Kirjoittaja Aihe: Körttifoorumin ylläpitäjä vaihtoon / foorumin jatko  (Luettu 5002 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Informoin näin yleisesti, että minä lopetan ylläpitäjän tehtävässä.

Foorumista nykyisin koituva vastuu - henkinen, toiminnallinen ja juridinen, linjanvedoista seurannut kritiikki ja päivittäin saapuvat palvelupyynnöt ovat liian raskaita. Puhumattakaan siitä, että olen lähes vuoden ajan säännöllisesti saanut pääasiassa sähköpostitse yksityisyyden rajat ylittävää törkeäsävyistä viestintää minulle tuntemattomilta foorumikirjoittajilta mm. itsemurhauhkailuineen ja -syytöksineen. Minulle on asetettu vaatimuksia ja minuun on kohdistettu odotuksia, joita en voi, halua enkä ole pätevä täyttämään. Päätökseen vaikuttaa myös lähettäjämäärältään vähäisenä, mutta taakaltaan merkittävänä, saapunut arvostelu ja painostus foorumin ylläpitäjän tehtävän jättämiseksi. Körttifoorumista koituvat negatiiviset puolet ovat tätä nykyä suuremmat kuin ilot. Neljä ja puoli vuotta tätä talkoilua riittää.

Toivottavasti ratkaisu jatkosta, Körttifoorumin säilyttämisestä tai lopettamisesta, Herättäjä-Yhdistyksen roolista foorumin mahdollisesti jatkaessa, sekä ylläpitovastuusta tehdään Herättäjä-Yhdistyksessä pian. Tuohon ratkaisuun asti hoidan välttämättömimmän. Toivottavasti mahdollinen uusi ylläpitäjä saa ymmärrystä ja tukea, niin kuin on seppos:n syytä saada nyt jo, ja niin kuin ylläpitäjä ja valvojat/moderaattorit ovat toki usein myös saaneet. Tehtävä ei aina todellakaan ole helppo. Tehdyistä ratkaisuista;, linjanvedoista, jäähyistä, viestien poistoista yms. on usein jouduttu käymään vaikeita keskusteluja ylläpidon ja valvojien kesken.
Vastaan yhä suurelta osin Herättäjä-Yhdistyksen verkkopalveluiden ylläpitämisestä, yrittäjänä. On mahdollista, että mikäli foorumi säilytetään ja H-Y niin haluaa, myös Körttifoorumin teknisen puolen ylläpito sisällytetään jatkossa tuohon yrittäjäntyöhöni. Mutta Körttifoorumin sisällöllisestä puolesta en halua enää vastuuta kantaa.

Körttifoorumin ajoilta on toki myös paljon mukavia muistoja. Herännäisyys on kansanliike ja siltä pohjalta Körttifoorumikin aikoinaan käyntiin polkaistiin. Yhteisöllisyys Körttifoorumissa on ollut merkittävää, ja on sitä varmasti edelleenkin. Körttiläisyydessä itselleni yksi suurimmista arvoista on juuri tuo yhteisöllisyys, mitä ystäväkansana on ylläpidetty. On joukko, johon kuulua, ja jossa periaatteessa ja lähtökohtaisesti pidetään jokaista uuttakin kohdattavaa ihmistä ystävänä tai ainakin potentiaalisena ystävänä. Tässä liikkeessä sallitaan vikoja muissa, koska tiedetään, ettei itsestäkään vikoja puutu. Ei mestaroida, koska siihen ei ole oikeutta kuin yhdellä eikä se yksi ole ihminen - ihminen on mestarointiin liian mitätön. Salattu tieto, taito, viisaus ja voima on Jumalalla. Lähimmäisen hätää nähtäessä ollaan läsnä vaikka vähinkin sanoin, annetaan aikaa, muistutetaan armosta, veisataan yhdessä - vaikkei olisi itsellä sanoja, on Siionin virret.
Kiitos ystäväkansalle.
« Viimeksi muokattu: 29.06.09 - klo:22:19 kirjoittanut Liisa »

santtu-62

  • Vieras
Vs: Körttifoorumin ylläpitäjä vaihtoon / foorumin jatko
« Vastaus #1 : 13.06.09 - klo:13:34 »
.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Körttifoorumin ylläpitäjä vaihtoon / foorumin jatko
« Vastaus #2 : 13.06.09 - klo:19:33 »
voi että... :'(
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Körttifoorumin ylläpitäjä vaihtoon / foorumin jatko
« Vastaus #3 : 13.06.09 - klo:20:52 »



  Moderaattoreille pitää maksaa kuukausikorvausta. Jos vaikkapa pääkaupunkiseudulla järjestetään foorumiseurat, tai kahdet, tai kolmet.... niin "paperinkeräys" käyntiin... Ei luulisi olevan mahdoton asia toteuttavaksi, tämä kuukausikorvaus. Kuka tekisi asiasta esityksen H-Y:n päättäville elimille. :039:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Körttifoorumin ylläpitäjä vaihtoon / foorumin jatko
« Vastaus #4 : 13.06.09 - klo:22:02 »
Ei moderaattorina varmaan ole helppoa olla, sen uskon. Varmaan neljässä ja puolessa vuodessa on ehtinyt tapahtua vaikka mitä. Itse olen löytänyt tämän foorumin vasta viime maaliskuun lopulla ja täytyy tunnustaa, että saatuani purkautua täällä minulle on tullut rakkaammaksi oma herätysliiketausta eli herännäisyys.  Toivon, että tämä foorumi säilyy edelleenkin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Vs: Körttifoorumin ylläpitäjä vaihtoon / foorumin jatko
« Vastaus #5 : 13.06.09 - klo:23:46 »
Voi kauhiaa... Olet tehnyt valtavan työn ja valtavan arvokkaan. Todella karua että sitten on ollut tälläisiä inhottavia häiriköitä. Tämä on hieno paikka netissä, jossa keskustelu on vieläkin hämmästyttävän leppeää ja kohteliasta (vaikka tietysti se alkuaikojen lämmin yhteisö on vähän hajaantunut). Erilaiset mielipiteet kuuluvat nettikeskusteluun, mutta on kaiken hyväksyttävyyden ulkopuolella noin törkeästi painostaa pyyteetöntä talkootyötä tekevää ylläpitoa. Ei varmasti tule riittävästi kiitosta siitä isosta hommasta mikä täälläkin on tehty. Mutta jospa kuitenkin voisit vielä harkita? Tätä foorumia ehdottomasti tarvitaan tässä liikkeessä ja sinä olet ollut sen kantava voima.

Meinasin ensin laittaa tämän yv:nä, mutta sitten ajattelin että paree on laittaa julkisesti.
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Körttifoorumin ylläpitäjä vaihtoon / foorumin jatko
« Vastaus #6 : 14.06.09 - klo:07:52 »
Minultakin 'riittävä'  K*I*I*T*O*S !

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Körttifoorumin ylläpitäjä vaihtoon / foorumin jatko
« Vastaus #7 : 14.06.09 - klo:11:09 »
Informoin näin yleisesti, että minä lopetan ylläpitäjän tehtävässä.

Foorumista nykyisin koituva vastuu - henkinen, toiminnallinen ja juridinen, linjanvedoista seurannut kritiikki ja päivittäin saapuvat palvelupyynnöt ovat liian raskaita. Puhumattakaan siitä, että olen lähes vuoden ajan säännöllisesti saanut pääasiassa sähköpostitse yksityisyyden rajat ylittävää törkeäsävyistä viestintää minulle tuntemattomilta foorumikirjoittajilta mm. itsemurhauhkailuineen ja -syytöksineen. Minulle on asetettu vaatimuksia ja minuun on kohdistettu odotuksia, joita en voi, halua enkä ole pätevä täyttämään. Päätökseen vaikuttaa myös lähettäjämäärältään vähäisenä, mutta taakaltaan merkittävänä, saapunut arvostelu ja painostus foorumin ylläpitäjän tehtävän jättämiseksi. Körttifoorumista koituvat negatiiviset puolet ovat tätä nykyä suuremmat kuin ilot. Neljä ja puoli vuotta tätä talkoilua riittää.


Siis ikävää kuultavaa ja raukkamaista käytöstä noilta joiltakin.'

Varmaankin joku katkeroitunut humalassa laittanut sitä Jobinpostia sinulle, mutta ikävää silti.

Koita kestää ja nauti Kesästä.
On ollut hienoa että olet jaksanut näinkin kauan ja maailman palkka on kiittämättömyys, kuten sanotaan.
Teknisesti tämä foorumi on paras mitä tiedän.

Suuret kiitokset sinulle työstäsi ja vaivan näöstäsi.

Älä silti ihan meitä jätä.
Voithan kirjoitella muussa kuin ylläpitäjän ominaisuudessa.

Hyvää Kesää kaikille muillekkin.
Kaikki valta tekoälylle!

Juhoma

  • Vieras
Vs: Körttifoorumin ylläpitäjä vaihtoon / foorumin jatko
« Vastaus #8 : 14.06.09 - klo:13:55 »


  .... niin "paperinkeräys" käyntiin... Ei luulisi olevan mahdoton asia toteuttavaksi, tämä kuukausikorvaus. Kuka tekisi asiasta esityksen H-Y:n päättäville elimille. :039:

Kannatan Kalistajan ehdotusta.
Siihen "paperikeräykseen "   olen valmis paperia pudottamaan.
Eiköhän viestisi mennyt jo aloitteena H-Y: n  päättäjille     :icon_wink:

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Körttifoorumin ylläpitäjä vaihtoon / foorumin jatko
« Vastaus #9 : 14.06.09 - klo:22:25 »
Liisa on tehnyt suuren työn tämän foorumin eteen.
Heitän ilmaan vain erään potentiaalisen vaihtoehdon, joka on jatkamisen ja lopettamisen välimaastossa: pieni tauko.
Ehkäpä pieni hengähdystauko antaa voimia ja intoa jatkaa uudestaan moderaattorin tehtävässä.

Selvää on, että moderaattori saa enemmän arvostelua, kuin kiitosta osakseen.
Koiran hommaltahan se välillä tuntuu, mutta tärkeä homma se on.

"KÖrttifoorumi + moderaattorit" tuovat minulle mieleen Liisan ja heti perään Sepposin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33756
Vs: Körttifoorumin ylläpitäjä vaihtoon / foorumin jatko
« Vastaus #10 : 15.06.09 - klo:09:49 »
Voi, tämä on ikävintä mitä foorumilta olen lukenut. En olisi arvannut että tämmöistä!
Olet hieno ylläpitäjä, etkö millään voi jatkaa? Älä ota mitään herjaa kontollesi, olet niihin varmasti viaton. Voimia ja hyvää jatkoa, ja koiralle myös!

Riitta ja Basso
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Vs: Körttifoorumin ylläpitäjä vaihtoon / foorumin jatko
« Vastaus #11 : 15.06.09 - klo:11:02 »
Eiköhän viestisi mennyt jo aloitteena H-Y: n päättäjille

Juhomalle ja Penalle: Seuraava varsinainen päätoimikunnan kokous on syyskuussa (osuvasti A-saaressa Körttifoorumin yhteydessä). Pistä kirjettä Lapualle, minä ehdin jo siihen mennessä unohtaa kun on häät ja kaikki siihen liittyvä tässä välissä.

Liisalle kiitos valtavasta työstäsi! En oikein osaa muuta sanoa, vaikka mieli tekisi. Siis kiitos.
« Viimeksi muokattu: 15.06.09 - klo:11:05 kirjoittanut jude »

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Vs: Körttifoorumin ylläpitäjä vaihtoon / foorumin jatko
« Vastaus #12 : 19.06.09 - klo:02:01 »
Körttifoorumin uusi ylläpitäjä on Seppo Samila eli foorumin vanha tuttu seppos. Onnea ja voimia urakkaan.

Kiitos tuenosoituksista ja kiittämisistä. Kiitos myös jatkopyynnöistä. Niihin on kuitenkin todettava, että päätös on muhinut niin pitkään, vakavammin viime syksystä lähtien, että perusteet ovat tulleet punnituiksi moneen otteeseen ja näin tämä ylläpitäjän vastuusta väistyminen on kyllä pitävä ratkaisu. Helpottavakin. Kuten todettu; viihdyin foorumilla pitkään ja nautin foorumilaisten kanssa toimimisesta, mutta viime vuosina, tai lähinnä viime kuukausina tästä on tullut liian raskas pesti.

En myöskään halua väkisin tehdä sellaista talkootyötä, jossa minua kohtaan osoitetaan jatkuvaa kritiikkiä. Tässä tapauksessa nyt siis ihan vaan muutaman henkilön suunnalta, mutta sekin on ollut riittävästi. On varmaan aika selvää, että virheitä olen matkan varrella tehnyt, isompia tai pienempiä - kukapa ei olisi, se on inhimillistä. Ei voida myöskään välttyä siltä, etteikö ylläpitäjän ratkaisuista joku aina loukkaantuisi. Mutta ovatko nämä asiat sitten ylitsepääsemättömiä? Oli miten oli, ei tällaisessa talkoohommassa jaksa turhia riitelyjä. Mieluiten haluaisin nähdä körttiläisyyden yhäkin ystäväkansana, kaikki toisilleen yhteisen taustan yhdistäminä ystävinä.

Huomenna lennän viikoksi muihin maisemiin, työmatkalle. Kahden viikon päästä nähdään varmaan aika monen kanssa herättäjäjuhlilla Seinäjoella. Rauhallista ja mukavaa juhannusta kaikille.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Körttifoorumin ylläpitäjä vaihtoon / foorumin jatko
« Vastaus #13 : 19.06.09 - klo:12:34 »
Kiitokset Liisa työstäsi ja toivotuksista. Lupauduin jatkoon, kun en osaa poiskaan olla. Toisekseen olen ollut ylläpitäjänä jo tuolta vuosituhannen alusta eri ryhmissä, ja tiedän aika paljon siitä mitä kohtaan. Tiedän, että se on välillä ihan kivaa ja sitten joidenkin kanssa se on rankkaa. Linjani tunnettekin etukäteen, joten linjapuheelle ei ole tarvetta. Sen sijaan toivon tukeanne ja ohjausta ylhäältä sillä ilman sitä kukaan ei pysty tätä hommaa hoitamaan.

Hyviä ja antoisia hetkiä foorumilla toivoo seppos
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

santtu-62

  • Vieras
Vs: Körttifoorumin ylläpitäjä vaihtoon / foorumin jatko
« Vastaus #14 : 19.06.09 - klo:15:08 »
...Sen sijaan toivon tukeanne ...

No, ehkä kahvit :kahvi: voin tarjota, joskus …  :icon_wink: