden liiton" aikana syntiemme anteeksisaaminen perustuu Jeesuksen ristiin ja siihen
että Jumala vaikuttaa meissä tahtomisen ja tekemisen antamansa Pyhän Hengen avulla.
Elämme armosta, saamme lahjaksi.
..........ehkä osa maailman uskonnoista perustuu ihmisen tekoihin, uhraamiseen...

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6329
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #89 : 17.07.17 - klo:15:23 »
Ymmärrän karkeasti ottaen niin, että "vanhan liiton" aikana ihmisen pelastuminen ja
syntien anteeksisaaminen perustui uhraamiseen...Jumalan antamien tarkkojen ohjeiden
tarkkaan noudattamiseen.

Meinaatko, että pelastuminen olisi sama asia kuin se taivaaseen pääsy?Ja viimeksi mainittu kai jotain kuoleman (ja ehkä viimeisen tuomionkin) jälkeisiä juttuja?

Vanhan liiton aikaanhan pitkään oli niin, ettei kukaan minnekään taivaaseen päässyt, vaan ihmiset kuoltuaan menivät isiensä tykö, yhtä lailla hyvät kuin pahatkin. Ja ne uhraamisohjeet olivat vain juutalaisille, heillä oli sellainen diili Jumalan kanssa. Mutta ei se sitä tarkoittanut etteivät muut ihmiset olisi voineet saada syntejään anteeksi. Ja muutkin kaikki menivät isiensä tykö.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.