Kirjoittaja Aihe: Jäätelö  (Luettu 3615 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Jäätelö
« : 12.08.10 - klo:22:39 »


   Otanpa taas aiheeksi nautintoaineen. Nyt teemana JÄÄTELÖ!

   Kuinka usein syötte jäätelöä?

   Mielimakunne jäätelöistä?

   Vastaan itse omiin kysymyksiini näin:

   - Kesäisin syön jäätelöä - lähes - joka päivä!

   Tykkään vaniljasta litran pakkauksessa, myös nougat menee pakkausjäätelönä - aiempina aikoina söin usein trioa. Niin - eikä suklaakaan ole pahaa! Tuutteja ostan myös, kaiketi suklaatuutteja muita useimmin.

   Jäätelö on parhaimmillaan tosi hyvää...! :023: :039:

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Jäätelö
« Vastaus #1 : 13.08.10 - klo:06:41 »
Onneksi on nykyään sokerittomia ja melkein rasvattomia jäätelöitä. Ingmanin suklaajäätelö (skton, rsvton) on suurta herkkuani, mutta parhaita ovat ehdottomasti Tiramisu- ja Capuccino-jäätelöt.
Acta, non verba.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33830
Vs: Jäätelö
« Vastaus #2 : 13.08.10 - klo:07:30 »
En ole suuri jäätekön ystävä. Toisin on Matti.

Perusjäätelöistä suklaa ja vanilja, erikoisjäätelöistä Lidl´n saksanpähkinäjäätelö, ja rommirusina ja lakritsijäätelö maistuvat minulle. Pidän kai siis enemmän näistä vahvemmista aromeista kuin pelkästä jäätelöstä.

Illalla otetaan noin kerran viikossa elokuvaa katsoessamme, ei useammin.
Kuumina kesäpäivinä mökkimatkalla poiketaan Auttoisten grillikioskilla ja ostetaan matkajäätelöt. Basso tykkää ja syö loput vohvelit.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Jäätelö
« Vastaus #3 : 13.08.10 - klo:08:55 »
Kalistajan tapaan syön kesällä lähes päivittäin jäätelöä.
Litran pakkauksista vanilija on ehdoton suosikki. Se on hyvä hätävara kahvin kanssa, jos tulee yllätysvieraita. Vanilijan kanssa voi tarjota marjoja, marjapiirakkaa, mustikkakukkoa, kuusenkerkkäsiirappia........

Tuuteista: suklaa, jätskikiskalta: salmiakki, lakritsi, mango, vanhanajan terva tai kermalikööri.
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Jäätelö
« Vastaus #4 : 13.08.10 - klo:09:38 »
Syön silloin tällöin jäätelöä ja parasta on vanilja tofu se siinä kuusikulmaisessa rasiassa. Myös Kaivopuistosta saatavat lapsuuden pyöreät vanilja puikot ilman suklaakuorta ovat erinomaisia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22096
Vs: Jäätelö
« Vastaus #5 : 13.08.10 - klo:10:10 »
Vuosia sitten lähestyttiin taukokahvilaa autolastina sekalaisen ikäistä nuorisoa. Valittiin etukäteen mangomelooneja ja rommirusinoita. Kun kahvila ei ihan heti tullut kohdalle, runoiltiin uusia, kuten pontikkapuolukka. Viskiviikunaa oli pakko kokeilla, kun opittiin jäätelönteko omassa pakastimessa. Kannatti, se on hyvää.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Jäätelö
« Vastaus #6 : 13.08.10 - klo:11:33 »
Vuosia sitten lähestyttiin taukokahvilaa autolastina sekalaisen ikäistä nuorisoa. Valittiin etukäteen mangomelooneja ja rommirusinoita. Kun kahvila ei ihan heti tullut kohdalle, runoiltiin uusia, kuten pontikkapuolukka. Viskiviikunaa oli pakko kokeilla, kun opittiin jäätelönteko omassa pakastimessa. Kannatti, se on hyvää.

Tosi on. Itse tehty jäätelö on hyvää. Siinä ei ole mitään lisäaineita. Nuoremmalla pojalla on tyttöystävä, joka on tomera talousihminen. Tekee tosi hyvää jäätelöä. Kylässä käydessä vingun aina, että mitäs jos miniä tekis jätskiä.
Acta, non verba.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Jäätelö
« Vastaus #7 : 13.08.10 - klo:11:50 »



      Kannattaa tsekata S-Markettien sun muiden Elantojen kylmäkaapit - pari viikkoa sitten: heinäkuu 2010 - litra vaniljakermajäätelöä maksoi yhdessä pääkaupunkiseudun osuustoimintaliikkeen perilliskaupassa vain 95 senttiä. Ostospäätös oli helppo. Moni tuutti maksaa reilusti enemmän, joten katsoin vaniljajätskipakettini kannattavaksi ostokseksi! :023: :icon_wink:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Jäätelö
« Vastaus #8 : 13.08.10 - klo:11:59 »
ja Lidlissä ei sitäkään.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Jäätelö
« Vastaus #9 : 18.08.10 - klo:10:06 »

Mä oon unohtanu vastata jätskijutskaan. Mutta korjataas tilanne nyt:

Aika harvoin syön, arvatkaas miks, noku se maistuu maidolle  :icon_eek: Tositosi kylmänä ei niinkään mut sit sellasena lötsynä liikaa ja tositosi kylmänä sitä ei oikein voi syödä kun sielu jäätyy. Se jälkimaku on inhottava, sellanen 'limanen' makee maidon maku. Sori, toi oli paha, mut olkoon.

Perinteinen suklaatuutti on paras, joskus haksahdan muihin ja sekös harmittaa. Joskus menee lakritsi tai minttu tai terva tai salmiakki... Siis oikeestaan ne mitkä peittää voimakkaasti sitä ällöä maidon makua. Jätskin jälkeen pitää aina juoda tai syödä jotain muuta just ton takia.


"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Jäätelö
« Vastaus #10 : 18.08.10 - klo:10:14 »
Mä oon unohtanu vastata jätskijutskaan. Mutta korjataas tilanne nyt:

Aika harvoin syön, arvatkaas miks, noku se maistuu maidolle  :icon_eek: Tositosi kylmänä ei niinkään mut sit sellasena lötsynä liikaa ja tositosi kylmänä sitä ei oikein voi syödä kun sielu jäätyy. Se jälkimaku on inhottava, sellanen 'limanen' makee maidon maku. Sori, toi oli paha, mut olkoon.

Perinteinen suklaatuutti on paras, joskus haksahdan muihin ja sekös harmittaa. Joskus menee lakritsi tai minttu tai terva tai salmiakki... Siis oikeestaan ne mitkä peittää voimakkaasti sitä ällöä maidon makua. Jätskin jälkeen pitää aina juoda tai syödä jotain muuta just ton takia.

Mitäs jos alkaisit syödä kevytjätskiä. Ei oo maidonmakua. Tofujäätelössä ei oo ollenkaan maidonmakua.



[/quote]
Acta, non verba.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Jäätelö
« Vastaus #11 : 18.08.10 - klo:10:18 »
Mitäs jos alkaisit syödä kevytjätskiä. Ei oo maidonmakua. Tofujäätelössä ei oo ollenkaan maidonmakua.


Olen syönyt tofujätskiä, mutku se ei ole oikeeta  :003: Että tämä naisen ajatusmaailma on loogista  :repee:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Jäätelö
« Vastaus #12 : 18.08.10 - klo:10:20 »
Naisille ei sit joskus kelpaa mikään eikä ainakaan aina sekään.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Kummajainen

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 139
Vs: Jäätelö
« Vastaus #13 : 18.08.10 - klo:10:21 »
Kuluneena kesänä olen pitkästä, pitkästä aikaa vieraillut tiuhaan tötterökiskoilla. Perinteinen mansikkatötterö on hyvä. Lisäksi pidän lakritsasta ja tiikeristä. Usein ostan myös mehujään.

Ja just se jälkimaku on paras!  :icon_biggrin: Niinku mansikkamaito...  :icon_lol:

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Jäätelö
« Vastaus #14 : 18.08.10 - klo:10:25 »
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)