Kirjoittaja Aihe: Ja nyt soi, 7 . osa  (Luettu 34105 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Ja nyt soi, 7 . osa
« Vastaus #30 : 30.07.09 - klo:09:31 »
Veikkaan, että kolmevuotiaan haitari on yksirivinen. Se toimii tietääkseni huuliharpun tavoin: painamalla soitetaan osa äänistä ja kiskomalla loput. Kamalia riitasointuja on lähes mahdotonta saada aikaan. Ei kun harjoittelemaan, Pyryharakka!

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Ja nyt soi, 7 . osa
« Vastaus #31 : 30.07.09 - klo:10:02 »
Ei kun, minun haitarini on ns. pienohaitari. Siinä on siin samanlaiset koskettimet kuin pienossa. Nuoteista tiedän sen verran, että yksisormisesti osaan mekaanisesti painella ja tietenkin vedellä ilmaa palkeisiin.
On siitä se apu, että jos yritän tutustua johonkin virteen, jonka nuotti ei heti tule päähäni, voin päästä siitä jyvälle haitarini kanssa. Yksinkertaisia esim. joululauluja tuli ennen kituuteltua sen kanssa itseini iloksi ja muiden harmiksi.
Ongelma on se, ettei minulla ole sellaista nuottikorvaa, mikä yhtään auttaisi asiassa. Mekaanisesti oppii kyllä työtä tehden soittamaan, mutta se jokin siitä puuttuu.
Serkkutyttöni, joka ei nuoteista mitään tiennyt, sai haitarin ensimmäistä kertaa syliinsä. Hän vähän aikaa tapaili ja tunnusteli koskettimia ja kohata alkoi soittaa kaikenlaisia lavatansseissa oppimiaan kappaleita. Hänellä oli sitä musikaalisuutta, mutta ei omaa haitaria. Minulla päin vastoin.  :icon_biggrin:
Pyryharakka

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Ja nyt soi, 7 . osa
« Vastaus #32 : 30.07.09 - klo:11:47 »
Onhan sinulla nuottikorvaa ihan tarpeeksi, kun tiedät, milloin olet päässyt jyvälle jostain sävelestä. Annetaan ihmelasten kiskoa sinfonioitaan vaikka kukkopilleistä, heillä on siihen oikeus. Meillä yhden sormen tapailijoilla on myös oikeus toteuttaa omaa tavallista musikaalisuuttamme.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Ja nyt soi, 7 . osa
« Vastaus #33 : 30.07.09 - klo:16:50 »
meillä kaikilla on oma musikaalisuus...
wilhelmi niskasen jäljillä

myyrä

  • Vieras
Vs: Ja nyt soi, 7 . osa
« Vastaus #34 : 30.07.09 - klo:18:31 »
Tämä biisi se vaan jaksaa vanhaa aina elähdyttää. Blackfoot ja Highway Song. Bändin kitaristit sitä paitsi näyttää närhen munat monelle ns. kitaristille.

http://www.youtube.com/watch?v=8MYM9OU6cuE&feature=related

 

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Ja nyt soi, 7 . osa
« Vastaus #35 : 30.07.09 - klo:21:34 »
Kyll ei voi muuta sanoa, ku ett miull ja myyräll on ihka erilainen musiikkimaku.
Ko mie tänään pyörällä töist kotiin kaahasin, niin mielessä soi Kesäkatu ...polttaa kesäkatu kuuma, kostea höyryä nousee tiestä...   Vaikka täällä kaukana kaupungista ajelen ja osa markasta on pöylyistä soratietä. Se on mielestäni oikea kesäbiisi. Myös se alkuperäinen versio on hyvä.

Sitte illalla vaapukkapuskassa itikoiden, paarmojen, nokkosten ja vaapukanpiikkien piinaamana veisailin virttä 67 ...itkekää, valittakaatte... Siitä veisaamisesta on kaksinkertainen hyöty. Ensinnäkin se karkottaa täällä tiuhaan nähdyt karhut. Ja toisaalta ei naapuritkaan siedä tulla samaan vaapukkapöhelikköön ainakaan kuuloetäisyyden päähän.  :icon_lol:
Pyryharakka

myyrä

  • Vieras
Vs: Ja nyt soi, 7 . osa
« Vastaus #36 : 30.07.09 - klo:22:05 »
Kyll ei voi muuta sanoa, ku ett miull ja myyräll on ihka erilainen musiikkimaku.
Ko mie tänään pyörällä töist kotiin kaahasin, niin mielessä soi Kesäkatu ...polttaa kesäkatu kuuma, kostea höyryä nousee tiestä...   Vaikka täällä kaukana kaupungista ajelen ja osa markasta on pöylyistä soratietä. Se on mielestäni oikea kesäbiisi. Myös se alkuperäinen versio on hyvä.

Tässon se originaali muistaakseni vuodelta 1967.

http://www.youtube.com/watch?v=zWXcjYNZais


myyrä

  • Vieras
Vs: Ja nyt soi, 7 . osa
« Vastaus #37 : 31.07.09 - klo:10:53 »
Tokihan tällä foorumilla on haitarimusiikin ystviä. Minä ainakin.
Sain jo kolmen vanhana joululahjaksi pienen haitarin, joka minulla on edelleen. Ainut paha vika on se, etten osaa soittaa.  :-\
Isä niin odotti, että meistä lapsista tulis musikaalisia, hän kun itse soitti haitaria ja maniskaa, myöhemmin myös sähköurkuja.
Me lapset ei kukaan oikein soiteta mitään. Toinen veljistä harrastaa hieman kotitarpeiksi haitarin soittoa.

Mutta itse kuuntelen mielelläni kaikenlaista musiikkia: klassisesta rokkiin. En pidä kaikesta musiikista, mutta jokaisesta kategoriasta löytyy jotain ihan kuunneltavaa, jopa mieluista kuunneltavaa.

Meillä haitari oli pannassa. Isä laittoi heti radion kiinni jos sieltä tuli haitarimusiikkia. Sen sijaan klassinen meillä soi jatkuvasti radiosta ja opin jo pienenä siitä pitämään. Samoihin aikoihin kun ostin ekan rocklevyni niin hankin myös ensimmäisen klassisen. Isä, vaikka metsämies olikin, soitti auttavasti harmoonia, pianoa ja viulua. Pääasiassa virsiä ja muuta hengellistä. Nuo kaikki soittimet meillä oli kotona ja kaikki lapset oppivat ainakin pianon. Itse olen kyllä autuaasti unohtanut kaiken. Molempien vanhempien suvut on musikaalisia ja löytyy niin pianistia, kuoronjohtajaa, kanttoria kuin rockmuusikkoakin.

Itse soittelin nuorena myös tietysti niitä kitaroita ja sitten oli lainassa kontrabasso, jonka takaa minua ei oikein näkynyt ja tenorisaksofoni. Siinä ratkaisee aika paljon puhallustekniikka. Ei kuitenkaan keskittymiskyky riittänyt enempään harjoitteluun.

Omasta mielestä meillä kaikki lapset on musikaalisia vaikka itse sen sanonkin. :icon_redface:

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Ja nyt soi, 7 . osa
« Vastaus #38 : 31.07.09 - klo:13:25 »
Omasta mielestä meillä kaikki lapset on musikaalisia vaikka itse sen sanonkin. :icon_redface:

Ei sitä punastella tarvitse. Toki omien lasten lahjakkuutta saa kehua. Miunkin Tiitiäiseni on lahjakas kuviksessa, käsitöissä, kirjoittamisessa, itseilmaisussa (puhe, nätteleminen) ja musikaalisuus ilmentyy hänellä hienoiten tanssissa.
Lahjat on Jumalalta. Vanhempien osuudeksi jää vain harrastusten tukeminen.
Pyryharakka

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Ja nyt soi, 7 . osa
« Vastaus #39 : 31.07.09 - klo:20:45 »
Nyt soi hyvinkin kliseisesti Scandinavian Music Group ja kappaleensa Tällaisena kesäyönä, koskapa niin kuin laulussa sanotaan, huomenna vaihtuu elokuuksi. Ja jos haluaa, niin kyseisen viisun voi kuulostella vaikkapas täällä: http://www.youtube.com/watch?v=859LxHG_Tdg

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Vs: Ja nyt soi, 7 . osa
« Vastaus #40 : 31.07.09 - klo:21:44 »
Nyt soi hyvinkin kliseisesti Scandinavian Music Group ja kappaleensa Tällaisena kesäyönä, koskapa niin kuin laulussa sanotaan, huomenna vaihtuu elokuuksi. Ja jos haluaa, niin kyseisen viisun voi kuulostella vaikkapas täällä: http://www.youtube.com/watch?v=859LxHG_Tdg

Oih, joku muukin haluaa kuunnella tuota kappaletta aina heinäkuun viimeinen päivä! Minulle siihen liittyy surullisen kaihoisia muistoja vuodelta 2002, jolloin kappale ilmestyi. Joinakin kesinä on ollut aika vaikea kuunnella biisiä autenttisesti "nyt on jo pimeää, huomenna vaihtuu elokuuksi", kun olen ollut Lapualla, ja siellä ei mitenkään meinaa olla pimeää ennen keskiyötä! Tänään se on ihan helppoa, kun olen taas Helsingissä. (Ja vaikka kappale tietyssä mielessä onkin kliseinen, on se silti aika i-ha-na.)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Ja nyt soi, 7 . osa
« Vastaus #41 : 01.08.09 - klo:07:26 »
sommaren är kort... :icon_wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

myyrä

  • Vieras

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Ja nyt soi, 7 . osa
« Vastaus #43 : 03.08.09 - klo:20:02 »
Ai että mie sitten tykkään tästä

Kolmas nainen-yhtyeestä!!

..mullon tästä asti aikaa, sydän vasta puolillaan...

http://www.youtube.com/watch?v=htiCqkief98

...äiti pojastaan pappia toivoi...
http://www.youtube.com/watch?v=hqn73Hb4BnE&feature=related

Hanhiniemi on syötävä!
Herra armahda.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Ja nyt soi, 7 . osa
« Vastaus #44 : 03.08.09 - klo:20:18 »
Ai että mie sitten tykkään tästä

Kolmas nainen-yhtyeestä!!

..mullon tästä asti aikaa, sydän vasta puolillaan...

http://www.youtube.com/watch?v=htiCqkief98

...äiti pojastaan pappia toivoi...
http://www.youtube.com/watch?v=hqn73Hb4BnE&feature=related

Hanhiniemi on syötävä!

Jo kolmas nainen?

Toi pojasta pappia toivoi, poika vaan joi on hyvä.
Aina kun tulee autonradiosta ja mun vieressä on yksi entinen ortodoksipappi, nykyään mulla myyntimiehenä ja aika happo eli alkoholin suurkuluttaja laitan volyymin kaakkoon.
Se sopii ku nenä päähän sille toi laulu.

Hän ei onneksi ota hernettä nenään vaan pistää vitsaillen asiasta.

Mistäköhän johtuu, että itte en tykkää musiikista paljoakaan.
Ei mulla ole mitään sitä vastaankaan, mutta turhanpäiväistä ja yleensä sanoitukset ihan pimeitä tai yksinkertaisia ja muutenkin koko musiikki on sellaista, että ilmankin voin hyvin elää.
Osaan soittaa suht hyvin kitaraa, mutta en omista sellaista ja minusta turhanpäiväiväistä puuhaa soitella sitä.

Tulee kyllä silti kuunneltua jonkun verran ja toivottavasti kukaan ei loukkaannu vaikka olen erilainen asian suhteen.

Maalaustaide on mielenkiintoisempaa, mutta tykätköön kuka mistäkin.

Kaikki valta tekoälylle!