Kirjoittaja Aihe: Tänään osa 7  (Luettu 28477 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #30 : 26.07.10 - klo:14:05 »
Sonerasta tavoitetaan noin kuudennella puhelulla ihminen joka katselee hieman laskujani ja toteaa: Niinpä, on lähetetty perintä suorituksesta ja saisimmeko tilinumeronne, palauttaisimme yhtä ja toista. Ääni on syyttäväö. Kenenköhän syy? Jassoo. No minunpa epäilemättä.

Haluan tietää: miksi on aina todella suututtava ja huudettava, ennen kuin tuo tarkistus tehdään?  Voi niin, he ovat pahoillaan pettymyksestäni. Ehei, en ole pettynyt, olen ymmälläni. Miksi näiltä saa palvelua vasta kun karjuu?  Väitän, väitän sittenmin, että meillä on toisin. Karjuja saattaa peräti jäädä avutta.  KJukaan ei uskalla tulla lähelle. Mutta puhelimessahan siotä sopii kiljua.

No, Sonerahan on vain työpaikka.
Kuinkahan pitkään?

Koko päivä pilalla.
Inhoan huutamista ja suuttumisen teeskentelyä kun mieluummin itkisin... kyllä kyllä kokeiltu on.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #31 : 26.07.10 - klo:14:52 »
Mikä se on?  :017:

No se rallihuuma; Nesteralli. Koko kaupunki on sekaisin.

------------------------------------------------------------------------------

Vanha sanonta kuuluu: 'Hik tuli, mutta kyllä siinä kelloki kalakatti'.
Tänä päivänä tulee hik ilman kellon kalakatusta.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #32 : 26.07.10 - klo:14:55 »
No se rallihuuma; Nesteralli. Koko kaupunki on sekaisin.

No niinpä tietenkii 
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #33 : 26.07.10 - klo:18:12 »
Tämä on mänttiä hommaa ja haluan makkaraa.
Haa!
Minä lähden nyt kauppaan ja ostan suuren määrän makkaraa.
Tiedättekö mitä: Makkaraa syödessään ei liho, ihan oikeesti.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #34 : 26.07.10 - klo:21:25 »
On muuten käyty tänään kolmesti järvessä jäähyllä. Päivällä oli hommissa pidettävä paussi, kun aurinko paistoi työpisteeseen ja nosti lämpötilan ihan tolkuttomaksi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #35 : 26.07.10 - klo:21:38 »
On muuten käyty tänään kolmesti järvessä jäähyllä. Päivällä oli hommissa pidettävä paussi, kun aurinko paistoi työpisteeseen ja nosti lämpötilan ihan tolkuttomaksi.
Keskiviikko kuuleman mukaan on se todellinen haastepäivä. Otettava jonkinlaisena extremeurheiluna. Suolatablettia, vettä ja jos mahtuu, uimahallin kylmäaltaaseen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #36 : 26.07.10 - klo:22:21 »
Leikkasin ruohoa ensin aamulla ja sitten jatkoin illalla. Hiki valui nenänpäästä. Ilma on aivan tavattoman kosteaa. Saunaa ei tee mieli lämmittää.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #37 : 27.07.10 - klo:06:42 »
Tänään täytyi pistää vakituinen aamujärjestys uuteen malliin. Heräsin jo 5.15. Join lasillisen vettä ja söin yhden tomaatin. Sitten 5,30 vein Basson aamulenkille rantaan, kastelin sen pään ja niskan ja sitten jo klo 6 istuin tässä koneella. En ole vielä aamiaista laittanut kun Mattia tuntuu nukuttavan. Basso oli levoton koko yön, rapisteli paikkaa vaihtaen joten unesta havahtelimme monta kertaa.

Kalkkis lähtee nyt kahvinkeittoon ja suihkuun. Ja parasta laittaa kaikki säpet kiinni ja ikkunat peittoon , niiden kautta se enin kuumuus sisään tunkee.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #38 : 27.07.10 - klo:08:30 »
Tulossa kuuma päivä, mutta ei vielä viikon kuumin. Kestävyyttä!  Tämä menee ohi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #39 : 27.07.10 - klo:16:16 »
Taisi olla foorumi nurin

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #40 : 27.07.10 - klo:16:27 »
Taisi olla foorumi nurin

Älä muuta viserrä, yritin minäkin muutaman kerran turhaan foorumille. Pelkäsin jo, että nyt se kiinalaisten hyökkäys onnistui.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #41 : 27.07.10 - klo:17:43 »
Taisi olla foorumi nurin

Siis kuten tuonne jo kirjoitin, vika oli runkoverkossa ei foorumissa. Syytä en tiedä.
« Viimeksi muokattu: 27.07.10 - klo:18:47 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #42 : 27.07.10 - klo:18:02 »
Siis kuten tuonne jo irjoitinvika oli runkoverkossa ei foorumissa. Syytä en tiedä.
Töitä tein. Ei ainoastaan paha.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33761
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #43 : 27.07.10 - klo:18:22 »
Minäkin ihmettelin miksi en pääse foorumille aamun jälkeen, muualle kyllä yhdistyi.
Tilasin jo "perhe-operaattorin" tulemaan töidensä jälkeen. Tulevat joka tapauksessa
syömään vaikka äsken vielä kerran yrittäessäni yhteyttä huomasin että nythän se onnistuikin.

Aamun "väkevien" tekstieni syyksi en sentään tätä pannut.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään osa 7
« Vastaus #44 : 27.07.10 - klo:20:16 »
Aamulla oli pilvistä, joten lähdin pöpelikköön. Siellä kasvaa minua pitempiä nokkosia, horsmia ja vaapukanvarsia. Saniaiset on sentään minua lyhyempiä, mutta sananjalat kilpailevat kanssani pituudesta. Pusikko on sakea. Maa epätasainen ja vanhan vesomisen jäljiltä petollisen risuinen. Siellä lenteli vielä hyttysiäkin, onneksi en tällä kertaa törmännyt yhteenkään ampiaispesään.
Reissu oli siis haasteellinen, mutta antoisa. Sain noin pari litraa hyviä vaapukoita.

Ensimmäiseksi kyllä kuuntelin tarkkaan ympäristöäni. Naapurikylässä oli nähty karhuemo kolmen pennun kanssa. Oli aivan tyyntä ja olin kuulevinanin nuuhkivaa ääntä.  :icon_eek: Vakuutin itselleni, että sellainen ääni voi lähteä pienen linnun siivistä, kun se pyrähtää lentoon.
Mietin alanko puhua itsekseni vai pitäisikö ihan veisata siionin virsiä.
Virsistä olisi se hyöty, että karhuemo opettaisi varmaan lapsilleen, että tuo ääni tulee kuivasta körtistä. Ei maksa vaivaa. Se on kuitenkin vanha ja sitkeälihainen. Mahdollinen rasvakin tietysti jo eltaantunutta.
Ja olisihan siitä sekin hyöty, että jos pusikossa ei olekaan karhu vaan naapuri, niin se ei ilman korvatulppia siedä kuunnella nuotinviereistä veisuutani ja pötkii pakoon. Siis joka tapauksessa marjat jää minulle.
En kuitenkaan veisannut. Oli sen verran kypsiä vaapukoita, että jos olisin veisannut, olisi ne varmaan karisseet maahan. Siis hissun kissun taivalsin ja kuuntelin pikkulintuja. Ne kävivät aika läheltä ihmettelemässä minua.
Pyryharakka