Kirjoittaja Aihe: Mitä erilailla ensi vuonna?  (Luettu 1949 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Mitä erilailla ensi vuonna?
« : 30.12.10 - klo:15:21 »
Moi

En kysy uudenvuoden lupauksista, vaan siitä miten olen ajatellut muuttaa elämääni ensi vuonna vai onko siihen tarvetta. Tai mitä tein tänä vuonna viisasta, jota jatkan ensi vuonna.

Tässä kansaneläke iässä en aio tehdä mitään dramaattista. Jatkan Nepalin lukutaito kampanjasta alkanutta vähähiilihydraattista ruokavaliota, joka ansiosta painoa on 8kiloa vähemmän tällä hetkellä näin joulun jälkeen. kevenemisen lisäksi lääkitystä on voitu vähentää, mikä ilahduttaa suuresti. Toinen missä täytyy tiivistää on taloyhtiön remontteihin ja mökille täytyy säästää rahaa ja sen lisäksi, kun poika muuttaa perheineen Singaporeen niin sinne on pakko taas päästä. Eiköhän siinnä ole tarpeeksi vähäksi aikaa, vaikka osa vankkeista todennäköisesti siirtyy vuodella.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33831
Vs: Mitä erilailla ensi vuonna?
« Vastaus #1 : 30.12.10 - klo:16:03 »
Ensi vuonna ei ole omaa koiraa, joten matkustaminen on mahdollista. Se on parasta tehdä nopeasti, sillä jos ensi joulunkin alla on vauva tulossa me olemme entistä tarpeellisempia kotimaassa.

Matti on luvannut ruveta naapurin yksineläjän koiran vara-isännäksi. Se on se tryffelikoira, Lagotto Romangolo.

Lintujen seurailu jatkuu ja ötökätkin kiinnostavat, etenkin perhoset.
Muutamaan käymättömään kirkkoon olisi tutustuttava. Ja päätavoite on Oulun kirkko.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Mitä erilailla ensi vuonna?
« Vastaus #2 : 30.12.10 - klo:16:53 »
Repäisevät muutokset ja rohkea askel tuntemattomaan torjuvat seniliteettiä.

Niinpä olen päättänyt siirtyä Helsingin päässä toisen torikahvilan asiakkaaksi.

Mt
Toriukko (Gubben Helsingiensis & Borgåensis)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22106
Vs: Mitä erilailla ensi vuonna?
« Vastaus #3 : 30.12.10 - klo:18:37 »
Kun kerran radikaaleja uudistuksia lähdettiin hakemaan muinaisilta roomalaisilta asti, jäin miettimään, miten latinan sana 'gubben' mahtaisi taipua.

nominatiivi gubben, akkusatiivi gubbinem, genetiivi gubbinis, datiivi gubbini, ablatiivi gubbine. Se vain on hiukan kiusallista, että tämän muotoiset sanat tapaavat olla neutreja. Ehkä olen sittenkin mieluummin latinaksi senex.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä erilailla ensi vuonna?
« Vastaus #4 : 31.12.10 - klo:01:16 »
Luovuttu paljosta, toivon mukaan, suostuen ja kaikessa rauhassa...jos jokin ihan tajuton ihme tapahtuu, niin kiittäen.  

Minulla ei ole luvattavaa. Minulla on pyydettävää, kuinkas muuten.  Mutta tosi tärkeää.  En ole ymmärtänyt ennen:  minä pyytäisin että saisin kasvaa irti  siitä mistä nyt on kasvettava irti ja luovuttava--- jos  riuhtaiset väkisin, mitä otatkin,  älä päästä minua unohtamaan Isä Meidän- rukouksesta niin kokonaan sitä "tapahtukoon Sinun tahtosi".  
Sitä täytyy kai harjoitella joka päivä.  
Ja jos otat...kun otit jo... kummallista miten koko ajan pyytää aremmin ja  varovaisemmin... auta itkemään. 



« Viimeksi muokattu: 31.12.10 - klo:01:20 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Mitä erilailla ensi vuonna?
« Vastaus #5 : 05.01.11 - klo:18:18 »
Tänä vuonna tapahtuu niin paljo kaikenlaista että hirvittää, joko se Aikuisuus astuu ovelle.
Ehkä se ei tuukkaan ovesta vaan salakavalasti sisältä.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna