Kirjoittaja Aihe: Aprillia vai??  (Luettu 7816 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Esteri=)

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 10
Aprillia vai??
« : 01.04.08 - klo:16:39 »
onko teitä nyt aprillipäivänä höynäytetty kunnolla niin että menitte lankaan??  kertookaa se meille muillekkin iloksi!! =)   :D
hulluutta hieman.....

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Aprillia vai??
« Vastaus #1 : 01.04.08 - klo:20:50 »
Juuso yritti mua huijata että on murtanu kätensä mutta en menny lankaan :D Enkä uskonu myöskään Kalevan aprillipilaa (Oulun kivikukko hajotetaan ja jaetaan halukkaille oululaisille kilon palasina)  :lol:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Aprillia vai??
« Vastaus #2 : 01.04.08 - klo:22:47 »
En meinannut uskoa Stubbin nimistystä ulkoministeriksi kun kaverit siitä kertoivat aamulla, mutta pitihän se sitten uskoa :D

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Aprillia vai??
« Vastaus #3 : 02.04.08 - klo:07:30 »
Ei oo vielä paljastunut mitään, joten ilmeisesti vältin pilat...
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa KAKIPOIKA

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 6
Aprillia vai??
« Vastaus #4 : 19.04.08 - klo:18:40 »
Tai sitten johannesta on jäynätty niin hyvin että ei vielä ole tajunnut. ;) ihte menin parikin kertaa  lankaan.
-AATE

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Aprillia vai??
« Vastaus #5 : 19.04.08 - klo:21:14 »
Lainaus käyttäjältä: "KAKIPOIKA"
Tai sitten johannesta on jäynätty niin hyvin että ei vielä ole tajunnut. ;) ihte menin parikin kertaa  lankaan.


Niin sekin vaihtoehto on...

Itse asiassa meninkin Savon Sanomien pilaan. "Kuopiossa annetaan koulutusta katusoittajille". Ajattelin kyllä, että onpa siinä taas yhtä humpuukia, sama kuin sirkustaiteiden maisteri, mutta se olikin pila, jota en tajunnut heti ekalla lukemalla. Seuraavana päivänä joku vasta sanoi, että se oli pila. En ollut tajunnut sitä, kun en on ollut juttua kokonaan lukenut.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Aprillia vai??
« Vastaus #6 : 20.04.08 - klo:16:40 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Itse asiassa meninkin Savon Sanomien pilaan. "Kuopiossa annetaan koulutusta katusoittajille". Ajattelin kyllä, että onpa siinä taas yhtä humpuukia, sama kuin sirkustaiteiden maisteri, mutta se olikin pila, jota en tajunnut heti ekalla lukemalla. Seuraavana päivänä joku vasta sanoi, että se oli pila. En ollut tajunnut sitä, kun en on ollut juttua kokonaan lukenut.


Niin, taiteen alalla kouluttautuminen on tietysti aina yhtä humpuukia...

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Aprillia vai??
« Vastaus #7 : 20.04.08 - klo:17:18 »
Ei nyt sentään! Retuperän WBK jakoi joskus musiikin kolmeen lajiin: ensin on hum-kakkaa, hum-kakkaa -tanssimusiikki, sitten on hum, hum -taidemusiikki ja kolmantena pelkkää kakkaa. Johannes taisi vastoin parempaa tietoaan liittää katusoittajat tuohon viimeiseen ryhmään.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Aprillia vai??
« Vastaus #8 : 20.04.08 - klo:22:02 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Itse asiassa meninkin Savon Sanomien pilaan. "Kuopiossa annetaan koulutusta katusoittajille". Ajattelin kyllä, että onpa siinä taas yhtä humpuukia, sama kuin sirkustaiteiden maisteri, mutta se olikin pila, jota en tajunnut heti ekalla lukemalla. Seuraavana päivänä joku vasta sanoi, että se oli pila. En ollut tajunnut sitä, kun en on ollut juttua kokonaan lukenut.


Niin, taiteen alalla kouluttautuminen on tietysti aina yhtä humpuukia...


Jep, molemmat poikani ovat kouluttautuneet taiteen alalla....täyttä humpuukia! :wink:
Acta, non verba.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Aprillia vai??
« Vastaus #9 : 20.04.08 - klo:23:20 »
Lainaus käyttäjältä: "Salis"
Jep, molemmat poikani ovat kouluttautuneet taiteen alalla....täyttä humpuukia! :wink:


Niin, ja minä kouluttaudun taiteen alalla ja se jos jokin on täyttä humpuukia! Taidehan on ihan yhtä tyhjän kanssa ja siitä ei ole mitään hyötyä ihmiselle. Oikeastaan ihmiset voisivat paljon paremmin jos he eivät olisi taiteen kanssa missään tekemisissä.

No sorppa tällainen provosointi, mutta alan kyllästyä siihen, että aina heitellään perustelemattomia kommentteja siitä, kuinka taide on turhaa ja blaa blaa. Montako tutkimusta taiteen hyvinvoinnista ihmisille pitää näyttää, että uskotaan, että eri taidealoilla on oikeasti merkitystä ihmisen hyvinvointiin, itsetuntoon, itseilmaisuun, vuorovaikutukseen, älykkyyteen, yms. yms.

Katusoittokin, vaikkei siihen erikseen koulutusta anneta, vaan koulutus tapahtunee perinteisissä oppilaitoksissa, voi antaa ohikulkijalleen hienoja elämyksiä. Itse annan aina rahaa soittajalle jos kyseinen esitys edes hetkellisesti antaa minulle jonkinlaisen tunne-elämyksen.

Poissa vaivainen mato

  • Ostaa kotiin viemisiksi hjuhlaoppaan
  • Viestejä: 297
Aprillia vai??
« Vastaus #10 : 21.04.08 - klo:14:29 »
Joskus muinaisuudessa historiantunneilla opetettiin: Sivistykseen kuuluu: tieteet, taiteet ja uskonto. Noitten otsikoitten alle mahtuu kaikki mahdollinen ihmisten tarpeisiin kuuluvat asiat.

jUHOMA4

  • Vieras
Sivistys
« Vastaus #11 : 21.04.08 - klo:15:06 »
Entinen opettajani Juho Kytömäki 65v. sitten määritteli sivistyksen:
Kun olette unohtaneet kaikki, mitä olette lukeneet. Se mitä siitä jää jälelle on   sivistystä   :cry:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Aprillia vai??
« Vastaus #12 : 21.04.08 - klo:15:41 »
Tuosta tuli mieleen zen-buddhalainen tarina mestarillisesta jousiampujasta, joka oli niin ylivertaisen hyvä, ettei jousen ja nuolen nähdessään muistanut mitä ne ovat ja mihin niitä käytetään.

jUHOMA4

  • Vieras
Aprillia vai??
« Vastaus #13 : 21.04.08 - klo:16:10 »
Tähän sopisi  Mörtti-57:n mietelause     :lol:

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Aprillia vai??
« Vastaus #14 : 21.04.08 - klo:18:59 »
En minä sitä ihan noin tarkoittanut.

Lähinnä viittasin siihen, kun samaisessa lehdessä on ollut viime aikoina juttua liian päällekäyvistä katusoittajista, jotka väkisin vaativat rahaa. Soittimet ovat myös ihan risat, soittotaito niin ja näin jne. Ilmeisesti tähän liittyen pilakin oli tehty ja itsekin siihen sen vuoksi uskoin, kun en lukenut kuin otsikon.

Sori, jos joku on loukkaantunut. Musiikki on hieno homma, kunhan vain osaa ja itse ihailen sellaisia, jotka osaavat soittaa. Itse opettelin joskus ukko-nooan pianolla, mutten nyt muista enää sitäkään, missä järjestyksessä niitä nappeja painettiin. ;)  Nuottirivistöstä en ole ikinä ymmärtänyt hölkäsen pöläystä ja musiikki oli aina se vakio 8, kun olin paikalla tunnit ja opettelin musiikin historiapuolen paremmin, niin ei tarvinnut soittaa osata. Riitti, kun näytti aktiiviselta ja siltä kuin ymmärtäisikin jotain ja sai 8, vaikkei soittaa osannutkaan yhtään mitään. Iso osa oli tietysti sillä, että musiikinopettaja vaihtui vähän väliä, niin sijaiset antoivat aina sitä, mitä entinenkin sijainen.  ;) Näin jälkeenpäin tietysti vähän harmittaa, kun olisi kiva osata jotain.
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."