Kirjoittaja Aihe: Jehovantodistajat  (Luettu 17886 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Jehovantodistajat
« Vastaus #60 : 22.10.09 - klo:22:50 »
Leonard Bernsteinin (sosialistifilosofi)ajatusten mukaan ei se ole päämäärä vaan liike... tämä on varsin hyvä ajatus vaikka poliittisesti (so. sosialismi) minä en olekaan tällä kannalla...

Eduard B.

Mt

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Jehovantodistajat
« Vastaus #61 : 23.10.09 - klo:05:59 »
Lainaus
Olen vain jotenkin ajatellut että Vanhan testamentin puolella puuhailisi yleensä Isä yksinään, ainakin silloin kun Jumala ilmestyy siellä vain yhden olennon hahmossa


Ja seuraavat kaikki puhtaasti oman pääni muistilokeroista: Vanhassa testamentissa Herran enkeli puhelee ja huutaa ja käskee erilaisia asioita mm. Moosekselle sanoen, että minä olen sinun isiesi Jumala, .....
Ollaan sitä mieltä, että termillä  "Herran enkeli" usein viitattaisiin Jeesukseen.
Välillä taasen Herran Henki puhuu Jumalan viestejä.
Eikös ne juutalaiset oppineetkin suuttuneet Jeesukseen sen tähden, että Hän antoi ymmärtää olevansa Israelin Jehova.

Netistä surffasin merkkijonolla "Jeesus Kristus on Jehova" tai "Jeesus on Jehova".
Joitain osumia tulee. En laita kuitenkaan linkkejä näkyviin, kun en jaksanut selvittää kovin tarkkaan, mitkä sivut ovat kyseessä.
Osa menee keskustelufoorumeille, saattaa körttifoorumikin olla siellä mukana.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Jehovantodistajat
« Vastaus #62 : 23.10.09 - klo:10:15 »


Ja seuraavat kaikki puhtaasti oman pääni muistilokeroista: Vanhassa testamentissa Herran enkeli puhelee ja huutaa ja käskee erilaisia asioita mm. Moosekselle sanoen, että minä olen sinun isiesi Jumala, .....
Ollaan sitä mieltä, että termillä  "Herran enkeli" usein viitattaisiin Jeesukseen.
Välillä taasen Herran Henki puhuu Jumalan viestejä.
Eikös ne juutalaiset oppineetkin suuttuneet Jeesukseen sen tähden, että Hän antoi ymmärtää olevansa Israelin Jehova.

Netistä surffasin merkkijonolla "Jeesus Kristus on Jehova" tai "Jeesus on Jehova".
Joitain osumia tulee. En laita kuitenkaan linkkejä näkyviin, kun en jaksanut selvittää kovin tarkkaan, mitkä sivut ovat kyseessä.
Osa menee keskustelufoorumeille, saattaa körttifoorumikin olla siellä mukana.


Olisit vaihtanut Jehovan Jahveksi niin olisit saanut enemmän. Sanalla Jehova tulee vain 9  viitettä ja sanalla Jahve yli 3000.
« Viimeksi muokattu: 23.10.09 - klo:10:27 kirjoittanut seppos »
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Jehovantodistajat
« Vastaus #63 : 23.10.09 - klo:11:49 »
Lainaus
Olisit vaihtanut Jehovan Jahveksi niin olisit saanut enemmän.
Sanalla Jehova tulee vain 9  viitettä ja sanalla Jahve yli 3000.

Enpäs heti tajunnut. Aivoissani oli jokin oikosulku.
Kummallisen vähän niitä hakutuloksia tosiaankin tuli tuolla "Jehovalla" yhdistettynä Jeesukseen.
Tuosta 3000 Jahve & Jeesus joukosta varmasti löytyy paljon vakavasti otettavia linkkejä aiheesta.
Eli aiheesta kiinnostuneet sinne surffailemaan.

"Jehova" nimeä karsastettaneen siksi, että ajatellaan sen liittyvän liikaa jehovantodistajiin.
Ehkäpä se on eräs syy siihen, että mieluummin monet käyttävät "Jahvea".

Muistan erään kirjan, jota on luettu joskus aikaa sitten oman seurakuntani kuvioissa: "Jehova vai Jeesus" on kirjan nimi.
Siinä vastustetaan jehovantodistajien oppia.
Kirjan otsikko on taitamattomasti valittu, suorastaan harhaanjohtava.
« Viimeksi muokattu: 23.10.09 - klo:11:52 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Jehovantodistajat
« Vastaus #64 : 23.10.09 - klo:23:48 »
Mun ensikosketukseni jehovan todistajiin sattui olemaan päivää ennen uskonnon kirjoituksia kun kaksi rouvaa tupsahti meidän ovelle :D Juttelinkin sitten niiden kanssa yli puoli tuntia. :109:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna