Kirjoittaja Aihe: Kirkon diakoniatyö  (Luettu 1261 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

myyrä

  • Vieras
Kirkon diakoniatyö
« : 13.09.14 - klo:10:03 »
Kotimaa24:ssä oli uutinen, jonka otsikko hätkäytti: "Seurakuntadiakonia ajetaan alas". Siinä sos.politiikan prof. Heikki Hiilamo kirjoittaa, että tällainen suunnitelma on ilmassa. Kirkkohallitus kai tästä asiasta vastaa.

Jos näin käy, niin minun on helppo erota kirkosta. Kirkon diakoniaa arvostan työmuodoista eniten. Muuta temppuilua joutaisi kyllä karsia, sitä varmaan löytyy, kun jaksaisi vaan miettiä. Tämä kirkkohallitus kyllä joutaisi lakkauttaa kokonaan. En ole kuuna päivänä sen olemassaoloa ymmärtänyt.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Kirkon diakoniatyö
« Vastaus #1 : 13.09.14 - klo:18:58 »
 :)
Juu, pitäis olla kirkossakin sellainen japanilainen johtamistapa, että jos tulosta ei tule, niin johtoportaasta alkaa siivous. :)

Itse kirkon diakonia / diakonissojen työstä en niin paljoa tiedä, vaikka heitä jokusen tunnenkin.
Ne jotaka tunnen tekevät kyllä arvokasta työtä lapsiperheiden, maahanmuuttajien ja vähävaraisten parissa noin yleensäkin.

Tietysti toiminta on kirkon oppien hengen mukaista ja siksi sen luulisi olevan oleellinen osa kirkontoiminnassa.
Tietysti itse miettii, että mistä heillä on varat siihen työhön, mutta jos se tulo on kirkollisveroista, niin hyvä.

Minusta Vuosaari taisi lopettaa Tiistaisen ruoan jakelun tiedä sen enempää.
Mutta tietysti se oli ikävä uutinen, vaikka ei juuri nyt ainakaan minua Herralle kiitos koskettanutkaan.

Olisi kiva jos tästä asiasta, että diakonia työtä vähennetään alettaisiin pitämään vähän kovempaa meteliä, niin ihmiset huomaisivat kirkon tekevän muutakin, kun tuomitsevan homoja ja sen takia ihmiset kirkosta eroavat.

Kumpa kirkosta tulisi se vanhan ajan kunnon kirkko, jossa oli yhteisöllisyyttä ja jonne koko kylä Sunnuntaisin meni.

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Kirkon diakoniatyö
« Vastaus #2 : 13.09.14 - klo:19:27 »

   Menkää hyvät ihmiset sisälle seurakuntaan. Antakaa oma panoksenne. Sitoutukaa.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024