Kirjoittaja Aihe: Lähetysjuhlat Helsingissä 7-9.6  (Luettu 2202 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
« Viimeksi muokattu: 07.05.13 - klo:14:52 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Lähetysjuhlat Helsingissä 7-9.6
« Vastaus #1 : 09.06.13 - klo:23:11 »
Tähänkö viestiin koko Lähetysjuhlat supistui?  :icon_lol:
Olisi ollut kiva kuulla muiden kokemuksia ja ajatuksia aiheesta.
Ainakin basaarissa huomasin Herättäjä-yhdistyksen pöydän, joten
kuvittelisin, että juhlilla oli väkeä täältäkin.

Kävikö kukaan? Mitä ajatuksia jäi muistoksi?
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Lähetysjuhlat Helsingissä 7-9.6
« Vastaus #2 : 09.06.13 - klo:23:31 »
 Lauantaina olin paikalla 8.50- 20.30. Evankeliumijuna oli mukava lastentapahtuma.  Ruokapalveluiden hinnat olivat pilvissä..... Kahvi pahvimukissa 2.90 euroa...Tilaa oli ehkä liikaakin, tuppasivat ystävät eksymään sokkeloihin ja portaikkoihin...
Lähetystori oli tilava ja monen yhteistyökumppanin pöydällä  oli mielenkiintoista ostettavaa.... Nurkat ovat jo täynnä ennestään kaukomailta tuotua, joten en sortunut ostoksiin. Vaasan ensivuoden kassi ja Eestin misjonikeskuksen esitteet otin....www.teelistenkirikud.ekn.ee kertoo Viron monista kirkoista kuvan ja aukioloajan kanssa. Tallinnastakin löytyi monta pikkukirkkoa sivukaduilta.

Raamattusuomen suvulle tilaisuuteen ja sen järjestelyyn osallistuin, kun niittymarin ja udmurtian edustajat olivat jo henkilökohtaisia tuttujani. Järjestäjistä puhumattakaan.  Ruokalat suljettiin liian aikaisin....
Maailmojen messu oli mielenkiintoinen tapahtuma.... On tuo kirkko Keravan eteläpuolella aivan erilainen, kuin hieman pohjoisempana....Helsingin eri maahanmuuttaja seurakuntien esittelyistä päätellen.
Monet elämäntyönsä Lähetysseurassa ulkomailla tai kotiseurakunnissaan palvelleet jättivät sunnuntain ohjelman väliin, pysytellen kodeissaan tai omissa seurakunnissaan....Se oli monien viesti lauantain keskusteluissa.   Vuosikokouksesta ei paikalla puhuttu halaistua sanaa... :icon_wink:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Lähetysjuhlat Helsingissä 7-9.6
« Vastaus #3 : 09.06.13 - klo:23:32 »
En ollut mukana.
Toivottavasti tähän tulee joitain mukana olleiden kokemuksia ja kommentteja uutiskynnyksen ylittäneen
asian vastapainoksi. Miksi tästä maailmasta on tullut sellainen että hyvät asiat jäävät varjoon?
Niitä pystyy pieni ihminen kokemaan hiljaa ja kiitollisena...kun joku näkee, kuulee, ymmärtää,
auttaa ja armahtaa.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Lähetysjuhlat Helsingissä 7-9.6
« Vastaus #4 : 10.06.13 - klo:00:56 »



 Perjantaina pistäydyin. Joitakin kasvoilta tuttuja Lähetysjuhlilla nyt oli; ja oli siellä Juha Väätäinen, jonka kanssa olen saanut keskustella juoksu-urheilusta ja kuvataiteesta. Kirja Elma Aaltosesta on nyt luettavanani. Aikoinaan Vantaan Lähetysjuhlilla olin paljon pitkäkestoisimmin. Vantaalta tein aikoinaan jutun lähetysmailla olleesta papista, joka julkaisi kirjan juhlien aikoihin.

En minä Lähetysjuhlien perässä mihinkään Kemiin tai Sysmään lähtisi, mutta jos ne järjestetään pääkaupunkiseudulla tai pääkaupunkiseudun välittömässä läheisyydessä, niin passaa juhlat kyllä. :kahvi:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Lähetysjuhlat Helsingissä 7-9.6
« Vastaus #5 : 10.06.13 - klo:17:23 »
Olin näin ja lähdin.

Ihan okey tapahtuma.

Kivaa oli ja Aurinko paistoi.
Olin siis Paavalinkirkossa Veisuuveljien ja muiden körttien järjestämässä tilaisuudessa ja jotain muutakin kosketuspitaa taisi heränneisiin porukoihin olla, ai niin Siis Alppilan kirkossa Löytyn veljekset jammaili ja pitivät konserttia. Nuorten veisuukirjaa 70 luvun tyylillä taisi olla aihe.
Hyvä ja vaikuttava konsertti ja fanitin täysillä.

Tämä homopari mikä vihittiin lähetystyöhön lähetettiin ilmeisesti Kanbotsaan.
Olihan siellä jokunen mielenilmaus sitä vatsaan ja jonkunlainen nössö mielenosoitus messujen ulkopuolella, mutta ei mitään isompaa ja voimakkaampaa, kuten jos joku asia mua ois häirinny, niin se ois ollu oksat pois ja kovaa meteliä.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Lähetysjuhlat Helsingissä 7-9.6
« Vastaus #6 : 10.06.13 - klo:22:34 »
Olin paikalla lauataina aamusta puoleen kolmeen, jonka jälkeen lähdettiin Paavalin kirkkoon konserttiin ja veisaamaan. Enpä nähdyt siellä Viisveisaajaa. Näin vain PekkaV:n, jota kättelimmekin ja Pena istui edessämme vaimonsa kanssa. Muita foorumilaisia en nähnyt kirkossa.

Juhlilla lähetystorilla/basaarissa näin Osmon Herättäjän pöydän takana. Niin ja jututin Penaa.

Me lähdettiin sitten sukuloimaan veisuiden jälkeen, joten juhlat jäi aika lyhyiksi osaltamme.

Hinnoista puheen ollen. Messukeskuksen pihalta sai pakistanilaista kana- ja kasviskarria 7 €/ annos. Ei ollut kallis. Maistui ja annos oli iso.


Sunnuntaina ei maltettu enää juhlille mennä. Kävimme Keravan kirkossa messussa. Sen jälkeen kävimme tapaamassa äitiä palvelutalossa.  :eusa_angel:
Pyryharakka

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Lähetysjuhlat Helsingissä 7-9.6
« Vastaus #7 : 11.06.13 - klo:14:00 »
Mie sitten edustin perhekuntaamme sunnuntaina...  :083: mukaan tarttui koruja...hups... ja Päiväkummun t-paita, joka pääsee ahkeraan käyttöön. Näin tuttuja ja Helsingin Poliisisoittokunta hurmasi. Ennen kaikkea nautin siitä, että näin tuttuja naamoja, niitä lukuisia, jotka vuosi vuodelta saapuvat juhlille. Näitä ihmisiä en siis tunne, mutta tunnistan...sen verran hyvä kasvomuisti miulla on. Tuli jotenkin kodikkaan tuttu ja turvallinen olo, kun näki just niitä samoja mummuja kuin sillon 20 vuotta sittenkin. Epäilen myös bonganneeni Viisveisaajan...olisin tullut juttusille, mutta kon oli suu täynnä ruokaa...mums...ja sitten ehditkin jo karata näköpiiristäni...ehkäpä sitten ens kuussa tämäkin saahaan korjattua!  :001:

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Lähetysjuhlat Helsingissä 7-9.6
« Vastaus #8 : 13.06.13 - klo:10:56 »
En minäkään tule lähteneeksi Lähetysjuhlille, jos ne pidetään jossain satojen kilometrien päässä. 
Niin innostunut en ole. Mutta Messukeskukseen oli kiva tulla (ja sai asua kotona :) ).

Olen sellainen jokapaikan höylä, että tutustun mielelläni tällaisissa tilaisuuksissa uusiin
ihmisiin ja uusiin kulttuureihin, kun ne ihan kotiovelle asti tuodaan. Oliko joku muukin kuin minä
mukana Maailmojen messussa? Olisi kiva kuulla, mitä ajatuksia se herätti.
Oi rakas Jeesus, suloinen

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22095
Vs: Lähetysjuhlat Helsingissä 7-9.6
« Vastaus #9 : 16.06.13 - klo:15:02 »
Pertti 'Poku' Poutasen rento tyyli toimia Maailmojen messun liturgina ei minua miellyttänyt. Muuten pidin kovasti sen kansainvälisyydestä. Khmer-tanssin sanoma vaikutti tosin ihan muulta kuin hartaan uskonnolliselta. Kotkassa oli Haminan lähetysjuhlien aikaan vastaava messu, joka siloin näytti ja kuulosti niiltä kansallisuuksilta, jotka olivat silloin mukana sitä toteuttamassa. Nyt oli samoin. Tällainen itse tehty messu voi olla oikea tapa kutsua maahanmuuttajat mukaan seurakunnan toimintaan.

Poissa amanda

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 515
Vs: Lähetysjuhlat Helsingissä 7-9.6
« Vastaus #10 : 16.06.13 - klo:17:40 »
Minulle ei jäänyt mitään mielikuvaa liturgista, mutta sitä tanssia vähän ihmettelin.
Mutta ehkä siellä päin kaikki tanssit sisältävät samoja aineksia, en tiedä sitä.

Taas kävi niin kuin usein tällaisissa messuissa tai muissa tilaisuuksissa, että
suomalainen kirkkokansa vapautuu/innostuu liikkumaan musiikin tahtiin.
Sitähän näkee yleensä vain vapaiden suuntien kokouksissa.  Sellainen meno
sopii kyllä minullekin.
Oi rakas Jeesus, suloinen