Kirjoittaja Aihe: Positiivisten asioiden ketju vol.9  (Luettu 35728 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Positiivisten asioiden ketju vol.9
« Vastaus #135 : 19.10.09 - klo:11:06 »
Kloddina mun hima oli Tähtärillä. Skolen kävin ekaks Tehtiksen kansiksessa ja sitten Norssissa. Piikkamaikka musta tuli tietty Atskissa. Manskullakin oli boksi mulla ja mun donnalla melkein Runskin hörnissä. Launis kasto siellä meidän ekan skidinkin.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Positiivisten asioiden ketju vol.9
« Vastaus #136 : 19.10.09 - klo:11:32 »
Häh!? :icon_eek:
Herra armahda.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10396
Vs: Positiivisten asioiden ketju vol.9
« Vastaus #137 : 19.10.09 - klo:11:39 »
Kloddina mun hima oli Tähtärillä. Skolen kävin ekaks Tehtiksen kansiksessa ja sitten Norssissa. Piikkamaikka musta tuli tietty Atskissa. Manskullakin oli boksi mulla ja mun donnalla melkein Runskin hörnissä. Launis kasto siellä meidän ekan skidinkin.
Kirjakielinnös:
Kloppina so. pikku poikana kotini oli Tähtitorninmäellä. Koulun kävin ensin Tehtaankadun kansakoulussa ja sitten Normaalilyseossa. Piirustuksenopettaja minusta tuli tietysti Ateneumissa. Mannerheimintielläkin minulla oli opiskelija-asunto ja tyttöystävälläni melkein Kaivopuiston kulmassa. Launis kastoi siellä meidän ensimmäisen lapsenkin.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Positiivisten asioiden ketju vol.9
« Vastaus #138 : 19.10.09 - klo:11:45 »
Hei kliffaa hei!

Mut mä suomensin Runskin hörnin Runeberginkadun kulmaksi.

Meidän nuorempi tytär on asunut Kinaporinkadulla, Läntisellä Brahenkadulla, Erikinkadulla, Runeberginkadulla ja nyt Herttoniemessä. Siis nykyään melkein maalla.
Herttoniemessä on hyvät ulkoilumahdollisuudet.
Herttoniemen kirjasto tekee urheiluvälinelainauksiakin.    :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Positiivisten asioiden ketju vol.9
« Vastaus #139 : 19.10.09 - klo:11:48 »
Launtaina pihalamme parveilu puolentusinaa harakkaa pyryssä. Tuulihaukka, poutahaukka,myrskylintu,pyryharakka. m.o.t :018:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Positiivisten asioiden ketju vol.9
« Vastaus #140 : 19.10.09 - klo:11:51 »
Jos minun käyntini Helsingissä lasketaan yhteen, niin molempien käsien sormet riittävät laskemaan ne. Olen onnellinen, ettei minun tarvitse kuunnella stadin slangia. :icon_twisted:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Positiivisten asioiden ketju vol.9
« Vastaus #141 : 19.10.09 - klo:11:56 »
Atanasialle. Satuitoko huomaamaan viikonloppuna TV:stä ohjelman joka tuli Portosta. Se oli kyllä tylsistä tylsin lentokoneiden(mikä laji) taitolento-pujottelukilpailu Porton yllä.
Hyvin näkyi kaupunki vanhoine rakennuksineen. Toivottavasti ne ei päristele Joulun aikaan siellä ! :004:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Positiivisten asioiden ketju vol.9
« Vastaus #142 : 19.10.09 - klo:11:58 »
Lainaus
Atanasialle. Satuitoko huomaamaan viikonloppuna TV:stä ohjelman joka tuli Portosta. Se oli kyllä tylsistä tylsin lentokoneiden(mikä laji) taitolento-pujottelukilpailu Porton yllä.
Hyvin näkyi kaupunki vanhoine rakennuksineen. Toivottavasti ne ei päristele Joulun aikaan siellä !

Ohi meni!

Lainaus
Olen onnellinen, ettei minun tarvitse kuunnella stadin slangia.

Stadin slangihan on ihan ok!
Eilen katoin Ganes-elokuvan ja siinä tämä Remu (hyvä Milonoff!!!)
suolsi sitä remulogiaa antaumuksella. Verbaalitanssia. :icon_biggrin:
Herra armahda.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Positiivisten asioiden ketju vol.9
« Vastaus #143 : 19.10.09 - klo:13:57 »
satman, Manskulta saa dallaa kaivariin klabbit klesaks ja klobot sököks. Kantsii skujaa sporalla.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Positiivisten asioiden ketju vol.9
« Vastaus #144 : 19.10.09 - klo:14:03 »
Voisko stadin kundit stadintaa mulle nää kaupunginosat: Kruunuhaka, Kaivopuisto, Kulosaari, Lauttasaari ja muitakin kiitos! :109:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Positiivisten asioiden ketju vol.9
« Vastaus #145 : 19.10.09 - klo:14:42 »
Kruna, Kaivari ja Laru on ihan tuttuja, mutta Kulosaarta piti vähän hakea: Brendis. Jos jostakin löytää kirjasen nimeltä Stadin snadi slangi, siitä on paljon apua. Tunnustan plärääväni sitä itsekin, kun vaivaa tuo... tämä... mikä se nyt on... dalmatia.
« Viimeksi muokattu: 19.10.09 - klo:14:44 kirjoittanut Pena »

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Positiivisten asioiden ketju vol.9
« Vastaus #146 : 19.10.09 - klo:15:22 »
Kruna, Kaivari ja Laru on ihan tuttuja, mutta Kulosaarta piti vähän hakea: Brendis. Jos jostakin löytää kirjasen nimeltä Stadin snadi slangi, siitä on paljon apua. Tunnustan plärääväni sitä itsekin, kun vaivaa tuo... tämä... mikä se nyt on... dalmatia.

Larulaisena voin kuitata ettei ole Penan slangissa moittimista.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Positiivisten asioiden ketju vol.9
« Vastaus #147 : 19.10.09 - klo:16:05 »
Sen verran vielä oikaisen satmanin hyvää käännöstä, että Manskun luukussa bunkatessamme oltiin jo mun lyylin kans naimisissa. Mentiin, kun pääsin ruodiksesta vek. Kersan kans tsiigattiin Lintsin valoja Kisahallin fönäreiden läpi.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Positiivisten asioiden ketju vol.9
« Vastaus #148 : 19.10.09 - klo:16:50 »
Kruna, Kaivari ja Laru on ihan tuttuja, mutta Kulosaarta piti vähän hakea: Brendis. Jos jostakin löytää kirjasen nimeltä Stadin snadi slangi, siitä on paljon apua. Tunnustan plärääväni sitä itsekin, kun vaivaa tuo... tämä... mikä se nyt on... dalmatia.

Näillä kaikilla oli myös rinnakkaisnimiä, kuten Krunikka, Lauttis, Kulis jne. Slangi on vahvasti elävä ja muuttuva kieli. Pena puhui kloboista, mutta minulle ja monelle muulle ne oli sklobot. Vaarini puhui sporakondarista (ratikan rahastaja), mutta minun ikäluokkani ei enää sanaa käyttänyt. Lisäksi Larun ja Myllypuron slangit olivat ihan eri kieliä. Lännessä oli pehmeitä konsonantteja paljon enemmän kuin savolaisten Amerikassa. Penalla on selvästi läntinen slangi.

Jatketaan osiossa kymmenen, jonka joku voi aloittaa kun nyt lukitsen tämän
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi