Tietokoneen nelosnäppäin rupesi poukahtelemaan irti, kun sen alanaapureita painoi vähän ärhäkämmin. Soitin myyjälle, joka kehotti viemään parin korttelin päässä olevaan huoltoon ja soittamaan, jos tulee ongelmia. Soitin huoltoon, jossa kaveri kertoi, että he joutuvat tilaamaan valmistajalta koko näppäimistön. Pelkästä hatunvaihdosta he eivät saa valmistajalta takuukorjauskorvausta. Kysyin, olisiko mokoma hattu kovinkin kallis, jos ostaisin sen. Ei kuulemma maksaisi paljon mitään.
Vein koneen, odottelin hetkisen ja sain sen uusine näppäinhattuineen takaisin. Kyselin hintaa. "Pullapitkon jos tuot." Anoin maksuaikaa lounasaikaan saakka, niin ehtisin käväistä vähän paremmassa leipomossa, ja sehän sopi.
Arvatkaa, mitä huoltoa suosittelen tutuille...
Mt
P. S. Kun erilaisia ympäristösertifikaatteja auditoidaan, niin mitenhän on pisteytetty se, vaihdetaanko 50 sentin osa vai satasen kokonaisuus. Ja miten kuljetusmatkat ym. huolloissa. Meidän uuteen pakastimeen tuli ensin piirikortti Saksasta ja kun vika ei ollutkaan siinä, vasta sitten luvattiin vaihtaa pakastin. Nyt on kulunut jo kolme viikkoa. Ei olisi pitänyt antaa vanhaa, yli 20 vuotta palvelutta ja edelleen kylmää tuottavaa laitetta pois, ennen kuin uusi on kokeiltu...