Kirjoittaja Aihe: Tänään 60  (Luettu 23964 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Tänään 60
« Vastaus #120 : 27.08.17 - klo:14:56 »
Autoiluun liittyy minunkin päiväni sen verran, että Matti lähtee halukkaasti kuskiksi kun käyn Leena-ystävääni tapaamassa. Niin tänäänkin. Ajan kyllä mielelläni nämä pikku tarpeeni kauppaan, kirjastoon, salille ja seuroihin, mutta kun on tämä näkövamma, ja tänään se taas haittaa enemmän kun on häikäisyä, niin Matti saa ajaa.

Leena oli nyt väliaikaisessa palvelutalossa jossa kunto asuminen jatkon suhteen kartoitetaan. Kovasti hänellä on ikävä omaan kotiin, jossa kolme kissaa häntä odottavat. Niin ei taida kuitenkaan onnistua käymään, vaikka nyt vaikutti paljon paremmalta kuin kaksi viikkoa sitten.

Oli niin suloista kun hän halusi puhua avoimesti elämän ja kuoleman asioista.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 60
« Vastaus #121 : 27.08.17 - klo:17:38 »
 :039:

Elämän ja kuoleman asiat.
-----

Minä nukahdin ja nukuin likipitäen parisen tuntia kai.
Mutta flunssa parempi, eli toivun jo melkein.
Vaikka viime yön nukuin hyvin, silti kai univelkaa kertynyt ja toisaalta lentsu vienyt voimia.  :kahvi:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 60
« Vastaus #122 : 27.08.17 - klo:20:01 »
Tuli käytyä pikipäin sienimetsässä, loistosää kävellä hissukseen reilu puoli tuntia.
Noin 20 limanuljaskaa löytyi, ehkä ensi viikolla lisää.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Tänään 60
« Vastaus #123 : 28.08.17 - klo:09:14 »
Tulin salilta. Aloitus oli vaikeahkoa viikonlopun istumisten jälkeen, polvet kipuilivat, mutta annoin kipuilla, ja sitten ne vähitellen talttuivat.
Ohjaaja kertoikin että polvien kipuiluista ei tarvitse olla huolissaan, ne tarvitsevat liikettä.
Sitä ne saivatkin, ja jalkavoimat kasvavat. Niskaa ei salilla saada kuntoon, ja ylävartalon harjoittaminen tulee olla maltillista. Sen olen saanut ' kantapään kautta' huomatakin. Jos yhtään temmon tai rehkin voimilla, seuraa päänsärkyä ja sairas silmä reagoi.
Kiva siellä on käydä, tuttuja on ollut joka kerran. Nyt oli ent. naapuri jota tapaamme myös kirkossa. Ikämies ja hurjan timmissä kunnossa.

Sali-aamuina tunnen kotiin tultua, että olen saanut ' jotakin tehdyksi'. Se piristää ja kotityöt alkavat maittaa paremmin kuin sohvalta noustua.

Ohjaajalla on T-paita jossa teksti: Sohva   vai    sali ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 60
« Vastaus #124 : 28.08.17 - klo:09:40 »
 :eusa_angel: :039:

Olet jo pidemmällä kuin aloittelija näissä kuntosaliharjoituksissasi.
Hyvää liikuntaa ja monipuolistakin...ohjaajan / personal trainerin ohjeistuksilla.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Tänään 60
« Vastaus #125 : 28.08.17 - klo:11:17 »
Höh !  En tiedä, enkä viitsi vertailla. Vain itseni kanssa teen testejä josko rauta kevenisi.

Olen minäkin ! Aloitan liikuntaharjoittelun 74-vuotiaana. Ennen en viitsinyt kun ei ollut pakko. :017:

Matti oli imuroinut sillä aikaa kun olin poissa. Minä otin staattisen pölyhuiskan kanssa kaikki pinnat ja pesin kylpyhuoneen ja keittiön. On järkevämpää siivota maanantaina kun tylleröt ovat luonamme viikonlopulla.

Kyllä ruoka taas maistui hyvältä, vaikka olikin enämpi Saarioisten äitien valmistamaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 60
« Vastaus #126 : 28.08.17 - klo:11:20 »
 :icon_cool:

Tarkoitin, että olet jo päässyt hyvään alkuun kuntosalilla, kun olet käynyt muutamia kertoja.
Toista se on mulla, en ole piiiiiitkään aikaan ollut salilla ja muutenkin liikunta välillä vähissä,
Ja nämä pari viikkoa ihan minimissä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 60
« Vastaus #127 : 28.08.17 - klo:11:36 »
Mulla kyllä kuntosali ja uimahallikin vielä odottaa vuoroaan...marjastus ja sienestysaika
kai lösähdytti...pyöräilykin jäänyt tauolle...

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Tänään 60
« Vastaus #128 : 28.08.17 - klo:13:24 »
:icon_cool:

Tarkoitin, että olet jo päässyt hyvään alkuun kuntosalilla, kun olet käynyt muutamia kertoja.
Toista se on mulla, en ole piiiiiitkään aikaan ollut salilla ja muutenkin liikunta välillä vähissä,
Ja nämä pari viikkoa ihan minimissä.

No, vain ne kahdeksan kertaa siellä seniorien  kuntosalilla, ja tänään vasta neljäs kerta EasyFitissä.
Saa nähdä pysyykö into näin hyvänä jatkossa, mutta nyt tietyt pienet muutokset ilahduttavat ja innostavat.

Ai, sinäkin olet käynyt kuntosalilla ? Ehkä muutkin ovat ymmärtäneet hoitaa itseään
siitä kuitenkaan mainitsematta. Uimahalli taitaa olla monien mieleen, mutta se ei ole minun makuuni.
Minä kyllästyin samojen katujen ramppaamiseen yksikseni. Matin kanssa liikkuminen ei nosta fyysistä kuntoa, vaikka on muuten kivaa. Matti ei nilkkavaivaltaan saa pidettyä vauhtia. Vain polkupyörällä hän kuntoilee.

Astmani on sellaista sorttia, että pyöräily eikä hiihto sovi, mutta kuntolaitteet se sietää ihmeen hyvin. Pidän pieniä taukoja jokaisen 15 tehdyn harjoitteen jälkeen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 60
« Vastaus #129 : 28.08.17 - klo:15:25 »
Lämmityskausi leivinuunille taisi alkaa. Pirtti kolistuu, kun yöllä lämpötila laskee vaikka nyt 6:eenkin asteeseen. Pienellä puumäärällä saa sisälämmön tuntumaan kivalta, liian kuuma on sekin hankala yöllä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 60
« Vastaus #130 : 29.08.17 - klo:09:36 »
Tänään on ohjelmassa silmänpohjakuvaukset, siis määräaikaistarkastus. Toivottavasti ei löydy mitään. Ei ainakaan ole mitään oireita.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 60
« Vastaus #131 : 29.08.17 - klo:10:48 »
Otettava levon kannalta, on puhti poissa nyt.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 60
« Vastaus #132 : 29.08.17 - klo:12:06 »
Auto huollossa.
Tosin varaosa piti maanantaina tilata, kun aikaa soittelin sinne.
Eli huomenna varmaan sitten työn alla kärry.

Pilvistä mutta poutaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33744
Vs: Tänään 60
« Vastaus #133 : 29.08.17 - klo:14:26 »
Löysimme herkkutatteja, voitatteja, kehnäsieniä ja keltahaperoita. Tyttren pensaissa oli runsaasti punaherukoita, eikä juuri olleenkaan muuta. Luumuja näytti olevan, mutta aivan raakoja vielä.
Sienet on jo perattu ja säilötty, sekä huomiselle suualle sienikastike valmistettu. Viinimarjat jätämme huomiseksi.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Tänään 60
« Vastaus #134 : 29.08.17 - klo:14:27 »
Hyvä saalis sienistä ja punaherukoista teillä.  :eusa_angel: