Kirjoittaja Aihe: Päivän teksti vol 4.  (Luettu 42225 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #60 : 14.08.10 - klo:20:23 »
12. sunnuntai helluntaista
Itsensä tutkiminen

Jumalan sana neuvoo meitä arvioimaan itseämme ja elämäntapaamme. Oikea itsensä tunteminen näkyy nöyryytenä ottaa vastaan armo yksin Jumalan lahjana. Itseriittoisuus vääristää ihmisen todellisuudentajun. Hän kuvittelee pystyvänsä täyttämään Jumalan tahdon omin neuvoin.

1. lukukappale

Sananl. 28: 13-14

Joka rikkomuksensa salaa, ei menesty,
joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon.
Hyvin käy sen, joka tuntee pyhää pelkoa,
tuhoon kulkee se, joka kovettaa sydämensä.

2. lukukappale

Room. 3: 21-28 (29-31)

Jumala on laista riippumatta tuonut ilmi vanhurskautensa, josta laki ja profeetat todistavat. Tämä Jumalan vanhurskaus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen, ja sen saavat omakseen kaikki, jotka uskovat. Kaikki ovat samassa asemassa, sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi. Hänet Jumala on asettanut sovitusuhriksi, hänen verensä tuo sovituksen uskossa vastaanotettavaksi. Näin Jumala on osoittanut vanhurskautensa. Pitkämielisyydessään hän jätti menneen ajan synnit rankaisematta, mutta nyt meidän aikanamme hän osoittaa vanhurskautensa: hän on itse vanhurskas ja tekee vanhurskaaksi sen, joka uskoo Jeesukseen.
    Onko siis syytä kerskailuun? Siltä on pohja pudonnut pois. Mikä laki on saanut tämän aikaan? Sekö, joka vaatii tekoja? Ei, vaan uskon laki. Katsomme siis, että ihminen tulee vanhurskaaksi, kun hän uskoo, ilman lain vaatimia tekoja. (Vai onko Jumala pelkästään juutalaisten Jumala? Eikö hän ole myös muiden kansojen Jumala? On toki, kun kerran Jumala on yksi ja ainoa. Hän tekee ympärileikatut vanhurskaiksi, jos he uskovat, ja ympärileikkaamattomat, kun he uskovat. Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.)

Evankeliumi

Luuk. 18: 9-14

Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen:
    »Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani. Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: ’Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.’ Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: ’Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!
    Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei. Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan.»
                                                     
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #61 : 14.08.10 - klo:21:04 »
12. sunnuntai helluntaista
Itsensä tutkiminen

Jumalan sana neuvoo meitä arvioimaan itseämme ja elämäntapaamme. Oikea itsensä tunteminen näkyy nöyryytenä ottaa vastaan armo yksin Jumalan lahjana. Itseriittoisuus vääristää ihmisen todellisuudentajun. Hän kuvittelee pystyvänsä täyttämään Jumalan tahdon omin neuvoin.

1. lukukappale

Sananl. 28: 13-14

Joka rikkomuksensa salaa, ei menesty,
joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon.
Hyvin käy sen, joka tuntee pyhää pelkoa,
tuhoon kulkee se, joka kovettaa sydämensä.

2. lukukappale

Room. 3: 21-28 (29-31)

Jumala on laista riippumatta tuonut ilmi vanhurskautensa, josta laki ja profeetat todistavat. Tämä Jumalan vanhurskaus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen, ja sen saavat omakseen kaikki, jotka uskovat. Kaikki ovat samassa asemassa, sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi. Hänet Jumala on asettanut sovitusuhriksi, hänen verensä tuo sovituksen uskossa vastaanotettavaksi. Näin Jumala on osoittanut vanhurskautensa. Pitkämielisyydessään hän jätti menneen ajan synnit rankaisematta, mutta nyt meidän aikanamme hän osoittaa vanhurskautensa: hän on itse vanhurskas ja tekee vanhurskaaksi sen, joka uskoo Jeesukseen.
    Onko siis syytä kerskailuun? Siltä on pohja pudonnut pois. Mikä laki on saanut tämän aikaan? Sekö, joka vaatii tekoja? Ei, vaan uskon laki. Katsomme siis, että ihminen tulee vanhurskaaksi, kun hän uskoo, ilman lain vaatimia tekoja. (Vai onko Jumala pelkästään juutalaisten Jumala? Eikö hän ole myös muiden kansojen Jumala? On toki, kun kerran Jumala on yksi ja ainoa. Hän tekee ympärileikatut vanhurskaiksi, jos he uskovat, ja ympärileikkaamattomat, kun he uskovat. Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.)

Evankeliumi

Luuk. 18: 9-14

Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen:
    »Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani. Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: ’Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani. Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.’ Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: ’Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!
    Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei. Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan.»
                                                     

Paha teksti minulle, jolle nöyryys on aina ollut ylettömän vaikeata. 
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #62 : 14.08.10 - klo:21:15 »
Paha teksti minulle, jolle nöyryys on aina ollut ylettömän vaikeata. 

Joka muuta väittää, valehtelee.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #63 : 15.08.10 - klo:09:20 »
Luukas 11:8-10

8 Mutta minä sanon teille: vaikka hän ei nousisikaan antamaan toiselle leipää pelkkää ystävyyttään, hän kuitenkin tekee sen, kun tämä hellittämättä pyytää, ja hän antaa niin paljon kuin toinen tarvitsee.

9 "Niinpä sanon teille: Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan.

10 Sillä pyytävä saa, etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan.
Acta, non verba.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #64 : 15.08.10 - klo:10:46 »
Päivän sana

Jeesus sanoo: "Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan." Luuk. 18:14
http://evl.fi/
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #65 : 16.08.10 - klo:07:50 »
Luuk. 6:27-42

27 Mutta teille, jotka minua kuulette, minä sanon: Rakastakaa vihamiehiänne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat.

28 Siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden puolesta, jotka parjaavat teitä.
 
29 Jos joku lyö sinua poskelle, tarjoa toinenkin poski. Jos joku vie sinulta viitan, anna hänen ottaa paitasikin.
30 Anna jokaiselle, joka sinulta pyytää, äläkä vaadi takaisin siltä, joka sinulta jotakin vie.

31 "Niin kuin te tahdotte ihmisten tekevän teille, niin tehkää te heille.

32 Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin rakastavat niitä, joilta itse saavat rakkautta.

33 Jos te teette hyvää niille, jotka tekevät hyvää teille, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin tekevät niin.

34 Ja jos te lainaatte niille, joiden uskotte maksavan takaisin, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin lainaavat toisilleen, kun tietävät saavansa takaisin saman verran.

35 Ei, rakastakaa vihamiehiänne, tehkää hyvää ja lainatkaa, vaikka ette uskoisikaan saavanne takaisin. Silloin teidän palkkanne on suuri ja te olette Korkeimman lapsia, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.

36 "Olkaa valmiit armahtamaan, niin kuin teidän Isännekin armahtaa.
 
37 "Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita. Älkää julistako ketään syylliseksi, niin ei teitäkään julisteta syyllisiksi. Päästäkää vapaaksi, niin teidätkin vapautetaan.

38 Antakaa, niin teille annetaan. Runsas mitta, tiiviiksi paineltu, ravisteltu ja kukkurainen, annetaan teidän syliinne. Niin kuin te mittaatte, niin teille mitataan."

39 Hän puhui heille vielä vertauksin: "Miten sokea voisi taluttaa sokeaa? Molemmathan siinä putoavat kuoppaan.

40 Ei oppilas ole opettajaansa etevämpi, mutta kyllin oppia saatuaan jokainen on opettajansa veroinen.

41 "Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi?

42 Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa, veli, kun otan roskan silmästäsi'? Ethän sinä näe edes hirttä omassa silmässäsi. Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä.
Acta, non verba.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #66 : 16.08.10 - klo:20:51 »
Paha teksti minulle, jolle nöyryys on aina ollut ylettömän vaikeata. 
Tarkoitatko tuota publikaanijuttua? 
Jaa, mutta kuule.
Rupea niin itsekeskeiseksi kuin minä niin et huomaa toisia sen vertaa että tulisit havainneeksi että temppelissä ylipäätään muita on.  :-\ :'( :'(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #67 : 16.08.10 - klo:20:57 »
Luuk. 6:27-42


37 "Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita. Älkää julistako ketään syylliseksi, niin ei teitäkään julisteta syyllisiksi. Päästäkää vapaaksi, niin teidätkin vapautetaan.

41 "Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi?

42 Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa, veli, kun otan roskan silmästäsi'? Ethän sinä näe edes hirttä omassa silmässäsi. Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä.

Salis, mie olin sinulle suutuksissa ja menin ja sanoin Jumalalle että minä isken siltä pään poikki. Se käski minun ensin ottaa hirren silmästä, ettei tule huti. Sanoin että tuo oli julmaa pilaa, mutta totta se oli kun peilistä katsoin. Sitten se sanoi että kun tuosta matkan pituudesta ei ole varmuutta niin etköhän tekisi sovintoa kun olet itse varsin usein varsin typerä - Jumala saa sanoa minulle niin, muilta minä isken pään poikki... mutta todestakin. Olen pahoillani.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #68 : 17.08.10 - klo:08:10 »
Salis, mie olin sinulle suutuksissa ja menin ja sanoin Jumalalle että minä isken siltä pään poikki. Se käski minun ensin ottaa hirren silmästä, ettei tule huti. Sanoin että tuo oli julmaa pilaa, mutta totta se oli kun peilistä katsoin. Sitten se sanoi että kun tuosta matkan pituudesta ei ole varmuutta niin etköhän tekisi sovintoa kun olet itse varsin usein varsin typerä - Jumala saa sanoa minulle niin, muilta minä isken pään poikki... mutta todestakin. Olen pahoillani.

Joskus haluan väitellä senkin takia, että toisen kanta asiaan selviäisi. Mutta, jos toinen osapuoli suuttuu, ei siinä mikään asia selviä. Olen pahoillani aiheuttamastani harmista.

Lisään tähän Kajaanin seurakunnassa tapahtuneen kantelun johdosta seuraavat sitaatit Raamatusta. Joh.8:3-11

3 Kesken kaiken toivat lainopettajat ja fariseukset paikalle naisen, joka oli joutunut kiinni aviorikoksesta. He asettivat hänet Jeesuksen eteen

4 ja sanoivat: "Opettaja, tämä nainen on avionrikkoja, hänet tavattiin itse teossa.

5 Mooses on laissa antanut meille määräyksen, että tällaiset on kivitettävä. Mitä sinä sanot?"

6 He puhuivat näin pannakseen Jeesuksen koetukselle ja saadakseen sitten aiheen syyttää häntä. Mutta Jeesus kumartui ja kirjoitti sormellaan maahan.

7 Kun he tiukkasivat häneltä vastausta, hän suoristautui ja sanoi: "Se teistä, joka ei ole tehnyt syntiä, heittäköön ensimmäisen kiven."

8 Hän kumartui taas ja kirjoitti maahan.

9 Jeesuksen sanat kuultuaan he lähtivät pois yksi toisensa jälkeen, vanhimmat ensimmäisinä. Kansan keskelle jäi vain Jeesus ja nainen. [Useissa käsikirjoituksissa on lisäksi sanat: "koska he omassatunnossaan tiesivät olevansa syyllisiä".]

10 Jeesus kohotti päänsä ja kysyi: "Nainen, missä ne kaikki ovat? Eikö kukaan tuominnut sinua?"

11 "Ei, herra", nainen vastasi. Jeesus sanoi: "En tuomitse minäkään. Mene, äläkä enää tee syntiä."
Acta, non verba.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #69 : 17.08.10 - klo:11:23 »
Toinen osapuoli voisi hillitä itseään. En suutu enä i-ki-nä. Tuo nyt on ihan johdonmukaista ja ainakin kertaalleen sait selville poliittisen kantani... tosin nykydemarit... no en sano enempää siitä asiasta.
Voisiko joku kertoa mistäö Kajaanissa on kanneltu - käyn lukemas Hesarin kirjastossa enkä viime päivinä ole lukenut mitään kun iski hyvin ihmeellinen tauti. Olisi voitu uutisoida vaikka maailmanlopusta ja ohi olisi mennyt.

Kiitos siitä että päivän sana teki comebackin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #70 : 17.08.10 - klo:11:38 »
itse varsin usein varsin typerä - Jumala saa sanoa minulle niin, muilta minä isken pään poikki...
Jumalan seuraava siirto: Sairaana voi lukea aamulla 2 psalmia.

Herra, aseta vartija suulleni, pane vartio huulieni portille. Älä anna minun hairahtua pahaan, jumalattomien mielettömään elämään, vewljeilemään pahantekijöiden nkanssa, nauttimaan heidän herkkujaan. Oikein on, jos vanhurskas minua lyö, Auta, etten torju heidän kuritustaan - se on kuin öljyä pääni hiuksille!   Ps 141:3-5

 >:(

En minä sitten iske päitä poikki
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #71 : 17.08.10 - klo:11:55 »
Voisiko joku kertoa mistäö Kajaanissa on kanneltu

" Vs: Pyhästä politiikasta aloitus
« Vastaus #10 : eilen kello 14:50 » 

--------------------------------------------------------------------------------
Tässäpä nyt harjoitetaan oikein PYHÄÄ politiikkaa. Rakkauden ja armon irvikuvaa on se, että Kajaanin kirkkovaltuuston jäsen Maija Laakso on kirjoittanut Kajaanin seurakunnan päätöksestä kantelun ja kerännyt siihen yhteensä noin 80 nimeä. Kantelu koskee seurakunnan kesäkuússa tekemää päätöstä rukoilla parisuhteensa rekisteröineiden puolesta on saanut seurakuntalaiset liikkeelle.


- Kun kuulin uutisen rukoushetkistä, niin kimpaannuin. Kirkkojärjestykseemme eivät tällaiset tilaisuudet sovi, Laakso sanoo.Hän aikoo lähettää kantelun ensi viikolla.

Kajaanin seurakuntaneuvosto päätti kesäkuussa, että kirkossa voidaan rukoilla samaa sukupuolta olevien pariskuntien puolesta ja heidän kanssaan, joko yksityisesti tai yhteisöllisesti.

Päätös tehtiin, kun parisuhteensa rekisteröineet olivat pyytäneet rukoushetkeä seurakunnan papilta.

Piispainkokous on tehnyt selvityksen rukoushetkistä kirkolliskokoukselle, ja Kajaanin seurakunta toimii rukoushetkissään piispainkokouksen linjausten mukaisesti.

Maija Laakson mukaan päätös rikkoo kirkon sisäistä lakia eli kirkkojärjestystä, koska kirkolliskokous käsittelee asiaa seuraavan kerran vasta marraskuussa.

Kantelussa pyydetään myös selvittämään, tekikö piispa Wille Riekkinen virkavirheen kehuessaan julkisesti Kajaanin seurakunnan toimintaa ja kehottamaan muita seurakuntia seuraamaan esimerkkiä.

- Raamatussa on selkeästi kielletty kaikki homoseksuaalisuus. Ei tämmöiseen saa olla myötävaikuttamassa kukaan, Laakso sanoo.

Rukoushetkipäätöksestä on kanneltu kerran aiemminkin. Kuopion tuomiokapituli käsitteli kantelun 11.8. ja totesi, että Kajaanin seurakunnassa on menetelty kirkkojärjestyksen mukaisesti.

Taas lyödään Raamatulla päähän kristittyjä? Jälleen kerran on nostettava kysymys: Ovatko heterot parempia kristittyjä kuin homot? Onko todellakin niin, että suhteensa rekisteröineelle homoparille ei voi järjestää edes rukoushetkeä, ettei joku paskiainen tee siitä kantelua? Mitä rakkauden työtä siinä on? Rakastetaanko tässä nyt yhtä paljon toista kuin itseä?

Olen todella pettynyt, vihainen ja surullinen. En ymmärrä näitä sarvikuonoja, maijalaaksoja, jotka tulkitsevat Raamattua ehdottoman homofobiansa vallassa miten sattuu." (Salis)
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #72 : 17.08.10 - klo:12:07 »
Kiitos, näitä jälleen. Uhhuh kun minus on varmaan joku valuvika kun en jak-sa olla noin tohkeisani teemasta. Olen joskus ajatellut tämän loppuun. Se päättyi näin: Jos ja mitä enemmän rukoillaan, yksin yhdessä ja puolesta niin sitä selkeämmäksi asia vähitellen pakosta kaikille käy. Eli Jumala kehiin ja noin konkreettisesti, se on minulla aivan totta pelittänyt kerran kun oli ratkaistava äärimmäisen vaikea kysymys, enkä osannut kuin olla ymmälläni - harvoin pyydän mitään konkreettista mutta silloin kyllä, ja vaikken saanut mitään valaistuskokemuksia eikä mitään mystistä tapahtunut, aloin ymmärtää, mikä olisi viisasta ja nyt näen että se oli... . Ihmiset puhuvat toisilleen, suuttuvat toisilleen, kuinkahan kävisi jos aivan aina kun tullaan ongelman eteen oltaisiin kuin Jeesus viiden leivän ja kahden kalan kanssa (vai oliko ne määrät päinvastoin, no, sama se) ja tässä luotettaisiin kuin lapsi luottaa: Isä tietää, ja nyt me rukoilemme ja rukoilemme ja rukoilemme, yksin ja yhdessä, selkeyttä ja ymmärrystä.  Jotenkin se vain loksahti kohdallani tähän koloon.  "Anna huolesi muuttua rukoukseksi" sanoi ette takuulla arvaa kuka.
« Viimeksi muokattu: 17.08.10 - klo:12:11 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10406
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #73 : 17.08.10 - klo:12:19 »
Rukoilkaamme
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Päivän teksti vol 4.
« Vastaus #74 : 17.08.10 - klo:14:48 »
Kiitos, näitä jälleen. Uhhuh kun minus on varmaan joku valuvika kun en jak-sa olla noin tohkeisani teemasta.

Tässä on kysymys kristityn, mutta myös ihmisen perusoikeudesta. Oikeudesta rukoilla, osallistua Jumalanpalvelukseen, olla seurakunnan aktiivinen jäsen. Tämä oikeuden em. maijalaakso on nyt homopareilta kieltämässä. Peruskysymys on, että heterous sukupuolinen olomuoto, joka on parempi kristillisyyden ilmentymä kuin homous. Eikö juuri kristityn pitäisi puolustaa seurakuntalaisen oikeutta rukoilla kirkossa.
Acta, non verba.