Kirjoittaja Aihe: Rukous 4  (Luettu 42193 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33823
Vs: Rukous 4
« Vastaus #75 : 12.10.15 - klo:09:55 »
Jos nuo ovat mittari, minulla on venäläinen sielu. Niinkuin onkin, ainakin samaan itäiseen heimoon kuulun. Ollaan erilaisia me immeiset. Onneksi.

 :eusa_pray:

Muistakaamme toinen toisiamme. Näin totesin juuri työkaverin kanssa puhelimessa.

 :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33823
Vs: Rukous 4
« Vastaus #76 : 16.10.15 - klo:07:27 »
Valvoessani aamuyöllä jonkin aikaa minulle tulivat mieleeni nämä Herran sanat ristillä: "  Isä, anna heille anteeksi, he eivät tiedä mitä tekevät ".

Eivätkö meidän tietämättömyydessämme tai tyhmyydessämme tehdyt teot ole näillä sanoilla kuitatut ?

Vallankin kun heti pian pahantekijä sai pyyntöönsä lupauksen; " Tänä iltana olet kanssani paratiisissa ".





 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Rukous 4
« Vastaus #77 : 16.10.15 - klo:08:28 »
Valvoessani aamuyöllä jonkin aikaa minulle tulivat mieleeni nämä Herran sanat ristillä: "  Isä, anna heille anteeksi, he eivät tiedä mitä tekevät ".

Eivätkö meidän tietämättömyydessämme tai tyhmyydessämme tehdyt teot ole näillä sanoilla kuitatut ?

Vallankin kun heti pian pahantekijä sai pyyntöönsä lupauksen; " Tänä iltana olet kanssani paratiisissa ".

Herran sanoissa ei ole mitään lakia... me syntiset ihmiset olemme pistäneet lain sinne.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33823
Vs: Rukous 4
« Vastaus #78 : 16.10.15 - klo:09:31 »
Miksi siis otamme lain ikeen ? Vapaus on meille luvattu ja annettu.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rukous 4
« Vastaus #79 : 16.10.15 - klo:11:45 »
Miksi siis otamme lain ikeen ? Vapaus on meille luvattu ja annettu.

Sano muuta. Oikoluen yhdelle ystävälleni tekstiä no, sama mistä, mutta kerran kirjoitin, etten voi muotoilla tuota Suomen kielelle, siitä saa käsityksen joka muistuttaa monia tuttuja

Kyllähän Jeesus Kristus mutta....
...sinun täytyy käydä aikuiskastella
....sinun täytyy saada henkikaste
.....kuulua oikeaan kirkkokuntaan
....tulla uskoon
....todistaa uskostasi julkisesti
.....sinun täytyy.

En oikein osaa sanoa olenko sitten itse umpisokea kohdaltani. Ei olisi muuten maailman kahdeksas ihme vai montako niitä oli ennestään. Mutta silti!

Kun ajattelin Kristuksen seuraamista se sittenkin tarkoitti, ei ehtoa, sillä pelastus on ehdoton. Sen ainoa merkitys oli todella, ja on, oppia uskomaan. Luterilaisena olen tottunut ajattelenaan uskoa lahjana jota passiivisesti odotetaan, ja siinähän tämä nyt vähän kuin nilkuttaa, tämä minun uskomaan oppimisen ajatukseni.

Se ei kuitenkaan ole eikä merkitse enempää kuin Jeesukseen tutustumista.  Ajattelen pystyisinkö itse tuollaiseen, siis vaikka antamaan anteeksi niille jotka ristiinnaulitsivat minut, no en, eli jotakin tuossa ihmisessä täytyy olla, ja juuri nyt olen vimmatusti kyllästynyt miettimään mitä Jeesus oletettavasti todella sanoi ja muotoilemaan kaikkea "kuten redaktori asettaa Jeesuksen suuhun" siis näin on, ja nyt on minulla se sata opintopistettä teologiaa sitten eli kuultu on.

Minä tutustun herraani hänen askelissaan kompastellen ja aina menee kaikki pieleen eli sen perusteella minä en pelastu. 

Kokonaan toinen ja suuri asia on miltä maailma näyttää jos sellaisetkin joille juttu ehkä sujuu helpommin tai ihmiset joilla on valta käsissään ajattelisivat että seurailenpa nyt puoli vuotta, katsotaan.



Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rukous 4
« Vastaus #80 : 16.10.15 - klo:11:50 »
Miksi siis otamme lain ikeen ? Vapaus on meille luvattu ja annettu.

Tuo on ehkä niin Jumalan ajatus ettei ihminen ymmärräkään mitään siitä, mutta hyvin se on tuossa kysyttynä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33823
Vs: Rukous 4
« Vastaus #81 : 16.10.15 - klo:12:34 »
Israelilla on Herra, mutta ei Vapahtajaa. Täysin vapaiksi tullaan kun synnit ovat sovitettu. Siihen asti ollaan ikeen alla. Vapauden saa kun valjaat ja ikeet otetaan pois.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Rukous 4
« Vastaus #82 : 23.10.15 - klo:19:55 »
Israelilla on Herra, mutta ei Vapahtajaa. Täysin vapaiksi tullaan kun synnit ovat sovitettu. Siihen asti ollaan ikeen alla. Vapauden saa kun valjaat ja ikeet otetaan pois...
ja niskaslaisesti kuoleman hetkellä... samaahan Paavali, Luther, Paavo esittivät... körttiläisyys on mystistä ajattelutapaa... jos menee elämässä heikosti niin Jumppu rutistaa Sinua rakkaudellansa...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rukous 4
« Vastaus #83 : 23.10.15 - klo:22:06 »
Hyvä Jumala. Kuinka toimia saadakseni naapureilta riidan poikki koska nyt ovat karjuskelleet jotta menee överiksi. Pudotanko lapun jossa sanotaan olkaa hiljaa vai tyrmäänkö jollain luovalla. Lahjoitanko vanhan huuliharpun vain yllättääkseni?


Kiitos Hugeliinikugeliinista joka tänään osoitti sydämellisesti osaavansa käyttäytyä mutta olevansa minun rakas pikku siilikiilini.
« Viimeksi muokattu: 23.10.15 - klo:22:10 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33823
Vs: Rukous 4
« Vastaus #84 : 23.11.15 - klo:15:37 »
Psalmi 62  ;           https://youtu.be/2yMtOCSvIF8
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33823
Vs: Rukous 4
« Vastaus #85 : 02.12.15 - klo:16:05 »
Siionin virsi on rukous:            https://youtu.be/x-EP2qdV5bM
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33823
Vs: Rukous 4
« Vastaus #86 : 19.12.15 - klo:07:22 »
Kiitos ja ylistys Jumalan hyvistä antimista. Psalmi 65

http://www.evl.fi/raamattu/1992/Ps.65.html
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rukous 4
« Vastaus #87 : 19.12.15 - klo:17:35 »
Herra Jeesus jota minä varovasti lähestyn, kun olin nuori ja tyhmä ja tuskin käsitin mitä tarkoitti "elämän antaminen sinulle" ja muuta, pyydän nyt anteeksi sitä että olen mitätöinyt ja halveksinut entisiä opettajiani, vaikka totuus olisi kuinka se että ymmärsin heidän puheistaan hyvin vähän.

Pyydän anteeksi etten minä näistä körttisistäkään juuri mitään ymmärrä.


Pitäisi suoraan sanoen olla kiitollisempi paljon vähemmästä:  Jossakin on annettu Raamattu käteen, jossakin on kannustettu tunnustamaan synnit ja minä arvostan kumpaakin, ja ajatellessani sitä, että yleensä on edes yritetty opettaa jotakin kristinuskosta niin se on hyvä, kiitos siitä, ja kiitos että jokainenhan voi etsiä lisää muualta.
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶

Haluaako joku paremmin pyhä ostaa körttipuvun? Mitat yv:llä.  Täällä kirjoiteltiin ettei koeta oltavat riittävän pyhiä sitä kantamaan. Siitä saakka olen kokenut entistä enemmän, että mitenkäs tällainen nollapyhä tavis kun ei jaksa edes Löytty-ohjelmaa katsella, ja yhä säästää päästäkseen ekumeeniselle pyhiinvaellukselle.

Minä myyn sen edullisesti.

« Viimeksi muokattu: 19.12.15 - klo:17:45 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Rukous 4
« Vastaus #88 : 19.12.15 - klo:17:37 »
Siionin virsi on rukous:            https://youtu.be/x-EP2qdV5bM

Siinä elämänpituisessa rukouksessa on kiitosta ja ylistystä sekä myöskin ahdistusta.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rukous 4
« Vastaus #89 : 19.12.15 - klo:17:41 »
Siionin virsi on rukous:            https://youtu.be/x-EP2qdV5bM


Tästä minä pidän koska tämä sopii hyljeksitylle joka ei saanut oikeasti kuin pahaa aikaan. Jokin syy oli antaa syntyä, olen ollut siitä äärettömän pahoillani, siitä oli paljon haittaa eikä iloa.

No Riitta-mummi ja toiset. Koetan nyt pysytellä täältä poissa. Aikansa kutakin, ja vaikka kuinka mietin en voi edustaa mitään liikettä yli sen että olisin kristitty.
« Viimeksi muokattu: 19.12.15 - klo:17:51 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.