Kirjoittaja Aihe: Rukous 4  (Luettu 42114 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33795
Vs: Rukous 4
« Vastaus #45 : 12.07.15 - klo:17:31 »
SV  167  Vaikka polku näin nousee vastamaata

https://www.h-y.fi/516-virret-161-170

Sivun kaikki virret sopivat jokapäiväiseen synnintuntoon
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33795
Vs: Rukous 4
« Vastaus #46 : 20.07.15 - klo:06:58 »
Anna Herra suotuisat ilmat maan kasvulle, metsän anneille, vesien viljelylle.
Anna matkustaville turva, ihmisille lepo ja eläimille ravinto.
Anna johtajille viisaus ja maailmalle rauha.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rukous 4
« Vastaus #47 : 23.07.15 - klo:22:04 »
Taas anna armon päivän paistaa ihan oikeasti.
Amen.  :icon_sunny:

Säädä pikkuisen säitä ja ilmoja eli toimita se suihkuvirtaus muualle. Se olisi kauniisti ja armollisesti.
Amen amen.  :085: :085:

Meillä on aika pimeää täällä ja jos nyt ehdottomasti näet sen välttämättömäksi niin mikäs siinä sitten. Korjaa luuni sinne luoksesi sitä minä toivon sanovat olevan valoisan olotilan.
Amen amen amen.  :100: :100: :100:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rukous 4
« Vastaus #48 : 24.07.15 - klo:15:41 »
Korjaa kaikkien luut sinne luoksesi

 :100: :100: :100:

eli armahda tätä ahnetta ihmiskuntaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rukous 4
« Vastaus #49 : 26.07.15 - klo:22:52 »
Kiitos siitä että toit suureksi riemukseni hemppoja oravia ja siili kiiliäisiä.

Minä en iankaikkisesta iankaikkiseen unohda tätä kesää enkä niiden kauneutta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33795
Vs: Rukous 4
« Vastaus #50 : 27.07.15 - klo:14:42 »
Mun tunnet Herra tarkasti, sä tiedät kaikki tekoni.

Vuoden 1701 virsikirjan virsi Nro 41           http://koraali.net16.net/1701/041.html
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rukous 4
« Vastaus #51 : 27.07.15 - klo:22:51 »
Kiitos heleästä kesäisestä päivästä uimareissusta kiitos että lähetit ilokseni nämä eläimet eritoten kiittäisin siileistä.  :109:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33795
Vs: Rukous 4
« Vastaus #52 : 28.07.15 - klo:19:11 »
Eckhartia lukiessa kiinnittyy huomio sellaisiin asioihin joihin en omassa arkipäiväisessä uskonelämässäni juurikaan enää ole joutunut.

Äsken luin kuinka rukoilla niin, että siitä ilahtuisivat enkelit ja kaikki taivaan pyhät.
En nyt muista mitä Raamattu tästä sanoo, ja vieläkin oudommalta tuntuu näin luterilaisena jos rukoilisi kiirastulessa olevien puolesta.

Kuoleitten puolesta rukoilemisesta olenkin kysellyt niin ortodokseilta kuin tällä foorumillakin. Sen suhteen olen rauhassa.

Viidesläisissä muistan rukoiltaneen ' pyhien kultamaljaan'  josta ne suitsukkeena nousevat Jumalan eteen.

Nämä ovat minusta ristiriidassa sen kanssa, että Jumala panee arvoa hyvälle tahdolle. Onko siis moninainen rukouselämä väärää ? Riittääkö huokailu ja hyvät ajatukset.

Kun surut ja huolet kohtaavat, rukoilen kuin lapsi ! Huudan hätääni, vaikka muista Filippiläiskirjeen neuvon; Älkää mistään murehtiko....

Onko Paavalin neuvo Kristuksen neuvo ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rukous 4
« Vastaus #53 : 02.08.15 - klo:19:37 »
Mietin toisinaan, kun kerrot lukevasi aika vanhaa ja vaikeaakin hengellistä kirjallisuutta, eikö se käy hieman taakoittavaksi.  Kirkko on kautta vaellusvuosiensa luonut hyvää ja viisasta mutta myös paljon hajanaista ja kaaostavaa ja armotonta.

Tässä kirkkohistorian oppimisesta oli siten apua, että kukin asettui omaan aikaansa ja jossakin kohdin huomasin kuinka jonkin ilmauksen merkitys jo oli muuttunut siinä määrin että ajatus omassa pienessä päässäni vääristyi kokonaan. Lisäksi luettiin muutakin kuin ns "helmiä" jotka myöhempi aika kokosi silloisen ymmärryksensä mukaan.

Kunnia mystikoille, Eckhardtille, Lutherillekin. Jokaiselta saattaa löytää hyvän ajatuksen mutta useasti kuin yhden jyvän kokonaisesta olkilyhteestä.

Mystikkojen ajattelun vaarallisuutta kyllä mietin. Hyvin paljon ihminen saa provosoitua itseään jos istuu tuntikaudet timattiasennossa pimeässä huoneessa vailla ravintoa ja vettä. Aivot alkavat äkkiä tuottaa kokemuksia joille halukkaasti annetaan uskonnollinen merkitys. Eikö se ole elämistä näkemisessä, ei uskossa?

..............

Etkö välillä keventäisi vähän?
Toisinaan hyvin kirjoitettu lasten tai nuorten kirja sopii kaikenikäisille. Astrid Lindgren on varsinainen lastenkirjan Dostojevski. Asiahan on sinun tietysti, mutta minulla on ehdotus.

Lue seuraavaksi Lindgrenin Saariston lapset. Se saattaa antaa uskon ravintoa vaihteeksi runsaammin kuin kymmenen Mestari Eckhardtia, joka kirjoitti omalle aikakaudelleen omasta ymmärryksestään lähtien.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Rukous 4
« Vastaus #54 : 05.08.15 - klo:05:57 »
Lue seuraavaksi Lindgrenin Saariston lapset. Se saattaa antaa uskon ravintoa vaihteeksi runsaammin kuin kymmenen Mestari Eckhardtia, joka kirjoitti omalle aikakaudelleen omasta ymmärryksestään lähtien.

Jännä juttu... vapaus on lukea mitä vain...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33795
Vs: Rukous 4
« Vastaus #55 : 05.08.15 - klo:06:58 »
Herra, anna ymmärrystä, anna viisautta, ja anna tietoa tarvitsemani verran.

Kiitos ymmärtävistä ystävistä. Kiitos kodista , puolisosta, lapsista ja kaikista pienokaisiata. Kiitos koirasta ja variksistakin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rukous 4
« Vastaus #56 : 05.08.15 - klo:10:29 »
Jännä juttu... vapaus on lukea mitä vain...

On, ja ilolla.
Sitten taas luetaan vaikeaa ja raskasta ja vaativaa, se on tarpeellista myös.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10402
Vs: Rukous 4
« Vastaus #57 : 05.08.15 - klo:14:05 »

   Mielenkiintoisinta on teksti, jossa on kolmas osa yli hilseen.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Rukous 4
« Vastaus #58 : 05.08.15 - klo:14:25 »
Taas anna armon päivän paistaa ihan oikeasti.
Amen.  :icon_sunny:

Säädä pikkuisen säitä ja ilmoja eli toimita se suihkuvirtaus muualle. Se olisi kauniisti ja armollisesti.
Amen amen.  :085: :085:

Meillä on aika pimeää täällä ja jos nyt ehdottomasti näet sen välttämättömäksi niin mikäs siinä sitten. Korjaa luuni sinne luoksesi sitä minä toivon sanovat olevan valoisan olotilan.
Amen amen amen.  :100: :100: :100:

Hyvin suuret kiitokset oravatöminän puutarhasta meiltä jokaiselta. Onni Otto Oswald Oravat, Siilit Suurena Joukkueena eritoten Siili Samueli suuri määrä tiaisia kerttuja pesimisoikeusharakka ja yksi ihmisolevainen ylistävät Suuresti Herraa jolta Kaikkinainen Hyvä Tulee elämän ihmeestä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33795
Vs: Rukous 4
« Vastaus #59 : 11.08.15 - klo:15:31 »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)