Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti 16  (Luettu 29705 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #30 : 29.04.13 - klo:07:16 »
Päivän Sana 29. huhtikuuta 2013

Kunnioita Herraa antamalla varoistasi ja kaiken satosi parhaimmasta, niin sinun jyväaittasi täyttyvät runsaudella, ja viini pursuu sinun kuurnistasi.
Sananl. 3:9-10 KR33/38

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #31 : 29.04.13 - klo:09:44 »
Kyllä Raamatun "vanhempi" teksti on sitten mielen sopukoita hyväilevän kaunista ja runollista. Jad Hasmonassa on viinikuurna. Körttiläinen on kuin kotonaan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #32 : 01.05.13 - klo:08:18 »
Päivän Sana 1. toukokuuta 2013

Matkalaulu. Jotka Herraan turvaavat, ovat kuin Siionin vuori: se ei horju, vaan pysyy iankaikkisesti.
Ps. 125:1 KR33/38

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #33 : 01.05.13 - klo:09:46 »
Kyllä, Siionin vuori on ylhäällä Jerusalemissa. Egyptiläisenkin pitäisi tehdä sinne pyhiinvaellus.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #34 : 02.05.13 - klo:06:02 »
Päivän Sana 2. toukokuuta 2013

Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?

Matt. 16:26 KR33/38

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #35 : 02.05.13 - klo:17:05 »
Luin ja kuittasin. On ollut hiljaista, joutuuko tässä murhehuoneeseen. Pitäisi saada asuntoja kaupaksi, mutta ei tarjota, aika on huono ostajillekin. Ei saa passivoitua.
Jos en muuta osaa, niin nämä tekstit kuitenkin luen.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #36 : 03.05.13 - klo:06:03 »
Matt. 13:16
   
Mutta autuaat ovat teidän silmänne, koska ne näkevät, ja teidän korvanne, koska ne kuulevat.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #37 : 03.05.13 - klo:08:12 »
Kunpa olisi näkevät silmät ja kuulevat korvat.
Aikaisemmassa allekirjoituksessani oli mitä silmät ei ole nähnyt, korva ei ole kuullut,
eikä ihmissydämeen noussut.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #38 : 04.05.13 - klo:06:24 »
 :eusa_angel:

Job 19:25
   
Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #39 : 04.05.13 - klo:08:54 »
                  5. sunnuntai pääsiäisestä (Rukoussunnuntai, Rogate)

Sydämen puhetta Jumalan kanssa

Rogate (= anokaa, rukoilkaa) poikkeaa muiden pääsiäisen jälkeisten sunnuntaiden latinalaisista nimityksistä sikäli, ettei sitä ole saatu päivän antifonista vaan rukouskulkueista, joita Roomassa järjestettiin 300-luvulta alkaen. Ne korvasivat keväisin pelloille suuntautuneet pakanalliset kulkueet. 400-luvun lopulta lähtien kirkolliset rukouskulkueet sijoittuivat rukoussunnuntain ja helatorstain välisiin arkipäiviin, mistä johtuu niiden myöhempi nimi käyntipäivät (ruotsin gångdagar).

Rukoussunnuntain tekstit puhuvat siitä, mitä rukoileminen on ja mitä lupauksia siihen sisältyy. Teksteissä kerrotaan myös Kristuksesta suurena esirukoilijana ja rukoilemisen opettajana.

Ensimmäinen lukukappale

Jer. 29: 11-14

"Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon. Silloin te huudatte minua avuksenne, te käännytte rukoillen minun puoleeni, ja minä kuulen teitä. Te etsitte minua, ja te löydätte minut! Koko sydämestänne te minua etsitte, ja minä annan teidän löytää itseni, sanoo Herra. Minä käännän teidän kohtalonne ja kokoan teidät kaikkien kansojen seasta, kaikkialta, minne olen teidät karkottanut. Minä tuon teidät takaisin siihen paikkaan, mistä minä vein teidät pakkosiirtolaisuuteen."

Toinen lukukappale

Ef. 3: 14-21

Minä polvistun Isän eteen, hänen, jonka asemaa jokainen isän ja lapsen suhde taivaassa ja maan päällä kuvastaa. Rukoilen, että hän sanomattomassa kirkkaudessaan hengellään vahvistaisi ja voimistaisi teidän sisäistä olemustanne. Näin Kristus asuu teidän sydämissänne, kun te uskotte, ja rakkaus on elämänne perustus ja kasvupohja. Silloin te kykenette yhdessä kaikkien pyhien kanssa käsittämään kaiken leveyden, pituuden, korkeuden ja syvyyden, ja voitte tajuta Kristuksen rakkauden, joka ylittää kaiken tiedon. Niin Jumalan koko täyteys valtaa teidät.
    Jumalalle, joka meissä vaikuttavalla voimallaan kykenee tekemään monin verroin enemmän kuin osaamme pyytää tai edes ajatella, olkoon ylistys seurakunnassa ja Kristuksessa Jeesuksessa kautta kaikkien sukupolvien, aina ja ikuisesti. Aamen.

Evankeliumi

Joh. 16: 23-33

Jeesus sanoi opetuslapsilleen:
    "Totisesti, totisesti: mitä ikinä te pyydätte Isältä minun nimessäni, sen hän antaa teille. Tähän asti te ette ole pyytäneet mitään minun nimessäni. Pyytäkää, niin te saatte, ja teidän ilonne on täydellinen.
    Olen puhunut tästä teille vertauksin. Tulee aika, jolloin en enää käytä vertauksia vaan kerron teille avoimesti kaiken Isästä. Sinä päivänä te esitätte pyyntönne minun nimessäni, enkä minä enää sano, että käännyn Isän puoleen teitä auttaakseni. Rakastaahan Isä itse teitä, koska te olette rakastaneet minua ja uskoneet, että olen tullut Jumalan luota. Isän luota minä olen lähtenyt ja tullut tähän maailmaan, ja nyt minä jätän maailman ja menen takaisin Isän luo."
    Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin. Me ymmärrämme nyt, että sinä tiedät kaiken eikä sinun tarvitse odottaa, että joku kysyy. Siksi me uskomme, että olet tullut Jumalan luota."
    "Nyt te kyllä uskotte", sanoi Jeesus. "Tulee aika - ja se on jo nyt - jolloin te joudutte hajalle, kuka minnekin, ja jätätte minut yksin. Yksin en silti jää, sillä Isä on minun kanssani. Olen puhunut teille tämän, jotta teillä olisi minussa rauha. Maailmassa te olette ahtaalla, mutta pysykää rohkeina: minä olen voittanut maailman."
                             
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #40 : 04.05.13 - klo:11:58 »
:eusa_angel:

Job 19:25
   
Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä.

Jobissa on hyvin kaunista ja runollista tekstiä. Ollessani apealla mielellä luen usein Jobin 29.lukua, että pääsisin kermassa tallomaan minäkin. Jos en jotain tiedä, niin saatan kysyjälle sanoa: anna sen verran aikaa, että saan sylkeni nielaistuksi, niin vastaan. Kait se on vähän näsäviisasta, mutta Jobia.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #41 : 05.05.13 - klo:14:42 »
Monta kertaa on se koeteltu, ettei Jumalalle kelpaa muu kuin Christus, hän on välimies ja sovittaja , jonga tähden Jumala kuulee, ja ei kenengän eikä mingän toiseen tähden, ehkä Luk. 11: 8. rukouxemme muutoin olisit kuinga palavat, totiset ja vagaat.

Björkqvist, Uskon harjoitus autuuteen

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #42 : 06.05.13 - klo:06:42 »
Päivän Sana 6. toukokuuta 2013

Ja vaeltakaa rakkaudessa, niinkuin Kristuskin rakasti teitä ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi ja uhriksi, Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi".

Ef. 5:2 KR33/38

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #43 : 06.05.13 - klo:18:47 »
Efesolaista alkuseurakuntaa opastettiin. Ja tämä on hienoa tekstiä, vähän myöhemmin tekstissä Paavali antaa kunnon ohjeita.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti 16
« Vastaus #44 : 06.05.13 - klo:21:26 »
            
Hartaasti minä odotin Herraa,
ja hän kumartui minun puoleeni ja kuuli huutoni.
      Hän veti minut ylös syvästä kuopasta,
      upottavasta liejusta.
Hän nosti minut kalliolle,
antoi lujan pohjan askelteni alle.
      Herra antoi suuhuni uuden virren,
      kiitoslaulun Jumalamme ylistykseksi.
Tämän kuulevat monet,
tuntevat pyhää pelkoa ja turvaavat Herraan.
      Hyvä on sen osa,
      joka luottaa Herraan,
ei etsi apua pahan voimilta
eikä käänny niiden puoleen, jotka valhetta palvelevat.
      Herra, minun Jumalani,
      kukaan ei ole sinun vertaisesi!
Sinä olet tehnyt suuria tekoja,
sinä ajattelet meidän parastamme.
      Minä haluan kertoa teoistasi -
      niitä on enemmän kuin voin luetella.

Ps. 40: 2-6
           
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.