Kirjoittaja Aihe: Käytkö kirkossa osa 9  (Luettu 28785 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #30 : 24.07.12 - klo:07:38 »
Kirkot ovat kiinnostavia. Minä myös käyn aina kun avoimelle kirkolle osun.

Oletko osunut Päiväkummun Riihikirkkoon? Se on Lähetysseuran kurssikeskuksessa Längelmäellä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #31 : 24.07.12 - klo:08:31 »
Längelmäen kirkko on valokuvattu ulkopuolelta. Bassokin oli mukana, mutta Riihikirkkoa en tiedä. Liittyykö se Pekka Simojoen sävellyksiin ?

Kävin googlen kautta Riihikirkossa. Niitä on useitakin maassamme. Tässä Päiväkummun kirkon interiööri:
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.mission.fi/%40Bin/110292/Riihikirkko.jpg&imgrefurl=http://www.mission.fi/ajankohtaista/uutiset/?x7382%3D110289&h=913&w=1417&sz=1044&tbnid=1_SzFw8LeakTQM:&tbnh=86&tbnw=133&zoom=1&usg=__DIOFj4XcxOxIkNtfjdzFB_17dGU=&docid=f1Q4S14Q34THiM&hl=fi&sa=X&ei=WTMOUL2sFI2N4gTI8IGQDg&ved=0CFkQ9QEwBw&dur=543
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #32 : 24.07.12 - klo:09:44 »
Liittyykö se Pekka Simojoen sävellyksiin ?

Liittyypä hyvinkin. Pekka Simojoen Riihikirkkohymni: Maksettu on velkani mun, ylistys olkoon ristiinnaulitun on syntynyt Päiväkummussa, jonka toiminnanjohtajanakin Pekka Simojoki oli.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #33 : 24.07.12 - klo:11:43 »
Pari-kolme kertaa olen käynyt pikipäin Päiväkummun Riihikirkossa, liikuttavia hetkiä nekin, hiljaa, pitäen
ystävää kädestä, varsinainen messuosallistuminen siellä kokematta.
Itselläni muita tärkeitä eksoottisia kirkkoja ovat: Pielpajärven erämaakirkko Inarissa, Kairosmajan Revontulikappeli
ja tuossa kilometrin päässä oleva Hattulan Pyhän Ristin kirkko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #34 : 24.07.12 - klo:12:03 »
Kävin koulu-aikoina Hattulan Pyhän Ristin kirkossa. Olimme siellä historian opettajan kanssa. Opas kertoi tällaisen hauskan jutun: On todettu että Hattulan kirkko ja Hämeen linna on rakennettu samoista tiilistä. Molemmista löytyy koiran tassun jälkiä. Ilmeisesti tiilentekopaikalla on koira juossut polttamattomien aihioiden päällä.
Kävimme siellä Matin kanssa myös Hämeenlinnan aikoinamme. Silloin kirkossa ei ollut lainkaan istuimia, ei penkkejä, ei tuoleja. Vain komean saarnastuolin muistan ja ne punamaalilla tehdyt seinämaalaukset.
Se mainitaan Hämeen vanhimmaksi kirkoksi.

Minulle on merkityksellisin kirkko Lahden Joutjärven kirkko. Ja erityisesti sen kappeli. Siellä meidät on vihitty, tyttäret kastettu. Siellä olen rukoillut
sielunhoitajana  eri tilaisuuksissa. Ja siellä on itseäni hoidettu.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #35 : 24.07.12 - klo:15:25 »
Pari-kolme kertaa olen käynyt pikipäin Päiväkummun Riihikirkossa, liikuttavia hetkiä nekin, hiljaa, pitäen
ystävää kädestä, varsinainen messuosallistuminen siellä kokematta.

Olen päässyt ripille ja myöhemmin vihille Riihikirkossa. Kuitenkin siitä tulee päällimmäisenä mieleen rippileirien iltarukoukset hyttysenininöineen ja hämmentyneine hiljaisuuksineen.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #36 : 29.07.12 - klo:08:34 »
Tänään aion mennä kirkkoon.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #37 : 29.07.12 - klo:08:42 »

   Nilsiän kirkko ois tuossa muutaman kilsan piässä. Suap nähä. Männöö tae voip olla mänemättä.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #38 : 29.07.12 - klo:08:56 »
Tänään aion taas kuunnella/katsella radio/virtuaalilähetystä, kirkossa en ole päässyt käymään vuorotyön ansiosta tosi pitkään aikaan. Onneksi on netti, sillä syksyllä tulee muutto "keskelle ei mitään", lähimpään kirkkoon 20km. Mutta viikonloput ehkä vapautuu. :)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #39 : 29.07.12 - klo:12:21 »
Kävin kirkossa ja kannatti käydä. Mennessä satoi ja palatessa paistoi.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa tim1965

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 179
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #40 : 29.07.12 - klo:15:36 »
Sanajumalanpalveluksessa tuli käytyä, hyvä kirkko olikin.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #41 : 05.08.12 - klo:13:34 »
Pitkästä aikaa pääsin omaan kirkkoon. :) Sitä ennen seurailin virtuaalikirkkoa Turusta, saarna oli ihan hyvä. Hyvä Turku.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #42 : 05.08.12 - klo:15:41 »
Kävin kirkossa ja minusta on liikuttavaa, kuinka näin siellä kirkkovieraan, jonka muistan aivan lapsuudestani lähtien osallistuneen joka pyhä jumalanpalvelukseen. Hän on vähän kehitysvammainen ja kuulin, että hän on aikanaan käynyt rippikoulun. Pappi on nuhdellut häntä, että hän ei osaa läksyjään. Hän on vastannut: "Mutta Jeesuspa rakastaa minua." Pappi oli kertonut, että siinäpä oli hänelle itselleen todella hyvä saarna.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #43 : 05.08.12 - klo:21:25 »
Kävin kirkossa. Saarna oli todella hyvä. Kirkkokahveilla istuin yhden srk-aktiivin kanssa ja kun pappikin tuli siihen istumaan, tämä srk-aktiivi alkoi tentata pappia, missä tämä itse harjoittaa uskoaan, kun ei asu srk:n alueella. Emmä tiedä, jotenkin ikävä maku jäi siitä tenttauksesta. Olisihan se kiva, kun työntekijät asuisivat oman srk:n alueella ja kävisivät vapaa-aikanaankin srk:n tilaisuuksissa tavallisina pulliaisina, mutta ei siihen voi velvoittaa.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Käytkö kirkossa osa 9
« Vastaus #44 : 05.08.12 - klo:22:15 »
Kävin kirkossa. Saarna oli todella hyvä. Kirkkokahveilla istuin yhden srk-aktiivin kanssa ja kun pappikin tuli siihen istumaan, tämä srk-aktiivi alkoi tentata pappia, missä tämä itse harjoittaa uskoaan, kun ei asu srk:n alueella. Emmä tiedä, jotenkin ikävä maku jäi siitä tenttauksesta. Olisihan se kiva, kun työntekijät asuisivat oman srk:n alueella ja kävisivät vapaa-aikanaankin srk:n tilaisuuksissa tavallisina pulliaisina, mutta ei siihen voi velvoittaa.

Tuo tenttaaminen ei ole asiallista. Meillä 11 papista asuu seurakunnan alueella kokonaista kaksi (2) kappaletta. Sen sijaa meillä asuu Oulunkylän ja Tikkurilan kirkkoherrat ja äskettäin eläkkeelle jäänyt Korson kirkkoherra.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi