Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti vol 5  (Luettu 30694 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Päivän teksti vol 5
« : 23.09.10 - klo:15:16 »
Päivän Sana 23. syyskuuta 2010

Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan; hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.
Jaak. 1:23-24

Enpä malttanut olla lisäämättä tätä, kun tämä on vähän eri paikasta tullut päivän sana tälle päivälle. Minusta tuntuu, että kun luen tämän tekstin, niin minulle käy niin, että kun olen lukenut, niin heti unhotan, mitä siinä oli.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 5
« Vastaus #1 : 23.09.10 - klo:18:31 »
Perjantai, 24.9.2010

Sana tänään:

Herra, minun Jumalani, sinua minä kiitän
koko sydämestäni,
iäti minä kunnioitan nimeäsi.
Sinun hyvyytesi on suuri,
sinä nostit minut tuonelan syvyyksistä.

Ps. 86:12-13
                                                             

 
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 5
« Vastaus #2 : 24.09.10 - klo:19:53 »
Lauantai, 25.9.2010

Sana tänään

Herra, neuvo minulle tiesi,
että noudattaisin sinun totuuttasi.
Paina sydämeeni syvälle
pyhä pelko nimeäsi kohtaan.

Ps. 86:11
                                                               
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 5
« Vastaus #3 : 25.09.10 - klo:20:10 »
Sunnuntai 26.9.2010

1. lukukappale

Jes. 44: 21-23

Muista, Jaakob, sinä minun palvelijani,
muista, Israel,
että minä olen sinut muovannut,
sinä olet minun palvelijani,
sinä et minulta unohdu, Israel.
Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi kuin pilven,
sinun syntisi kuin pilviverhon.
Palaa minun luokseni,
minä olen lunastanut sinut vapaaksi.
Riemuitkaa, taivaat, sillä Herra on tämän tehnyt,
iloitkaa, maan syvyydet,
puhjetkaa riemuun, te vuoret,
te metsät ja jokainen metsän puu:
Herra on lunastanut Jaakobin!
Hän on pelastanut Israelin,
hän on osoittanut kirkkautensa.
                                                 

2. lukukappale

Gal. 5: 1-6

Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen. Minä, Paavali, sanon teille: jos annatte ympärileikata itsenne, teille ei ole Kristuksesta mitään hyötyä. Vakuutan vielä kerran jokaiselle, joka antaa ympärileikata itsensä, että hän on velvollinen noudattamaan lain kaikkia määräyksiä. Te, jotka pyritte vanhurskauteen lakia noudattamalla, olette joutuneet eroon Kristuksesta, armon ulkopuolelle. Koska me uskosta olemme saaneet Hengen, odotamme hartaasti, että toivomme toteutuisi ja me saavuttaisimme vanhurskauden. Kristuksessa Jeesuksessa on yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei. Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko.
                                                 
Evankeliumi

Luuk. 14: 1-6

Jeesus meni sapattina erään fariseusten johtomiehen kotiin aterialle, ja kaikki tarkkailivat, mitä hän tekisi. Kävi niin, että hänen luokseen tuli vesipöhöä sairastava mies. Jeesus kääntyi lainopettajien ja fariseusten puoleen ja kysyi: »Onko sapattina lupa parantaa vai ei?» He eivät sanoneet siihen mitään. Silloin Jeesus kosketti miestä, paransi hänet ja lähetti hänet pois. Sitten hän taas kysyi: »Miten te itse teette? Jos jonkun poika tai härkä putoaa kaivoon, niin kai hän heti nostaa sen sieltä, vaikka olisikin sapatti?» Tähän he eivät kyenneet vastaamaan.

                                                 
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 5
« Vastaus #4 : 26.09.10 - klo:18:55 »
Maanantai, 27.9.2010

Sana tänään:

Sinun sanasi on lamppu, joka valaisee askeleeni,
se on valo minun matkallani.

Ps. 119:105
                                                             
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 5
« Vastaus #5 : 27.09.10 - klo:20:55 »
Tiistai, 28.9.2010

Sana tänään:

Minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi kuin pilven,
sinun syntisi kuin pilviverhon.
Palaa minun luokseni,
minä olen lunastanut sinut vapaaksi.

Jes. 44:22
                                                           
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 5
« Vastaus #6 : 28.09.10 - klo:20:13 »
Keskiviikko, 29.9.2010

Sana tänään:

Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen.

Gal. 5:1
                                                                 

 
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 5
« Vastaus #7 : 29.09.10 - klo:18:56 »
Torstai, 30.9.2010

Sana tänään:

Kiittäkää Herraa! Hän on hyvä.
Iäti kestää hänen armonsa.

Ps. 136:1
                                                     

 
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 5
« Vastaus #8 : 30.09.10 - klo:18:28 »
Perjantai, 1.10.2010

Sana tänään:

Kuinka rakastankaan sinun lakiasi!
Kaiken päivää minä sitä tutkin.
Sinun käskysi ovat alati ohjeenani,
ne tekevät minut vihollisiani viisaammaksi.

Ps. 119:97-98
                                                                       

...ne tekevät minut vihollisiani viisaammaksi.  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 5
« Vastaus #9 : 02.10.10 - klo:22:15 »

1. lukukappale

1. Moos. 28: 10-17

Jaakob lähti Beersebasta ja kulki kohti Harrania. Matkallaan hän jäi auringon laskiessa yöksi erääseen paikkaan, otti siltä paikalta päänalusekseen kiven ja kävi makuulle.
    Yöllä Jaakob näki unessa portaat, jotka ulottuivat maasta taivaaseen, ja Jumalan enkelit kulkivat niitä ylös ja alas. Sitten hän näki, että Herra seisoi hänen vieressään ja sanoi: »Minä olen Herra, isäsi Abrahamin Jumala ja Iisakin Jumala. Tämän maan, jolla sinä makaat, minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi. Sinun jälkeläisesi tulevat lukuisiksi kuin maan tomuhiukkaset, ja sinun sukusi levittäytyy länteen ja itään, pohjoiseen ja etelään. Sinun ja sinun jälkeläistesi saama siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille. Minä olen sinun kanssasi ja varjelen sinua, minne ikinä menetkin, ja tuon sinut takaisin tähän maahan. Minä en hylkää sinua, vaan täytän sen, minkä nyt olen sinulle luvannut.»
    Jaakob heräsi unestaan ja sanoi: »Herra on totisesti tässä paikassa, enkä minä tiennyt sitä.» Pelko valtasi hänet, ja hän sanoi: »Kuinka pelottavan pyhä tämä paikka onkaan! Tämä on varmaan Jumalan asuinsija ja itse taivaan portti.»

2. lukukappale

Ilm. 12: 7-12

Taivaassa syttyi sota. Mikael ja hänen enkelinsä kävivät taisteluun lohikäärmettä vastaan. Lohikäärme enkeleineen teki vastarintaa mutta kärsi tappion, eikä sille ja sen joukolle ollut enää sijaa taivaassa. Tuo suuri lohikäärme, tuo muinaisaikojen käärme, jota kutsutaan Paholaiseksi ja Saatanaksi, tuo koko ihmiskunnan eksyttäjä, syöstiin maan päälle, ja samoin syöstiin alas sen enkelit. Minä kuulin, kuinka taivaassa sanottiin kovalla äänellä:
      - Nyt on pelastus tullut,
      meidän Jumalallamme on kuninkuus ja mahti
      ja hänen Voidellullaan valta.
      Nyt on Syyttäjä syösty alas,
      tuo, joka meidän Jumalamme edessä
      syytti veljiämme päivin ja öin.
      He voittivat hänet,
      Karitsan veri ja heidän todistuksensa
      toivat heille voiton.
      He eivät säästäneet henkeään
      vaan olivat valmiit kuolemaankin.
      Iloitkaa siis, taivaat
      ja te taivaiden asukkaat!
      Mutta voi maata ja merta -
      Saatana on laskeutunut teidän luoksenne!
      Se on raivon vallassa, sillä se tietää,
      että sen aika on lyhyt.

Evankeliumi

Matt. 18: 1-6 (7-9) 10

Opetuslapset tulivat Jeesuksen luo ja kysyivät: »Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?»
    Silloin Jeesus kutsui luokseen lapsen, asetti hänet heidän keskelleen ja sanoi:
    »Totisesti: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, te ette pääse taivasten valtakuntaan. Se, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, on suurin taivasten valtakunnassa. Ja joka minun nimessäni ottaa luokseen yhdenkin tällaisen lapsen, se ottaa luokseen minut. Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
    (Voi tätä maailmaa ja sen viettelyksiä! Viettelysten täytyy kyllä tulla, mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta ne tulevat! Jos kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois. Onhan parempi, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset sisälle elämään, kuin että sinut molemmat kädet ja jalat tallella heitetään ikuiseen tuleen. Ja jos silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä menemään. Onhan parempi, että silmäpuolena pääset sisälle elämään, kuin että sinut molemmat silmät tallella heitetään helvetin tuleen.)
    Katsokaa, ettette halveksi yhtäkään näistä vähäisistä. Sillä minä sanon teille: heidän enkelinsä saavat taivaissa joka hetki katsella minun taivaallisen Isäni kasvoja.»   
                                              
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti vol 5
« Vastaus #10 : 04.10.10 - klo:08:47 »
Päätoimittaja ei varmaan ehtiny, joten täältä saapuu, lähettävät väärää vuosikertaa mutta näin sanottiin: 

Armon hetkellä minä autan sinua, pelastuksen päivänä minä autan sinua. Minä olen luonut sinut toteuttamaan sen liiton, jonka tein tämän kansan kanssa, jotta saattaisit ennalleen maan, jotta jakaisit autioituneet perintömaat, jotta sanoisit vangituille: Lähtekää!  ja pimeydessä viruville: Tulkaa valoon! Tallatuilta teiltäkin he löytävät ravintoa, paljas kalliorinne on heille laidunmaa.  (Jes 49:¨8-9)
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Päivän teksti vol 5
« Vastaus #11 : 04.10.10 - klo:09:03 »
Kiitos toimitussihteerille.

Eilen seurapuhuja Kaija Pett puhui myös Päivän tekstin lukemisesta. Se että niitä löytyy useista laitoksista ei ole niin väliä. Sana on pää-asia.

Tääs on asiat OK, kun tuli Sanaa päivälle.
Voitko ottaa tämän Jesajan tekstin myös itsellesi, vaiko vain Israelille.

Vangitut, lähtekää! Tämä on koettua omalla kohdallani. En ole ollut valtion laitoksessa, vaan itse rakentamassani.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 5
« Vastaus #12 : 04.10.10 - klo:10:00 »
Sana tänään:

Anna minulle ymmärrystä noudattaa lakiasi,
olla sydämestäni sille kuuliainen.

Ps. 119:34
                                                             
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti vol 5
« Vastaus #13 : 04.10.10 - klo:12:50 »
Tääs on asiat OK, kun tuli Sanaa päivälle.
Voitko ottaa tämän Jesajan tekstin myös itsellesi, vaiko vain Israelille.

Vangitut, lähtekää! Tämä on koettua omalla kohdallani. En ole ollut valtion laitoksessa, vaan itse rakentamassani.
Tämä onkin ollut kysymys johon en ole löytänyt vastausta vaikka olen miettinyt, opiskellut, rukoillut (ora et labora vai miten se meni) ja riippunut kaiken maailman prelaattien hihassa ja purrut nilkkaa, eli pyytänyt selittämään miten nämä omaksutaan itselle, ja saako niin tehdä. Nyt minäminä  >:( sitten hyppään sinne keerygmaan ja ajattelen että moni on juuri noin sidottu, minua itseäni on äskettäin autettu ja armahdettu, ja jos saan taas huomenesta olla auttamassa omalta osaltani niitä joilla nyt on ihan kamala olo joskin vähän muista syistä, se on vain sen armahduksen suoraa jatketta ja eteenpäin virtaamista, ja minä kiitän siitä (vaikken pääsekään systiksen tentistä läpi, en), ihmisten elämä on sentään ihmisten elämää, ja tärkeämpää.

Me olemme iloisia, minä ja meidän  :026: kotikummitus, vaikkei Leena sitten saisikaan iskeä hänen ekklesiologiaansa, tai kehitellä mielenkiintoisia ajatuksia siitä voiko olla semmoista kuin identificatio Christi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 5
« Vastaus #14 : 04.10.10 - klo:21:53 »
Tiistai, 5.10.2010

Sana tänään:

"Kuule, Israel! Herra on meidän Jumalamme, Herra yksin. Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja koko voimastasi."

5 Moos. 6:4-5
                                                   

 
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.