Kirjoittaja Aihe: Tänään 60  (Luettu 23501 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 60
« Vastaus #135 : 29.08.17 - klo:14:58 »
Kaariinalla on ollut säilöntäjuttuja, joten pääsin  :003: yksin rantepuun hakuun Peipporämeelle. Mestat ovat hyvät, vaikka itse sanonkin. Juha Mieto aina "kehuu" jonkun sanoneen jotakin. Hän tarkoittaa, että "joku sanoo". No, palaanpas puuhommiini eli kaadoin 4 koivua ajouran vierestä ja pätkin ne  sekä nakkelin lavalle. Rantteella minulla on muutaman päivän hommat koivu- ja honkapöllisavottaa. Zetori piti tietenkin ohjastaa talliinsa.
Sitten, kerta talven pakkaset ovat joskus tosiasia, poistin vedet Poksin wc- tankista ja kuumanveden boilerista. Jaksan vielä puhaltaa pienen vaunun vesiletkujen läpi, että sinne ei jäisi jäätyvää. Vettä oli yhteensä ämpärillinen.  Hymerin kanssa käytin ilmakompressoria riittävän paineen saamiseksi. Talon "alkuperän vesilähteen" eli kaivon tyhjäsin pumpulla 230 V. Muuten toisen kerran tälle suvelle, yritän näin pitää kaivon veden kunnollisena jopa talousvedeksikin. Vettä on kaivossa vain 2,5 kuutiota, mutta saa siinä pumppu höristä ennenkuin tyhjä  :003: lorisee. Pitkä sähkötön kausi, niin oma kaivo on tarpeellinen. Sota-aikakin voi tulla. Minulla ei ole armolahjaa sen ennakoimiseksi, mutta ei muillakaan ole varmaa tietoa, että nyt olisi ikirauha.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 60
« Vastaus #136 : 29.08.17 - klo:16:47 »
Mukavaa luettavaa.  :eusa_angel: :039:
Arjen touhut ovat tärkeitä.
Minä aina niin ainakin ajattelen.
Nyt kun ollut tätä flunssaa, niin olen ajatellut, että on hyvä kun on puoliso joka auttaa silloin kun itsellä on voimat finito.
Arvokas asia on avioliitto.

P.S
Siis olisi hieno asia jos olisi se puoliso.
Toim. huom.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 60
« Vastaus #137 : 29.08.17 - klo:16:50 »
Näistä teidän kirjoituksistanne, päivittäisistä hommeleistanne lukiessani en voi olla ihailematta sitä kuinka "kivasti" kirjoitatte puolisoistanne.
Ja nyt en teitittele sinua 1944....vaan muutkin kirjoittavat kumppaneistaan kunnioittavasti.
Se on arvokasta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 60
« Vastaus #138 : 29.08.17 - klo:16:55 »
Kiitos, kiitos. Omista koetuista asioista on helpoin tapa kirjoittaa. En ole uutta luova henkilö. :039:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 60
« Vastaus #139 : 29.08.17 - klo:16:56 »
 :eusa_angel: :039:

Ne maistuvat elämälle, elämältä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 60
« Vastaus #140 : 29.08.17 - klo:17:05 »
Näin on   :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 60
« Vastaus #141 : 29.08.17 - klo:17:45 »
Minäkin sain tänään ison läjän omenahillotäytteellä pullasarvia...ihan ilmaiseksi...
ilman omaa ansiota...osaanko arvostaa ja kiittää...olla avuksi...
Minunkin pitäisi opetella leipomaan itselleni...vaimo saisi keskittyä vaikeampiin gluteenittomiin...
Hän on voinut nauttia vain pullan tuoksusta...ei enää mausta...
Kyllähän minä itseni aika huonoksi keittiöihmiseksi koen ja tunnen...
Ajoittain kyllä vahvasti haluaisin olla mukana, taitavampi...mutta oma sairaus rajoittaa
käsillä tekemistä aivan liikaa...
Tuntuu että taakkani on suurempi kuin kantaa jaksan...

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 60
« Vastaus #142 : 29.08.17 - klo:17:53 »
Tuokin sattuu kyllä lujaa...kun toinen on ollut leikkauksessa eikä meinaa toipua ja parantua...
ja silti vaan leipoo, laittaa ruokaa, leikkaa hiuksia...
Pelkään että tässä suhteessa elämä on takana...minun olisi pitänyt vuosikymmeniä sitten
olla läsnä, olla avuksi keittiössä...
Ja olla myöskin pojilleni läsnäoleva isä...ehkä he olisivat saaneet edes jotain pientä mallia
ja matkaevästä itselleen....ehkä tylleröilläkin olisi nyt helpompaa...jos...jos...jos...
Kunpa saisin vielä nähdä ja kokea että Jumala hoitaa ja auttaa ja parantaa...
minunkin tekemistä virheistä huolimatta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Tänään 60
« Vastaus #143 : 29.08.17 - klo:18:17 »
On kovin surullista lukea tuollaista syyllisyydentuntoa uhkuvaa kuvaa ihmisestä joka kuitenkin kokee tuntevansa Vapahtajan, Kristuksen.

Missä on Vapahtajan työ osaksesi ? Miksi et ota sitä vastaan ?

Luulen meidän, joilla on perheet, kokeneen huonommuutta ja riittämättömyyttä puolisona tai vanhempana, molempinakin. Minä ainakin olen. Siihen on lääke; anteeksipyytäminen ja antaminen. Sen jälkeen asioiden kuuluisi olla ' sujut', kunnes uutta anteeksipyytämistä ja antamista tarvitaan.

Jokapäiväinen parannuksenteko vapauttaa useimmiten Jumalan armon osallemme, ja sitä seuraa paljon muuta hyvää.

" Pois vaikerrukset, maan multa ei armoa peitä ", itsekö peitämme ?

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 60
« Vastaus #144 : 29.08.17 - klo:19:18 »
Kiitos sanoistasi!   
Yritän ymmärtää, nöyrtyä, tyytyä, tyyntyä...
Jumala antaa anteeksi heti, upottaa synnit meren syvyyteen, unohtaa, armahtaa.
Ihmisten kesken ei helposti unohdu.
Pitäishän tietysti olla niistä irti, joka aamu on armo uus.
Herra auttaa arjen keskellä ja pienissä asioissa.
Etsin niistä elämän Iloa ja sisältöä, isot ja kuuluvat ja näkyvät asiat on muualla.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 60
« Vastaus #145 : 29.08.17 - klo:19:22 »
Jatketaan osassa 61
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi