Kirjoittaja Aihe: Jalkapallon EM-kisat - mitä maata kannatatte!?  (Luettu 25748 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Tiedän, että jalkapallosta - kuten muustakin palloilusta ja reippailusta - tykkää moni tämän foorumin aktivisti tai satunnaiskävijä.

      Kysynpä nyt: Ketä - oikeammin: mitä maata - kannatatte jalkapallon EM-kisoissa 2008!?

      Kerron oman suosikkini: Portugali.

      Tunnesyy pohjimmiltaan, vähän järkeä myös. Kaksi kertaa olen saanut käydä Portugalissa. Viihtynyt olen mainiosti molemmilla kerroilla. Portugalissa - ihmisissä, maisemissa siellä, kulttuurissa, elämänmenossa ja urheilussa - on jotain tosi sympaattista. Ja onhan Portugalilla hyökkääjä, jota kannattaa katsoa, herra R.

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Jalkapallon EM-kisat - mitä maata kannatatte!?
« Vastaus #1 : 09.06.08 - klo:17:47 »
Mä olen seurannut jalkapalloa viimeksi vuoden -84 (?) MM-kisoja. Silloin Maradona oli mun suuri suosikki, ja sitä kautta myös tietenkin Argentiina. Ymmärrettävistä syistä noiden kisojen jälkeen jalkapallon maku minusta vähän kärsi...

Nyt tuntuu, ettei EM-kisoja oikein jaksaisi seurata, kun ei ole mitään tiettyä suosikkia. Tunnepuolella voisin ehkä kannattaa Espanjaa tai Saksaa. Ehkä pitäisikin vain "päättää", mikä on näissä kisoissa suosikkina. :-)

Meillä vielä perheessä on sikäli erikoinen roolijako, että minä seuraan urheilua, mutta mies ei. Yhdessä varmastikin tulisi katsottua enemmänkin, nykyisellään kun katson vain formulat ja lätkän MM-kisat, sekä satunnaisesti alppihiihtoa ja mäkihyppyä. Olympialaisia kyllä tulee tietenkin katsottua silloin kun aikataulu sopii työtätekevälle...

Benkku

  • Vieras
Heja.Sverige.
« Vastaus #2 : 09.06.08 - klo:20:01 »
Heja.Sverige. :oops:

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Re: Jalkapallon EM-kisat - mitä maata kannatatte!?
« Vastaus #3 : 10.06.08 - klo:10:53 »
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"
Tiedän, että jalkapallosta - kuten muustakin palloilusta ja reippailusta - tykkää moni tämän foorumin aktivisti tai satunnaiskävijä.

      Kysynpä nyt: Ketä - oikeammin: mitä maata - kannatatte jalkapallon EM-kisoissa 2008!?

      Kerron oman suosikkini: Portugali.


Olen Hollannin kannalla eilisillan peliesityksen jälkeen. Italiaa vastaan 3-0 on kova juttu.
Acta, non verba.

jUHOMA4

  • Vieras
Jalkapallo
« Vastaus #4 : 10.06.08 - klo:11:47 »
Kyllä se on hoopoa hommaa, YHDENpallon perässä juoksee suurilauma aikuisia miehiä   :D   :D
Koululaisille sopivaa leikiliikuntaa    :idea:

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Jalkapallon EM-kisat - mitä maata kannatatte!?
« Vastaus #5 : 10.06.08 - klo:11:56 »
jUHOMA4 ( ja muut) : Mitä on jalkapallo MM-tai EM-tasolla? Se on peli, jossa miljonäärit potkivat toisiaan nilkkaan.

  Kuitenkin, kumminkin: Kylläpä maanantainen ( 9. 6. 2008 ) Hollanti -Italia tempaisi mukaansa. Oli se vaan paikka paikoin ja vähän useamminkin huikean hienoa, etenkin ja varsinkin Hollannin osalta.

 Tänään pelataan taas. Yeeesss!

jUHOMA4

  • Vieras
Jalkapallon EM-kisat - mitä maata kannatatte!?
« Vastaus #6 : 10.06.08 - klo:12:15 »
Ja tulevat polvi teipattuna itkien kentältä    :lol:

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Jalkapallon EM-kisat - mitä maata kannatatte!?
« Vastaus #7 : 11.06.08 - klo:08:58 »
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"
jUHOMA4 ( ja muut) : Mitä on jalkapallo MM-tai EM-tasolla? Se on peli, jossa miljonäärit potkivat toisiaan nilkkaan.

  Kuitenkin, kumminkin: Kylläpä maanantainen ( 9. 6. 2008 ) Hollanti -Italia tempaisi mukaansa. Oli se vaan paikka paikoin ja vähän useamminkin huikean hienoa, etenkin ja varsinkin Hollannin osalta.

 Tänään pelataan taas. Yeeesss!


Puhumattakaan Espanjan eilisestä peliesityksestä. Venäläiset olivat kuin pujottelukeppejä pienten ja vilkkaiden espanjalaisten jallituksessa. :wink:
Acta, non verba.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Jalkapallon EM-kisat - mitä maata kannatatte!?
« Vastaus #8 : 11.06.08 - klo:16:00 »
EM-kisat olisi pidettävä joka vuosi. Olen katsonut jokaisen pelin ja yli 40:n vuoden ajan olen kannustanut Länsi-Saksaa ja nykyään Saksaa. Aikaisemmin Saksan peli oli loogista ja dieselkonemaista ja nykyisin se on loogista ja bensakonemaista. Arvatkaa foorumin jäsenet millä maalla on ylivoimaisesti kovakuntoisin porukka. Kaikki valmentajat ovat sanoneet, että yhdellä maalla on. Minä tiedän. Torsten Frings on väkevin germaani ja vaatimaton. Hän juoksee melkein 15 kilometriä pelissä ja rappaa rehellisesti. Hän on ollut 2006- vuoden MM-kisojen mielestäni paras pelaaja ja paras hän on EM-kisoissakin. Olen kastanut autoni Rainer Bonhofiksi, joka oli 1970-luvun maailman paras germaanipelaaja. Parin vuoden päästä hankin käytetyn auton, jonka minä kastan Torsten Fringsiksi. Ongelmakohta on joidenkin ystävien kysely, että kumpaa sinä kannustat... Saksaa vai Suomea. Minulle se ei ole ongelma. Saksa pelaa jalkapalloa. Suomi pelaa potkupalloa. Terveisin vanha libero saksafani
PS. Tämän täytyisi olla seuratupa-palstalla; jalkapallo on näet hengellinen peli ja kristinusko on peräisin Saksasta.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Jalkapallon EM-kisat - mitä maata kannatatte!?
« Vastaus #9 : 11.06.08 - klo:16:02 »
Lainaus käyttäjältä: "juhani"
Aikaisemmin Saksan peli oli loogista ja dieselkonemaista ja nykyisin se on loogista ja bensakonemaista.


Minusta se on vieläkin erittäin konemaista ja jäykkää dieseliä. :lol:
Acta, non verba.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Jalkapallon EM-kisat - mitä maata kannatatte!?
« Vastaus #10 : 11.06.08 - klo:16:04 »
Minulla oli opiskeluvuosinani upea kollikissa nimeltä Pele. Se kai kertoo tarpeeksi suhteestani jalkapalloon.

hm

  • Vieras
Jalkapallon EM-kisat - mitä maata kannatatte!?
« Vastaus #11 : 11.06.08 - klo:16:14 »
Mietiskelin, kumman nimen autolle antaisi - Andreas Baader vai Ulrike Meinhof? No, pysyköön kuitenkin Pekka Töpöhäntänä. :wink:

hm

  • Vieras
Jalkapallon EM-kisat - mitä maata kannatatte!?
« Vastaus #12 : 11.06.08 - klo:17:10 »
Hollannista on tullut vuosien mittaan suosikkijoukkue. Taitavaa ja iloista peliä. MM-kisoissa Argentiina.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Jalkapallon EM-kisat - mitä maata kannatatte!?
« Vastaus #13 : 11.06.08 - klo:19:28 »
Argentiina ja Italia ovat inhottavimpia joukkueita maan päällä. Kun saksalainen kaatuu rappauksen johdosta niin hän nousee pystyyn. Mutta inhottavat joukkueet filmaavat. Torsten Frings veti Argentiina-Saksa -välisessä ottelussa ottelun jälkeen argentiinalaisia nekkuun. He olivat tulleet kymmenen miehen voimalla ainoastaan Fringsiä vastaan. Frings joutui pelikieltoon. :cry:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Jalkapallon EM-kisat - mitä maata kannatatte!?
« Vastaus #14 : 11.06.08 - klo:21:40 »
Minähän pidän toiseksi parhaana maana Hollantia monen vuosikymmenen ajan. Eksistentialismi siellä jyrää. Hollanti, vaikka se on kauneinta peliä, ei voita MM- tai EM-kultaa. Sieltä puuttuu apinanraivolla itsensä antava fringslimainen pelaajatyyppi. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä